Kochani Drugoklasiści!
Przed nami czas nauki nowym sposobem, ale na pewno damy radę. Wierzymy w Was!
Poniżej przygotowałyśmy dla Was zadania – zapoznajcie się z nimi. Powodzenia!
Adresy email nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej klas drugich:
Emilia Mujević: emilia.mujevic@sp2gk.onmicrosoft.com
Urszula Rodak: urszula.rodak@sp2gk.onmicrosoft.com
Monika Węcławiak: monika.weclawiak@sp2gk.onmicrosoft.com
Barbara Drewicz: barbara.drewicz@sp2gk.onmicrosoft.com
Agnieszka Kamola: agnieszka.kamola@sp2gk.onmicrosoft.com
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień XII 22 – 26 czerwca 2020 r.
Temat 53 (22 czerwca – poniedziałek): Pierwszy dzień lata
Cel i opis zajęć :
– Poznasz datę rozpoczęcia lata oraz wysłuchasz odgłosów tej pory roku.
– Poćwiczysz układanie zdań.
– Utrwalisz nazwy dźwięków, wartości rytmicznych oraz głosów ludzkich.
– Utrwalisz wiadomości związane z termometrem i kalendarzem.
– Wzmocnisz swoje mięśnie.
Zadania do wykonania :
– Sprawdź w kalendarzu datę rozpoczęcia lata i wykonaj ćwiczenia na str. 64 w Kartach ćwiczeń.
– Wysłuchaj dźwięków lata. Czy rozpoznajesz te odgłosy?
https://www.youtube.com/watch?v=Cla3DuKRlZw
– Poćwicz układanie zdań – w tym celu wykonaj ćwiczenie 1 s. 66 oraz 9 s. 76 w Kartach ćwiczeń.
– Pokoloruj zgodnie z instrukcją nazwy dźwięków, wartości rytmicznych oraz głosów ludzkich w ćwiczeniu 9 s. 71.
– Wykonaj zadania w Kartach matematycznych s. 48 oraz ćwiczenie 21 i 22 s. 59.
– W tym tygodniu codziennie wykonuj podany zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Każdego dnia dodawaj po 1 ćwiczeniu z każdego rodzaju.
Wykonaj serię ćwiczeń – dzień 1:
- 7 pajacyków,
- 6 przysiadów,
- 5 „brzuszków”,
- po 4 skłony do prawej i lewej nogi (na zmianę).
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – Karty ćwiczeń: s. 63; Karty matematyczne s. 49.
*Wersja do druku: Pierwszy dzień lata.
Temat 54 (23 czerwca – wtorek): Bezpieczne wakacje
Cel i opis zajęć :
– Dowiesz się, jak być bezpiecznym w czasie wakacji.
– Poćwiczysz odczytywanie zaszyfrowanych wyrazów oraz kolorowanie zgodnie z kodem.
– Usprawnisz korzystanie z narzędzi edytora grafiki.
– Udoskonalisz umiejętność obliczeń zegarowych.
– Usprawnisz swoje ciało.
Zadania do wykonania :
– Zapoznaj się z treścią prezentacji na temat bezpieczeństwa podczas wakacji i na jej podstawie zapisz w punktach w zeszycie najważniejsze zasady bezpieczeństwa.
https://czasdzieci.pl/ro_artykuly/id,749192b.html
– Odczytaj zaszyfrowane hasło w ćwiczeniu 2 s. 66 w Kartach ćwiczeń (bez kropki).
– Pokoloruj obrazek zgodnie z kodem – ćwiczenie 3 s. 65 w Kartach ćwiczeń oraz obrazek z ćwiczenia 1 na s. 72.
– Pokoloruj wakacyjną kolorowankę on-line:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/wesolego-lata
– Przypomnij sobie, ile minut trwa godzina, pół godziny i kwadrans, i rozwiąż zadania w Kartach matematycznych s. 50 oraz ćwiczenie 23 s. 59.
– Wykonaj serię ćwiczeń – dzień 2:
- 8 pajacyków,
- 7 przysiadów,
- 6 „brzuszków”,
- po 5 skłonów do prawej i lewej nogi (na zmianę).
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – Karty matematyczne s. 51.
*Wersja do druku: Bezpieczne wakacje.
Temat 55 (24 czerwca – środa): Utrwalenie wiadomości.
Cel i opis zajęć:
– Poćwiczysz uzupełnianie i układanie zdań.
– Utrwalisz pojęcia: litr, pół litra, ćwierć litra.
– Udoskonalisz umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych.
– Poprawisz swoją kondycję fizyczną.
Zadania do wykonania :
– Uzupełnij zdania w ćwiczeniu 1 s. 72.
– Utwórz pary wyrazów o znaczeniu przeciwnym. Z wybranymi parami wyrazów ułóż i zapisz zdania – ćwiczenia w Kartach ćwiczeń s. 79.
– Rozwiąż zadania tekstowe związane z pomiarem płynów: ćwiczenie 4 i 5 s. 53, ćwiczenie 5 s. 54 oraz ćwiczenie 9 s. 55.
– Wykonaj serię ćwiczeń – dzień 3:
- 9 pajacyków,
- 8 przysiadów,
- 7 „brzuszków”,
- po 6 skłonów do prawej i lewej nogi (na zmianę).
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – ćwiczenie 2 i 3 s. 54 w Kartach matematycznych.
*Wersja do druku: Utrwalanie wiadomości.
Temat 56 (25 czerwca – czwartek): Powtórzenie wiadomości.
Cel i opis zajęć :
– Utrwalisz poznane części mowy.
– Poćwiczysz rozwijanie zdań.
– Usprawnisz wykonywanie obliczeń pieniężnych.
– Udoskonalisz umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 1000.
– Uzyskasz prężne i smukłe ciało.
Zadania do wykonania :
– Uzupełnij tabelkę rzeczownikami w rodzaju męskim, żeńskim i nijakim. Do wybranych rzeczowników dopisz przymiotniki – ćwiczenia s. 78 w Kartach ćwiczeń.
– Rozwiń zdania w ćwiczeniu 17 s. 81 w Kartach ćwiczeń zgodnie z przykładem:
Liście zielenią się. Liście zielenią się na drzewie.
lub
Liście zielenią się. Młode liście zielenią się na drzewie.
– Rozwiąż zadania tekstowe z obliczeniami pieniężnymi w Kartach matematycznych: ćwiczenie 2 s. 52 oraz ćwiczenie 11 s. 56.
– Wykonaj serię ćwiczeń – dzień 4:
- 10 pajacyków,
- 9 przysiadów,
- 8 „brzuszków”,
- po 7 skłonów do prawej i lewej nogi (na zmianę).
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – Karty matematyczne: ćwiczenie 10 s. 55, ćwiczenie 12 s. 56 oraz ćwiczenie 15 s. 57.
Wersja dodruku: Powtórzenie wiadomości.
26 czerwca – piątek: Koniec roku szkolnego
Życzymy Wam miłych wakacji!
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień XI 15 – 19 czerwca 2020 r.
Temat 48 (15 czerwca – poniedziałek): Ćwiczymy z Noni.
Cel i opis zajęć :
– Wykonasz ćwiczenia w kształtnym pisaniu.
– Zapiszesz nazwy kontynentów w kolejności alfabetycznej.
– Przeczytasz ze zrozumieniem notatkę kronikarską.
– Odczytasz informacje podane w tabeli. Udzielisz odpowiedzi na postawione pytania.
Zadania do wykonania :
– Wykonaj w Kartach ćwiczeń – wszystkie ćwiczenia ze str. 54 oraz ze str. 55
– W Kartach matematycznych wykonaj ćwiczenia 1, 2 ze str. 38.
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – Karty matematyczne ćwiczenie 3, 4 str. 39
*Wersja do druku: Ćwiczymy z Noni
Temat 49 (16 czerwca – wtorek): Planujemy wakacje.
Cel i opis zajęć :
– Wykonasz zadnia związane z lekcją programowania.
– Zapiszesz nazwy przedmiotów, które warto zabrać na wakacje.
– Uzupełnisz zdania odpowiednim zakończeniem.
– Rozwiążesz zadania tekstowe.
– Wykonasz ćwiczenia ruchowe.
Zadania do wykonania :
– Wykonaj w Kartach ćwiczeń – ćwiczenie 1, 2 str. 56 oraz ćwiczenie 1, 2 str. 58.
– W Kartach matematycznych wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3 ze str. 40.
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – Karty matematyczne ćwiczenie 4, 5 str. 41.
– Zagraj w ruletkę (ćwiczenia ruchowe):
https://wordwall.net/pl/resource/1083130/ruletka
*Wersja do druku: Planujemy wakacje
Temat 50 (17 czerwca – środa): Planujemy wakacje (c.d).
Cel i opis zajęć:
– Dokładnie obejrzysz rysunek przedstawiający sposób spędzania czasu wolnego nad morzem i wypiszesz rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki.
– Dokończysz kolorowanie rysunku.
– Ułożysz zdania i zapiszesz je w zeszycie.
– Rozwiążesz zadania tekstowe.
– Obliczysz sumy i iloczyny w zakresie 100.
Zadania do wykonania :
– Wykonaj ćwiczenie 3 (oraz polecenie z kropką), 4 str. 59 w Kartach ćwiczeń.
– Wykonaj ćwiczenie 1, 2 str. 42 oraz 1, 2 str. 44 w Kartach matematycznych.
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – Karty matematyczne zadania ze strony 45.
*Wersja do druku: Planumjemy wakacje (c.d.)
Temat 51 (18 czerwca – czwartek): Wakacje w miejscu zamieszkania.
Cel i opis zajęć :
– Ułożysz zdanie z rozsypanki wyrazowej.
– Dokończysz i zapiszesz zdania w czasie przeszłym i teraźniejszym.
– Odczytasz dane z mapy i obliczysz długości tras podróży.
– Poćwiczysz przy muzyce.
Zadania do wykonania :
– Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 ze str. 60 oraz 3, 4, 5 (bez kropki) str. 61 w Kartach ćwiczeń.
– Wykonaj ćwiczenie 6 ze str. 47 w Kartach matematycznych.
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – Karty matematyczne zadania ze strony 46.
– A teraz zapraszam Cię do wspólnej zabawy przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg.
*Wersja do druku: Wakacje w miejscu zamieszkania
Temat 52 (19 czerwca – piątek): Ślimak Staś.
Cel i opis zajęć :
– Posłuchasz piosenki.
– Wyszukasz w tekście nazwy zwierząt, zapiszesz nazwy w liniaturze w liczbie pojedynczej
i mnogiej.
– Rozwiążesz rebus.
– Wykonasz ćwiczenia ruchowe.
-Wykonasz ćwiczenia wprowadzające do nauki programowania.
Zadania do wykonania :
– Posłuchaj piosenki pt. Lato, lato
https://www.youtube.com/watch?v=br1-TKwMP-k
– Wykonaj ćwiczenie 2, 3 ze str. 62 w Kartach ćwiczeń.
-Spróbuj wykonać chociaż jedno ćwiczenie z Kart ćwiczeń s. 57.
– Wykonaj z rodzicami lub rodzeństwem następujące ćwiczenia :
https://www.youtube.com/watch?v=1JE_-hP1omo
*Wersja do druku:Ślimak Staś
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień X 8 – 10 czerwca 2020 r.
