Kochani, witamy Was serdecznie.
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZESYŁANIA PRAC:
- Do sprawdzenia przesyłacie tylko te prace, przy których jest prośba o odesłanie.
- Na odesłanie pracy macie trzy dni robocze od dnia, w którym odbywa się dana lekcja. Oznacza to, że jeżeli lekcja wypada w poniedziałek to pracę należy odesłać do czwartku, jeśli we wtorek to do piątku, jeśli w środę to do poniedziałku, jeśli w czwartek to do wtorku, jeśli w piątek to do środy.
- Jeżeli nie możecie odesłać pracy w danym terminie to koniecznie skontaktujcie się z ze swoją Anglistką.
Tydzień obowiązywania 22 – 25 czerwca
Po oddaniu podręczników do biblioteki, pamiętajcie, że wersje pdf podręczników dostępne są na górze strony pod linkami.
Lesson 23 22nd/23rd/24th/25th June (wybierz datę)
Topic: Count from 0 to 100
Zad.1 Dzisiaj powtórzymy sobie liczebniki od 0 do 100. Na początku posłuchaj piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=e0dJWfQHF8Y
Zad. 2 Sprawdź swoje umiejętności. Wybierz poprawną odpowiedź
https://wordwall.net/pl/resource/718017/angielski/explore-treetops-2-unit-3-liczebniki-money
Zad. 3 Wysłuchaj nagrania i zaznacz poprawną odpowiedź
- https://www.helloangielski.pl/rozmowki/cwiczenie-ze-sluchu-liczby-od-jeden-do-dwadziescia/
- pl/rozmowki/cwiczenie-ze-sluchu-liczby-od-dziesieciu-do-stu-po-angielsku/
Zad. 4 Zapisz słownie podane liczby
******************************************************
Lesson 24 22nd/23rd/24th/25th June (wybierz datę)
Drodzy uczniowie, to nasza ostatnia lekcja w tym roku szkolnym. Wiemy, że był to niełatwy czas dla wielu z Was, ale poradziliście sobie bardzo dobrze. Na koniec zaśpiewamy piosenkę o wakacjach.
Temat: Summer Song – uczymy się piosenki o wakacjach
Hello children! How are you today?
Znowu nadchodzą wakacje i czas się do nich dobrze przygotować (po angielsku wakacje to summertime lub holidays)! Czy macie już swoje wakacyjne plany? Może spędzicie czas nad jeziorem, w górach lub nad morzem?
Zad. 1 Posłuchajcie piosenki o lodach, słońcu i dobrej wakacyjnej zabawie.
https://www.youtube.com/watch?v=DyMQk_7NwVw
Poznasz w niej nowe słowa:
- a summertime- wakacje
- a beach- plaża
- a park – park
- a countryside- wieś
- a chocolate- czekolada
- a vanilla- wanilia
- a strawberry- truskawka
- anice-cream – lody
- a Flip-flops- klapki
- a bikini – kostium
- a shorts- krótkie spodenki
- a hat- kapelusz
Poznasz też nowe zwroty:
- Summertimeis here again! – znów nastał czas wakacji!
- Goodbyeschool – żegnaj szkoło
- Hello holidays- witajcie wakacje
- Let’sgo to play at the beach or the park – Chodźmy bawić się na plażę lub do parku
- Maybeyou prefer the countryside – Może wolisz wiejską okolicę
- Chocolate, vanilla, strawberrycream – lody czekoladowe, waniliowe, truskawkowe
- Ice-creamis all I need – lody są wszystkim, czego mi trzeba
- I’mready to jump – jestem gotowy do skoku
- The sunis up – słońce wschodzi
- I’mhappy – jestem szczęśliwy
Zad. 2
Połącz w pary podpisy z obrazkami
Have a great holiday!
*wersja do wydruku: kl 3 22-25.06
Tydzień obowiązywania 15 – 19 czerwca
Po oddaniu podręczników do biblioteki, pamiętajcie, że wersje pdf podręczników dostępne są na górze strony pod linkami.
Drodzy trzecioklasiści! Na najbliższych lekcjach powtarzamy i utrwalamy wiadomości i umiejętności zdobyte w klasie 3. Proponowane ćwiczenia pomogą również Wam w lepszym starcie w klasie czwartej. Powtórki zaczniemy od dni tygodnia i miesięcy.
Lesson 21 15th/16th/17th/18th/19th June
Topic: Days of the week
Zad.1
Przypomnijmy sobie nazwy dni tygodnia oglądając filmik
Zad.2
Zapisz w zeszycie temat i nazwy dni tygodnia. Zapamiętaj, że nazwy dni tygodnia piszemy zawsze wielką literą
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday
Sunday
A teraz dokończ zdania wpisując dzień tygodnia:
Today is ………………….. ( Dzisiaj jest ……………)
I like ……………………… ( Lubię……………..)
