Trudne - nietrudne

Drodzy uczniowie naszej szkoły. Przed nami długo oczekiwane ferie. Czasu dla siebie macie więcej niż zwykle więc zapraszam Was do przejrzenia relacji z  kolejnego etapu „Programu profilaktyki zaburzeń typu grafomotorycznego”. Przybrał on postać wywiadów z uczniami którzy osiągnęli sukces w pięknym pisaniu. W przedszkolu i w szkole nauczyciele jako pierwsi wprowadzają  zasady poprawnego pisania. Stosujemy się do nich  przez cały okres edukacyjny w domu ale niestety jak pokazuje praktyka  z różnym skutkiem. Bywa i tak, że  pismo znacząco odbiega od przyjętych norm i w konsekwencji prowadzi do  pogorszenia jego cech. Jest to duże utrudnienie w pracy uczniów i nauczycieli. Co wtedy robić? Z radami śpieszą nam uczniowie naszej szkoły, którzy odnieśli sukces w pięknym pisaniu. Zapraszam do miłej lektury wywiadów przeprowadzonych przez reedukatora we współpracy z nauczycielami- wychowawcami i z wybranymi uczniami klas I-VI.

Na pytanie : Jaka jest historia Waszego sukcesu, na polu ładnego pisania ? – uczniowie po pewnym namyśle udzielili następujących odpowiedzi. Zachęcam wszystkich do zapoznania się z nimi oraz z poradami na ładne pisanie.

„Czego się Jaś nauczy, Jan będzie umiał”-
czyli: Sukcesy uczniów klasy pierwszej są możliwe.

Mimo, że jestem w klasie pierwszej, to już od dawna zajmuję się pisaniem. Wiedziałem, że należy być wyjątkowo wytrwałym podczas poznawania literek w szkole. Dodatkowo w domu w ładnym pisaniu pomagała mi mama. Najtrudniejsza była dla mnie literka s- ale jakoś sobie poradziłem. Próbujcie i Wy!!! Z pewnością się uda!!!  Kamil Kisiel

Chcę zdać do klasy II jako dobra uczennica dlatego staram się ładnie pisać Dużo malowałam farbami, kredkami, lepiłam z plasteliny przeróżne cudeńka. Lubię też być chwalona przez moją Panią. Warto ćwiczyć- ładnie pisać. To Wam zalecam. Marta Ogińska.

Gdy byłam mała z wielką przyjemnością bawiłam się plasteliną. Najbardziej udała mi się lalka . Malowałam też farbami różne laurki dla bliskich. Sądzę, że to pomogło mi przygotować rączkę do ładnego pisania Warto ćwiczyć przy zabawie. Amelka Cybulska.

Jak byłam mała- Mama zrobiła dla mnie nietypowy zakup- zeszyt w linie. Bardzo mi się spodobały. Malowałam też farbami kredkami pod opieką mamy. Byłam wytrwała- czego i Wam życzę. Alicja Telbuch.

Tak naprawdę nie wiem skąd się wzięło u mnie ładne pisanie. Litery udają się od zawsze. Lubię ładnie pisać. Każdego dnia staram się robić to jak najlepiej. Spróbujcie jak ja. Weronika Matejko.

,,Jest już łatwiej”. Tak wynika z wywiadów z miłymi uczniami odwiedzającymi gościnnie reedukatora. Ich piękne pismo świadczy o tym, że są już w klasie drugiej.

Rysowałam przy każdej nadarzającej się okazji. Pisanie sprawiało mi na początku dużo trudności. Ale w miarę ćwiczeń było coraz lepiej. Dzisiaj polecam każdą pracę z literkami i cyferkami każdemu z was. Dominika Zdanowska.

Najbardziej lubię pracować nad ładnym pisaniem z mamą. Jak coś się nie udaje, mama ściera gumką. Po pewnym czasie nie musiała już tego robić a ja ładnie piszę. Czy to czary? Nie -to nasza praca. Wy też pracujcie ze swoimi mamami. Olaf Gielniewski.

Od najmłodszych lat dużo kolorowałem i rysowałem. Żółty, pomarańczowy, czerwony i czarny kolor- wyczarowywał najpiękniejsze rysunki. Pracowałam oczywiście z rodzicami. Alicja Szaran.

Wszystko zaczęło się w przedszkolu, gdzie chętnie malowałem, rysowałem, zaczynałem pisać prawdziwe literki. Było to tak fajne, że w domu do tego wracałem. Do dziś przepisuję z książek teksty do zeszytu. Literki udają się wspaniale. Tego samego Wam życzę. Eryk Młoźniak.