Temat 45 ( 8 czerwca – poniedziałek ): Gorące słońce Afryki.
Cel i opis zajęć:
– Przeczytasz ze zrozumieniem tekst ,, Ciemne okulary „
– Będziesz rozwijał ustne wypowiedzi na pytania dotyczące przeczytanego tekstu
– Utrwalisz i zapamiętasz pisownię wyrazów z ,, h ‘’
– Uzupełnisz metryczkę lektury
– Wykonasz obliczenia na liczbach trzycyfrowych
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj tekst ,,Ciemne okulary ‘’ w Podręczniku na str. 48, 49, a następnie odpowiedz ustnie na pytanie 1, 2, 3, 4 które jest pod przeczytanym tekstem.
– Przepisz do zeszytu wyrazy z ,, h ‘’ zapisane pod zdjęciami na marginesie w Podręczniku na str. 49. Ułóż i zapisz z nimi zdania oraz zapamiętaj ich pisownię.
– Na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnij metryczkę lektury – ćwiczenie 1 str. 48 Karty ćwiczeń
– Wykonaj i zapisz obliczenia w ćwiczeniu 4, 5, 6 ze str. 31 w Kartach matematycznych
*Wersja do druku: Gorące słońce Afryki.
Temat 46 ( 9 czerwca – wtorek ): Australia.
Cel i opis zajęć:
– Wyszukasz w tekście ,, Ciekawe kropki ‘’informacje dotyczące mieszkańców Australii
– Ułożysz i zapiszesz wyrazy z sylab
– Sprawdzisz nabyte umiejętności i rozwiążesz zadania tekstowe
– Namalujesz ciekawy obrazek z kropek
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj tekst ,, Ciekawe kropki ‘’ z Podręcznika ze str. 51 i odpowiedz ustnie na pytania: Jak nazywają się rodowici mieszkańcy Australii ? Co symbolizują kolory wykorzystywane przez plemiennych artystów ?
– W Kartach ćwiczeń wykonaj ćwiczenie 8, 9, 10 ze str. 51
– Sprawdź nabyte dotąd umiejętności i rozwiąż zadanie 1, 2, 3,4 ze str. 34 Karty matematyczne
– Przygotuj kartkę z bloku i flamastry. Namaluj obrazek techniką kropkową -,,Moje ulubione zwierzątko’’.
Zadania dodatkowe ( dla chętnych ) – Karty matematyczne ćwiczenie 5, 6, 7, 8 str. 35.
*Wersja do druku: Australia.
Temat 47 ( środa – 10 czerwca): Zwierzęta Australii.
Cel i opis zajęć:
– Na podstawie przeczytanych informacji dowiesz się jakie zwierzęta żyją w Australii
– Zamienisz liczbę pojedynczą wyrazów na mnogą
– Znajdziesz w różnych źródłach, i zapiszesz informacje na temat wybranego przez siebie zwierzęcia, które mieszka w Australii
– pokolorujesz obrazek według kodu
Zadania do wykonania:
– Otwórz Podręcznik na str. 52, 53 i przeczytaj informacje o zwierzętach zamieszkujących Australię
– Wykonaj w Kartach ćwiczeń ćwiczenie 1, 2, 3 str. 52, 53
– W ćwiczeniu 2 ze str. 73 pokoloruj obrazek według kodu
Zadania dodatkowe ( dla chętnych ) – ćwiczenie 3 str. 73
*Wersja do druku: Zwierzęta Australii.
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień IX 1- 5 czerwca 2020 r.
Temat 40(1 czerwca-poniedziałek): Dzień Dziecka-nasze prawa.
Cel i opis zajęć:
– Przeczytasz ze zrozumieniem tekst ,,Dzień Dziecka w różnych krajach”.
– Dowiesz się jak i kiedy w różnych krajach obchodzi się Dzień Dziecka, odpowiesz ustnie na pytania.
– Dowiesz się co to jest Konwencja Praw Dziecka.
– Wysłuchasz piosenki o ,, Prawach Dziecka”.
– Wykonasz pracę plastyczną.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj tekst z Podręcznika s.39 ,, Dzień dziecka w różnych krajach”.
– Odpowiedz ustnie na pytania związane z przeczytanym tekstem.
Kiedy w Polsce obchodzimy Dzień dziecka?
Jakie święto obchodzi się we Francji 6 stycznia?
Jak świętuje się Dzień Dziecka w Japonii?
Jak chciałbyś/chciałabyś spędzić Dzień Dziecka w swojej rodzinie?
– Przeczytaj uważnie informację wyjaśniającą, co to jest Konwencja Praw Dziecka.
Konwencja Praw Dziecka to międzynarodowy dokument przyjęty przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ) 20 Listopada 1989 roku.
Obowjązuje prawie we wszystkich państwach świata, w Polsce od 7 lipca 1991 roku. W Konwncji tej zostały spisane wszystkie prawa dziecka. Jej celem jest poprawa losu dzieci na całym świecie oraz zapewnienie im przez państwo dobrej opieki i wychowania.
– Obejrzyj teraz film, który objaśni Ci, jakie masz prawa.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=df9AMjVApmk
– Wykonaj teraz ćwiczenie 3 s.43 w Kartach ćwiczeń.
– Wysłuchaj piosenki o Prawach Dziecka, spróbuj wspólnie z zespołem dzieci zaśpiewać piosenkę lub refren.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4
– Wykonaj pracę plastyczną ( technika dowolna) na temat: Moje ulubione zabawy z rówieśnikami.
*Wersja do druku:Dzień Dziecka.
Temat 41 ( 2 czerwca-wtorek): ,,Kuba i Buba, czyli awantura do kwadratu”.
Cel i opis zajęć:
– Udoskonalisz umiejętność czytania ze zrozumieniem i odpowiesz na zadane pytania związane z tekstem.
– Poznasz sposoby unikania konfliktów.
– Poćwiczysz przy muzyce – ćwiczenia ogólnorozwojowe.
– Uporządkujesz liczby trzycyfrowe od największej do najmniejszej, porównasz te liczby wstawiając znaki: >,< lub = .
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj tekst z Podręcznika s. 40-41. Dzień Dziecka – fragment książki ,,Kuba i Buba, czyli awantura do kwadratu”.
– Odpowiedz ustnie na pytania 1,2,3,4 z Podręcznika s.41
– Odpowiedz ustnie na pytanie:
Jak Twoim zdaniem można w inny sposób pogodzić kłócące się dzieci?
– Wykonaj ćwiczenie 1,2 s.42 w Kartach ćwiczeń.
– Poćwicz teraz przy muzyce. Zumba dla dzieci.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=TI-Thsr9VFA
– Uporządkuj liczby od największej do najmniejszej.
Porównaj liczby trzycyfrowe. Pokoloruj kwadraciki zaznaczając liczbę setek, dziesiątek i jedności.
– Wykonaj teraz ćwiczenie 1,2,3 s.24 w Kartach matematycznych.
– Zadanie dodatkowe (dla chętnych). Naucz się czytać tekst z Podręcznika s. 40,41.
*Wersja do druku: Kuba i Buba, czyli awantura do kwadratu.
Temat 42 (3 czerwca – środa): Wielcy Polacy. Papież Jan Paweł II
Cel i opis zajęć:
– Przeczytasz uważnie tekst o Janie Pawle II.
– Poznasz postać Wielkiego Polaka Jana Pawła II na podstawie filmu dla dzieci.
– Dowiesz się jakie emocje towarzyszą nam podczas pozytywnych i negatywnych zachowań.
– Wykonasz ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce.
– Uporządkujesz liczby trzycyfrowe.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj uważnie tekst o papieżu pt. ,, Jan Paweł II ” z Podręcznika s.43.
– Odpowiedz ustnie na pytania:
Ile lat trwał pontyfikat, czyli okres sprawowania władzy w kościele katolickim przez papieża Polaka?
Dlaczego mówiono o nim ,, papież podróżnik”?
Gdzie urodził się Karol Wojtyła, który później został papieżem?
– Obejrzyj teraz film dla dzieci o Janie Pawle II, który przybliży Ci postać Wielkiego Polaka.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=kpa5ZxPlhy0
– Spójrz na ilustrację w Podręczniku s. 42. Mamy tam dwie wyspy, między nimi jest Cieśnina Porozumienia oraz Ocean Przyjaźni i Morze Niezgody.
– Jak myślisz, na której wyspie ludzie lepiej się czują?
– Odpowiedz ustnie na pytanie 1,2,3 s 42 w Podręczniku.
– Wykonaj teraz ćwiczenie 4 s.43 w Kartach ćwiczeń.
– Poćwicz przy muzyce.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=0VuUuz_ZVNI
– Poćwiczysz porządkowanie liczb trzycyfrowych.
Wykonaj ćwiczenie 5,6,7 s.25 w Kartach matematycznych.
*Wersja do druku: Wielcy Polacy. Papież Jan Paweł II.
Temat 43 (4 czerwca – czwartek): Podróż do Afryki.
Cel i opis zajęć:
– Przeczytasz ze zrozumieniem fragment wiersza Aleksandry Gajewskiej ,, O Ludziku podróżniku”.
– Odpowiesz ustnie na pytanie związane z przeczytanym tekstem.
– Obejrzysz filmy o Afryce.
– Uzupełnisz zdania brakującymi wyrazami.
– Wykonasz ćwiczenia gimnastyczne przy piosenkach.
– Poćwiczysz odczytywanie liczb trzycyfrowych i wyodrębnisz w liczbach setki, dziesiątki i jedności, porównasz liczby.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj uważnie fragment wiersza ,, O Ludziku podróżniku”.
z Podręcznika s.44-45.
– Odpowiedz ustnie na pytania w Podręczniku 1,2,3 s. 45.
– Obejrzyj teraz film, który pokazuje zwierzęta mieszkające w Afryce, a także przepiękne krajobrazy.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=a3YKJAUOct4
– Wykonaj ćwiczenie 2 s.44 oraz 1 i 2 s. 46 w Kartach ćwiczeń. ( w ćwiczeniu 1 s. 46 żołty przekrojony owoc, wygląda jak kwiat to karambola, a ten czerwony kształtem przypominający cebulę to granat).
- Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne się piosenkach.
LINKI: https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc
– Wykonaj ćwiczenie 1,2,3,4 s.28 w Kartach matematycznych.
*Wersja do druku: Podróż do Afryki.
Temat 44 ( 5 czerwca – piątek ): Kontynenty.
Cel i opis zajęć:
– Poznasz znaczenie słowa ,, kontynent” oraz poznasz na podstawie mapy świata nazwy kontynentów.
– Przeczytasz ciekawostki geograficzne.
– Poćwiczysz pisownię nazw kontynentów i oceanów.
– Poćwiczysz odczytywanie cyfr dziesiątek w liczbach trzycyfrowych i wpiszesz słownie do diagramu. Wykonasz dodawanie.
– Wykonasz kartę pracy wprowadzającą do nauki programowania.
Zadania do wykonania:
– Spójrz na mapę świata w Podręczniku s.46, która przedstawia kontynenty i oceany, odczytaj je głośno.
– Przeczytaj z Podręcznika s.46 wyjaśnienie słowa kontynent i przepisz do zeszytu.
