Facebook Youtube
Nauka zdalna w klasach 5-8 Nauka zdalna w klasach 5-8
  • ul. Kalwaryjska 3
    05-530 Góra Kalwaria
  • 22 727 35 28
    sp2@sp2.mgk.pl
  • Aktualności
  • Szkoła
    • Dyrekcja
    • Patron
    • Hymn szkoły
    • Historia
    • Dokumenty do pobrania
    • Kalendarium
      • Kalendarz roku szkolnego 2024/2025
      • Kalendarz roku szkolnego 2023/2024
      • Kalendarz roku szkolnego 2022/2023
      • Kalendarz roku szkolnego 2021/2022
      • Kalendarz roku szkolnego 2020/2021
      • Kalendarz roku szkolnego 2019/2020
      • Kalendarz roku szkolnego 2018/2019
      • Kalendarz roku szkolnego 2017/2018
      • Kalendarz roku szkolnego 2016/2017
    • Archiwum
      • Archiwum 2023-2024
      • Archiwum 2022-2023
      • Archiwum 2021-2022
      • Archiwum 2020-2021
      • Archiwum 2019-2020
      • Archiwum 2018-2019
      • Archiwum 2017-2018
      • Archiwum 2016-2017
      • Archiwum 2015-2016
      • Archiwum 2014-2015
      • Archiwum 2013-2014
      • Archiwum 2012-2013
    • RODO
  • Nauczyciele
    • Nauczyciele szkoły
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
      • Dokumenty do pobrania
      • Pedagog
      • Psycholog
      • Logopeda
      • Terapeuta pedagogiczny
      • Artykuły
      • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w naszej szkole
    • Biblioteka szkolna
      • Biblioteka – aktualności
      • Godziny pracy biblioteki
      • Katalog on-line
    • Świetlica
    • Informacje dla nauczycieli
    • Materiały dla nauczycieli
  • Uczniowie
    • Egzamin ósmoklasisty
    • Lekcje zdalne
      • Lekcje zdalne 2020/21
        • Informacje
        • Oddziały przedszkolne
      • Lekcje zdalne 2019/20
        • Lekcje dla klas 1-3
        • Lekcje dla klas 4
        • Lekcje dla klas 5
        • Lekcje dla klas 6
        • Oddziały przedszkolne
    • Wydarzenia w klasach
      • Oddziały przedszkolne
      • Klasy 1-3
      • Klasy 4-8
    • Wydarzenia sportowe
      • Sport 2022-2023
      • Sport 2020-2021
      • Sport 2019-2020
      • Sport 2018-2019
      • Sport 2017-2018
      • Sport 2016-2017
      • Sport 2015-2016
      • Sport 2014-2015
      • Sport 2013-2014
      • Sport 2012-2013
      • Sport 2011-2012
    • Samorząd Szkolny
    • Szkolny Klub Wolontariusza
    • Doradztwo zawodowe
    • Plany lekcji
    • Zajęcia dodatkowe
    • Konkursy
    • Podręczniki
    • Ciekawostki
      • Cudze chwalicie …
  • Rodzice
    • Zapisy do szkoły i przedszkola
    • Rada rodziców
      • Aktualności Rady Rodziców
      • Skład Rady Rodziców
      • Dokumenty Rady Rodziców
    • Grupa zadań OPP
    • Informacje dla rodziców
    • Materiały dla rodziców
    • Obiady
    • Gdzie szukać pomocy?
    • Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
  • Kontakt
  • Office 365
  • E-dziennik
  • eduVULCAN
  • Aktualności
  • Szkoła
    • Dyrekcja
    • Patron
    • Hymn szkoły
    • Historia
    • Dokumenty do pobrania
    • Kalendarium
      • Kalendarz roku szkolnego 2024/2025
      • Kalendarz roku szkolnego 2023/2024
      • Kalendarz roku szkolnego 2022/2023
      • Kalendarz roku szkolnego 2021/2022
      • Kalendarz roku szkolnego 2020/2021
      • Kalendarz roku szkolnego 2019/2020
      • Kalendarz roku szkolnego 2018/2019
      • Kalendarz roku szkolnego 2017/2018
      • Kalendarz roku szkolnego 2016/2017
    • Archiwum
      • Archiwum 2023-2024
      • Archiwum 2022-2023
      • Archiwum 2021-2022
      • Archiwum 2020-2021
      • Archiwum 2019-2020
      • Archiwum 2018-2019
      • Archiwum 2017-2018
      • Archiwum 2016-2017
      • Archiwum 2015-2016
      • Archiwum 2014-2015
      • Archiwum 2013-2014
      • Archiwum 2012-2013
    • RODO
  • Nauczyciele
    • Nauczyciele szkoły
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
      • Dokumenty do pobrania
      • Pedagog
      • Psycholog
      • Logopeda
      • Terapeuta pedagogiczny
      • Artykuły
      • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w naszej szkole
    • Biblioteka szkolna
      • Biblioteka – aktualności
      • Godziny pracy biblioteki
      • Katalog on-line
    • Świetlica
    • Informacje dla nauczycieli
    • Materiały dla nauczycieli
  • Uczniowie
    • Egzamin ósmoklasisty
    • Lekcje zdalne
      • Lekcje zdalne 2020/21
        • Informacje
        • Oddziały przedszkolne
      • Lekcje zdalne 2019/20
        • Lekcje dla klas 1-3
        • Lekcje dla klas 4
        • Lekcje dla klas 5
        • Lekcje dla klas 6
        • Oddziały przedszkolne
    • Wydarzenia w klasach
      • Oddziały przedszkolne
      • Klasy 1-3
      • Klasy 4-8
    • Wydarzenia sportowe
      • Sport 2022-2023
      • Sport 2020-2021
      • Sport 2019-2020
      • Sport 2018-2019
      • Sport 2017-2018
      • Sport 2016-2017
      • Sport 2015-2016
      • Sport 2014-2015
      • Sport 2013-2014
      • Sport 2012-2013
      • Sport 2011-2012
    • Samorząd Szkolny
    • Szkolny Klub Wolontariusza
    • Doradztwo zawodowe
    • Plany lekcji
    • Zajęcia dodatkowe
    • Konkursy
    • Podręczniki
    • Ciekawostki
      • Cudze chwalicie …
  • Rodzice
    • Zapisy do szkoły i przedszkola
    • Rada rodziców
      • Aktualności Rady Rodziców
      • Skład Rady Rodziców
      • Dokumenty Rady Rodziców
    • Grupa zadań OPP
    • Informacje dla rodziców
    • Materiały dla rodziców
    • Obiady
    • Gdzie szukać pomocy?
    • Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
  • Kontakt
  • Office 365
  • E-dziennik
  • eduVULCAN
  • Jolanta Skolimowska
  • 2021-2022, Informacje dla rodziców, Informacje o lekcjach zdalnych 2020/21
  • 26 stycznia, 2022