I don’t like ………………… ( Nie lubię……………..)
Zad.3 Zagraj w O rety! Krety! Kliknij w nazwę dnia tygodnia.
Zad. 4 Ułóż dni w odpowiedniej kolejności
Zad.5
Wpisz kolejno dni tygodnia zaczynając od niedzieli- zeszyt ćwiczeń s.70
Have a nice day!
******************************
Lesson 22 15th/16th/17th/18th/19th June
Topic: Seasons and months.
Dzisiaj uczymy się o porach roku i miesiącach
Zad.1 Posłuchaj piosenki o porach roku
Zapisz w zeszycie temat i pory roku
Spring- wiosna
Summer- lato
Autumn- jesień
Winter- zima
Zapisz I dokończ zdania wpisując odpowiednią porę roku
I like……………… ( Lubię …………………)
I don’t like…………….. ( Nie lubię……………….)
My birthday is in …………………….( Moje urodziny są ………)
Zad.2 A teraz posłuchaj piosenki o miesiącach
Zad.3 Zapisz w zeszycie kolejne miesiące. Pamiętaj, że nazwy miesięcy piszemy zawsze wielką literą
January – styczeń
February- luty
March- marzec
April – kwiecień
May- maj
June- czerwiec
July- lipiec
August- sierpień
September- wrzesień
October- październik
November- listopad
December- grudzień
Zad.4 Rozwiąż krzyżówkę- wpisz nazwy miesięcy
Zad.5 Ułóż miesiące w odpowiedniej kolejności
Have a nice day!
*wersja do wydruku: Klasa 3 15-19.06
Tydzień obowiązywania 08 – 10 czerwca
Lesson 20 8th/ 9th / 10th June (wybierz datę)
Topic: Can it fly?
Witajcie Drodzy Uczniowie.
Dzisiaj przypomnimy sobie znaczenie słówka CAN, czyli potrafić. Gdy chcemy zapytać czy zwierzątko potrafi latać, zapytamy: Canitfly? Możemy odpowiedzieć. Yes, itcan – tak, potrafi. lub No, it can’t – Nie, nie potrafi. Tak samo możemy zapytać: Canit run? – Czy potrafi biegać?; Canitjump– Czy potrafi skakać?
Zad.1
Zapisz w zeszycie pytanie i odpowiedzi:
Can it fly?
Yes, it can.
No, it can’t.
Zad. 2
Posłuchaj i powtórz- podręcznik ćw. 1 s.75
Posłuchaj i odpowiedz.
Zad. 3
Spójrz na ćw.2 s.75. Posłuchaj nagrania, a następnie powtórz na głos. Następnie sam opracuj zagadkę i zapisz ją w zeszycie ( Jeżeli nie potrafisz ułożyć samodzielnie, zapisz w zeszycie poniższą zagadkę)
- It can’tswim. It can’t fly. It can run. It is a tiger.
Zad. 3
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 61. Wykonaj zadanie 1 i 2
Zad. 4
Zaznacz dobrą odpowiedź.
https://wordwall.net/resource/1918012/angielski/can-
Good job! Thank you
*wersja do wydruku: kl 3 Lesson 19 8-10.06
Tydzień obowiązywania 01 – 05 czerwca
Lesson 18 1st/ 2nd/ 3rd/ 4th/ 5th June (wybierz datę)
Topic: Tournamentday!- historyjka obrazkowa
Zad.1
W królestwie Treetops odbywa się turniej rycerski. Dowiedz się kto wygrał ten turniej. Obejrzyj i posłuchaj historyjki- podręcznik s.72. Najpierw zapoznaj się ze słownictwem.
tournament– turniej
it’s got stripes- ma paski
I’m late- jestemspóźniony
I’ve got an idea – mam pomysł
young knights – młodzirycerze
Welldone!- Bardzo dobrze
A brilliantmove! – świetny ruch
awinner – zwycięzca
Zad.2
Ułóż z rozsypanki wyrazowej zdania i wyrażenia z historyjki
https://wordwall.net/pl/resource/1909668/angielski/tournament-day-vocab-et3-u6-l3
Zad.3
Porównaj te wyrażenia, popatrz czym się różnią
It’sgot – ono/to ma
It’s – ono/to jest
It’s got four legs. ( Ma czterynogi.)
It’s grey. ( Jest szary)
Zapisz te zdania w zeszycie.