– Przeczytaj teraz tekst z Podręcznika s. 46 i przepisz go do zeszytu. Pamiętaj! Nazwy kontynentów, mórz i oceanów piszemy wielką literą.
– Zapoznaj się z krótką historią odkryć geograficznych, przeczytaj tekst z Podręcznika s. 47.
– Obejrzyj filmy.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=36BKYLFpA48
https://www.youtube.com/watch?v=Vvw8ZeHNs_s
– Wykonaj ćwiczenie 3,4,5,6 s.47 w Kartach ćwiczeń.
– Poćwicz odczytywanie cyfr dziesiątek w podanych liczbach trzycyfrowych i wpisz je słownie do diagramu. Wykonaj dodawanie liczb, ćwiczenie 1,2,3 s.30 w Kartach matematycznych.
– Wydrukuj kartę pracy : Kodowanie – prezent i wykonaj ją zgodnie z poleceniem.
*Karta pracy – lekcja informatyki: KODOWANIE-PREZENT
*Wersja do druku: Kontynenty.
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień VIII 25- 29 maja 2020 r.
Przypomnienie!
Drodzy Uczniowie, pamiętajcie, że do 29 maja należy zaliczyć tabliczkę mnożenia w zakresie 100. Skontaktujcie się ze swoją wychowawczynią w celu umówienia się na konkretny termin (datę i godzinę).
Temat 35 (25 maja – poniedziałek): Czy zawsze trzeba wygrywać?
Cel i opis zajęć:
– Udoskonalisz umiejętność czytania ze zrozumieniem.
– Nazwiesz emocje osób wygranych i przegranych.
– Ocenisz zachowanie bohaterów opowiadania.
– Poznasz zwroty grzecznościowe kierowane do osób wygranych i przegranych.
– Dowiesz się, jak należy zachować się podczas gry.
– Udoskonalisz umiejętność obliczania sum i różnic.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj list od Henia w Podręczniku str. 24 – 25 i odpowiedz ustnie na pytania:
- W jakich zawodach wzięła udział klasa Henia?
- Dlaczego klasa Henia przegrała zawody?
- Jak mogli czuć się Wiktor i Henio podczas zawodów i po ich zakończeniu?
- Jak oceniasz zachowanie zawodników z „rozwrzeszczanej” klasy?
- Co sądzisz o zachowaniu Blanki, Daniela, Igora, Piotrka, Hani i Dominika?
– Zastanów się i napisz w ćwiczeniu 1 s. 26 w Kartach ćwiczeń, co czuje osoba, która wygrała, a co osoba, która przegrała. W ćwiczeniu 2 na tej samej stronie pokoloruj odpowiednio wypowiedzi, które można skierować do osoby wygranej i osoby przegranej.
– W ćwiczeniu 3 s. 27 w Kartach ćwiczeń zapisz zasady właściwego postępowania w czasie gry.
– Oblicz działania w ćwiczeniach 1 i 2 s. 22 w Kartach matematycznych.
*Wersja do druku: Czy zawsze trzeba wygrywać?
Temat 36 (26 maja – wtorek): Każdy może być sportowcem.
Cel i opis zajęć:
– Określisz cechy sportowca.
– Wysłuchasz „Piosenki o sporcie” i pogimnastykujesz się.
– Utrwalisz nazwy dyscyplin sportowych.
– Wykonasz medal dla zwycięzcy.
– Nauczysz się odczytywać słowny zapis liczb i zapisywać je za pomocą cyfr oraz porównasz liczby trzycyfrowe.
Zadania do wykonania:
– Zastanów się, jakie cechy powinien mieć sportowiec, a następnie wykonaj ćwiczenie 2 na s. 28 w Kartach ćwiczeń.
– Wysłuchaj piosenki, spróbuj ją zaśpiewać i pogimnastykuj się w jej rytmie.
https://www.youtube.com/watch?v=V1Sua6hBAEs
– Przypomnij sobie, jakie znasz dyscypliny sportowe i wypisz je w ćwiczeniu 8 na s. 75 w Kartach ćwiczeń.
– Zaprojektuj i wykonaj dowolną techniką medal dla zwycięzcy.
– Wykonaj ćwiczenie 3 s. 23 oraz 4 s. 25 w Kartach matematycznych.
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – ćwiczenie 5 s. 25 w Kartach matematycznych.
*Wersja do druku: Każdy może być sportowcem.
Temat 37 (27 maja – środa): Święto rodziny.
Cel i opis zajęć:
– Dowiesz się, czym jest notatka kronikarska.
– Utrwalisz daty świąt rodzinnych.
– Zapoznasz się z zasadą pisowni „dzi” przed samogłoskami.
– Zatańczysz układy do piosenek.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj notatkę kronikarską ze s. 28 w Podręczniku. Zwróć uwagę na jej poszczególne elementy wyróżnione kolorami.
– Na podstawie zdobytej wiedzy uzupełnij notatkę kronikarską w ćwiczeniu 1 s. 32 w Kartach ćwiczeń.
– Na podstawie kroniki klasowej w Podręczniku na s. 30 powiedz, kiedy obchodzimy Dzień Rodzin.
– Poszukaj w kalendarzu dat pozostałych świąt rodzinnych i zaznacz je zgodnie z instrukcją w ćwiczeniu 2 s. 33 w Kartach ćwiczeń.
– Przeczytaj wyrazy umieszczone na marginesie w Podręczniku s. 31 i zapamiętaj ich pisownię. Spróbuj podać inne przykłady wyrazów z „dzi” przed samogłoską.
– Obejrzyj film i zatańcz z prowadzącą układy do piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo
*Wersja do druku: Święto rodziny.
Temat 38 (28 maja – czwartek): Niespodzianka.
Cel i opis zajęć:
– Przeczytasz ze zrozumieniem tekst inscenizacji.
– Poćwiczysz układanie zdań z rozsypanek wyrazowych.
– Utrwalisz poznane części mowy.
– Wykonasz ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała.
– Nauczysz się dodawać liczby trzycyfrowe.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj tekst inscenizacji w Podręczniku s. 33-35 i odpowiedz ustnie na pytania:
- Na czym polegała urodzinowa niespodzianka dla brata?
- Jak jubilat zareagował na prezent-niespodziankę od rodzeństwa?
- Czym były tytułowe „gady z szuflady”?
– Ułóż zdania w ćwiczeniu 3 s. 36 oraz wykonaj ćwiczenie 4 s. 37 w Kartach ćwiczeń.
– Wykonaj ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała:
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
– Zapoznaj się ze sposobami dodawania liczb trzycyfrowych przedstawionymi przez Antka, Kasię i Anię w Podręczniku s. 88, a następnie oblicz działania w ćwiczeniach 5 i 6 s. 29 w Kartach matematycznych.
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – ćwiczenie 1 s. 30 i ćwiczenie 6 s. 34 w Kartach ćwiczeń.
*Wersja do druku: Niespodzianka.
Temat 39 (29 maja – piątek): Nasza mama czarodziejka.
Cel i opis zajęć:
– Przeczytasz ze zrozumieniem fragment lektury Joanny Papuzińskiej „Nasza mama czarodziejka”.
– Udzielisz pisemnych odpowiedzi na pytania do tekstu.
– Poćwiczysz pisanie z pamięci.
– Nauczysz się odejmować liczby trzycyfrowe.
– Wykonasz kartę pracy wprowadzającą do nauki programowania
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj tekst „Czar dla mamy” w Podręczniku s. 36 – 38 i na jego podstawie odpowiedz na pytania w ćwiczeniu 1 s. 38 w Kartach ćwiczeń.
– Sprawdź swoją umiejętność pisania z pamięci – wykonaj ćwiczenie 4 s. 39 w Kartach ćwiczeń.
– Zapoznaj się ze sposobem odejmowania liczb trzycyfrowych zamieszczonym w zadaniu 6 s. 89 w Podręczniku, a następnie oblicz działania w ćwiczeniach 7 i 8 s. 29 w Kartach matematycznych.
– Wykonaj kartę pracy:
*Karta pracy do druku:KODOWANIE-SŁOŃCE
*Wersja do druku:Nasza mama czarodziejka.
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień VII 18 – 22 maja 2020 r.
Ważne!
Drodzy Uczniowie do 29 maja należy zaliczyć tabliczkę mnożenia
w zakresie 100. Poprzez aplikację Teams umawiajcie się ze swoimi wychowawczyniami na konkretny termin tzn. dzień i godzinę zaliczenia. Oczywiście wszystko przebiegać
będzie w godzinach Waszego planu zajęć.
Temat 30 (18 maja – poniedziałek): Igrzyska olimpijskie.
Cel i opis zajęć :
– Czytając tekst dowiesz się najważniejszych informacji na temat igrzysk olimpijskich.
– Odpowiesz pisemnie na zadane pytania.
– Wykonasz ćwiczenia gimnastyczne.
– Narysujesz swoją ulubioną dyscyplinę sportową.
Zadania do wykonania :
– Przeczytaj tekst ze strony 18 i 19 w Podręczniku.
– Odpowiedz pisemnie w zeszycie na 3 poniższe zadania. Nie przepisuj treści tylko same ponumerowane odpowiedzi.
- Czym są igrzyska olimpijskie i jak często się je organizuje?
- Wymień najważniejsze symbole igrzysk.
- Co oznaczają koła olimpijskie?
Prześlij swoją pracę do wychowawczyni. Termin do środy – 20 maja.
– A teraz wykonaj ćwiczenia gimnastyczne, możesz je powtórzyć tyle razy ile zechcesz.
https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4
– A teraz narysuj w zeszycie swoją ulubioną dyscyplinę sportową.
*Zadania do druku: Igrzyska olimpijskie.
Temat 31 (19 maja – wtorek): Igrzyska olimpijskie. (c.d)
Cel i opis zajęć :
– Poznasz nazwy dyscyplin sportu i sportowców, którzy je uprawiają.
– Utrwalisz symbolikę kół olimpijskich.
– Utrwalisz pisownię wielkiej litery w nazwie państw, narodowości i kontynentów.
– Nauczysz się odczytywać liczby trzycyfrowe.
Zadania do wykonania :
– Przeczytaj wyrazy umieszczone pod rysunkami na marginesie w Podręczniku na stronie 19. Teraz już wiesz dlaczego te wyrazy zapisuje się wielką literą.
– Wykonaj w Kartach ćwiczeń – ćwiczenie 3, 4 str. 21 a następnie ćwiczenie 1 i 2 ze str. 20.
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – Karty ćwiczeń: ćwiczenie 5 str. 21
- W Podręczniku na stronie 87 w zadaniu 1 odczytaj liczby i przyjrzyj się cyfrowemu zapisowi tych liczb. Wykonaj pisemnie zadanie 2 i 3 (z Podręcznika s.87)
w zeszycie.
*Wersja do druku: Igrzyska olimpijskie (c.d)
Temat 32 (20 maja – środa): Igrzyska paraolimpijskie.
Cel i opis zajęć:
– Przeczytasz krótką informację na temat igrzysk paraolimpijskich.
– Rozwiążesz rebus, wyjaśnisz co oznacza rozwiązanie rebusu i zapiszesz to wyjaśnienie pełnym zdaniem.
– Odszukasz wyrazy tworzące rodziny.
– Policzysz banknoty i zapiszesz ile to złotych.
– Będziesz liczył pełnymi setkami.
