Dni wolne – 1, 2, 3 maja 2017 r.
Szanowni Państwo, przypominamy, że 1, 2 i 3 maja 2017 r. są dniami wolnymi od pracy w naszej szkole. 1 i 3 maja ustawowo, a zajęcia z 2 maja były odpracowywane w marcu.
Szanowni Państwo, przypominamy, że 1, 2 i 3 maja 2017 r. są dniami wolnymi od pracy w naszej szkole. 1 i 3 maja ustawowo, a zajęcia z 2 maja były odpracowywane w marcu.
Szanowni Państwo, w dniu 25 kwietnia 2017 r. (wtorek) zapraszamy na konsultacje w godz. 17.00 – 18.00.
Rodziców klas szóstych zapraszamy najpierw na spotkanie z panią Małgorzatą Wysokińską, dyrektor ZSO w Górze Kalwarii, które odbędzie sie o godz. 17.00 na parterze.
Na konsultacjach będą obecni wszyscy pracowni pedagogiczni szkoły. Warto skorzystać z ostatniej (przed końcem roku szkolnego) możliwości spotkania się z wszystkimi nauczycielami uczącymi w klasach oraz innymi pracownikami pedagogicznymi szkoły (psycholog, pedagog, logopeda, reedukator). Na kolejnych dwóch zebraniach będą obecni tylko wychowawcy klas.
Teatr, wyjątkowy, pełen zaklęć, czarów i magii świat, w którym niemożliwe – staje się realne. W teatrze zabawki mówią ludzkim głosem, zwierzątka zamieniają się w królewny albo w rycerzy, latają dywany, a nad brzegiem Wisły słychać śpiew syreny…
W dniu dzisiejszym dzieci z klasy 1a miały okazję obejrzeć w Domu Kultury spektakl Teatru Lektur Szkolnych pt. „LEGENDA O WARSIE, SAWIE I WARSZAWSKIEJ SYRENCE””, scenariusz napisany lekkim i dowcipnym językiem. Bohaterowie: Sawa, Wars, Syrenka, Karpicha, Niedźwiedź, Melchior, Książę, Kacper, Rycerz Praga i Drużynnik opowiadali swoją legendę z nad Wisły. Niesamowite popisy aktorskie, śpiewy wywoływały salwy śmiechu, zdziwienie i przykuły uwagę dzieci od momentu, gdy w sali zgasło światło, aż do samego końca przedstawienia. Dając dzieciom możliwość obcowania z teatrem, uczymy ich miłości i szacunku do piękna, które reprezentuje ta „Świątynia sztuki”.
Od marca tego roku klasy pierwsze w ramach zajęć dodatkowych uczestniczą w zajęciach nauki pływania na basenie. Korzyści płynących z zajęć prowadzonych w wodzie jest naprawdę wiele.
Udowodniono, że ćwiczenia w wodzie mają pozytywny wpływ na rozwój. Dzieci uczęszczające na zajęcia nauki pływania mają lepiej wykształcone mięśnie- w tym oddechowe, większy apetyt, zdrowe serce i prosty kręgosłup. Dodatkowo, co często spędza sen z powiek Rodzicom „pływające” pociechy są zdrowsze, zahartowane, mniej podatne na infekcje i zakażenia oraz zdecydowanie bardziej sprawne. Prócz bezsprzecznych wartości zdrowotnych zajęcia basenowe umożliwiają także rozwój osobowości dzieci. Grupowe pływanie umożliwia również doskonały rozwój zdolności socjalnych dzieci, pogłębia więzi emocjonalne między nimi, buduje zaufanie, daje poczucie bezpieczeństwa a przede wszystkim jest świetną formą spędzenia wspólnie i co najważniejsze aktywnie czasu.
Zapraszamy uczniów klas 5 i 6 do wzięcia udziału w Mazowieckim konkursie „Poznajmy Słowację”, który organizowany jest przez Instytut Słowacki w Warszawie. Zadaniem konkursowym jest wykonanie prezentacji multimedialnej na temat Słowacji.
Termin oddania prac (wykonanych zgodnie z regulaminem) nauczycielce zajęć komputerowych to 12 maja 2017. Do II etapu przejdą tylko prace spełniające wymogi formalne.
Regulamin konkursu
1. Cele realizacji zadań konkursowych
2. Etapy Konkursu:
3. Ogólne zasady udziału w Konkursie dotyczące wszystkich kategorii:
3.1. Każda szkoła może nadesłać dowolną liczbę prac. 3.2. W konkursie mogą brać udział prace indywidualnych twórców oraz grupowe.
3.2. Prace bez wyraźnej metryczki lub z błędną nazwą szkoły nie będą brały udziału w konkursie.
3.3. Organizatorzy Konkursu nie zwracają nadesłanych prac ani ich opakowań.
3.4. Uczestnicy Konkursu, którzy nie zostali nagrodzeni, nie otrzymują dyplomu uczestnictwa.
3.5. Udział w konkursie jest jednocześnie zgodą na publikację pracy na stronie internetowej lub w prasie lokalnej.
4. Komisję konkursową powołuje Dyrektor Instytutu Słowackiego.
5. Ogólne kryteria oceny nadesłanych prac:
6. Informacje konkursowe
7. Adresaci konkursu
8. Wymagane informacje o uczestnikach Konkursu:
9. Terminy
10. Nagrody
11. Kontakt :
Instytut Słowacki
ul. Krzywe Koło 12/14a
00 270 Warszawa
Justyna Syta – Kierasińska 502-361-801
Szanowni Państwo
Uprzejmie informujemy, że nie dysponujemy już wolnymi miejscami na półkolonie letnie.
W związku z tym w dniu 25 kwietnia (wtorek) w godz. 18:00 – 19:00 w sali nr 19 będziemy zapisywać wyłącznie na REZERWOWĄ listę na I i II turnus półkolonii.
Tuż przed wiosenną przerwą świąteczną (12 kwietnia) klasa 6a przygotowała pod kierunkiem pana Łukasza Szczęka przedstawienie wielkanocne.
Z wielką uwagą wysłuchaliśmy tekstów opowiadających o tradycjach związanych ze świętami oraz świątecznych piosenek. Mogliśmy także obejrzeć sceny przedstawiające te tradycje a nawet na własnej skórze doświadczyć śmigusa dyngusa… Na koniec wysłuchaliśmy życzeń złożonych przez Dyrektora szkoły Pana Roberta Kornberga oraz byłą Dyrektor naszej szkoły Panią Alicję Rusek.
Pod tym hasłem od kilku lat w rocznicę powstania w getcie warszawskim odbywa się akcja edukacyjno – społeczna Żonkile organizowana przez Muzeum Żydów Polskich Pollin. W tym roku i nasza szkoła włączyła się w tę akcję, jej szkolnym koordynatorem została pani Alicja Nowak. Akcja potrwała 2 dni.
19 kwietnia (środa) członkowie Szkolnego Koła Bibliotecznego rozdawali nauczycielom i uczniom przygotowane wcześniej żonkile – symbol pamięci o powstańcach, a w czwartek (20 kwietnia) odbył się historyczny spacer po mieście „Żydowskim szlakiem”. Po miejscach związanych z ludnością żydowską oprowadzał nas pan Jan Rokita z Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej. Poznaliśmy okoliczności osiedlania się Żydów w Górze Kalwarii, wysłuchaliśmy opowieści o obyczajach związanych z religią żydowską, uczciliśmy też minutą ciszy pamięć mieszkańców naszego miasta wywiezionych do getta warszawskiego a z niego do obozu zagłady w Treblince.
Wiosna to szczególny czas, kiedy po długiej zimie wszystko budzi się do życia. Pierwszy jej powiew uczniów z Ib zachęcił do zadbania o zdrowie i dobre samopoczucie. Dlatego też podczas zajęć dzieci przygotowały wiosenne sałatki. Nie tylko dobrze się przy tym bawiły, ale również uczyły się samodzielności i dobrej organizacji miejsca pracy. Apetyczne zapachy rozniosły się po całej sali, a smakowite efekty prac widać na zdjęciach
Podsumowaniem zajęć związanych z tematyką wiosenną dla uczniów kl.I b była praca w grupach. Dzieci losowo zostały dobrane w zespoły. Ich zadaniem było przedstawienie rośliny oraz elementów z jakich się składa. Dodatkowym utrudnieniem było zilustrowanie niezbędnych czynników do jej rozwoju. Dzieci w ten sposób doskonaliły umiejętność prezentacji wykonanej pracy oraz współpracy w drużynie. Każda z grup poradziła sobie świetnie, co uwieczniliśmy na zdjęciach.
Dostepność