O jakim zwierzęciu mówi chłopiec oglądający plakat reklamujący cyrk. Posłuchaj, co mówi
Zad.4
Podręcznik ćw.2 s. 73 – w puste miejsca wstaw It’sgot lub It’s i nazwę zwierzęcia pasującego do opisu. Wybierz dwa przykłady z tego ćwiczenia i zapisz je w zeszycie.
***********************************************************************************
Lesson 19 1st/ 2nd/ 3rd/ 4th/ 5th June (wybierzdatę)
Topic: It’sgotstripes– opisywanie zwierząt
Zad.1
Zacznijmy od quizu. Co to za zwierzę?
Zad.2
Dzisiaj będziemy mówić o charakterystycznych cechach zwierząt. Do tego potrzebujemy następującego słownictwa. Podręcznik ćw.1 s. 74- popatrz na obrazki i posłuchaj
Zad. 3
Zapisz zeszycie następujące słownictwo
wings– skrzydła
stripes– paski
spots– plamy, cętki
longneck– długa szyja
big ears– duże uszy
a beak– dziób
a trunk – trąba
a shorttail– krótki ogon
Zad.4
Kliknij pasujący do zdjęcia napis.
*wersja do wydruku: kl.3.1-5.06
KLASA 3 Tydzień obowiązywania 25 maja -29 maja
Lesson 16 25th/26th/27th/28th/29th (wybierz datę)
Topic: The animal world – rozszerzamy zakres słownictwa
Zad. 1
Dzisiaj poznamy nowe słowa związane ze światem zwierząt. Na początku zapisz datę i temat lekcji w zeszycie. Następnie otwórz książkę na stronie 80. Patrząc na obrazki w posłuchaj i powtórz (listen and repeat). Słowa, które usłyszałeś zapisz w zeszycie:
Desert – pustynia
Polar region – strefa polarna
Tropical forest – las tropikalny
Coral reef – rafa koralowa
NAGRANIE 3.34
Zad. 2
Patrząc na zdjęcia ze strony 80 rozwiąż ćwiczenie . Osoby chętne mogą zapisać je w zeszycie. Zwróć uwagę na zwroty:
– this (parrot) IS FROM (South America) – ta (papuga) POCHODZI Z (Ameryki Południowej)
– (Parrots) LIVE IN the (tropical forest) – (Papugi) ŻYJĄ W (lesie tropikalnym)
Zad. 3
Wykonaj zadanie 4 ze strony 81. Posłuchaj gdzie mieszkają zwierzęta pokazane na rysunkach I połącz je z odpowiednimi miejscami.
Zad. 4
Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń na s.79. Podpisz obrazki w słowniku obrazkowym.
Well done! Thank you.
*********************************************************
Lesson 17 25th/26th/27th/28th/29th (wybierz datę)
Topic: Get me out of the jungle!
Zapisz datę i temat w zeszycie.
Zad. 1
Dzisiaj zaczniemy lekcję muzycznie. Zapraszam do wysłuchania piosenki „Get me out of the jungle!”. Zanim zaczniesz, zapoznaj się ze zwrotami, które się w niej pojawią:
- Get me out of (here) – zabierz mnie (stąd)
- Can you hear…? – Czy słyszysz…?
- Angry – zły
- It looks – wygląda (np. niebezpiecznie)
- Dangerous – niebezpiecznie
- It’s running after me! – Biegnie za mną!
Zad. 2
Jakich zwierząt bali się bohaterowie naszej piosenki? Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 76. Wysłuchaj piosenki jeszcze raz i wpisz odpowiednie nazwy zwierząt we właściwe miejsca.
Zad. 3
Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 66 i wykonaj zadanie 1. Przeczytaj popatrz i połącz.
Zad. 4
Na zakończenie wysłuchaj jeszcze jednej piosenki „Walking in the jungle” – „spacerowanie po dżungli”. Zastanów się czy tym razem bohaterowie piosenki bali się? Jakie zwierzęta spotkali? Zapisz ich nazwy w zeszycie.
https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4
Thank you. See you soon!
*wersja do wydruku: KLASA 3 25-29.05.
Tydzień obowiązywanie od 18 do 22 maja
Lesson 14 18th/19th/20th/21st/22nd May (wybierzdatę)
Topic: Wild animals
Zad.1 Rozpoczynamy dzisiaj nowy rozdział : Wild animals ( dzikie zwierzęta). Powtórzymy znane Wam nazwy dzikich zwierząt i nauczymy się nowych. Kliknij na obrazek i powtarzaj nazwy zwierząt
A teraz zapisz w zeszycie temat i odpowiednią datę. Pod tematem zapisz nazwy zwierząt z powyższego ćwiczenia.