Zadania do wykonania :
– Przeczytaj poniższy tekst.
Igrzyska paraolimpijskie to zawody dla sportowców niepełnosprawnych zarówno fizycznie, jak i intelektualnie. Igrzyska odbywają się co cztery lata, tuż po igrzyskach osób pełnosprawnych i na tych samych obiektach sportowych. Pomysłodawcą i organizatorem pierwszych zawodów dla osób niepełnosprawnych był lekarz Ludwig Guttman. Był on też inicjatorem odbywających się w Rzymie (w 1960 r.) igrzysk paraolimpijskich. Wzięło wtedy
w nich udział około 400 sportowców poruszających się na wózkach z 23 krajów.
– Zastanów się i powiedz dlaczego organizowane są paraolimpiady.
– Wykonaj ćwiczenie 1, 2 str. 22 w Kartach ćwiczeń.
– Wykonaj ćwiczenie 1, 2 str. 12 oraz 4, 5 str. 13 w Kartach matematycznych.
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – Karty matematyczne ćwiczenie 3 i 6 str. 13.
*Wersja do druku: Igrzyska paraolimpijskie.
Temat 33 (21 maja – czwartek): Sport to zdrowie.
Cel i opis zajęć :
– Nauczysz się piosenki.
– Poznasz znaczenie wyrażenia kondycja fizyczna.
– Zapiszesz w zeszycie zdania na temat dbania o kondycję fizyczną z wykorzystaniem pytań pomocniczych.
– Będziesz obliczać sumy i różnice w zakresie 1000.
– Poćwiczysz przy muzyce.
Zadania do wykonania :
– Posłuchaj a następnie zaśpiewaj piosenkę (tekst pod linkiem):
https://www.youtube.com/watch?v=Z2N6w6_Y-NU
Nie siedź w domu, gdy na dworze słońce świeci,
Wyjdź na spacer, jak to robią inne dzieci,
Zabierz piłkę i skakankę z kąta weź,
Pokaż innym, że ty także ćwiczyć chcesz.
Na ruch, ruch, ruch jest dzisiaj wielka moda,
Więc ćwicz, ćwicz, ćwicz, to dobre jest dla zdrowia.
A ruch, ruch, ruch jest twoim przyjacielem,
Więc ćwicz, ćwicz w dni powszednie i w niedzielę.
Nie siedź w domu, gdy na dworze deszczyk pada,
W małym deszczu może niezła być zabawa,
Włóż kalosze, bo kalosze lubią deszcz,
I parasol weź na spacer, jeśli chcesz.
Na ruch, ruch, ruch jest dzisiaj wielka moda,
Więc ćwicz, ćwicz, ćwicz, to dobre jest dla zdrowia.
A ruch, ruch, ruch jest twoim przyjacielem,
Więc ćwicz, ćwicz w dni powszednie i w niedzielę.
Nie siedź w domu, gdy na dworze śnieżek prószy,
Wyjdź na spacer, nauszniki włóż na uszy,
Gdy masz łyżwy na ślizgawkę możesz pójść,
Lub na narty – jeśli mieszkasz pośród gór.
– Przeczytaj krótkie informacje z Podręcznika na str. 21 i wykonaj pisemnie w zeszycie umieszczone pod tekstem polecenie 2.
– Wykonaj ćwiczenie 1, 2, 3, 4 ze str. 16 w Kartach matematycznych.
Zadanie dodatkowe ( dla chętnych) – Karty matematyczne str. 17.
– A teraz zapraszam Cię do wspólnej zabawy przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg.
*Wersja do druku: Sport to zdrowie.
Temat 34 (22 maja – piątek): Bieg rodzinny.
Cel i opis zajęć :
– Udoskonalisz technikę czytania.
– Udzielisz odpowiedzi na pytania związane z tekstem.
– Poznasz znaczenie wyrazu dialog.
– Wyodrębnisz setki, dziesiątki i jedności w podanych liczbach.
Zadania do wykonania :
– Przeczytaj uważnie tekst na str. 22 i 23 w Podręczniku, proszę podczas czytania zwróć uwagę na Ulicę Ciekawych Wyrazów, gdzie jest wyjaśnienie znaczenia wyrazu dialog.
Odpowiedz ustnie na poniższe pytania, które są związane z tekstem:
Kto namówił rodzinę do wzięcia udziału w biegu?
Jak członkowie rodziny przygotowywali się do startu w zawodach?
W jaki sposób trasę pokonał brat Ani?
Jak biegacze czuli się na mecie?
Co dał rodzinie wspólny start w biegu?
– Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 ze str. 24 oraz 4, 5 (bez kropki) str. 25 w Kartach ćwiczeń.
– Otwórz podręcznik na str. 90, przyjrzyj się dokładnie informacjom zamieszczonym nad zadaniem 1. Zauważ, że w liczbie trzycyfrowej wyodrębniamy kolejno setki, dziesiątki
i jedności. Teraz na stronie 18 w Kartach matematycznych wykonaj zadanie 1, 2, 3, 4 oraz zadanie 5 ze str. 19.
Zadania dodatkowe ( dla chętnych) – Karty matematyczne zadanie 6, 7 str. 19.
Zadania dodatkowe ( dla chętnych ) – Kartę pracy z edukacji komputerowej pobierz na swój komputer i wykonaj zadania.
*Karta pracy z edukacji komputerowej: Word. Lekcja informatyki.
*Wersja do druku: Bieg rodzinny.
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień VI 11 – 15 maja 2020 r.
Temat 25 ( 11 maja – poniedziałek) : Mieszkańcy łąki
Cel i opis zajęć :
Przeczytasz ze zrozumieniem tekst.
Poznasz zwierzęta i rośliny występujące na łące.
Uzupełnisz zdanie nazwami zwierząt.
Utrwalisz pojęcie ,, kwartał” i zapamiętasz na ile kwartałów dzielimy rok.
Obejrzysz film edukacyjny o roślinach i zwierzętach znajdujących się na łące.
Zadania do wykonania :
– Popatrz uważnie na ilustrację ze strony 12 i 13 w Podręczniku, odpowiedz ustnie na pytanie z ćwiczenia 1 str. 12 (podręcznik )
– Zastanów się jakie znaczenie ma łąka dla ludzi i zwierząt. Napisz w zeszycie kilka zdań na ten temat. Prześlij swoją pracę do wychowawcy do środy – 13 maja.
– Wykonaj w Kartach ćwiczeń – ćwiczenie 1, 2 str. 14
– W Kartach matematycznych wykonaj ćwiczenie 4 str. 9
– Zadania dodatkowe ( dla chętnych) – Karty ćwiczeń – ćwiczenie 3 str. 15, Karty matematyczne – ćwiczenie 5 str. 9
– Obejrzyj film edukacyjny ,, Wędrówki Skrzata Borówki – Łąka ‘’
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
*Wersja do druku: Mieszkańcy łąki.
Temat 26 ( 12 maja – wtorek ) : Ptasi rodzice
Cel i opis zajęć :
– Poznasz życie i zwyczaje czajek
– Utrwalisz części mowy i ułożysz z nimi zdania
– Odpowiesz na pytania i obliczysz ile dni ma każdy kwartał
– Przypomnisz sobie dźwięki różnych instrumentów muzycznych
Zadania do wykonania :
– Przeczytaj tekst ,, Czemu mąż lata jak szalony” i ,,Osiedle pod specjalną ochroną” z Podręcznika str. 14,15 i odpowiedz ustnie na 1,2,3 pytanie pod tekstem.
Wybierz sobie jeden tekst ze strony 14 lub 15 w podręczniku, naucz się go pięknie czytać i zaprezentuj swojej wychowawczyni do 15 maja ( za pomocą dostępnego Ci komunikatora).
– Wykonaj ćwiczenie 4 i 5 ze str. 16 w Kartach ćwiczeń
– Odpowiedz ustnie na pytania dotyczące kwartału w zadaniu 1,2 i 3 ze str. 85 w Podręczniku
– https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY – wysłuchaj dźwięków instrumentów muzycznych
*Wersja do druku: Ptasi rodzice.
Temat 27 ( 13 maja – środa ) : Bocianie gniazdo
Cel i opis zajęć
– Uzupełnisz metryczkę przeczytanego fragmentu lektury
– Zredagujesz i zapiszesz pisemną wypowiedź na temat przyczyn opuszczenia gniazda przez bociany
– Poznasz określenia mierzenia pojemności : litr, pół litra, ćwierć litra, półtora litra
Zadania do wykonania :
– Przeczytaj ze zrozumieniem tekst Marii Terlikowskiej ,, Bocianie gniazdo’’ – Podręcznik str. 16 ( jest to fragment książki ,,Drzewo do samego nieba”) – odpowiedz ustnie na pytanie 1,2, 3, 4 pod tekstem.
– Wykonaj ćwiczenie 1, 3 str. 18 w Kartach ćwiczeń.
– Otwórz podręcznik na str. 86, przyjrzyj się dokładnie ilustracji i informacjom zamieszczonym nad zadaniem 1. Teraz na stronie 10 otwórz Karty matematyczne i wykonaj zadanie 1 i 2.
Zadania dodatkowe ( dla chętnych) – ćwiczenie 2 str. 18 Karty ćwiczeń
*Wersja do druku: Bocianie gniazdo.
Temat 28 ( 14 maja – czwartek ) : Owady na łące
Cel i opis zajęć :
– Poznasz różne owady żyjące na łące
– Rozwiniesz i dokończysz zapisywanie zdań
– Poćwiczysz rozwiązywanie zadań tekstowych na obliczanie pojemności
– Będziesz rozwijał umiejętności plastyczne
Zadania do wykonania : Obejrzyj film o owadach :
https://www.youtube.com/watch?v=zXj4AyotYzc
– Wykonaj ćwiczenie 6, 7 ze str. 17 w Kartach ćwiczeń
– Przeczytaj ze zrozumieniem i rozwiąż zadanie 3 str. 10 i zad. 4 str. 11. w Kartach matematycznych
– Wykonaj dowolną techniką pracę plastyczną ,,Kolorowa łąka’’
*Wersja do druku: Owady na łące.
Temat 29 ( 15 maja – piątek ) : Wiosenne odgłosy
Cel i opis zajęć :
– Zadbasz o aktywność fizyczną w domu
– Utrwalisz liczbę pojedynczą i mnogą czasowników
– Będziesz spostrzegawczy i znajdziesz szczegóły którymi różnią się obrazki
– Wykonasz ćwiczenia wprowadzające do nauki programowania.
Zadania do wykonania :
– Poćwicz przy muzyce :https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
– Uzupełnij czasowniki w odpowiedniej liczbie – ćwiczenie 4 str. 19 oraz wyszukaj i zaznacz różnice w ćwiczeniu 6 z tej strony – Karty ćwiczeń
-Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 s. 8 w Kartach ćwiczeń
Praca dodatkowa ( dla chętnych) – ćwiczenie 5 str. 19 oraz 3 s. 9 – Karty ćwiczeń
*Wersja do druku: Wiosenne odgłosy.
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień V 4– 8 maja 2020 r.
Temat: 24 ( 4 maja ) : Poznajemy flagi państw europejskich.
Cel i opis zajęć:
Udoskonalisz umiejętność czytania.
Utrwalisz wiadomości o symbolach narodowych.