Nauka zdalna w klasach 5-8

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 26 stycznia 2022 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w okresie od 27 stycznia do 27 lutego 2022 r. w klasach 5 – 8 jest nauka zdalna.

W klasach 1 -4 i oddziałach przedszkolnych dzieci uczą się stacjonarnie.

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2020-2021, Informacje dla rodziców, Lekcje zdalne 2020/21
  • 10 maja, 2021

Nauka hybrydowa w klasach 4-7 w dniach 17-28 maja

W okresie od 17 do 28 maja klasy 4 – 7 mają lekcje w systemie hybrydowym. Dwa dni w każdym tygodniu dzieci uczą się stacjonarnie w szkole, a trzy dni zdalnie w domu. Szczegółowy harmonogram rodzice otrzymają przez dziennik elektroniczny od wychowawcy klasy.

Zgodnie z rozporządzeniem MEiN do 30 maja w zajęciach stacjonarnych cały czas mogą uczestniczyć dzieci z orzeczeniami o kształceniu specjalnym i te, które nie mają możliwości realizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania (wymagana zgoda dyrektora szkoły).

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/harmonogram-powrotu-uczniow-do-stacjonarnej-nauki-w-szkolach-i-placowkach

 

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2020-2021, Informacje dla rodziców, Informacje o lekcjach zdalnych 2020/21
  • 15 kwietnia, 2021

Od 19 kwietnia oddziały przedszkolne otwarte dla wszystkich dzieci

Informujemy, że od 19 kwietnia oddziały przedszkolne zostaną otwarte dla wszystkich dzieci.

W klasach 1-7 nauka zdalna przedłużona jest do 25 kwietnia na dotychczasowych zasadach.

Czytaj więcej
  • Natalia Szcześniak
  • Lekcje zdalne 2020/21, Oddziały przedszkolne lekcje zdalne 2020-21
  • 29 marca, 2021

język angielski wychowanie przedszkolne

12.04.2021

 

good morning

Temat: Days of the week – dni tygodni

Witajcie dzieci! Dzień dobry! Good morning! How are you?

Zad 1. Na wstępie posłuchamy piosenki która przypomni nam o zwrotach, które stosujemy na początku spotkania:

Good morning – dzień dobry

Hello – witaj

How are you? – Jak się masz?

I’m fine – mam się dobrze

Posłuchaj piosenki:

Good morning song

zad 2. A teraz przejdziemy do dni tygodnia:

Monday – poniedziałek

Tuesday – wtorek

Wednesday – środa

Thursday – czwartek

Friday – piątek

Saturday – sobota

Sunday – niedziela

Zaśpiewajmy piosenki które pomogą nam zapamiętać dni tygodnia:

Days of the week song

Days of the week song2

Good job! Have a nice day! See you soon!

*************************************************************************************************************************************************************************************************************

Kochani najmłodsi uczniowie. Wielkimi krokami zbliżają się do nas Święta Wielkanocne. Z tej okazji nauczymy się wesołej piosenki o zajączku, którą znajdziecie otwierając link poniżej:

Easter Bunny song

A teraz kilka słów do zapamiętania:

  • Easter – Wielkanoc
  • Easter Bunny – Zajączek Wielkanocny
  • Hop – kicać, skakać
  • Wiggle a nose – kręcić nosem
  • Flop ears – machać uszami ( zajączki tak potrafią)
  • Shake a tail – potrząsać ogonkiem

Święta Wielkanocne czyli Easter przypadają wiosną. Jest to super okazja żeby nauczyć się kilku słówek w języku angielskim. Obejrzyjcie prezentacje i podziwiajcie jak piękna jest to pora roku. Jeśli chcesz przewinąć obrazek przyciśnij strzałkę po prawej stronie.

Spring presentation

Słowniczek do prezentacji:

Spring – wiosna

A dragonfly – ważka

A spider – pająk

An ant – mrówka

A caterpillar – dżdżownica

A worm – robak

A snail – ślimak

A flower – kwiatek

A tree  drzewo

A bush – krzak

Grass- trawa

Sun – słońce

Sky – niebo

Bye Bye! See you next time 🙂

Czytaj więcej
  • Sandra Sokół
  • Lekcje zdalne 2020/21, Oddziały przedszkolne lekcje zdalne 2020-21, Uczniowie
  • 28 marca, 2021

Materiały dla przedszkolaków

 

Trzymać Dzieci, Dla Dzieci, Doodle

 

12.04.2021 r.

Kochane Dzieci,

Witamy Was serdecznie w kolejnym tygodniu. Mamy nadzieję, że temat tego tygodnia Was zaciekawi i z chęcią włączycie się do aktywności, które Wam proponujemy. W tym tygodniu porozmawiamy o zwierzętach mieszkających na wsi. Dowiecie się, jak wyglądają mieszkańcy wiejskiego podwórka, a także jakie są ich przysmaki. Zapraszamy! 🙂

 

Koń, Zwierząt, Ssak, Koński, Głowy, Grzywa, Stały

 

12.04.2021 r. Poniedziałek

Temat: „Wiejskie życie”.

Cele:

  • Rozwijanie mowy.
  • Doskonalenie orientacji przestrzennej.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.

 

1. „Kocia matematyka” – zabawa.

„Kocia matematyka”

 

2. „Podwórkowa awantura” – piosenka.

„Podwórkowa awantura”

Pytania do piosenki:

  • Z ilu zwrotek  składa się piosenka?
  • O co kłócą się zwierzęta w piosence?
  • O jakich zwierzętach jest mowa w kolejnych piosenkach?
  • Jak nazywamy mamę, tatę i dziecko w rodzinach zwierząt (ptaków) w piosence?

„Wycieczka do Zoo”

 

3. „Kogut” – praca plastyczna.

„Kogut”

 

Dobrej zabawy! 🙂

 

13.04.2021 r. Wtorek

Temat: „Mieszkańcy wiejskiego podwórka”.

Cele:

  • Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi.
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej.

 

1. „Awantura na wiejskim podwórku” – teatrzyk cieni.

„Awantura na wiejskim podwórku”

Rozmowa na temat przedstawienia. Wymienianie zwierząt występujących w teatrzyku.

 

2. „Zwierzęta na wsi” – zagadki i zadania o zwierzętach.

„Zwierzęta na wsi”

 

3. „Zwierzęta na wsi” – ćwiczenia logopedyczne.

„Zwierzęta na wsi”

 

4. „Zabawy ruchowe” – gimnastyka.

„Zabawy ruchowe”

 

 

14.04.2021 r. Środa

Temat: „Zwierzęta i ich dzieci”

Cele:

  • Doskonalenie uważnego słuchania.
  • Utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt z wiejskiego podwórka (dorosłych i młodych).
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

 

1. „Kaczęta, prosięta…konięta?” – opowiadanie.

„Kaczęta, prosięta … konięta?”

 

2. „Koniki” – zabawy rytmiczne.

„Koniki”

 

3. „Rodziny zwierząt” – zabawa.

„Rodziny zwierząt”

 

4. „Farma” – puzzle.

„Farma”

 

 

15.04.2021 Czwartek

Temat: „Człowiek i zwierzęta”.

Cele:

  • Doskonalenie sprawności manualnej.
  • Poszerzanie wiadomości o zwierzętach.

 

1. „Świnka z plasteliny” – praca plastyczna.

„Świnka z plasteliny”

 

2. „Odgłosy zwierząt” – zagadki.

„Odgłosy zwierząt”

 

3. „Co jedzą zwierzęta na wsi?” – bajka edukacyjna.

„Co jedzą zwierzęta na wsi?”

 

 

16.04.2021 r. Piątek

Temat: „W wiejskiej zagrodzie”.

Cele:

  • Zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka.
  • Doskonalenie sprawności ruchowej.
  • Doskonalenie sprawności manualnej.

 

1. „Boogie Woogie” – zabawa muzyczna.

„Boogie Woogie”

 

2. „Co nam dają zwierzęta?” – prezentacja.

„Co nam dają zwierzęta?”

 

3. „Mleko” – piosenka.

„Mleko”

 

4. „Krowa” – praca plastyczna.

„Krowa”

 

Dobrej zabawy! 🙂

 

 

Materiały dodatkowe dla chętnych:

1. „Zwierzęta na wsi” – karty pracy.

11 n

18 n

8 n

 

2. „Krowa” – piosenka.

„Krowa”

 

3. „Zwierzęta z zagrody wiejskiej” – karty pracy.

Zwierzęta na wsi – PW

 

4. „Lustrzane odbicie” – kreatywna zabawa.

„Lustrzane odbicie”

 

Powodzenia! 🙂

 

 

 

06.04.2021 r.

Kochane Przedszkolaki,

Wiosna to radosny okres budzenia się przyrody do życia, a także czas, w którym to nasi skrzydlaci przyjaciele powracają z dalekich podróży do rodzimych miejsc lęgowych. W związku z tym, w najbliższych dniach, bliżej przyjrzymy się temu zagadnieniu. Poznamy jajko i jego tajemnice, dowiemy się także, w jaki sposób ptaki budują gniazda oraz posłuchamy ptasich koncertów. Zapraszamy do wspólnej zabawy! 🙂

 

 

6.04.2021 (wtorek) 

Cele: 

  • Zachęcanie do samodzielnych doświadczeń i wyciągania wniosków.
  • Zapoznanie z właściwościami jajka. 
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat.

 

1. „Jajko” – zapoznanie z wierszem J. Brzechwy. 

„Jajko”

Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błaga, namawia: „Bądź głupsze!”
Lecz co można poradzić, kiedy ktoś się uprze?

Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,
A ono powiada, że jest kacze.

Kura prosi serdecznie i szczerze:
„Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże.”
A ono właśnie się trzęsie
I mówi, że jest gęsie.

Kura do niego zwraca się z nauką,
Że jajka łatwo się tłuką,
A ono powiada, że to bajka,
Bo w wapnie trzyma się jajka.

Kura czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę.”
A ono ucieka za miedzę,
Kładzie się na grządkę pustą
I oświadcza, że będzie kapustą.

Kura powiada: „Nie chodź na ulicę,
Bo zrobią z ciebie jajecznicę.”
A jajko na to najbezczelniej:
„Na ulicy nie ma patelni.”

Kura mówi: „Ostrożnie! To gorąca woda!”
A jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”
Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą
I ugotowało się na twardo 

 

Czy zwróciliście uwagę:

  • Dlaczego kura martwiła się o jajko?
  • Jakie kłopoty sprawiało jajko kurze?
  • Co to znaczy być przemądrzałym i dlaczego jest to zła cecha?
  • Jak skończyły się losy jajka? 

 

2. „Lewitujące jajko” – eksperyment.

„Lewitujące jajko”

 

3. „Ciekawostki o jajku” – prezentacja multimedialna.

„Ciekawostki o jajku”

 

4. „Jajko” – puzzle.

„Jajko”

 

 

7. 04.2021 (środa)

Cele: 

  • Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania. 
  • Poszerzanie wiedzy na temat życia ptaków.
  • Rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych. 

 

1.  „Ptasie radio” – słuchowisko, autor Julian Tuwim.

„Ptasie radio”

Czy zapamiętaliście, jakie ptaki występowały w utworze? 

 

2. „Harmonijkowy ptaszek” – praca plastyczna.

„Harmonijkowy ptaszek”

 

3. „Przygód kilka Wróbla Ćwirka” – bajka edukacyjna.

„Przygód kilka Wróbla Ćwirka”

Czy zwróciliście uwagę:

  • Jak kacza mama opiekuje się dziećmi?
  • Jak bociany karmią pisklęta?
  • Gdzie bociany budują gniazda?
  • Jak wyglądało gniazdo kaczki? 

 

4. „Jazzowanki” – zabawy logopedyczne.

„Jazzowanki”

 

 

8.04.2021 (czwartek) 

Cele: 

  • Poszerzanie wiedzy o otaczającej przyrodzie.
  • Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej.
  • Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
  • Rozpoznawanie odgłosów ptaków.

 

1. „Odgłosy ptaków” – zagadki słuchowe.

„Odgłosy ptaków”

 

2. Rozwiązywanie zagadek słownych.

 

Głosu nie wydają, jakby miały tremę.

Mówią o nich ludzie, że to ptaki nieme.

Po stawie pływają. Są okazem piękna.

Możesz je zobaczyć w Królewskich Łazienkach. 

(łabędzie).

 

Po pniach drzew on skacze. 

Puka dziobem w korę. 

Pewnie, gdy są chore, 

jest tych drzew doktorem. 

(dzięcioł)

 

Przybył z ciepłych krajów w czerwonych trzewikach. 

Gdy ujrzy go żabka, do wody umyka. 

(bocian)

 

Biżuterii nie kładź w oknie otwartym w dzień skwarny, 

bo ci ptaszek ten ją skradnie dla swojej dzieciarni. 

(sroka) 

 

Wielki ptak uroczy ma na piórach „oczy”. 

(paw)

 

Barwne i krzykliwe ptaszę polubiło strony nasze. 

Wciąż wybiera się za morze, ale wybrać się nie może. 

(sójka) 

 

 3. „Bocian” – praca plastyczna.

„Bocian”

 

4. „Muzyczna gimnastyka” – zabawa ruchowa przy akompaniamencie.

 „Muzyczna gimnastyka”

 

 

9.04.2021 (piątek) 

Cele: 

  • Rozwijanie kompetencji matematycznych.
  • Rozpoznawanie pierwszych oznak wiosny.
  • Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej i refleksu.

 

1. „Oznaki wiosny” – film edukacyjny.

„Oznaki wiosny”

Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wiosną? 

 

2. „Liczby” – gra interaktywna.

„Liczby”

 

3. „A ram sam sam” – zabawa ruchowa przy piosence.

„A ram sam sam”

 

4. „Układamy rytmy” – zabawa matematyczna z użyciem klocków.

„Kolorowe rytmy”

 

Dobrej zabawy! 🙂

 

 

Materiały dodatkowe dla chętnych:

Zachęcamy do zabawy. 🙂

 

1. „Ptaki” – film edukacyjny dla dzieci.

„Ptaki”

2. „Ptaszki fruwają” – zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki.

„Ptaszki fruwają”

3. „Ćwiczenia rytmiczne” – zabawa.

„Ćwiczenia rytmiczne”

4. „Kle kle boćku, kle kle” – piosenka.

„Kle kle boćku, kle kle”

 

Powodzenia! 🙂

 

 

28.03.2021 r.

Drodzy Rodzice, 

Tak jak przed rokiem, ponownie musimy odnaleźć się w trudnej sytuacji. Aby ten czas zamknięcia był odrobinę przyjemniejszy i łatwiejszy dla dzieci, umieszczamy propozycje zabaw i kreatywnego sposobu spędzenia czasu wspólnie z dziećmi.

 

Pragniemy również życzyć Państwu oraz dzieciom zdrowych, spokojnych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych, mokrego Dyngusa i wiele optymizmu, tak potrzebnego Nam wszystkim! 🙂

 

Wielkanoc, Jajko, Kolorowy, Pisanki, Kolorowe, Wesoły

 

 

Kochane przedszkolaki!

Witamy Was serdecznie w poniedziałek 29 marca, w tygodniu poprzedzającym Wielkanoc.

Gdybyśmy spotkali się dzisiaj w przedszkolu, rozmawialibyśmy na temat zwyczajów wielkanocnych.

 

29.03.2021 (poniedziałek)

Temat: „Święta Wielkanocne”

Cele:

  •  Zapoznanie dzieci z niektórymi zwyczajami Wielkanocnymi,
  •  Doskonalenie sprawności manualnej,
  •  Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.

 1. Film na temat zwyczajów wielkanocnych:

„Symbole Świąt”

2. Zabawa „Kroimy wyrazy”.

Zaproście do zabawy rodziców lub starsze rodzeństwo.

Zabawa polega na dzieleniu na sylaby wyrazów związanych ze Świętami Wielkanocnymi: święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek, Śmigus-dyngus. Policzcie również proszę liczbę sylab w wyrazie.

3. Eksperyment:

„Solne pisanki”

 4. Piosenka o pisankach:

„Pisanki, pisanki”

5. Karta pracy:

„Pisanka – kodowanie”

 

 

30.03.2021 (wtorek)

Cele:

  •  Ćwiczenia uprawniające motorykę narządów mowy: języka, warg,
  •  Wzbogacanie wiedzy na temat Świąt Wielkanocnych.

1. “Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia logopedyczne.

„Gimnastyka buzi i języka”

2. ”Legenda o białym baranku” autor: Urszula Pukała.

Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.

Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.

Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują

Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.

Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.

3. „Zabawy z mamą”.

„Zabawy z mamą”

4. „Baranek” – praca plastyczna.

„Baranek wielkanocny”

 

31.03.2021 (środa)

Cele:

  •  Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami,
  •  Doskonalenie umiejętności liczenia.

1. „Wielkanoc” – prezentacja multimedialna.

„Wielkanoc”

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Kiedy obchodzona jest Niedziela Palmowa?
  • Z czego można zrobić palmę wielkanocną?
  • Jakie mamy rodzaje pisanek?
  • Czego symbolem jest jajko?

2. Zabawa ruchowa z piosenką.

„Gimnastyka smyka”

3. Zabawa matematyczna.

„Zabawa matematyczna”

4. Praca plastyczna „Kurczak”.

„Kurczak”

 

01.04.2021 (czwartek)

Cele:

  •  Doskonalenie sprawności ruchowej,
  •  Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.

1. “Rytmiczna rozgrzewka” – zabawa przy akompaniamencie.

„Rytmiczna rozgrzewka”

2. „Zagadki wielkanocne” – rozwiązywanie zagadek.  

“Zagadka o pisance”

Choć zniosła ją bura kurka,
wygląda tak, jak laurka.
Tkwi w wielkanocnym koszyku,
święconce dodając szyku. 

“Zagadka o baranie”

Ten prawdziwy na śniadanie
wychodzi na łąkę.
Ten cukrowy raz do roku
ozdabia święconkę. 

“Zagadka o mazurku”

Ciasto mistrza Fryderyka,
smakuje niczym muzyka
i w wielkanocnym okresie
jest źródłem wielu uniesień. 

3. „Pisankowe puzzle” – praca manualna.

„Pisankowe puzzle”

4. Eksperyment „Gumowe jajko”.

„Gumowe jajko”

 

02.04.2021 (piątek)

Cele:

  •  Kultywowanie tradycji i zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Wielkanocnymi,
  •  Doskonalenie sprawności ruchowych.

1. „Tańczące nogi”- zabawa ruchowa.

„Tańczące nogi”

2. „Co wkładamy do koszyczka?”- film.

„Co wkładamy do koszyczka?”

3. „Koszyczek wielkanocny” – praca plastyczna. 

„Koszyczek wielkanocny”

4. “Kaczuszki” – zabawa przy piosence. 

„Kaczuszki”

Powodzenia! 🙂

 

 

Materiały dodatkowe:

Zachęcamy również do wykonania poniższych aktywności:

 

1. „Tradycje Wielkanocne” – obejrzyjcie film edukacyjny o tradycjach Wielkanocnych (dla utrwalenia wiadomości 🙂 ).

„Tradycje Wielkanocne”

2. „Wielkanocne gry” – gra interaktywna. Spróbujcie swoich sił!

„Wielkanocne gry”

3. „Wielkanocna gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia.

„Wielkanocna gimnastyka buzi i języka”

4. „Wielkanocne karty pracy” – dla wytrwałych. 🙂

„Wielkanocne karty pracy”

„Wielkanocne zadania do wykonania”

5. „Kurczaczek” – praca plastyczna.

„Kurczaczek”

6. „Znaki Wielkanocy” – piosenka.

„Znaki Wielkanocy”

7. „Wielkanocny zając” – praca plastyczna.

„Wielkanocny zając”

 

Dobrej zabawy! 🙂

 

 

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2020-2021, Informacje o lekcjach zdalnych 2020/21
  • 14 grudnia, 2020

Przedłużenie nauki zdalnej

Przypominamy, że zgodnie z Rozporządzeniem MEN, nauka zdalna w klasach 1-7 jest przedłużona do 3 stycznia, ale zajęcia lekcyjne odbywają się do 22 grudnia.

Od 23  do 31 grudnia jest zimowa przerwa świąteczna, a od 4 do 17 stycznia – ferie zimowe.

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2020-2021, Informacje o lekcjach zdalnych 2020/21
  • 12 listopada, 2020

Jak korzystać z Teams – krótki poradnik

Szanowni Państwo, w czasie nauki zdalnej korzystamy z platformy Office 365 i aplikacji Teams. Przygotowałam krótką informację, jak rozpocząć pracę z Teams. Starałam się odpowiedzieć na najczęściej pojawiające się pytania. Zachęcam do obejrzenia filmu z instrukcją, do którego link umieściłam w poradniku.

Jak korzystać z Teams

Jeśli nasuną się Państwu jeszcze pytania, to proszę przesyłać je przez dziennik elektroniczny lub Teamsa. Postaram się odpowiadać i publikować je tu, na stronie.

Jolanta Skolimowska

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2020-2021, Informacje o lekcjach zdalnych 2020/21
  • 5 listopada, 2020

Kontynuacja nauki zdalnej

Zgodnie z decyzją rządu, nauka zdalna w klasach 4-7 zostaje przedłużona do 29 listopada 2020 r. Jednocześnie wprowadzono od 9 listopada obowiązek nauki zdalnej w klasach 1-3.
Normalnie pracują oddziały przedszkolne.

Komunikat MEN

 

Nauka zdalna w klasach 1- 3 będzie zorganizowana podobnie, jak w klasach 4-6:

1. Lekcje i zajęcia dodatkowe (dydaktyczno-wyrównawcze, rewalidacja, logopedyczne i inne zajęcia specjalistyczne przydzielone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej) odbywają się zgodnie z planem zajęć w aplikacji Teams.
2. W aplikacji Teams prowadzone będą lekcje wideo trwające min. 30 minut.
3. Treść lekcji publikowana będzie w Notesie zajęć aplikacji Teams oraz jako załącznik do Zadań domowych w dzienniku elektronicznym. Zgodnie z sugestiami rodziców rezygnujemy z publikacji treści lekcji w dzienniku lekcyjnym w klasach 4-7, ponieważ dzieci korzystają z Notesu zajęć w aplikacji Teams. W dzienniku będą tylko prace domowe.
4. Na lekcjach on-line sprawdzamy listę obecności. Obecność uczniów na lekcjach on-line jest obowiązkowa. W wyjątkowej sytuacji (np. brak Internetu, przejściowe trudności techniczne) jest możliwość usprawiedliwienia nieobecności dziecka na zajęciach. Inne nieobecności są usprawiedliwiane zgodnie ze statutem szkoły.
5. Sprawdziany i kartkówki udostępniane będą przez moduł Prace aplikacji Teams, w czasie lekcji. Czas ich trwania będzie uwzględniał czas na napisanie i odesłanie do nauczyciela gotowej pracy.

 

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2020-2021, Informacje o lekcjach zdalnych 2020/21
  • 29 października, 2020

Zasady obowiązujące uczniów podczas lekcji online

Drodzy Uczniowie, w trakcie nauki zdalnej przestrzegajcie następujących zasad:

  • Przed każdymi zajęciami uruchomcie aplikację Teams i wyłączcie wszystkie inne niepotrzebne aplikacje.
  • Przygotujcie sobie przed lekcją książki, zeszyty, ćwiczenia i przybory do pisania.
  • Zaczekajcie, aż nauczyciel rozpocznie spotkanie.
  • Po dołączeniu do spotkania, przywitajcie się i wyłączcie mikrofon.
  • Mikrofon włączacie na lekcji dopiero wtedy, kiedy nauczyciel poprosi o zabranie głosu. Jeśli chcecie zabrać głos, zasygnalizujcie to podniesieniem ręki.
  • Słuchajcie poleceń nauczyciela.
    Po skończonym spotkaniu możecie zadawać nauczycielowi pytania na czacie lekcji.
  • Notatki z lekcji znajdziecie w Notesie zajęć w Bibliotece zawartości.
    Terminowo odsyłajcie prace nauczycielom.
  • Zachowujcie zasady netykiety. Pamiętajcie o kulturze osobistej w mowie i piśmie. Szanujcie innych. Nie hejtujcie.
  • Podczas lekcji nie piszcie na czacie do koleżanek i kolegów. Pamiętajcie, że odpowiadacie za treści, które zamieszczacie.
  • Na lekcji nie wolno wam nagrywać, fotografować, robić print screenów i upubliczniać tych treści. Jest to karalne.
  • Widzicie coś, co was niepokoi? Reagujcie i informujcie o tym nauczycieli.
  • Opuszczając spotkanie, nie zapomnijcie się pożegnać.
Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2020-2021, Informacje dla rodziców, Informacje o lekcjach zdalnych 2020/21
  • 23 października, 2020

Nauczanie zdalne

Od poniedziałku, 26 października, zgodnie z decyzją rządu, w klasach 4-7 jest wprowadzone nauczanie zdalne.
W naszej szkole będzie wyglądało następująco:
1. Lekcje i zajęcia dodatkowe (dydaktyczno-wyrównawcze, rewalidacja, logopedyczne i inne zajęcia specjalistyczne przydzielone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej) odbywają się zgodnie z planem zajęć w aplikacji Teams.
2. W aplikacji Teams prowadzone będą lekcje wideo trwające min. 30 minut.
3. Treść lekcji publikowana będzie w Notesie zajęć aplikacji Teams oraz jako załącznik do Zadań domowych w dzienniku elektronicznym.
4. Na lekcjach on-line sprawdzamy listę obecności. Obecność uczniów na lekcjach on-line jest obowiązkowa. W wyjątkowej sytuacji (np. brak Internetu, przejściowe trudności techniczne) jest możliwość usprawiedliwienia nieobecności dziecka na zajęciach. Inne nieobecności są usprawiedliwiane zgodnie ze statutem szkoły.
5. Sprawdziany i kartkówki udostępniane będą w formie Zadań przez aplikację Teams, w czasie lekcji. Czas ich trwania będzie uwzględniał czas na napisanie i odesłanie do nauczyciela gotowej pracy.

Klasy 1-3 i oddziały przedszkolne pracują w trybie stacjonarnym (bez zmian), zgodnie z planem. Odbywają się wszystkie zajęcia, także dodatkowe oraz na basenie.

Proszę na bieżąco śledzić komunikaty w dzienniku elektronicznym, na stronie internetowej i Facebooku szkoły.
Preferujemy z Państwem kontakt mailowy i telefoniczny.

Czytaj więcej

Ostatnie wpisy

  • JADŁOSPIS 26.05.2025R. – 30.05.2025R. 23 maja 2025
  • OPŁATA ZA POSIŁKI W CZERWCU 2025 20 maja 2025
  • JADŁOSPIS 19.05.2025R – 23.05.2025R. 16 maja 2025
  • Tata Też Czyta 2025 – nowa odsłona kampanii proczytelniczej dla ojców 12 maja 2025
  • Zapisy na półkolonie 2025 12 maja 2025
  • JADŁOSPIS 12.05.2025R. – 16.05.2025R. 9 maja 2025
  • Półkolonie 2025 6 maja 2025
  • JADŁOSPIS 28.04.2025R. – 30.04.2025R. 25 kwietnia 2025
  • Lista kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów przedszkolnych w roku szkolnym 2025/26 23 kwietnia 2025
  • JADŁOSPIS 22.04.2025R. – 25.04.2025R. 18 kwietnia 2025
  • OPŁATA ZA POSIŁKI W MAJU 2025 18 kwietnia 2025
  • JADŁOSPIS 14.04.25R. – 18.04.25R. 11 kwietnia 2025
  • Sukces na arenie międzynarodowej 7 kwietnia 2025
  • JADŁOSPIS 07.04.2025R. – 11.04.2025R. 4 kwietnia 2025
  • Udział w Dniu Kariery Zawodowej 3 kwietnia 2025

© 2019 Szkoła Podstawowa nr 2 im. Księcia Janusza

Unia Europejska BIP
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Dostepność

Dostepność

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • SzarośćSzarość
  • Podkreślenie linkówPodkreślenie linków
  • Resetuj Resetuj