Zad.2
Odszukaj na obrazku zwierzęta, których nazwy wpisałeś do zeszytu. Kliknij i nazwij je.
Zad.3
Utrwalimy teraz wymowę nazw zwierząt. Kliknij na głośnik a następnie na obrazek pasujący do nagrania.
Zad.4
Posłuchaj piosenki pt „ In the jungle” ( W dżungli). Piosenka pochodzi z filmu „The Lion King” ( Król Lew). A teraz zaśpiewaj razem z nagraniem.
*********************************************************************
Lesson 15 18th/19th/20th/21st/22nd May (wybierzdatę)
Topic: Wild animals
Zad.1
Posłuchaj i przeczytaj opisy dzikich zwierząt- podręcznik ćw.1 s. 70. Przed słuchaniem zapisz temat w zeszycie i poniższy słowniczek:
It’sgot– ono (np. zwierzę) ma
a tail – ogon
stripes– paski
sharpteeth– ostre zęby
Zad.2
Przypomnij sobie nazwy zwierząt.
A teraz pokoloruj tak samo zwierzęta w zeszycie ćwiczeń s. 58 ćw.1. Następnie wpisz nazwę zwierzęcia i wpisz jakiego jest koloru.
Zad.3
Sprawdź co zapamiętałeś z dwóch ostatnich lekcji. Kliknij w odpowiedni link, wpisz swoje imię, nazwisko i klasę. Tylko jedna odpowiedź jest poprawna. Zadanie jest na ocenę. Masz trzy dni na wykonanie zadania. Możesz podejść do testu dwa razy.
*wersja do wydruku: kl.3.18-22maja
Lesson 12 11th/12th/13th/14th/15th May (wybierz datę)
Topic: My blog– tworzenie wpisu na blogu.
Zad.1
Przeczytaj wpis na blogu- podręcznik ćw. 1 s. 64. Layla opisuje typowy dzień swojego przyjaciela Josha.
Zad.2
Opisz w podobny sposób dzień z życia Twojego przyjaciela. Gdy piszesz o koledze, zaczynaj zdania od „He”, gdy o koleżance, zaczynaj zdania od „She”. Pomogę Ci w tworzeniu wpisu na blogu. Czytaj uważnie objaśnienia w nawiasach. Zapisz zdania w zeszycie, godziny możesz zapisać cyframi np. 7.30.
My friend’s name is………………………… ( wpisz imię kolegi lub koleżanki).
( He/ She)……………………………. gets up at ………….( wpisz godzinę o której on/ona wstaje)
(He/She) has breakfast at ……………..( wpisz o której je śniadanie)
( He/She) goes to school at ……………….( wpisz o której idzie do szkoły)
(He/She) goes home at ………………..( wpisz o której wraca do domu)
(He/She) does homework at …………….( wpisz o której odrabia lekcje)
(He/She) goes to bed at …………………( wpisz o której idzie spać)
Podkreśl zakończenia czasowników, by zapamiętać jak zmieniają się, gdy mówimy o nim/o niej.
Zad.3
UWAGA! Zadanie na ocenę. Termin wykonania zadania mija we wtorek 19 maja o godzinie 20.00. Zaznacz poprawną odpowiedź. Kliknij na odpowiedni dla swojej klasy link, wpisz imię, nazwisko i zaznacz klasę. Po zakończeniu testu kliknij „wyślij”. Zwróć uwagę, że w zdaniach występują różne osoby: I –ja, he- on, she- ona. Dopasuj czasownik do osoby.
Możesz powtórzyć jak zmieniają się czasowniki, zaglądając do zeszytu do lekcji nr 8.
klasa 3a https://tiny.pl/7tql2
klasa 3b https://tiny.pl/7tq4h
klasa 3chttps://tiny.pl/7tq4x
klasa 3d https://tiny.pl/7tq4x
klasa 3e https://tiny.pl/7tq4x
***********************************************
Lesson 13 11th/12th/13th/14th/15th May (wybierz datę)
Topic: We’re having a party – piosenka
Zad.1
Posłuchaj piosenki pt „We’re having a party” – podręcznik s.65. Kliknij w link, słuchaj i zaśpiewaj.
Zad.2
Poszukaj w tekście piosenki następujące godziny i przepisz do zeszytu
7:55………………………………..
9:30……………………………….
9:45………………………………
Zad.3 Powtórzmy wyrażenia potrzebne do określania godzin. Kliknij na link i powtarzaj.
Pamiętaj! quarter past- kwadrans po godzinie ……
quarter to- za kwadrans godzina …..
half past- pół godziny po ……./ w pół do godziny…..
o’clock- pełna godzina
Zad.4
UWAGA! Zadanie na ocenę. Która jest godzina na zegarze? Termin wykonania zadania mija w czwartek 21 maja o godzinie 20.00. Zaznacz poprawną odpowiedź. Kliknij na odpowiedni dla swojej klasy link, wpisz imię, nazwisko i zaznacz klasę. Po zakończeniu testu kliknij „wyślij”.
klasa 3a quiz klasa 3a
klasa 3b quiz klasa 3b
klasa 3c quiz klasa 3c
klasa 3d quiz klasa 3d
klasa 3e quiz klasa 3e
*wersja do wydruku:kl.3.11-15.05
Lesson 10 4th, 5th, 6th, 7th, 8th May( wybierz właściwą datę)
Topic: His/ Her typical day
Zad.1 Przypomnij sobie jak zmieniają się czasowniki, gdy mówimy co robi on/ona (he, she)
Zad.2
Obejrzyj film. Jak wygląda dzień bohaterki filmu ? Następnie wpisz do zeszytu poniższe zdania i uzupełnij je na podstawie filmu. Nie pamiętasz, obejrzyj jeszcze raz i zatrzymaj w odpowiednim miejscu, by bezbłędnie przepisać wyraz.
She ………………………….at seven o’clock in the morning.
She ……………………… to school.
She ………………………. lunch at twelve o’clock.
She ………………………. books.
She ……………………… homework.
Zad.3
W zeszycie ćwiczeń na stronie 49 uzupełnij zdania wyrażeniami z ramki. Pomogą Ci w tym ilustracje.
*************************************
Lesson 11 4th, 5th, 6th, 7th, 8th May( wybierz właściwą datę)
Topic : Ćwiczenia utrwalające słownictwo i wyrażenia z działu 5
Dziś poćwiczymy słowa i wyrażenia, które poznaliście w tym dziale.
Zad.1
Zaczniemy od przypomnienia najważniejszych wyrażeń. Naciskaj na obrazki, żeby usłyszeć słowa
Zad. 2
W kolejnym ćwiczeniu należy ułożyć wyrażenia przesuwając litery. Kliknij w link
Zad.3
Teraz przechodzimy do ćwiczenia, które ma kilka podpunktów zrobimy je kolejno:
– znajdź parę
– połącz w pary
– test
– teleturniej
W tym celu klikamy w link https://bit.ly/2YvgVAA i zaczynamy od tego, co nam się wyświetla czyli znajdź parę. Po skończeniu zadania klikamy w kolejne zakładki po prawej stronie i robimy je po kolei, aż do teleturniej.
Zad. 4
Poćwiczyliśmy już wyrażenia w różnych grach i ćwiczeniach, na koniec spróbuj uzupełnić krzyżówkę. Wybieramy słowo, klikamy na nie i wpisujemy angielskie znaczenie wyrażenia, które wyświetli się po polsku
Good Luck!
*wersja do wydruku: Kl 3 lekcja 10 i 11
Tydzień obowiązywania 27 kwietnia – 30 kwietnia 2020 r.
Lesson 8 27th/28th/29th/30th April (wybierz datę)
Topic: He plays football in the garden
Przepisz lesson, topic do zeszytu.
Zad.1. Obejrzyj prezentację pod linkiem poniżej. Najpierw powtórzymy nazwy pomieszczeń domowych, potem zagramy w grę. Następnie przejdziemy do zadawania pytań ( Where do you.. Gdzie ty….?). Zwróć uwagę na to, jak zmieniają się formy czasowników, gdy mówimy o sobie (np. I get up) a jak, gdy mówimy o nim/ o niej (np. He/She gets up).
Zad.2 Zapisz w zeszycie temat i odpowiednią datę. Następnie zapisz poniższe przykłady jak zmieniają się czasowniki, kiedy mówimy o nim lub o niej. Zwróć uwagę, że na końcu czasownika dodajemy –s, a w niektórych przypadkach dodajemy – es. W przypadku czasownika have zamieniamy go na has.
I – ja | He/She- on/ona |
get up | gets up |
play | plays |
go | goes |
do | does |
watch | watches |
have | has |
******************************************************
Lesson 9 27th/28th/29th/30th April (wybierz datę)
Topic: His/ Her day- jego/jej dzień
Zapisz lesson, topic do zeszytu.
Zad.1 Kilka lekcji wcześniej mówiliśmy jak wygląda nasz dzień. Dzisiaj nauczymy się opisywać czyjś dzień. Na poprzedniej lekcji zapisaliście, jak zmieniają się czasowniki, gdy mówimy o nim lub o niej. Obejrzyj jak wygląda dzień z życia pewnego chłopca
Zapiszemy teraz w zeszycie zdania o jego dniu:
He gets up at 7 o’clock.
He has breakfast at 7.15.
He goes to school at 7.30.
He goes home at 1 o’clock.
He does homework at 4.30
He watches TV at 7 o’clock.
He goes to bed at 9 o’clock.
A teraz popatrzcie na godziny podane w zdaniach. W języku angielskim do określania godzin używamy liczb od 1 do 12. Czyli np. nie mówimy w języku angielskim, że idziemy spać o godz.21 tylko mówimy, że o godz. 9.00.
Żeby nie było wątpliwości, którą godzinę mamy na myśli, możemy użyć skrótów: a.m. / p.m.
Zapisz w zeszycie
a.m. –godziny do południa
p.m.- godziny po południu
9 a.m. –godzina 9 rano
9 p.m.- godzina 9 wieczorem
*do wydruku: kl 3 27-30.04
Tydzień obowiązywania 20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r.
Lesson 6 20th/21st/22nd/23rd/24th April (wybierz datę)
Topic: What time do you get up?
Zad.1 Na poprzednich lekcjach uczyliśmy się zadawać pytanie o godzinę i odpowiadać na nie.
What’s the time? lub What time is it?
Obejrzyj filmik. Postaraj się zapamiętać co mówią postaci w filmie, następnie spróbuj sam zagrać ich rolę.
Zad.2
Dzisiaj nauczymy się pytać o godzinę wykonywania codziennych czynności np.: What time do you get up? O której godzinie wstajesz?
Zapisz w zeszycie temat lekcji i właściwą datę.
Zapytajmy najpierw o godziny posiłków. Przeczytaj pytania.
What time do you have breakfast? O której godzinie jesz śniadanie?
What time do you have lunch? O której godzinie jesz lunch?
What time do have dinner? O której godzinie jesz obiad/kolację?
Zad.3 Powtórz za nauczycielem z filmiku inne pytania. Zwróć uwagę, że wszystkie te pytania zaczynają się od słów: What time do you…..?
Zad.4
Posłuchaj jak na pytania odpowiada bohater następnego filmiku
Zad.5
Posłuchaj piosenki. Wybierz dwa pytania i odpowiedzi z tekstu piosenki, przepisz je do zeszytu.
***********************************************************
Lesson 7 20th/21st/22nd/23rd/24th April (wybierz datę)
Topic: Daily routine
Zad.1 Powtórzmy nazwy codziennych czynności. Kliknij na obrazek i powtarzaj.
Przypomnij sobie jeszcze inne nazwy czynności, które zapisywaliśmy w zeszycie. Co one znaczą?
wake up, get dressed, clean my teeth/ brush my teeth
Zad.2 Jeżeli już powtórzyłeś nazwy codziennych czynności, przejdź do quizu. Uwaga! Wpisz pod tym linkiem w okienku nick– klasę i trzy pierwsze litery imienia oraz nazwiska np. 3aewabor. Zacznij grę, masz czas na zastanowienie się lub sprawdzenie odpowiedzi w zeszycie. Kliknij na odpowiedź pasującą do obrazka. Twój wynik będzie podstawą do oceny. Jeżeli nie poszło Ci najlepiej, spróbuj jeszcze raz, zmień swój nick dodając na końcu np. kropkę, przecinek lub inny symbol (np. 3aewabor.)
Nie musisz nic wysyłać do nauczyciela. Będziemy widzieć Twój wynik. Czas na wykonanie zadania do piątku 24.04.20 do godz.18:00.
Zad.2 Teraz zrobimy ankietę, w której zapytamy o godzinę wykonywania codziennych czynności.
Przerysuj tabelkę do zeszytu. Najpierw odpowiedz na pytania wpisując godzinę w rubryce Me ( np. 7:00), następnie zapytaj dwie dowolnie wybrane osoby i wpisz ich odpowiedzi. Możesz skontaktować się z kolegą/ koleżanką, zadaj pytania, zapisz odpowiedzi.
What time do you… | Me | Name1 | Name2 |
get up? | |||
have breakfast? | |||
go to school | |||
go home? | |||
watch TV? | |||
go to bed? |
*wersja do wydruku: Kl 3 20-24.04
Tydzień obowiązywania (15 kwietnia – 17 kwietnia 2020 r.)
Lesson 5 15th April/ 16th April/ 17th April (wybierz właściwą datę)
Temat: What’s the time?