Utrwalisz pisownię wyrazów wielką literą nazw państw.
Poćwiczysz tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 100.
Zaśpiewasz piosenkę i poćwiczysz przy muzyce.
Przypomnisz sobie narzędzia programu Paint.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj tekst w Podręczniku s. 5
– Obejrzyj flagi różnych państw europejskich.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=AmYOB5JK9u4
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń: Ćwiczenie 5,6 s. 5
– Obejrzyj film: polskie symbole narodowe – Polak Mały.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach matematycznych:
Ćwiczenie 7,8 s.5 oraz Zadanie 1 s.82 z Podręcznika.
– Włącz się do śpiewania piosenki i poćwicz przy muzyce.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Zadania dodatkowe ( dla chętnych ) w Kartach
matematycznych: Ćwiczenie 9 s.5
– Przyjrzyj się flagom: Francji, Unii Europejskie oraz Holandii – możesz skorzystać z Internetu.
Otwórz linki zamieszczone poniżej. Właściwie pokoloruj flagi. Swoim pracom zrób zdjęcie i obowiązkowo prześlij do wychowawczyni na ocenę – termin do 6 maja.
Flaga Francji:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/flaga-francji?colore=online
Flaga Holandii:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/flaga-holandii?colore=online
*Wersja do druku: Poznajemy flagi państw europejskich.
Temat: 25 ( 5 maja ) : Legenda o Piaście Kołodzieju i tajemniczych wędrowcach.
Cel i opis zajęć:
Zapoznasz się z legendą oraz poznasz wyjaśnienie staropolskich słów.
Odpowiesz ustnie na zadane pytania.
Ustalisz kolejność zdarzeń w legendzie.
Wykonasz pracę plastyczną.
Zadania do wykonania:
– Zapoznaj się z wyjaśnieniem słów: ( kołodziej, postrzyżyny,
sposobić się ) z Podręcznika s. 6
– Wysłuchaj ,, Legendy o Piaście Kołodzieju i tajemniczych wędrowcach”.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=tgISPCNoCcs
– Odpowiedz ustnie na pytania:
Do czego przygotowywał się najstarszy syn Piasta i jego żona Rzepicha ?
Kto pojawił się w ich chacie ?
O co przybysze poprosili gospodarza domu ?
Na czym polegały postrzyżyny chłopca ?
Co wydarzyło się po odejściu tajemniczych wędrowców ?
Kim został Siemowit ?
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń: Ćwiczenie 1,2 s.6
oraz Ćwiczenie 3,5 s.7
– Wykonaj pracę plastyczną ilustrującą treść Legendy o Piaście Kołodzieju i tajemniczych wędrowcach ( technika dowolna).
Swoją pracę prześlij obowiązkowo do sprawdzenia swojej wychowawczyni. Termin do 8 maja.
*Wersja do druku: Legenda o Piaście Kołodzieju i tajemniczych wędrowcach.
Temat: 26 ( 6 maja ): Wycieczka rowerowa.
Cel i opis zajęć:
Poznasz budowę roweru i elementy jego wyposażenia.
Poznasz zasady bezpieczeństwa obowiązujące rowerzystę.
Poznasz historię rowerów.
Posłuchasz piosenki i możesz wykonywać ćwiczenia ruchowe.
Poćwiczysz dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.
Zadania do wykonania:
– Zapoznaj się z tekstem w Podręczniku s. 8
– Odpowiedz ustnie na Pytanie 1 w Podręczniku s. 8
– Na podstawie tekstu oraz ilustracji w Podręczniku s. 9
wykonaj ustnie Polecenie 4,5 s. 9 w Podręczniku.
– Obejrzyj historię roweru zaprezentowaną przez małego Stasia.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=WBMf96ny2Qk
– Obejrzyj historię rowerów od średniowiecza po dzień dzisiejszy.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=h2Y4L60RjAE
– Obejrzyj film ,, Dbamy o bezpieczeństwo”
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=6r-fdr_CcPM
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń: Ćwiczenie 1,2 s.10
– Posłuchaj piosenki ,, Wsiadamy na rower ” i możesz wykonywać ćwiczenia ruchowe.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=Ru60fUt4P0E
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach matematycznych: Ćwiczenie 1,2 s.6
– Zadania dodatkowe ( dla chętnych ) w Kartach matematycznych: Ćwiczenie 3 s.6
*Wersja do druku: Wycieczka rowerowa.
Temat: 27 ( 7 maja ): Krajobrazy Polski.
Cel i opis zajęć:
Poznasz cechy krajobrazów występujących w Polsce.
Poznasz sposoby oznaczenia na mapie poznanch krajobrazów.
Utrwalisz pisownię wyrazów z zakończeniem -aż.
Poćwiczysz dodawanie i odejmowanie w zakresie 100.
Włączysz się do ćwiczeń ruchowych.
Zadania do wykonania:
– Obejrzyj filmy o krajobrazach występujących w Polsce.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=RnxPLJXD17Q
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=kHg_tid5mP4
– Na podstawie filmów oraz ilustracji w Podręczniku s. 10,11
odpowiedz ustnie na pytania:
Jakie są elementy krajobrazu?
Czym się charakteryzują krajobrazy – nizinny, wyżynny, górski i nadmorski ?
Co oznaczają kolory na mapie?
– Przeczytaj tekst z Podręcznika s. 10
– Wykonaj Polecenie 4 s. 11 z Podręcznika.
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń: Ćwiczenie 4 s.11 oraz 6 s. 12
( wyrazy w krzyżówce mają końcówkę – aż np: bagaż, pejzaż itp. )
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach matematycznych: Ćwiczenie 4 s. 7
oraz Ćwiczenie 1 s. 84 z Podręcznika
– Wykonaj ćwiczenia ruchowe.
LINK: https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds
– Zadania dodatkowe ( dla chętnych ) w Kartach ćwiczeń:
wykonaj Ćwiczenie 5 s. 11
* Wersja do druku: Krajobrazy Polski.
Temat: 28 ( 8 maja ): Pachnie majem.
Cel i opis zajęć:
Przeczytasz pięknie wiersz.
Określisz rzeczownik za pomocą przymiotników.
Przypomnisz sobie za pomocą kalendarza, kolejno nazwy miesięcy w roku i liczbę ich dni.
Poznasz pojęcie ,, kwartał „.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj pięknie wiersz pt. ,, Maj ” z Podręcznika s. 3
– Odpowiedz ustnie na Pytanie 1,3 s. 3 z Podręcznika.
– Napisz w zeszycie 5 przymiotników określających miesiąc maj. Pamiętaj, przymiotniki odpowiadają na pytanie jaki?,jaka?,jakie?
Zacznij tak.
Maj jest …………………………………………………………………………….
– Weź kalendarz i wykonaj ćwiczenia w Kartach matematycznych: Ćwiczenie 1,2 s. 8
– Zapamiętaj ! Rok ma 12 miesięcy.
Rok dzielimy na 4 kwartały.
Kwartał to 3 miesiące.
Zadania dodatkowe ( dla chętnych ): Karty matematyczne: Ćwiczenie 3 s. 9
*Wersja do druku: Pachnie majem.
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień VI 27 – 30 kwietnia 2020 r.
Temat 20 ( 27 Kwietnia ): To już umiem.
Cel i opis zajęć:
Będziesz czytać ze zrozumieniem i odpowiadać na pytania związane
z tekstem.
Sprawdzisz czy potrafisz stosować tabliczkę mnożenia w zadaniach tekstowych.
Poćwiczysz przy muzyce.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj samodzielnie tekst „Wszystkie szlaki prowadzą do Sukiennic”
w Kartach ćwiczeń- s.102
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń: Ćwiczenie 1, 2, 3 s.103
Zadania dodatkowe ( dla chętnych ) w Kartach ćwiczeń:
Ćwiczenie 14, 15 s.95
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach matematycznych: Ćwiczenie 1, 2, 3 s. 52 Rozwiązane zadania obowiązkowo prześlij wychowawczyni do sprawdzenia. Termin do 30 kwietnia.
Zadania dodatkowe ( dla chętnych ) w Kartach matematycznych:
Ćwiczenie 4, 5 s.53
– A teraz ułóż układ taneczny (ruchowy) do rytmu wybranej piosenki. Zaproś kogoś z rodziny do wspólnego trenowania. Miłej zabawy!
*Wersja do druku: To już umiem.
Temat 21 ( 28 Kwietnia ): Majowe święta.
Cel i opis zajęć:
Przeczytasz pięknie tekst.
Odpowiesz na pytanie dotyczące tekstu.
Potrenujesz mnożenie i dzielenie w zakresie 100.
Wykonasz ćwiczenia ruchowe.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj pięknie tekst z Podręcznika (cz.5) s.4
Odpowiedz ustnie na 2 pytanie umieszczone pod tekstem.
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach Ćwiczeń (cz.5): Ćwiczenie 1,2 s.3 oraz 3, 4 s.4
– Wykonaj zadania w Kartach matematycznych (cz.5): Zadanie 1,2,3 s.3
– Ćwiczenia ruchowe – zagraj w ruletkę.
https://wordwall.net/pl/resource/1083130/ruletka
*Wersja do druku: Majowe święta
Temat 22 ( 29 Kwietnia ): Rejtan na ratunek Polsce. Historia bohatera sprzed 200 lat.
Cel i opis zajęć:
Dowiesz się jakie obrazy namalował Jan Matejko.
Poznasz kim był Tadeusz Rejtan.
Wykonasz pracę plastyczną.
Potrenujesz mnożenie i dzielenie w zakresie 100.
Zadania do wykonania:
– Obejrzyj filmpt. Mistrz Matejko maluje historię- Rejtan. Upadek Polski. https://www.youtube.com/watch?v=OVXZk_8mh64
– Uzupełnij tekst – https://learningapps.org/watch?v=pwxk5u5x220
– Odkrywanie obrazu – https://learningapps.org/watch?v=ptqzby8e220
– Dopasuj opis do fragmentu obrazu – https://learningapps.org/watch?v=p2vhfz5tt20
– Wykonaj zadanie plastyczne: Czy można namalować strach? Rysowanie emocji https://www.zamek-krolewski.pl/__data/assets/pdf_file/0005/82292/Rejtan-klasy-1-3.Zadanie-plastyczne-Narysuj-emocje-1.pdf
– Wykonaj zadania w Kartach matematycznych: Zadanie 4, 5 s.4
(Dla chętnych zadanie 6 s. 4)
*Wersja do druku: Rejtan na ratunek Polsce. Historia bohatera sprzed 200 lat.
Temat 23 (30 kwietnia): Pierwsi w Europie. Nowoczesny dokument z 3 maja.
Cel i opis zajęć:
Na podstawie obrazu Konstytucja 3 maja poznasz okoliczności uchwalenia konstytucji.
Dowiesz się co oznacza pojęcie konstytucja.
Poznasz jakimi środkami artystycznymi posługuje się artysta, aby opowiedzieć
o wydarzeniach historycznych.
Wysłuchasz hymnu Polski.
Zadania do wykonania:
– Obejrzyj film pt. Spotkanie z mistrzem. Jan Matejko. Konstytucja 3 maja. https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=LceQYeW-7uM&feature=emb_title
Wykonaj zadania:
– Milionerzy – https://learningapps.org/watch?v=p201702g220
– Dopasuj podpis – https://learningapps.org/watch?v=pjny5brpt20
– Krzyżówka – https://learningapps.org/watch?v=p4qtfvaqc20
– Wyszukaj w Internecie i wysłuchaj z powagą hymnu Polski.
- Wersja do druku: Pierwsi w Europie. Nowoczesny dokument z 3 maja.
Serdecznie zapraszamy dzieci do oglądania spektakli, które przygotował Teatr Itakzagramy.
Link: Propozycje Teatru Itakzagramy.
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień V 20 – 24 kwietnia 2020 r.
Temat 15 ( 20 kwietnia ) : Architekci wśród zwierząt.
Cel i opis zajęć :
Udoskonalisz umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Poznasz w jaki sposób niektóre zwierzęta budują swoje domy.
Poznasz rodzinę wyrazu dom.
Zastosujesz tabliczkę mnożenia w zadaniach tekstowych.
Zadania do wykonania :
– Przyjrzyj się ilustracjom w Podręczniku– s. 54 , 55
– Przeczytaj tekst ,, Niezwykli architekci ” w Podręczniku– s. 54 , 55
– Odpowiedz ustnie na Pytanie 1 , 2 , 3 w Podręczniku- s. 55
– Obejrzyj film jak zwierzęta budują gniazda.
LINKI- https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM
https://www.youtube.com/watch?v=mrRWJMGSR1I
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń : Ćwiczenie 1 s. 62 oraz Ćwiczenie 2 s. 63
– Wykonaj w Kartach matematycznych : Ćwiczenie 6 s. 49
– Zadanie dodatkowe ( dla chętnych ) : Karty ćwiczeń :
Ćwiczenie 3 s. 63 oraz Podręcznik , Polecenie 5 s. 55
*Wersja do druku: Architekci wśród zwierząt.
Temat 16 ( 21 Kwietnia ) : Wielki architekt.
Cel i opis zajęć :
Udoskonalisz umiejętność czytania.
Poznasz zawód architekta.
Poznasz przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym.
Poćwiczysz tabliczkę mnożenia i dzielenia do 100 .
Zadania do wykonania :
– Przeczytaj wiersz ,, Kto nas nauczył budować ? ” w Podręczniku – s. 56
– odpowiedz ustnie na Pytanie 1 w Podręczniku – s. 56
Jednym z najsłynniejszych architektów światowej sławy był
Hiszpan Antonio Gaudi . Obejrzyj krótki film o dziełach stworzonych
przez tego architekta :
Link : https://www.youtube.com/watch?v=dLfHNcod8YQ
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń : Ćwiczenie 1 , 2 s. 66
– Wykonaj w Kartach matematycznych : Ćwiczenie 2 , 3 s. 48
– Wykonaj w zeszycie Zadanie 3 s. 113 z Podręcznika.
– Zadanie dodatkowe ( dla chętnych ) : Karty ćwiczeń : Ćwiczenie 3 s. 67
*Wersja do druku: Wielki architekt.
Temat 17 ( 22 kwietnia ) : Mój dom .
Cel i opis zajęć :
Zapoznasz się z formą wypowiedzi – opis .
Nauczysz się samodzielnie opisywać swój dom lub pokój .
Wykonasz pracę plastyczną .
Zadania do wykonania :
– Zapoznaj się z elementami opisu domu w Podręczniku – s. 58 ( wstęp , rozwinięcie , zakończenie ).
– Przeczytaj uważnie opis domu , który znajduje się na ilustracji w
Podręczniku – s. 58
– Następnie przeczytaj informacje napisane wytłuszczonym drukiem w
Podręczniku – s. 59 oraz przeczytaj opis pokoju.
– Na podstawie zebranych wiadomości opisz w zeszycie wygląd swojego domu lub pokoju z uwzględnieniem elementów opisu ( wstęp , rozwinięcie i zakończenie ) .
– Swój opis obowiązkowo prześlij wychowawczyni do sprawdzenia na ocenę – DO 25 KWIETNIA. Możesz to zrobić przez aplikację Teams lub Messenger , email albo w inny sposób – ustalony z nauczycielem indywidualnie.
– Wykonaj pracę plastyczną na temat : Mój wymarzony dom.
( technika dowolna ) – zadanie dodatkowe dla chętnych.
– Swoją pracę plastyczną możesz przesłać wychowawczyni do sprawdzenia na ocenę – DO 25 KWIETNIA. Zrób to przez email, Microsoft Teams, Messenger lub w inny sposób – ustalony z nauczycielem indywidualnie.
*Wersja do druku: Mój dom.
Temat 18 (23 kwietnia ) : Wędrówki ptaków.
Cel i opis zajęć :
Udoskonalisz umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Dowiesz się w jaki sposób ptaki wracają z ciepłych krajów.
Opiszesz bociana na podstawie ilustracji i zgromadzonego słownictwa.
Poznasz cechy czworokątów.
Posłuchasz piosenki pt. ,, Witaj wiosno „.
Zadania do wykonania :
– Przeczytaj tekst pt. ,, Wędrówki ptaków ” z Podręcznika – s. 43
– Odpowiedz ustnie na pytania :
W jaki sposób ptaki ustawiają się w trakcie wędrówek ?
Co pokonuje ptak, który leci pierwszy ?
Co pomaga ptakom w rozpoznawaniu drogi do domu ?
– Obejrzyj wywiad z bocianem.
Link : https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw
– Wykonaj ćwiczenie w Kartach ćwiczeń : Ćwiczenie 1 s. 48
– Wykonaj i obowiązkowo prześlij swojej wychowawczyni na ocenę – DO 26 KWIETNIA ćwiczenia w Kartach ćwiczeń : Ćwiczenie 3 s. 49 oraz
Ćwiczenie 4 s. 49. Możesz to zrobić przez email, aplikację Teams lub Messenger albo w inny sposób – ustalony z nauczycielem indywidualnie.
– Wykonaj w Kartach matematycznych : Ćwiczenie 1 ,2 s.50
– Posłuchaj piosenki ,, Witaj wiosno ” możesz się włączyć do jej
zaśpiewania.
Link : https://www.youtube.com/watch?v=U0rlfh7AzZ4
– Zadania dodatkowe ( dla chętnych ) : Karty ćwiczeń :
Ćwiczenie 2 s. 48
*Wersja do druku: Wędrówki ptaków.
Temat 19 ( 24 Kwietnia ) : Wiosna w górach.
Cel i opis zajęć:
Opiszesz ustnie ilustrację w podręczniku.
Określisz rzeczownik za pomocą przymiotnika.
Poznasz rodzinę wyrazu góra.
Doskonalisz umiejętność rysowania i mierzenia długości boków kwadratu.
Poćwiczysz przy muzyce.
Zadania do wykonania:
– opisz ustnie ilustrację w Podręczniku s. 41
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń : Ćwiczenie 3, 4 s. 45
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach matematycznych :
Ćwiczenie 3, 4, 5, 6 s. 51
– Ćwiczenia ogólnorozwojowe – poćwicz przy muzyce :
Link :https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q
Zadania dodatkowe ( dla chętnych ) w Kartach ćwiczeń
Ćwiczenie 2 s. 44
*Wersja do druku: Wiosna w góach.
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień IV 15 – 17 kwietnia 2020 r.
Temat 12 (15 kwietnia): Jak powstaje dom?
- Cel i opis zajęć:
Poznasz etapy powstawania domu.
Zapoznasz się z nowymi wyrazami dotyczącymi urządzania domu.
Poćwiczysz naukę tabliczki mnożenia w zakresie 100.
Przypomnisz zapisywanie dźwięków w pięciolinii.
- Zadania do wykonania
– Przyjrzyj się ilustracji na str. 48, 49 w Podręczniku.
– Odpowiedz ustnie na polecenie 1 pod ilustracją.
– Uporządkuj etapy powstawania domu i przepisz tekst – Karty ćwiczeń str. 54, ćwiczenie 1.
– Poćwicz naukę tabliczki mnożenia w zakresie 100.
– Wykonaj w Kartach matematycznych ćwiczenie 1 str. 48.
– Dokończ zapisywanie dźwięków na pięciolinii – Karty ćwiczeń ćw. str. 84.
- Ćwiczenia dodatkowe (dla chętnych):
– Karty ćwiczeń – ćwiczenie 2 str. 54,
– Karty matematyczne str. – ćwiczenie 6 s. 47
*Wersja do druku: Jak powstaje dom.
Temat 13 (16 kwietnia): Kto buduje dom?
- Cel i opis zajęć:
Poznasz nazwy maszyn pracujących na budowie.
Utrwalisz męskie nazwy zawodów z zakończeniem: – arz.
Udoskonalisz i rozwiniesz wypowiedź ustną.
Poćwiczysz tabliczkę mnożenia w zakresie 100.
- Zadania do wykonania:
– Na podstawie ilustracji ze str. 50 i tekstu ze str. 51 w Podręczniku wykonaj ustnie polecenia 1, 2 i 3.
– Przeczytaj wyrazy umieszczone na marginesie str. 51 – zapamiętaj ich pisownię i przepisz do zeszytu.
– Utrwal tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 100.
– Wykonaj ćwiczenia 4 i 5 na str. 49 w Kartach matematycznych.
- Ćwiczenia dodatkowe (dla chętnych):
-Ułóż i zapisz w zeszycie 4 zdania z wyrazami:murarz, tynkarz, malarz, dekarz.
– Wykonaj w Kartach matematycznych ćw. 4 str. 47 oraz 7 str. 49.
*Wersja do druku: Kto buduje dom.
Temat 14 (17 kwietnia) : Zasady zachowania na budowie.
- Cel i opis zajęć:
Utrwalisz zasady bezpiecznego zachowania w pobliżu budowy.
Poznasz nazwy maszyn pracujących na budowie.
Zamienisz liczbę pojedynczą wyrazów na liczbę mnogą.
Wykonasz zadania dotyczące działań mnożenia i dzielenia w zakresie 100.
- Zadania do wykonania:
– Przeczytaj uważnie napisy na tabliczkach w ćwiczeniu 2 str. 56 w Kartach ćwiczeń i wykonaj poprawnie polecenie z tego ćwiczenia.
– Wykonaj ćwiczenie 1 ze str. 56 Karty ćwiczeń.
– Powtórz tabliczkę mnożenia w zakresie 100.
– Wykonaj w zeszycie zadanie 2 ze str. 113 w Podręczniku.
- Ćwiczenia dodatkowe (dla chętnych):
– Karty ćwiczeń – ćw. 3 str. 55
– zadanie 5 str. 113 Podręcznik
*Wersja do druku: Zasady zachowania na budowie.
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień III – 6 kwietnia – 8 kwietnia 2020 r.
Temat 9 (6 kwietnia): Wielkanocny czas.
Cel i opis zajęć:
Udoskonalisz umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Utrwalisz wyrazy związane z Wielkanocą.
Rozpoczniesz naukę tabliczki mnożenia do 100.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj wiersz „ Kolorowe bazie” w Podręczniku – s. 74
– Odpowiedz ustnie na pytania 1 i 2 pod tekstem.
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń: Ćwiczenie 1 s. 80
– Przypomnij sobie tabliczkę mnożenia do 50. Rozpocznij naukę tabliczki mnożenia z wynikami powyżej 50. Możesz skorzystać z tabelek wydrukowanych na okładkach zeszytów. Swoje umiejętności możesz sprawdzać na stronie:
https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozenia-w-zakresie-100_9_56
– Ćwiczenia dodatkowe (dla chętnych)w Kartach matematycznych: Ćwiczenie 1 s. 46
– Jeżeli masz wiele pytań związanych z epidemią, obejrzyj „Krótki film o wirusie na literę „k” i o żmii”: https://youtu.be/H0mx90NbvuM
* Wersja do druku: Wielkanocny czas.
Temat 10 (7 kwietnia): Życzenia wielkanocne.
Cel i opis zajęć:
Poznasz elementy życzeń.
Nauczysz się samodzielnie redagować życzenia.
Poćwiczysz tabliczkę mnożenia.
Zadania do wykonania:
– Zapoznaj się z informacji na temat tworzenia życzeń – Podręcznik – s. 76 i 77
– Odpowiedz ustnie na Pytanie 1 w Podręczniku s. 76.
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń: Ćwiczenie 1 s. 82
– Wykonaj Zadanie 1 s. 113 z Podręcznika.
– Ćwiczenia dodatkowe (dla chętnych) – Karty matematyczne: Ćwiczenie 3 s. 46
*Wersja do druku: Życzenia wielkanocne.
Temat 11(8 kwietnia): Wielkanocne zabawy.
Cel i opis zajęć:
Udoskonalisz umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Poznasz wielkanocne zabawy.
Zastosujesz tabliczkę mnożenia w zadaniach tekstowych.
Zadania do wykonania:
– Przeczytaj tekst „Wielkanocne zabawy” w Podręczniku – s. 78
– Wymień zabawy wielkanocne na podstawie przeczytanego tekstu.
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń:Ćwiczenie 2 s. 83
– Ćwiczenia dodatkowe (dla chętnych): Ćwiczenie 3 i 4 s. 83
– Rozwiąż zadania tekstowe w Kartach matematycznych: Ćwiczenie 2 s. 46 i Ćwiczenie 5 s. 47.
– Zadanie dodatkowe (dla chętnych): Przygotuj dowolną dekorację wielkanocną, np. pisanki, palemkę czy stroik z rzeżuchy. Efekt swojej pracy możesz uwiecznić na zdjęciu i przesłać swojej wychowawczyni: na adres mailowy, w aplikacji Teams lub Messenger.
*Wersja do druku: Wielkanocne zabawy.
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień II – 30 marca – 3 kwietnia 2020 r.
Temat 4 (30 marca): Wiosenne prace w ogrodzie.
- Cel i opis zajęć:
Udoskonalisz umiejętność czytania ze zrozumieniem
Poćwiczysz rozwijanie zdań.
Poznasz kolejność etapów pracy podczas siania rzodkiewki.
Zaplanujesz zdrowy posiłek z rzodkiewką.
Poćwiczysz umiejętność dodawania liczb dwucyfrowych.
- Zadania do wykonania:
– Przeczytaj tekst „ Siejemy rzodkiewkę” z Podręcznika – s. 60 i 61
– Wymień jakie czynności należy wykonać, aby urosła rzodkiewka.
– Na podstawie tekstu wymień narzędzia potrzebne do wiosennych prac w ogrodzie.
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń: Ćwiczenie 2, 3 s. 68
– Ćwiczenia dodatkowe (dla chętnych): Ćwiczenie 1 s.68, 4 i 5 s.69
– Zaplanuj zdrowy posiłek dla swojej rodziny, do którego wykorzystasz rzodkiewkę.
– Otwórz Podręcznik na stronie 110, przepisz do zeszytu działania z zadania 1 i je oblicz; następnie popatrz uważnie jak wykonać działanie na grafie: ? + 37 = 52 w Zadaniu 2 z tej strony. Przeczytaj jak należy zrobić obliczenie i sprawdzenie w tym działaniu.- Spróbuj wykonać przynajmniej jedno ćwiczenie z ,,Lekcji programowania” w Kartach ćwiczeń s. 46,47.
- Ćwiczenia dodatkowe (dla chętnych) – Zadanie 3 s. 110
* Wersja do druku (30 marca):Wiosenne prace w ogrodzie.
Temat 5 ( 31 marca ): Zwierzęta w ogrodzie.
- Cel i opis lekcji:
Utrwalisz umiejętność głośnego czytania ze zrozumieniem.
Odpowiesz na pytania związane z tekstem.
Nauczysz się odczytywać temperaturę z termometrów i obliczać różnicę temperatur.
- Zadania do wykonania:
– Przeczytaj tekst „Kto zjadł sałatę?” z Podręcznika s. 62-64
– Odpowiedz ustnie na pytanie 1 i 3 pod tekstem s.64
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń: Ćwiczenie 1 i 2 s.70
– Ćwiczenia dodatkowe (dla chętnych): Ćwiczenie 3 s.70
– Otwórz Podręcznik na stronie 112 i odczytaj wskazania termometrów w Zadaniu 1 oraz odpowiedz ustnie na pytania pod zadaniem. W Zadaniu 2 ze strony 112 uzupełnij ( również ustnie) zdania.
- Zadanie dodatkowe (dla chętnych): Zadanie 3s. 112
*Wersja do druku (31 marca): Zwierzęta w ogrodzie.
Temat 6 ( 1 kwietnia ): Historia pewnej rośliny.
- Cel i opis lekcji:
Udoskonalisz technikę czytania ze zrozumieniem.
Odpowiesz pisemnie na pytanie na podstawie rysunków i tekstu.
Utrwalisz umiejętność odczytywania temperatur.
- Zadania do wykonania:
– Przyjrzyj się ilustracji i poszczególnym częściom budowy tulipana w Podręczniku s. 65
– Przeczytaj tekst „ Historia pewnej rośliny” z Podręcznika – s. 66 i 67
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń: Ćwiczenie 4 i 5 s.73
– Ćwiczenia dodatkowe (dla chętnych): Karty ćwiczeń s.72
– Otwórz Karty matematyczne na stronie 36, odczytaj temperaturę na termometrach w
Zadaniu 1 i wykonaj polecenie w tym zadaniu. Odczytaj treść Zadania 2 z tej strony i zaznacz na termometrach odpowiednią temperaturę.
- Zadania dodatkowe (dla chętnych): Zadanie3 str. 36, zadanie 4 s. 37
*Wersja do druku (1 kwietnia):Historia pewnej rośliny.
Temat 7 (2 kwietnia): Niezwykłe ogrody.
- Cel i opis lekcji:
Rozwiniesz swoją wiedzę o rodzajach ogrodów.
Wykonasz pracę techniczno- plastyczną.
Posłuchasz piosenki pt. „Ziemia, wyspa zielona” .
Przygotujesz się do nauki tabliczki mnożenia do 100.
Usprawnisz swoje ciało.
- Zadania do wykonania:
– Przeczytaj krótki tekst „Rodzaje ogrodów” z Podręcznika s. 69
– Zaplanuj i wykonaj na kartce z bloku pracę plastyczno- techniczną„ Ogród swoich marzeń”. Co mogłoby się w nim znaleźć? Jaki mógłby mieć kształt?
Pracę możecie wykonać w dowolnych technikach plastycznych (można wykorzystać kolorowy papier, bibułę itp.).
– Posłuchaj piosenki, możesz również włączyć się do jej zaśpiewania https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc
Otwórz Karty matematyczne na stronie 42, przygotuj pchełki, bierki lub patyczki. Przeczytaj polecenie w ćwiczeniu 1 i 2. Wykonaj je praktycznie i pisemnie.
- Ćwiczenia dodatkowe (dla chętnych): Ćwiczenie 3, 4 str. 43
Włącz swoją ulubioną muzykę i tańcz do niej przez minimum 30 minut.
*Wersja do druku (2 kwietnia): Niezwykłe ogrody.
Temat 8 (3 kwietnia): Nic w ogrodzie.
- Cel i opis lekcji:
Poćwiczysz uzupełnianie zdań z wykorzystaniem zgromadzonego słownictwa.
Przypomnisz sobie nazwy zawodów.
Utrwalisz nazwy części rośliny zielnej.
Wzmocnisz swoje ciało.
- Zadania do wykonania:
– Wykonaj ćwiczenia w Kartach ćwiczeń:Ćwiczenie 1 i 2 s.78
– Wykonaj na ocenę w Kartach ćwiczeń: Ćwiczenie 3 s.79– poproś rodziców o pomoc w przesłaniu zdjęcia wykonanej pracy.
– Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne – ćwicz przez 30 minut. Możesz skorzystać ze strony internetowej:
https://www.youtube.com/watch?v=4COmxaiszd0
*Wersja do druku (3 kwietnia): Nic w ogrodzie.
Edukacja wczesnoszkolna, tydzień I – 25 – 27 marca 2020 r.
Temat: Nasze lektury – „Calineczka”.
Cel i opis lekcji: Ćwiczenia słuchania ze zrozumieniem, poprawne ustalanie kolejności zdarzeń w baśni.
Zadania do wykonania: Posłuchaj baśni pt. „ Calineczka”. Na podstawie wysłuchanej baśni zastanów się i odpowiedź ustnie na pytanie 2 ze str. 46 w Podręczniku.
Bardzo proszę, abyś następnie otworzył Karty ćwiczeń z edukacji polonistycznej i wpisał informacje dotyczące wysłuchanej baśni – ćwiczenie 1 i 2 str. 50.
Materiały: Baśń „ Calineczka”, link – https://www.youtube.com/watch?v=xCQsFH1biOt, podręcznik str. 46, 47, ćwiczenia edukacja polonistyczna str. 50.
Praca domowa do sprawdzenia: brak.
Zadania rozszerzające ( zadania dodatkowe dla chętnych): ćw. 3,4,5 str. 51 ( edukacja polonistyczna).
***************************************************************************
Temat: Części mowy – utrwalenie.
Cel i opis lekcji: Utrwalenie części mowy i form przymiotników.
Zadania do wykonania: Uważnie przeczytaj tekst z ćwiczenia 1 str. 52 w Kartach ćwiczeń, a następnie wypisz po dwa rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki (w ćwiczeniu). Następnie uzupełnij formy przymiotników w ćwiczeniu 3 str. 52.
Materiały: Karty ćwiczeń.
Praca domowa do sprawdzenia: brak
Zadania rozszerzające: ( zadania dodatkowe dla chętnych) – ćwiczenie 2,4 str. 52 ( Karty ćwiczeń edukacja polonistyczna).
***************************************************************************
Temat:Mnożenie i dzielenie liczb.
Cel i opis lekcji:Ćwiczenia prowadzące do sprawnego mnożenia i dzielenia liczb.
Zadania do wykonania: Przypomnij sobie tabliczkę mnożenia do 50, a następnie wykonaj obliczenia w ćw. 1 i 4 str. 44 oraz ćw. 5 i 6 str. 45.
Materiały:karty matematyczne str. 44, 45.
Praca domowa do sprawdzenia:brak.
Zadania rozszerzające (zadania dodatkowe dla chętnych): ćw. 8 str. 45.
***********************************************
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych na mnożenie i dzielenie liczb.
Cel i opis lekcji: umiejętne stosowanie mnożenia i dzielenia w praktyce.
Zadania do wykonania:Przeczytaj i rozwiąż zadania w ćw. 2 i 3 str. 44.
Materiały: karty matematyczne str. 44.
Praca domowa do sprawdzenia: brak.
Zadania rozszerzające: ćw. 7 str. 45.
*************************************************
Temat: Jesteśmy bezpieczni w sieci.
Cel i opis lekcji: Przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z internetu.
Zadania do wykonania: Obejrzyj krótkie kreskówki ze strony:
Materiały: linki z kreskówkami (powyżej).
Praca domowa do sprawdzenia: brak.
Zadania rozszerzające: obejrzyj kreskówki ze stron:
*****************************************
Temat: Dźwięki i kolory wiosny.
Cel i opis lekcji: Uwrażliwianie na piękno przyrody.
Zadania do wykonania: Obejrzyj filmik i wsłuchaj się w dźwięki. Odpowiedz ustnie: co słyszysz? Jakie kolory ma wiosna?
https://www.youtube.com/watch?v=07tsNO76hiw
Materiały: link (powyżej).
Praca domowa do sprawdzenia: brak.
Zadania rozszerzające: Odpowiedz ustnie na pytanie: Jak myślisz, o czym może „śpiewać” wiosna?
Materiały do druku:
Uprzejmie informuję, że wersja PDF podręcznika, kart ćwiczeń oraz kart matematycznych jest dostępna pod linkiem: https://www.wsip.pl/edukacja-wczesnoszkolna-podreczniki-pdf/.
Szanowni Państwo, zachęcamy dzieci do korzystania z ćwiczeń utrwalających:
23 marca 2020 r.
Karta pracy nr 1
Imię i nazwisko ………………………………………………………………… kl. ……….
1. Uzupełnij zdania.
……………………………….. to wyrazy nazywające ludzi, zwierzęta, rośliny i rzeczy.
Odpowiadają na pytania ……..…..? ..….….?
……………………………….. to wyrazy, które określają cechy ludzi, zwierząt, roślin i rzeczy. Odpowiadają na pytania ……………..……..? …………………………? ………….………….?
…………………………… to nazwy czynności.
Odpowiadają na pytania ………………………? ……………………………………………….?
2. W poniższym tekście: podkreśl na niebiesko rzeczowniki, na zielono czasowniki,
a na żółto przymiotniki.
Nadchodzi wiosna. Dni stają się słoneczne i ciepłe. Drzewa pokryją świeże, zielone listki.
W ogródkach zakwitną kolorowe kwiaty. Dzieci nie mogą doczekać się zabaw na
świeżym powietrzu. Planują jeździć na rowerach i grać w piłkę nożną.
3. Wpisz wyrazy w odpowiednie miejsca.
szkoła, śpiewa, ładny, wesoła, kubek, idą, pisze, rysuje, słońce, mądra, drzewa, uśmiechnięta
a) rzeczowniki …………………………………………………………………………………….
b) czasowniki ……………………………………………………………………………………..
c) przymiotniki ……………………………………………………………………………………
4.Podaj własne przykłady rzeczowników, czasowników i przymiotników.
a) rzeczowniki …………………………………………………………………………………..
b) czasowniki ……………………………………………………………………………………
c) przymiotniki ………………………………………………………………………………….
Imię i nazwisko………………………………………………………………. kl. ……….
Karta pracy nr 2
- Uzupełnij tabelę podanymi rzeczownikami.
krzesła, kwiatek, ołówek, zwierzęta, ulica, miasta, gazeta, chmury, ptaki, stół
Liczba pojedyncza | Liczba mnoga |
2. Określ rodzaje rzeczowników.
banan | —- | malina | ||
kiwi | —- | awokado | ||
gruszka | —- | kokos | ||
jabłko | —- | morela | ||
grejfrut | —- | ananas |
3. Określ czasy czasowników.
biegam – …………………………… graliśmy – ……………………………….
będą śpiewać – ……………………. czytacie – ……………………………….
uczyli się – ………………………… będę pływać – ……………………………
4. Dopisz do podanych rzeczowników dowolne przymiotniki.
…………………… pogoda ……………………… kwiaty
…………………… film ……………………… tęcza
…………………… owoce ……………………… plecak
Karta pracy nr 3
Dopisz wyrazy stosując poznane zasady pisowni.
Ó wymienne na: o, a, e:
kózka – ………………………………… ósemka – …………………………………
skrót – ……………………………………. powrót – ………………………………….
sól – ……………………………………. przyjaciółka – …………………………….
niósł – ………………………………….. szóstka – ………………………………….
Ch wymienne na sz:
mucha – ………………………………… ucho – ………………………………………
groch – …………………………………. dach – ………………………………………
brzuch – ………………………………… mech – …………………………………….
orzech – ………………………………… trochę – ……………………………………
Rz wymienne na r:
rowerzysta – …………………………….. orzeł – ……………………………………..
dworzec – ……………………………….. morze – ……………………………………
parzysty – ……………………………….. wierzyć – ………………………………….
zabierze – ……………………………….. tworzyć – …………………………………..
Rz po spółgłoskach:
modrzew – …………………………….. chrząszcz – ………………………………..
wybrzeże – …………………………….. spojrzenie – ……………………………….
pogrzebacz – ……………………………. pokrzywa – ………………………………..
wesprzeć – ……………………………… potrzeba – …………………………………
wrzesień – ……………………………… grzyby – …………………………………..
Ż wymienne na g:
ważyć – ……………………………….. dróżka – …………………………………
można – ………………………………. książka – ………………………………..
wstążka – ……………………………… nóżki – …………………………………..
odśnieżać – ……………………………. bieżnia – …………………………………
Karta pracy nr 1 – wersja do druku.
Karta pracy nr 2- wersja do druku.
Karta pracy nr 3 – wersja do druku.
19 marca 2020 r.
Przeczytaj uważnie tekst.
Po zimie następuje wiosna, która rozpoczyna się 21 marca. Tego dnia długość dnia i nocy jest równa. Następnie dzień będzie się wydłużał, a noc będzie coraz krótsza. Słońce zaczyna świecić mocniej niż zimą. Wiosenne miesiące to: marzec, kwiecień i maj. Przyroda budzi się do życia. W sadzie kwitną drzewa i krzewy owocowe. Sadownicy stosują pierwsze opryski przed szkodnikami. Owady siadają na kwiatach i zapylają je, przenosząc pyłek z pręcików na słupek. Od liczby zapylonych kwiatów zależą późniejsze zbiory owoców. Ogrodnicy przygotowują grządki pod uprawy. Sieją i sadzą nowe rośliny. Podlewają je i usuwają chwasty, które wysiewają się same. Chwasty zabierają roślinom uprawnym miejsce, wodę i pokarm z gleby oraz zasłaniają światło. Rolnicy wykonują różne prace w polu: orkę, bronowanie, nawożenie gleby, niszczenie chwastów i szkodników. Sieją i sadzą rośliny uprawne. Stanowią one pokarm dla ludzi i zwierząt hodowlanych oraz surowiec dla przemysłu.
Wiosna to też pracowita pora dla zwierząt. Właśnie w tym czasie przychodzi na świat ich potomstwo. Karmią je i opiekują się nim. Z ciepłych krajów przylatują ptaki. Budują gniazda, składają i wysiadują jaja. Gdy wylęgną się pisklęta, szukają im pożywienia i uczą latać. Zakwitają pierwsze wiosenne kwiaty: przebiśniegi, przylaszczki, zawilce pierwiosnki, sasanki później konwalie i fiołki. Wiosna trwa do 21 czerwca.
Po dokładnym przeczytaniu tekstu wybierz właściwe dokończenia zdań.
- Wiosna rozpoczyna się:
- 19 marca
- 20 marca
- 21 marca
2. W pierwszym dniu wiosny:
- dzień jest krótszy, a noc dłuższa
- dzień jest równy nocy
- dzień jest dłuższy, a noc krótsza
3. Miesiące wiosenne to:
- kwiecień, maj, lipiec
- luty, marzec, kwiecień
- marzec, kwiecień, maj
4. Wiosna następuje po:
- lecie
- zimie
- jesieni
5. Wiosną kwitną:
- zawilce, konwalie, fiołki
- tulipany, przebiśniegi, astry
- róże, sasanki, pierwiosnki
6. Chwasty:
- wysiewają się same
- sieje je rolnik
- dostarczają roślinom pokarm
7. Owady:
- budują gniazda i wysiadują jaja
- zabierają roślinom uprawnym miejsce
- siadają na kwiatach i zapylają je
8. Sadownicy:
- podlewają grządki z uprawami
- stosują pierwsze opryski przed szkodnikami
- przygotowują owoce do suszenia
9. Ogrodnicy:
- przygotowują grządki pod uprawy
- wykopują buraki i marchewkę
- robią zapasy na zimę
10. Rolnicy:
- sieją chwasty
- sadzą rośliny uprawne
- grabią zeschłe liście
11. Ptaki:
- gromadzą zapasy na zimę
- przenoszą pyłek z pręcików na słupek
- przylatują z ciepłych krajów
12. W sadzie kwitną:
- zboża, jare i ozime
- drzewa i krzewy owocowe
- astry i chryzantemy
13. Wiosenne prace w polu to:
- orka, nawożenie gleby
- żniwa, zbiór warzyw
- wykopki, zbiór owoców
14. Rośliny uprawne to:
- pokarm dla ludzi i zwierząt
- chwasty, które wysiewają się same
- rośliny runa leśnego
15. Ostatni dzień wiosny to:
- 20 czerwca
- 21 czerwca
- 22 czerwca
A teraz proszę wykonaj na kartce z bloku ilustrację do przeczytanego tekstu. Oddasz ją po powrocie do szkoły.
Powodzenia!!!
Czytanie ze zrozumieniem klasa 2.- wersja do druku.
1. Przepisz i wykonaj obliczenia dowolnym sposobem.
35 + 22 = 92 + 5 = 66 + 15 = 42 + 21 = 11 + 40 =
76 + 7 = 29 + 5 = 76 + 7 = 16 + 16 = 55 + 11 =
73 – 5 = 88 – 18 = 92 – 12 = 46 – 11 = 87 – 27 =
100 – 25 = 66 – 43 = 82 – 14 = 43 – 23 = 95 – 15 =
2. Rozwiąż zadanie i napisz odpowiedź.
W ogródku zakwitło 55 krokusów. Po kilku dniach część z nich przekwitła. W ogródku zostało 25 krokusów. Ile krokusów przekwitło?
3. Oblicz wybranym sposobem.
Do wsi przyleciały 33 bociany, ale 13 bocianów zaraz odleciało. Ile bocianów zostało ?
4. Wybierz właściwą odpowiedź do zadania.
Na drzewach siedziało 46 ptaków. Po chwili odleciało 28 ptaków, ale zaraz przyleciało ich tyle, że na drzewach znów było razem 46 ptaków.
Ile ptaków przyleciało?
Odp. A. 26 B. 30 C. 28 D. 27 E. 26
*Zadania w wersji do wydruku Klasa 2
Linki do ćwiczeń dla klasy 2:
https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozenia-w-zakresie-30_9_101
https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozenia-w-zakresie-50_9_103
https://www.matzoo.pl/klasa2/tabliczka-mnozenia-test_9_187