Najważniejsze w ładnym charakterze pisma jest nie rozpraszać się. Należy skupiać się nad tym, co sobie zamierzyliśmy. Jeśli macie z tym problem- w domu proście o pomoc rodziców. Praca z nimi, jest przyjemna. Możemy wspólnie Cieszyć się z moich postępów w ładnym pisaniu. Koncentrujcie się. Pracujcie wytrwale żeby nie wiem co ! Niech wspomagają Was rodzice. Jeśli będziecie tak postępowali- sukces gotowy. Tego Wam życzę. Michał Babisz.

Zaczęłam ćwiczyć , gdy mama podczas wakacji zakupiła mi zeszyt z ćwiczeniami literniczymi . Był kolorowy, piękny. W środku po raz pierwszy zobaczyłam tak wiele wzorów literek i cyferek. W roku szkolnym okazało się że już ładnie piszę. Ten zeszyt mam do dziś. Poświęćcie każdy wolny czas na ćwiczenia pisania. Weronika Bartnik

Trzeba dużo ćwiczyć by ładnie pisać., bo pisanie tego wymaga. Najpierw trzeba mieć dużo, różnych , pięknych kolorowanek które dają wiele przyjemności. I Wy kupcie je w księgarni lub w kiosku. Bądźcie wytrwali. Dominik Rataj

Najpierw ćwiczyłam w szkole. To Pani pokazała mi jak stawiać pierwsze literki które początkowo nie były zbyt ładne.. Dopiero później, gdy obejrzałam zeszyt koleżanki z klasy Zuzi- zapragnęłam pisać jak ona. Ćwiczyłam z ochotą wszędzie gdzie się dało, ale najwięcej w domu. Dzisiaj radzę: ćwiczyć, pisać i cieszyć się z ładnego pisma. Ola Jastrzębska.

W pierwszej klasie ścigałam się w ładnym pisaniu z Pauliną. Obie starałyśmy się pisać coraz ładniej. Potem doszłyśmy do wniosku, że będziemy współpracować i pomagać sobie. Razem ćwiczyłyśmy , a literki prawie ,same” zrobiły się piękne .Życzę Wam ładnego pisania i takiej przyjaciółki jaką ja mam. Gabrysia Dziuraniuk

Kiedyś brzydko pisałam. Nie wiedziałam, że ładne litery można wyćwiczyć. W zerówce pierwszy raz zobaczyłam jak się to robi a siostra pomogła mi nauczyć się wytrwałości w ćwiczeniach domowych. Dopiero w drugiej klasie zauważyłam ładny charakter pisma. Lubię pochwały mojej Pani za ładne pisanie. Wam także życzę powodzenia. Ilona Powichrowska.

Wszystko zaczęło się w zerówce. Pani dawała nam dodatkowe ćwiczenia do domu. Bardzo to lubiłem Rysowałem po śladzie. W klasie I spodobało mi się pisanie w liniach które z biegiem czasu szło mi coraz lepiej . Wspierali mnie moi bliscy . Pracowałem ciężko, ale się opłacało. Powodzenia w ładnym pisaniu- tego Wam życzę. Wiktor Kęsik.

Ładne pisanie nie jest trudne! Musisz tylko zastosować się do reguł .

  1. Nie pisz zbyt szybko.
  2. Nie zajmuj się czymś innym gdy piszesz.
  3. Po prostu skup się , próbuj napisać jak najładniej.

Jeśli do tego bliscy wspomagają Twoje wysiłki- to sukces gotowy! Dzisiaj z powodu ładnego charakteru pisma mogę się cieszyć pochwałami mojej Pani. To też jest przyjemne. Powodzenia!!! Paulina Kornberg.

Najładniej piszemy, gdy jesteśmy skupieni i pracowici. Ćwiczyłam i ćwiczyłam bardzo długo. Im dłużej, tym literki stawały się ładniejsze. Dużą przyjemność sprawiały mi rysunki zwierząt, moich przyjaciółek z przedszkola. ze szkoły. Polecam też rysowanie i wymyślanie szlaczków. Powodzenia!!! Emilka Trochim.

Nigdy nie miałam brzydkiego pisma. Ładne literki i cyferki nie są dla mnie trudne tylko przyjemne. Najbardziej polecam kalkowanie na szybie. Może to ono wpłynęło na moje piękne pismo? Spróbujcie i Wy!!! Julia Skarżycka.

Lubię dobre oceny za pismo. Dlatego ćwiczę. Wycinam, rysuję, maluję, piszę. Róbcie tak jak ja. Zuzia Ojrzyńska.

Przedszkole było dawno, ale dobrze pamiętam że to tam polubiłam pisać. W miarę czasu i ćwiczeń efekt był wspaniały. Moje rysunki wygrywały w konkursach plastycznych. Dzisiaj szkolne i domowe pisanie , to sama przyjemność!!! Przekonajcie się i Wy o tym. Zuzia Falenciak.

Szkoła spowodowała, że ćwiczenia w rysowaniu i w pisaniu liter według wzoru zacząłem już w klasie I. Pisałem coraz ładniej. Nauczyłem się przy tym wytrwałości i że mogę być dobry w pisaniu. Wspomagała mnie moja Pani, bliscy w domu. Jestem im za to wdzięczny, bo piszę ładnie. Tego i Wam życzę. Kuba Król.

Uczniowie klasy III są specjalistami w zakresie estetycznego pisania. ,,Mierzą siły na zamiary a nie zamiar według sił”

Moje ładne literki zawdzięczam bardzo wczesnej pracy z babcią. Ona pokazała mi jak rysować i pisać. Najczęściej rysowałam zwierzęta. Przyglądałam się jak wyglądają- i były gotowe! Często też lepiłam z plasteliny. Dzisiaj swoje ćwiczenia polecam innym. Basia Komosa.

Naukę ładnego pisania zaczęłam w przedszkolu. Rysowałam a potem pisałam w specjalnych zeszytach ćwiczeń. Plastelinowe rzeźby były jak żywe. Kolorowe i kształtne. Dziś mama pomaga mi w wyborze ćwiczeń dla starszych dzieci. Polecam je wszystkim. Daria Oklej.

Porady ładnego pisania – Karoliny Niedzieli.

  1. Wybierz długopis, którym lubisz pisać.
  2. Poproś rodziców o zeszyt do kaligrafii. Jeżeli będziesz miał już zeszyt do kaligrafii- ćwicz pisanie każdej litery powoli.
  3. Pisz tez pamiętnik lub dziennik- to pozwoli utrwalić piękne litery.
  4. Kiedy zasiadasz do pisania wybierz wygodną pozycję .
  5. Staraj się trzymać prosty nadgarstek i trzymaj długopis delikatnie.
  6. Staraj się utrzymywać odpowiednio proste litry.
  7. Nie używaj żelopisów.

,,Trudne- nietrudne” Tak o ładnym pisaniu mówią uczniowie klasy IV

Pisać nauczyłam się sama. W klasach młodszych rysowałam moje ulubione szlaczki, pisałam literki i cyferki. Cieszyłam się, gdy ćwiczenia się udawały. Stosuje je do dziś. Obecnie moja Pani od języka polskiego stawia mi dobre oceny za ładne pisanie. Tego samego Wam życzę. Wolska Natalia.

Najpierw pisałem według wskazówek mojej Pani w klasie I. Potem wzorowałem się na sukcesach w pisaniu moich kolegów i koleżanek. Dzisiaj mogę powiedzieć, że wypracowałem swój własny charakter pisma. Wszystkim się on podoba. Takiego uznania i wam życzę. Janek Kustra.

Na początku klasy pierwszej nie udawało mi się ładnie pisać. Litery wychodziły poza linie, ich kształt też nie podobał się nikomu. Pani w klasie namawiała mnie do ćwiczeń i ja jej posłuchałam. W rok później pismo było już ładne. Chodziłam też na reedukację- a dziś- za pismo na języku polskim dostaję piątki, czego i wam życzę. Patrycja Jankowska

,,To sama przyjemność z pożytecznym”- czyli: Tak to z pisaniem u piątoklasistów bywa.

Latem- gdy mamy dużo wakacyjnego czasu -ćwiczenia ładnego pisania ( wbrew pozorom) udają się najlepiej. Pisanie przynosi wyjątkową przyjemność. P Czego potrzeba do osiągnięcia sukcesu w ładnym pisaniu? Tablica do pisania , ciekawe pomysły i naśladowanie ulubionych nauczycieli. Do wspólnej zabawy zapraszam rodzeństwo. Łączymy przyjemne z pożytecznym- piszemy teksy ortograficzne. Przekonajcie się o tym i Wy. Mańkowska Adrianna.

Mam ogromne szczęście. Osobą która organizuje mi ćwiczenia ładnego pisania jest ciocia. Jej pomysły są ciekawe i różnorodne. Nie mam więc nic przeciwko przyjemnemu rysowaniu i pisaniu pod jej kontrolą. Atmosfera podczas ćwiczeń jest wesoła. Bardzo lubię pisać litery ,,nieco inaczej”: bardziej ozdobne, śmieszne. Lubię pisać. Ciągle poszukuję właściwego charakteru pisma, więc je zmieniam. Mam nadzieję ze niedługo odnajdę ten charakter pisma, który pozostanie na zawsze. Przyjemności z ładnego charakteru pisma życzy Wam. Klaudia Radomska.

Wszystko zaczęło się w przedszkolu. W każde wakacje zabierałam ze sobą zeszyt żeby w nim ćwiczyć pismo. U babci wspomagał mnie w ćwiczeniach mój brat. W zeszytach znalazły się moje wiersze, fantastyczne opowiadania. Ćwicząc pismo, wyobraźnia może zaprowadzić nas w nowe, nieodkryte dotąd krainy. Tego Wam życzę. Julia Secheniewicz.

Ładnie piszę odkąd mogę sięgnąć pamięcią. Lubię to robić. Moja ręka bez trudu pisze ładne i kształtne litery. Najpierw działo się tak w przedszkolu. Potem rysowałem, malowałem, wycinałem na zajęciach plastycznych i dodatkowych .Dzisiaj- prawie nic nie musze robić. Czerpię przyjemność z estetycznego charakteru pisma. Życzę Wam powodzenia w podobnej drodze dochodzenia do ładnego pisania. Konrad Dombek.

Mistrzostwo po latach doświadczeń- czyli: wywiad z uczniami klas VI.

Pisanie, rysowanie – to od dawna ,,mój świat” Zawsze lubiłam pisać i rysować po czym się dało. Lubiłam się bawić ( z koleżanką na zmianę) w pięknie piszącą nauczycielkę lub ucznia. Mama także dawała mi do przepisywania wiersze z książek. Dzisiaj, gdy zatęsknię za pisaniem, robię to z dużą przyjemnością. Spróbujcie i Wy. Olga Nowak.

Kiedyś lubiłam zabawy w nauczycielkę. Ćwiczyłam też pisanie obiema rękami. Lubiłam wymyślać dla siebie i innych zabawy graficzne. Sądzę że to była moja droga do sukcesu ładnego pisania. Może i Wy wybierzecie podobną? Maja Grams.

Obecnie w zakresie ładnego pisania nic nie muszę robić. Po prostu cieszę się nim! Podoba mi się! Kiedyś bawiłam się w nauczycielkę, dużo pisałam po tablicy. Mimo upływu czasu, nadal bardzo lubię zabawy graficzne. Takie polecam każdemu z Was. Warto! Natalia Bożek.

Dobrze pamiętam wysiłki na rzecz ładnego pisania w klasach młodszych . Szczególnie pracę dodatkową w domu . Po roku ćwiczeń rezultat ćwiczeń graficznych okazał się imponujący. Wy też spróbujcie – powodzenia! Ola Rębacz.

Zawsze wiedziałam, że wypada ładnie pisać. Aż kiedyś zauważyłam, że ładne pisanie może nie tylko być przyjemne , ale i opłacalne. Bardzo chciałam być w gronie uczniów otrzymujących dobre oceny z języka polskiego. I dzisiaj tak jest. Moja Pani od języka polskiego mówi, że ładnie piszę- a to jest dla mnie najważniejsze. Warto doskonalić się w kreśleniu prostych lasek i estetycznych ogonków. Gabrysia Mróz .

Podsumowanie

Miło mi było gościć tak znakomitych uczniów i rozmawiać o równie ważnym problemie. Z Waszych osiągnięć jesteśmy dumni !Gratulujemy!!! Takie pismo jakie sobie wypracujecie będzie Wam towarzyszyło do końca życia. Cieszymy się że inwestujecie w nie serce, chęci i umysły. Sztuka starannego pisania nawet w epoce komputera może być trendy dlatego ogłaszamy modę na ładne pisanie. ,,Dla chcącego nic trudnego”

Naśladownictwo w pięknych umiejętnościach- to dobra rzecz. Zatem do dzieła!

POWODZENIA!!!