Zad.1 Dzisiaj druga część lekcji o godzinach. Zapisz w zeszycie taki sam temat jak na poprzedniej lekcji: What’s the time?
Zapisz również inne pytanie: What time is it? Te pytania znaczą to samo: Która jest godzina?
Nauczyliśmy się określać godziny, gdy jest ileś minut po którejś godzinie np. dziesięć minut po piatej– it’s ten past five. Używaliśmy wyrazu PAST( po, minęło). Dzisiaj będziemy uczyli się jak powiedzieć np. za dziesięć piąta. Do tego używać będziemy słowa TO ( za ileś minut)
Zad.2 Przerysuj zegar do zeszytu. Zwróć uwagę na to, że jeżeli duża wskazówka jest na prawej połówce używamy PAST, jeżeli przechodzi na drugą połówkę używamy TO, a jeżeli jest w połowie używamy half past. Słów QUARTER PAST używamy mówiąc kwadrans po godzinie, QUARTER TO używamy mówiąc za kwadrans godzina…
Zad.3 Obejrzyj ponownie filmik z poprzedniej lekcji, tym razem w całości. Nauczysz się jak powiedzieć za dwadzieścia pięć trzecia, za dwadzieścia trzecia itd.
https://www.youtube.com/watch?v=fq2tRfHu5s8
A teraz poszukaj na filmie tych godzin i zapisz je słownie:
2:35 It’s twenty– five to three
2:40……………….
2:45………………
2:55………………
Zad.4 Obejrzyj filmik, powtarzaj godziny
https://www.youtube.com/watch?v=inGDsk7V1sw
Zad.5 A teraz zagraj w grę, wybierz właściwy zegar. Czy uda Ci się przejść przez kładkę? Jeżeli spadniesz, nie przejmuj się, możesz zacząć od nowa.
https://www.gamestolearnenglish.com/telling-the-time/
*wersja do wydruku:kl 3 lesson 5
Tydzień obowiązywania (6 kwietnia – 3 kwietnia 2020 r.)
Lesson 4 6th April/ 7th April/ 8th April (wybierz właściwą datę)
Temat: What’s the time?
Zad.1 Zapisz w zeszycie dzisiejszy temat: What’s the time? ( Która jest godzina)
Zacznijmy od pełnych godzin. Już uczyliśmy się o tym, ale powtórzmy oglądając filmik. Do pełnej godziny dodajemy o’clock. It’s one o’clock. https://www.youtube.com/watch?v=EIxaxnageTo
Zad.2 Obejrzyj następny filmik
https://www.youtube.com/watch?v=tOs0lM74mNE
Zapisz w zeszycie trzy dowolne przykłady godzin z tego filmiku.
Zad.3 Teraz nauczymy się podawać niepełne godziny, ileś minut po godzinie. Potrzebne nam będą nowe słowa. Zapisz je w zeszycie.
past – po, minęło ( ileś minut po godzinie)
quarter – kwadrans czyli 15 minut
half – połowa ( tu oznacza połowę godziny czyli 30 minut)
Oglądamy do 2. minuty. Zwróć uwagę, najpierw podajemy ile minut, a potem mówimy po której godzinie
https://www.youtube.com/watch?v=fq2tRfHu5s8
A teraz poszukaj na filmie tych godzin i zapisz je słownie:
2:05………………….
2:15…………………
2:30…………………
Zad.4 Przeczytaj i zapisz godziny za pomocą cyfr ( nie musisz przepisywać przykładów)
It’s ten past twelve 12:10
It’s twenty past eight. …………..
It’s twenty-five past eleven. ……………
It’s half past three. ………………
It’s five past nine. ……………..
It’s quarter past four. ……………
Happy Easter!
*wersja do wydruku: lekcja4.kl3
Tydzień obowiązywania (30 marca – 3 kwietnia 2020 r.)
Lesson 2
Temat: My day
Cel: umiem opisać swój dzień
Zad.1 Hello children! Ostatnio poznaliśmy nazwy czynności, które codziennie wykonujemy. Powtórzmy je. Wykonaj zadanie- połącz napisy z obrazkami. Możesz skorzystać z notatki z poprzedniej lekcji. Uwaga! W tym ćwiczeniu nauczymy się dodatkowo takich nazw czynności jak:
wake up – budzić się
get dressed-ubierać się
clean my teeth- myć zęby
Zapisz w zeszycie temat: My day. Przepisz te nazwy czynności.
A teraz kliknij na link, kliknij na głośniczek, aby posłuchać wymowy i połącz napisy z obrazkami.
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/daily-routines
Zad.2
Obejrzyj film o zwykłym dniu pewnego chłopca
https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM’
Zad. 3
Chłopiec z filmiku mówi: I get up at 7 o’clock ( Wstaję o godzinie siódmej)
Teraz ty powiedz i zapisz o której godzinie wykonujesz dane czynności.
Zwróć uwagę, że przed godziną wstawiamy at
Jeżeli jest to pełna godzina to dopisujemy o’clock np. at 5 o’clock.
Jeżeli godzina jest niepełna zapisz ją za pomocą cyfr np. at 7.30, at 12.20
I have breakfast at 7.30
Teraz ułóż zdania o swoim dniu. Przepisz zdania dopisując godzinę. Możesz wybrać dowolny dzień.
I get up at ………………………….
I have breakfast at ……………………………
I go to school at ……………………………….
I do my homework at …………………………….
I go to bed at ………………………………………..
Zad.4
Na koniec lekcji posłuchaj piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=fOyoPF1dAfU
Have a nice day!
******************************************************************************
Lesson 3
Temat: Historyjka obrazkowa pt „ A great knight”
Cel: czytanie i słuchanie historyjki
Zad.1 Hello children! Pobawimy się w pantomimę ( czyli pokazujemy, nie używamy mowy).Wykonaj te czynności ( jeżeli jest ktoś w pobliżu ciebie, poproś by odgadł, co pokazujesz) Jeżeli nie pamiętasz co znaczą, zajrzyj do zeszytu.
- a) go to school
- b)have breakfast
- c) go to bed
- d)get dressed
- e)get up
- f) do homework
- g)watch TV
- h)have a shower
- i)clean teeth
Zad.2
Zapisz w zeszycie temat: A great knight
Dzisiaj posłuchamy historyjki pt ” A great knight” czyli wielki, wspaniały rycerz (podręcznik s.60). W dzisiejszym odcinku dowiemy się co trzeba robić, by zostać wspaniałym rycerzem.
Look and listen now. Obejrzyj i posłuchaj https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/stories/songs_05?cc=pl&selLanguage=pl
Zad.3
Co to znaczy być wspaniałym rycerzem? Posłuchaj jeszcze raz lub zajrzyj do podręcznika i zupełnij zdania brakującymi wyrazami: cold ( zimny), big, six o’clock, five o’clock.
He gets up at ……………………..
He has a ……………….. shower.
He has a …………. breakfast.
He goes to school at …………………….
Zapisz te zdania w zeszycie.
Have a nice day!
*wersja do wydruku: kl3.lesson2.3
Lesson 1 25th March
Temat: My typical day – słownictwo związane z codziennymi czynnościami
Cel: poznam nazwy codziennych czynności
- Dzisiaj zajmiemy się nazwamicodziennych czynności, które każdy z nas wykonuje. Zapisz w zeszycie temat: My typical day i dzisiejszą datę 25th March
- 2.Najpierw dowiedzmy się jak wygląda dzień z życia Harry’ego. ( podręcznik s. 58)
Look, listen and read. Popatrz, posłuchaj i przeczytaj.( Płyta CD jest w Twojej książce, jeżeli nie masz płyty, przeczytaj).
O jakich czynnościach opowiadał Harry?
Picture 1 I have breakfast – Jem śniadanie
Picture 2 I go to school– Idę do szkoły
Picture 3 I play computer games- Gram w gry komputerowe.
Picture 4 I watch TV – Oglądam telewizję.
- 3. Obejrzyj teraz jak wygląda dzień z życia smokaTindersa. Kliknij na obrazek, usłyszysz nazwy czynności.
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_05_1?cc=pl&selLanguage=pl
Jak zapewne zauważyliście, kolejność tych czynności nie jest poprawna. Kliknij jeszcze raz, tym razem w odpowiedniej kolejności.
- 4. Powtórzmy wymowę. Klikaj kolejno na obrazki i powtarzaj.
- Przepisz do zeszytu poznane słownictwo
get up– wstawać
go to school– iść do szkoły
have lunch- jeść lunch
go home– iść do domu
do homework– odrabiać lekcje
watch TV- oglądać telewizję
have a shower– brać prysznic
go to bed – iść spać
*wersja do wydruku: kl3lesson1
Śpiewamy, gramy i ćwiczymy! Podejmij wyzwanie: zrób wszystkie ćwiczenia na swoim poziomie do 25 marca! Powodzenia!
KLASY III
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/natureclub?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/songs/songs_01?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/stories/songs_02?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/songs/songs_03?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/songs/songs_04?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_00_2?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_02_2?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_03_1?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level3/games/games_04_2?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub