Plastyka klasa 4
Drodzy Uczniowie,
Witam serdecznie, poniżej będę zamieszczać materiały z plastyki.
Jeżeli będziecie mieć problemy z wykonaniem zadań jestem do Waszej dyspozycji. Pytania możecie zadawać drogą e-mail lub przez dziennik elektroniczny.
malgorzata.lewandowska@sp2gk.onmicrosoft.com
Zeszyt i wykonane przez Was prace plastyczne (zawsze podpisane Imieniem i Nazwiskiem oraz klasą – z przodu kartki, w jej prawym, dolnym rogu) składajcie w bezpiecznym miejscu (np. teczka) dbając o ich estetyczny wygląd.
Pracujcie systematycznie. Pozdrawiam.
Proszę o przesyłanie wszystkich prac plastycznych do oceny, tych wcześniej wykonywanych (od 16 marca) również.
Data publikacji: 22 czerwca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (22 czerwca – 26 czerwca 2020 r.)
Lekcja 13.
Temat: Rysujemy KOMIKS – historyjkę obrazkową pt. Wakacyjna przygoda.
Cel lekcji:
⦁ Wyrabianie pomysłowości oraz inwencji twórczej poprzez samodzielne komponowanie komiksu,
⦁ doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza,
⦁ rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
⦁ kształtowanie sprawności manualnej,
⦁ kształtowanie właściwego stosunku do zadania.
Wprowadzenie do zadania:
Definicje pracy uznawanej za komiks:
Pierwsza, rozpowszechniona głównie w USA uznaje za komiks sekwencyjną historię obrazkową, publikowaną co najmniej w dwóch odcinkach (dzięki czemu stanowi serię) z zastosowaniem kadrów oraz charakterystycznych dymków, zawierających wewnątrz tekst.
Druga, rozpowszechniona głównie w Europie za komiks uznaje opowiadanie, tworzące narrację za pomocą co najmniej dwóch kadrów z rysunkami (najczęstszą formą komiksu jest zbiór kadrów, zwany planszą). Kadry zazwyczaj zaopatrzone są w teksty narratora (po boku) i/lub wypowiedzi postaci (w dymkach). O zakwalifikowaniu danej narracji jako komiksu, decyduje m.in.: wkomponowanie tekstu w obraz, graficzne elementy upływu czasu (tzw. „rynna”), powiązanie semantyczne kadrów, ikoniczność znaków.
Zadania do wykonania:
Wykonaj: KOMIKS – historyjkę obrazkową pt. Wakacyjna przygoda.
W zeszycie przedmiotowym, na jednej całej stronie wykonaj komiks składający się z minimum dwóch odcinków (okienek).
Wymyśl postać lub postacie i zdarzenie w którym będą uczestniczyć, umieść je w określonej przestrzeni (miejscu), dodaj dymki z tekstem lub teksty narratora (po boku).
Starannie wykonaj pracę.
Twórczo interpretuj zadanie.
Poniższy przykład ma jedynie zainspirować do działania.
Nie przesyłamy prac na ocenę.
Lekcja 13: Dokument
Data publikacji: 15 czerwca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (15 czerwca – 19 czerwca 2020 r.)
Lekcja 12.
Temat: Sztuka antyczna. Starożytni Rzymianie.
Cel lekcji:
⦁ poznanie sztuki Starożytnego Rzymu (malarstwo, rzeźba, architektura) i zabytków tej sztuki,
⦁ poznanie ram czasowych sztuki starożytnego Rzymu,
⦁ poznanie różnorodnych form twórczości,
⦁ rozwijanie umiejętności odbioru wypowiedzi artystycznych,
⦁ samodzielne zdobywanie wiedzy na temat sztuki starożytnego Rzymu,
⦁ korzystanie z różnorodnych źródeł informacji w celu rozwijania zainteresowań i pogłębiania wiedzy o sztuce.
Temat znajduje się w podręczniku na stronie 50 i 51. Proszę przeczytać i obejrzeć ilustracje.
Zadania do wykonania:
Napisz/wykonaj w zeszycie nagłówek: Sztuka antyku. Sztuka Starożytnego Rzymu (ozdobny, pomysłowy, dobrze zakomponowany w przestrzeni strony), pod nagłówkiem (po niewielkim odstępie) przepisz notatkę:
Rozwój sztuki starożytnego Rzymu, obejmuje okres od VI w. p.n.e. do końca IV w. n.e.
Starożytni Rzymianie tworzyli dzieła sztuki, które stały się wzorem dla artystów całego świata tworzących w kolejnych stuleciach, po dzień dzisiejszy.
Sztuka Starożytnego Rzymu rozwijała się w dziedzinach:
Malarstwo (malowidła na drewnie, ścianach oraz mozaiki),
Rzeźba (posągi ukazujące ludzi realistycznie),
Architektura (budowle użyteczności publicznej: świątynie, teatry, muzea, biblioteki, stadiony. Stosowano nowe rozwiązania architektoniczne: kopuła, łuk półkolisty, arkada, rotunda).
Zadanie plastyczne: Narysuj w zeszycie, pod notatką, maskę teatralną – podobną do prezentowanej w podręczniku na stronie 51. Pracę wykonaj kredkami w kolorach podobnych do użytych w rzymskiej mozaice ukazanej na ilustracji.
Praca dla chętnych:
Skorzystanie z różnorodnych źródeł informacji w celu rozwijania zainteresowań
plastycznych i pogłębiania wiedzy o sztuce.
Poznaj zabytki Sztuki Starożytnego Rzymu korzystając z informacji zamieszczonych w Internecie.
Nie przesyłamy prac na ocenę.
PRZYPOMINAM! Wasze zeszyty będą obowiązywać, a ich kontynuacja jest obowiązkowa w kolejnym roku nauki! Wpisujcie tematy na bieżąco!
Lekcja 12: Dokument
Data publikacji: 8 czerwca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (8 czerwca – 12 czerwca 2020 r.)
Lekcja 11.
Temat: ŻYCZENIA DLA TATY – projekt formy użytkowej.
Cel lekcji:
⦁ Wyrabianie pomysłowości oraz inwencji twórczej poprzez samodzielne komponowanie i ozdabianie ŻYCZEŃ DLA TATY,
⦁ doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza,
⦁ rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
⦁ kształtowanie sprawności manualnej,
⦁ kształtowanie właściwego stosunku dzieci do ojca, utrwalenie daty święta ojca i ważnej roli ojca w życiu każdego człowieka.
Wprowadzenie do zadania:
Dzień Ojca – święto dla uczczenia trudu opieki nad rodziną i zasług wszystkich ojców, święto będące wyrazem szacunku i wdzięczności ojcom. W Polsce obchodzone jest corocznie 23 czerwca (od roku 1965).
Tradycyjnie w Polsce, w Dzień Ojca dzieci składają swoim ojcom życzenia i wręczają własnoręcznie wykonane laurki.
Obchody zapoczątkowane zostały w Stanach Zjednoczonych, gdzie po sukcesie Dnia Matki pojawiły się głosy, by ustanowić święta również dla pozostałych członków rodziny. Dzień Ojca wydawał się naturalnym dopełnieniem. Pierwsze obchody święta odbyły się 19 czerwca 1910 roku. Wydarzenie miało charakter lokalny. Dopiero prezydent Nixon w 1972 roku oficjalnie ustanowił Dzień Ojca. W różnych krajach jest obchodzone w różnych terminach.
Zadania do wykonania:
Wykonaj: ŻYCZENIA DLA TATY.
Z okazji Dnia Taty wykonaj pracę plastyczną z kolorowych papierów, kredek, kolorowych pisaków, .. której elementem będą ŻYCZENIA DLA TATY Twojego pomysłu. Wycinaj, rysuj, pisz – twórz kompozycję w której połączysz obraz z tekstem.
Starannie wykonaj pracę.
Twórczo interpretuj zadanie.
Poniższy przykład ma jedynie zainspirować do działania.
Wręcz laurkę Tacie w dniu jego święta. To On będzie recenzentem Twojego dzieła.
Nie przesyłamy prac na ocenę.
Lekcja 11: Dokument
Data publikacji: 1 czerwca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (1 czerwca – 5 czerwca 2020 r.)
Lekcja 10.
Temat: Sztuka antyczna. Starożytni Grecy.
Cel lekcji:
⦁ poznanie sztuki Starożytnej Grecji (malarstwo, rzeźba, architektura) i zabytków tej sztuki,
⦁ poznanie ram czasowych sztuki starożytnej Grecji,
⦁ poznanie różnorodnych form twórczości,
⦁ rozwijanie umiejętności odbioru wypowiedzi artystycznych,
⦁ samodzielne zdobywanie wiedzy na temat sztuki starożytnej Grecji,
⦁ korzystanie z różnorodnych źródeł informacji w celu rozwijania zainteresowań i pogłębiania wiedzy o sztuce.
Temat znajduje się w podręczniku na stronie 50. Proszę przeczytać i obejrzeć ilustracje.
Zadania do wykonania:
Napisz/wykonaj w zeszycie nagłówek: Sztuka antyku. Sztuka starożytnej Grecji (ozdobny, pomysłowy, dobrze zakomponowany w przestrzeni strony), pod nagłówkiem (po niewielkim odstępie) przepisz notatkę:
Rozwój sztuki starożytnej Grecji, obejmuje okres od około XVII wieku p.n.e. do 476 roku n.e.
Starożytni Grecy tworzyli dzieła sztuki, które stały się wzorem dla artystów całego świata tworzących w kolejnych stuleciach, po dzień dzisiejszy.
Sztuka starożytnej Grecji rozwijała się w dziedzinach:
Malarstwo (malowidła na drewnie, ścianach i naczyniach: malarstwo wazowe),
Rzeźba (posągi ukazujące pięknych, proporcjonalnych, wysportowanych ludzi, bogów i bohaterów),
Architektura (budowle użyteczności publicznej: świątynie, teatry, muzea, biblioteki, stadiony – wznoszone z kamienia w formie prostokątnych gmachów otoczonych kolumnadą).
Zadanie plastyczne: Narysuj w zeszycie, pod notatką, wazę grecką – podobną do prezentowanej w podręczniku na stronie 50. Pracę wykonaj kredkami w kolorach: pomarańczowym i czarnym.
Praca dla chętnych:
Skorzystanie z różnorodnych źródeł informacji w celu rozwijania zainteresowań
plastycznych i pogłębiania wiedzy o sztuce.
Poznaj zabytki Sztuki starożytnej Grecji korzystając z informacji zamieszczonych w Internecie.
Nie przesyłamy prac na ocenę.
PRZYPOMINAM! Wasze zeszyty będą obowiązywać, a ich kontynuacja jest obowiązkowa w kolejnym roku nauki! Wpisujcie tematy na bieżąco!
Lekcja 10 do pobrania: Dokument
Data publikacji: 25 maja 2020 r.
Tydzień obowiązywania (25 maja – 29 maja 2020 r.)
Lekcja 9.
Temat: Sztuka Egiptu. Płaskie plamy barwne w sztuce Egiptu.
Cel lekcji:
⦁ poznanie sztuki Egiptu (malarstwo, rzeźba, architektura) i zabytków tej sztuki,
⦁ poznanie ram czasowych sztuki starożytnego Egiptu,
⦁ poznanie różnorodnych form twórczości,
⦁ rozwijanie umiejętności odbioru wypowiedzi artystycznych,
⦁ samodzielne zdobywanie wiedzy na temat Sztuki starożytnego Egiptu,
⦁ korzystanie z różnorodnych źródeł informacji w celu rozwijania zainteresowań i pogłębiania wiedzy o sztuce.
Temat znajduje się w podręczniku na stronie 24 i 25. Proszę przeczytać i obejrzeć ilustracje.
Zadania do wykonania:
Napisz/wykonaj w zeszycie nagłówek: Sztuka Egiptu (ozdobny, pomysłowy, dobrze zakomponowany w przestrzeni strony), pod nagłówkiem (po niewielkim odstępie) przepisz notatkę:
Rozwój sztuki starożytnego Egiptu, obejmuje okres od około 3100 do 323 roku p.n.e. Całą tę epokę cechowała jedność artystycznych form, ciągłość rozwoju oraz funkcja służebna wobec władców i religii. Sztuka Egiptu jest źródłem do poznania historii Egiptu.
Sztuka starożytnego Egiptu rozwijała się w dziedzinach:
Malarstwo (malowidła ścienne uzupełniane hieroglifami),
Rzeźba i relief (posągi i reliefy na ścianach ukazujące sceny z życia Egipcjan),
Architektura (grobowce – piramidy, świątynie).
Praca dla chętnych:
Skorzystanie z różnorodnych źródeł informacji w celu rozwijania zainteresowań
plastycznych i pogłębiania wiedzy o sztuce.
Poznaj zabytki Sztuki starożytnego Egiptu korzystając z informacji zamieszczonych w Internecie.
Nie przesyłamy prac na ocenę.
Wasze zeszyty będą obowiązywać, a ich kontynuacja jest obowiązkowa w kolejnym roku nauki! Wpisujcie tematy na bieżąco!
Lekcja 9 do pobrania: Dokument
Data publikacji: 18 maja 2020 r.
Tydzień obowiązywania (18 maja – 22 maja 2020 r.)
Lekcja 8.
Temat: KWIATY DLA MAMY – obraz w barwach czystych.
Cel lekcji:
⦁ przypomnienie zdobytej wiedzy o barwie,
⦁ doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza,
⦁ rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
⦁ utrwalenie daty święta matki i ważnej roli matki w życiu każdego człowieka.
Temat: Barwa, znajduje się w podręczniku na stronie 26 – 28.
Wprowadzenie do zadania:
Dzień Matki – w Polsce święto to przypada na 26 maja. W tym dniu matki są zwykle obdarowywane laurkami, kwiatami oraz różnego rodzaju prezentami przez własne dzieci, rzadziej inne osoby. Święto to ma na celu okazanie matkom szacunku, miłości i podziękowania za trud włożony w wychowanie.
Zadania do wykonania:
Wykonaj obraz w barwach czystych. Złóż kartkę z bloku A4 poziomo na pół.
Z okazji Dnia Mamy namaluj obraz, na którym znajdą się kwiaty Twojego pomysłu w czystych, nasyconych (bardzo intensywnych, mocnych, wyrazistych) barwach. Nie pozostawiaj niedomalowanych miejsc na Twojej pracy i starannie ją wykonaj.
Wręcz pracę Mamie w dniu jej święta. Jej uśmiech będzie jedyną oceną Twojego dzieła.
Nie przesyłamy prac na ocenę.
Zamieszczam obrazy z kwiatami, które mogą być inspiracją w Twojej pracy.
Lekcja 8 do pobrania: Dokument
Data publikacji: 11 maja 2020 r.
Tydzień obowiązywania (11 maja – 15 maja 2020 r.)
Lekcja 7.
Temat: Zabytki małych ojczyzn.
Cel lekcji:
⦁ poznanie zabytków swojej ojczyzny,
⦁ samodzielne zdobywanie wiedzy na temat zabytków w swoim mieści i okolicy,
Temat znajduje się w podręczniku na stronie 58 i 59. Proszę przeczytać i obejrzeć ilustracje.
Zadania do wykonania:
Napisz/wykonaj w zeszycie nagłówek: Zabytki małych ojczyzn (ozdobny, pomysłowy, dobrze zakomponowany w przestrzeni strony), pod nagłówkiem (po niewielkim odstępie) przepisz notatkę:
Prawie w każdej polskiej miejscowości znajdują się różnorodne zabytki. Góra Kalwaria i jej okolica ma ich wiele ponieważ jej historia sięga XIII w..
Praca do wykonania:
Poznaj zabytki Góry Kalwarii i jej okolicy korzystając z informacji zamieszczonych w Internecie na oficjalnej stronie Góry Kalwarii: http://gorakalwaria.pl/cms/1300/zabytki
Wymień je w notatce zaczynając od najstarszych.
Nie przesyłamy prac na ocenę.
Lekcja 7 do pobrania: Dokument
Data publikacji: 4 maja 2020 r.
Tydzień obowiązywania (4 maja – 8 maja 2020 r.)
Lekcja 6.
Temat: Techniki mieszane. Fotokolaż. „W cyrku”, „Rodzinka”.
Cel lekcji:
⦁ poznanie techniki: fotokolaż,
⦁ komponowanie z różnych materiałów własnego fotokolażu na zadany temat.
Temat znajduje się w podręczniku na stronie 56. Proszę przeczytać i dokładnie przyjrzeć się zamieszczonej w podręczniku ilustracji.
Zadania do wykonania:
Napisz/wykonaj w zeszycie nagłówek: FOTOKOLAŻ (ozdobny, pomysłowy, dobrze zakomponowany w przestrzeni strony), pod nagłówkiem (po niewielkim odstępie) przepisz notatkę:
Fotokolaż to odmiana kolażu, technika artystyczna polegająca na formowaniu kompozycji z różnych materiałów w której przeważają fotografie.
Praca do wykonania:
Ćwiczenie 1 lub Ćwiczenie 2 ze strony 56 Do wyboru!
Wykonaj pracę na kartce z bloku A4. Kompozycję rozmieść równomiernie na całej kartce. Najpierw ułóż przygotowane fragmenty fotografii, np. z gazet. Następnie przyklej i pomaluj farbą wolne miejsca. Nie zostawiaj widocznej kartki (pustych miejsc).
Pracę (jej zdjęcie) należy przesłać do oceny w terminie do 15 maja 2020.
Pamiętaj, artysta podpisuje swoje prace – nie zapomnij podpisać swojej. Powodzenia.
Lekcja 6 do pobrania: Dokument
Data publikacji: 27 kwietnia 2020 r.
Tydzień obowiązywania (27 kwietnia – 30 kwietnia 2020 r.)
Lekcja 5.
Temat: Techniki mieszane. Kolaż. „Na okiennym parapecie”.
Cel lekcji:
⦁ poznanie techniki: kolaż,
⦁ komponowanie z różnych materiałów własnego kolażu na zadany temat.
Temat znajduje się w podręczniku na stronie 54. Proszę przeczytać i dokładnie przyjrzeć się zamieszczonej w podręczniku ilustracji.
Zadania do wykonania:
Napisz/wykonaj w zeszycie nagłówek: KOLAŻ (ozdobny, pomysłowy, dobrze zakomponowany
w przestrzeni strony), pod nagłówkiem (po niewielkim odstępie) przepisz notatkę:
Kolaż to technika artystyczna polegająca na formowaniu kompozycji z różnych materiałów
i tworzyw (gazet, tkanin, fotografii, drobnych przedmiotów codziennego użytku itp.). Są one naklejane na płótno lub papier i łączone z tradycyjnymi technikami plastycznymi (np. farbą olejną, farbą akrylową, gwaszem).
Praca do wykonania
Wykonaj pracę na kartce z bloku A4, ukazującą parapet Twojego okna, na którym stoją różne przedmioty (może być też zwierzak). Kompozycję rozmieść równomiernie na całej kartce. Najpierw dobierz i ułóż to co chcesz pokazać, to co umieścisz na parapecie. Następnie przyklej i pomaluj farbą wolne miejsca. Pamiętaj, zachowaj odstęp od dolnej krawędzi kartki i nie zostawiaj widocznej kartki (pustych miejsc).
Pracę (jej zdjęcie) należy przesłać do oceny w terminie do 8 maja 2020.
Pamiętaj, artysta podpisuje swoje prace – nie zapomnij podpisać swojej. Powodzenia.
Poniższy przykład ma jedynie zainspirować do działania.
Lekcja 5 do pobrania: Dokument
Data publikacji: 20 kwietnia 2020 r.
Tydzień obowiązywania (20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r.)
Lekcja 4.
Temat: Techniki mieszane. Malowanie i drapanie. Motyle.
Cel i opis lekcji:
Poznajemy:
⦁ czym są techniki mieszane,
⦁ rodzaje technik mieszanych,
Uczeń:
– potrafi przygotować kartkę poprzez dokładne nałożenie warstwy kredek świecowych a następnie pomalowanie powierzchni gęstą farbą w jednym – ciemnym kolorze,
– wydrapuje pracę rozmieszczając kształty na płaszczyźnie.
Temat znajduje się w podręczniku na stronie 53. Proszę przeczytać i dokładnie przyjrzeć się zamieszczonej w podręczniku ilustracji.
Praca do wykonania:
Wykonaj pracę ukazującą motyle. Kolorowe motyle różnej wielkości rozmieść równomiernie na całej kartce. Najpierw pokryj całą kartkę dokładnie kolorowymi kredkami świecowymi (to ma być tłusta warstwa). Następnie pomaluj gęstą farbą. Po wyschnięciu (najlepiej następnego dnia) ostrym narzędziem wydrapuj motele. (Jeśli nie posiadasz kredek świecowych możesz użyć świeczkę – pocierając po pokolorowanej zwykłymi kredkami kartce).
Pracę (jej zdjęcie) należy przesłać do oceny w terminie do 30 kwietnia 2020.
Pamiętaj, artysta podpisuje swoje prace – nie zapomnij podpisać swojej. Powodzenia.
Lekcja 4 do pobrania: Dokument
Data publikacji: 6 kwietnia 2020 r.
Tydzień obowiązywania (6 kwietnia – 17 kwietnia 2020 r.)
Lekcja 3.
Temat: Techniki mieszane. Farby wodne i pastele. Wielkanocna kompozycja.
Cel i opis lekcji:
Poznajemy:
⦁ czym są techniki mieszane,
⦁ rodzaje technik mieszanych,
Uczeń:
– rozumie znaczenie tradycji, wykazuje postawę szacunku dla tradycji i poglądów religijnych,
– potrafi wykonać proste ozdoby świąteczne,
– maluje pracę łącząc farby wodne i pastele.
Temat znajduje się w podręczniku na stronie 52. Proszę przeczytać i dokładnie przyjrzeć się zamieszczonej w podręczniku ilustracji.
Zadania do wykonania:
Napisz/wykonaj w zeszycie nagłówek: TECHNIKI MIESZANE (ozdobny, pomysłowy, dobrze zakomponowany w przestrzeni strony), pod nagłówkiem (po niewielkim odstępie) przepisz notatkę:
Techniki mieszane polegają na łączeniu:
⦁ różnych sposobów malowania,
⦁ technik malarskich z rysunkowymi,
⦁ kawałków różnych materiałów (np. gazety,..) z elementami rysowanymi i malowanymi.
Praca do wykonania:
Namaluj pracę ukazującą zajączka z kolorowymi pisankami. Najpierw pokryj kartkę farbami. Na wyschniętej powierzchni przedstaw zajączka i pisanki za pomocą pasteli olejnych. (Jeśli nie posiadasz pasteli wykonaj rysunki kredkami – najlepiej świecowymi).
Pamiętaj, artysta podpisuje swoje prace – nie zapomnij podpisać swojej. Powodzenia.
Lekcja 3 do pobrania: Lekcja 3
Data publikacji: 30 marca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (30 marca – 3 kwietnia 2020 r.)
Lekcja 2.
Temat: Techniki malarskie: TECHNIKA AKWARELOWA.
Cel i opis lekcji:
Poznajemy:
rodzaje technik malarskich,
cechy techniki akwarelowej,
narzędzia i podłoża stosowane w technice akwarelowej
Uczeń:
– wymienia typowe narzędzia i podłoża wykorzystywane w technice akwarelowej,
– określa funkcję typowych narzędzi używanych w technice akwarelowej,
– maluje pracę w technice akwarelowej.
Temat znajduje się w podręczniku na stronie 41 i 42. Proszę przeczytać i dokładnie przyjrzeć się zamieszczonym w podręczniku ilustracją.
Zadania do wykonania:
Napisz/wykonaj nagłówek: TECHNIKA AKWARELOWA (ozdobny, pomysłowy, dobrze zakomponowany w przestrzeni strony), pod nagłówkiem (po niewielkim odstępie) przepisz notatkę:
Technika akwarelowa polega na nakładaniu na podłoże kolejnych warstw rozwodnionych farb. Najpierw są nanoszone plamy jaśniejsze, a po ich wyschnięciu, ciemniejsze.
Farbami akwarelowymi malujemy na grubym papierze, który szybko wchłania wodę. Rozcieńczone barwy (pigmenty) nie pokrywają całkowicie faktury (powierzchni) papieru, lecz pozostawiają ją dobrze widoczną. Z tego względu na efekt bardzo duży wpływ ma barwa i faktura samego papieru.
Praca do wykonania na kartce z bloku A4: Namalujcie kwitnące drzewo techniką akwarelową. Drodzy Uczniowie, wykonaliście już jedno dzieło na ten temat, teraz posłuży Wam do wykonania kolejnego. Możecie się na nim wzorować. Akwarela jest jedną z najtrudniejszych technik malarskich, gdyż nie daje prawie żadnej możliwości dokonywania poprawek i retuszy – plamy barwne są tu wodniste, przezroczyste, nie kryją.
Starajcie się, żeby kolory na Waszej pracy były czyste, a nakładane barwne plamy rozwodnione. (Jeśli nie masz farb akwarelowych postaraj się namalować pracę bardzo rozwodnioną farbą plakatową.)
Pamiętaj, artysta podpisuje swoje prace – nie zapomnij podpisać swojej. Powodzenia.
Lekcja 2 do pobrania: Lekcja 2
Data publikacji: 25 marca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (25-27 marca 2020 r.)
Lekcja 1.
Temat: Techniki malarskie.
Cel i opis lekcji:
Poznajemy techniki malarskie, sposoby wykonania dzieła malarskiego.
Temat znajduje się w poręczniku na stronie 40. Proszę go przeczytać do strony 45 i dokładnie przyjrzeć się zamieszczonym w podręczniku ilustracją.
Zadania do wykonania:
Napisz/wykonaj na nowej stronie zeszytu przedmiotowego nagłówek (ozdobny, pomysłowy, dobrze zakomponowany w przestrzeni stony), pod nagłówkiem (po niewielkim odstępie) przepisz notatkę:
Technika to sposób wykonania dzieła, w tym przypadku malarskiego. Nazwa techniki zwykle pochodzi od rodzaju zastosowanej farby, np.: plakatowe, akwarelowe, olejne, temperowe, akrylowe, gwasze, pastele.. Do technik malarskich zaliczamy freski, mozaiki.
Wybierając farbę musimy do niej dobrać odpowiednie narzędzia pracy oraz podłoże na którym pracę wykonamy.
Praca do wykonania na kartce z bloku A4: Na lekcjach plastyki w klasie 4 malowaliśmy farbami plakatowymi. Technika plakatowa jest prezentowana w podręczniku na stronie 43. Namalujcie kwitnące drzewo techniką plakatową. Starajcie się, żeby kolory na Waszej pracy były czyste, a nakładana farba gęsta. Powodzenia.
Lekcja 1 do pobrania: Dokument
COŚ NOWEGO, PONIEDZIAŁEK 23.03.2020r.
Drodzy Uczniowie,
podpisujcie i przechowujcie wykonane przez siebie prace, dbajcie o nie, żeby nie uległy uszkodzeniu i zgnieceniu. Jeśli po czasie, patrzycie na nie krytycznie – nie wyrzucajcie, poprawcie lub wykonajcie nową wersję zachowując poprzednią.
Przejrzyjcie swój zeszyt do plastyki, może trzeba go uzupełnić lub dopracować.
* wersja do wydruku: plastyka_4_23_03
Nowe wyzwanie, czwartek 19.03.2020r.
Namalowałeś/łaś na kartce A4 swoją ulubioną zabawkę dbając
o kompozycję pracy.
Wykonaj rysunek na kartce A4 ukazujący swoją ulubioną zabawkę, będący naśladownictwem wcześniej namalowanej pracy na ten sam temat. Rysowane powierzchnie kształtów wyróżnij, stosując odmienne linie i punkty. Przypomnienie/inspiracja w podręczniku na stronie 14.
Pamiętaj, artysta podpisuje swoje prace – nie zapomnij podpisać swojej.
*wersja do druku plastyka_4_19_03
W wolnym czasie odwiedzajcie wirtualne galerie z Google Arts & Culture
Rozpocznijcie przygodę ze sztuką z Tate Kids
16 – 20 marca 2020 r.
Zadanie
Namaluj na kartce A4 swoją ulubioną zabawkę.
Pamiętaj, jest ona tematem Twojej pracy, musi zatem być odpowiednio duża i w całości zmieścić się na pracy.
*Materiały do pobrania w wersji do wydruku: