Kochani, witamy Was serdecznie.
Magdalena Tabor magdalena.tabor@sp2gk.onmicrosoft.com
Ewa Borowska ewa.borowska@sp2gk.onmicrosoft.com
Sylwia Rodziewicz sylwia.rodziewicz@sp2gk.onmicrosoft.com
Monika Kasprzak monika.kasprzak@sp2gk.onmicrosoft.com
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZESYŁANIA PRAC:
- Do sprawdzenia przesyłacie tylko te prace, przy których jest prośba o odesłanie.
- Na odesłanie pracy macie trzy dni robocze od dnia, w którym odbywa się dana lekcja. Oznacza to, że jeżeli lekcja wypada w poniedziałek to pracę należy odesłać do czwartku, jeśli we wtorek to do piątku, jeśli w środę to do poniedziałku, jeśli w czwartek to do wtorku, jeśli w piątek to do środy.
- Jeżeli nie możecie odesłać pracy w danym terminie to koniecznie skontaktujcie się z ze swoją Anglistką.
Wersja pdf podręcznika Steps Plus VI jest dostępna pod linkiem Steps Plus VI classbook a zeszyt ćwiczeń Steps Plus VI activity book.
Tydzień obowiązywania 22 – 25 czerwca
Po oddaniu podręczników do biblioteki, pamiętajcie, że wersje pdf podręczników dostępne są na górze strony pod linkami.
Lesson 36 22nd/23rd/24th/25th June (wybierz datę)
Topic: Cel: Listening practice – doskonalenie techniki słuchania ze zrozumieniem.
Przepisz lesson, topic do zeszytu.
Zad. 1 Posłuchaj nagrania i obejrzyj filmik o typowej brytyjskiej szkole. Przeczytaj pytania pod filmikiem i zaznacz poprawną odpowiedź.
https://test-english.com/listening/a1/schools-in-britain-listening-test/
Zad. 2 Posłuchaj nagrania i obejrzyj filmik o czynnościach rutynowych. Przeczytaj pytania pod filmikiem i zaznacz poprawną odpowiedź.
https://test-english.com/listening/a1/daily-routines-listening-test/
Zad. 3 Obejrzyj filmik, wstaw czasowniki w czasie Past Simple:
Zad. 4 Obejrzyj filmik, posłuchaj. Przeczytaj pytania obok filmiku i wybierz poprawną odpowiedź. Następnie, uzupełnij zdania, które są pod filmikiem. Użyj wyrazów z polecenia:
******************
Lesson 37 22nd / 23rd / 24th / 25th / June
Topic: Ćwiczenia utrwalające słownictwo z klasy szóstej
Cel: ćwiczymy wybrane słownictwo z klasy szóstej
Zad.1
Zaczniemy od środków transportu
https://wordwall.net/pl/resource/2058193/angielski/class-5-means-transport-unit8a
https://wordwall.net/pl/resource/2542170/angielski/transport-nouns
Zad.2
Przypomnimy sobie słownictwo związane ze sportem
https://wordwall.net/pl/resource/568161/angielski/steps-3-unit-2-vocabulary-p-23
https://wordwall.net/pl/resource/482576/angielski/sports-equipment
Zad.3
Ostatnie dwa zadania na dziś to słownictwo związane z jedzeniem
https://wordwall.net/pl/resource/744255/angielski/food-steps-plus-vi
Ostatnie zadanie składa się z trzech części. Pierwsze ćwiczenie polega na wybraniu podpisów do obrazków przedstawiających jedzenie. Po wykonaniu pierwszego, spróbujcie zrobić kolejne dwa ćwiczenia Check your vocabulary: gap fill, umieszczone pod spodem na fioletowych paskach.
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/food
Good Luck!
********************************
Lesson 38 22nd / 23rd / 24th / 25th / June
Topic: Summer holidays
Cel: utrwalamy słownictwo związane z latem i wakacjami.
Na początek połączcie wyrazy angielskie z ich odpowiednikami polskimi. Po wykonaniu naciśnijcie prześlij odpowiedzi, aby sprawdzić czy dobrze połączyliście wyrazy.
https://wordwall.net/pl/resource/3014583/angielski/summer-holidays-eb
A teraz spróbujcie odnaleźć słowa w wykreślance i dopasować je do obrazków. Wyrazy mogą być poziomo, pionowo oraz po skosie z góry na dół lub z dołu na górę.
https://wordwall.net/pl/resource/2786093/summer
I na koniec krzyżówka z ukrytą wiadomością. Wszystkie wyrazy, które trzeba wpisać, umieszczone są po prawej stronie.
https://bit.ly/3hQcuHy
I to już wszystko. Życzymy Wam cudownych, bezpiecznych wakacji, do zobaczenia we wrześniu!
*wersja do wydruku: kl.6.22-25.06
Tydzień obowiązywania 15 – 19 czerwca
Po oddaniu podręczników do biblioteki, pamiętajcie, że wersje pdf podręczników dostępne są na górze strony pod linkami.
Lesson 33 15th/16th/17th/18th/19th June (wybierz datę)
Topic: Talking about likes and dislikes
Cel: Doskonalimy umiejętność wykorzystania like(s)/dislike(s)
Zad. 1 Otwórz podręcznik na stronie 105. Popatrz na rysunek i posłuchaj nagrania. Następnie odpowiedz w zeszycie na pytanie: Which DVD is David buying for Sophie?
Zad. 2 Przeczytaj na głos dialog z wysłuchanego nagrania
Zad. 3 Teraz posłuchaj dialogu w sklepie. Odpowiedz w zeszycie na pytanie: Which game does Jenny choose? W przygotowaniu odpowiedzi pomogą obrazki zamieszczone w ćwiczeniu 3 na stronie 105.
Zad. 4 Posłuchaj dialogu jeszcze raz i wykonaj zadanie 4/105. Połącz to, co mówi dziewczynka z grami zamieszczonymi w ćwiczeniu 3.
Zad. 5 Uzupełnij luki w dialogu z ćwiczenia 5/105. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
See you soon!
************************************
Lesson 34 15th/16th/17th/18th/19th June (wybierz datę)
Topic: What do you know about Sherlock Holmes?
Cel: Doskonalimy umiejętność czytania i słuchania ze zrozumieniem, wyszukujemy w tekście potrzebne informacje.
Zad. 1 Otwórz książkę na stronie 110. Spójrz na zdjęcie. Czy wiesz kto to jest i o kim będzie dzisiejsza lekcja? To Sherlock Holmes.
Zad. 2 Posłuchaj nagrania o tej postaci, a następnie przeczytaj zamieszczony w książce tekst. Odpowiedz w zeszycie na pytania z ćwicz. 2/110
Zad. 3 Połącz czasowniki z rzeczownikami z ramki (ćwicz. 3/110). W wykonaniu tego zadania pomocny będzie tekst, który przeczytałeś o Sherlocku.
Thank you! Have a nice week.
**********************************
Lesson 35 15th/16th/17th/18th/19th June (wybierz datę)
Topic: Joe goes fishing
Podczas dzisiejszej lekcji zapomnimy o naszych zeszytach, książkach i ćwiczeniach i wybierzemy się na ryby z Joe.
Obejrzyj film o przygodach Joe, które spotkały go w dniu urodzin. Nie przejmuj się, jeśli wszystkiego nie zrozumiesz. Spróbuj domyślić się z kontekstu jaki jest przebieg zdarzeń oraz wspierać się napisami które będą pojawiać się na dole ekranu. Na stronie znajduje się też transkrypcja całej historii, więc po obejrzeniu, możesz do niej zajrzeć, by zrozumieć niejasne fragmenty historii lub sprawdzić znaczenie słów, których nie zrozumiałeś. Pamiętaj, że nie musisz rozumieć wszystkiego, by zrozumieć przebieg historii.
https://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/features/childrens-stories/joegoesfishing
Po zakończeniu oglądania wykonaj zadania ściśle powiązane z obejrzaną historią. Do karty zadań dołączony jest klucz odpowiedzi. Nie zaglądaj do niego przed ukończeniem ćwiczeń. Sprawdź siebie i swoje umiejętności! 🙂
Good job!
*wersja do wydruku: kl.6.15-19.06
Tydzień obowiązywania 8 – 10 czerwca
Lesson 31 8th / 9th / 10th June ( wybierz datę)
Topic : Mysterious creatures – reading comprehension
Cel: Doskonalimy umiejętność czytania ze zrozumieniem, wyszukujemy w tekście potrzebne informacje.
Zad.1
Otwórzcie podręcznik na str. 108. Posłuchajcie tekstu ‘Mysterious creatures’. O ilu i jakich tajemniczych stworzeniach jest mowa w tekście. Zapisz w zeszycie liczbę i nazwy tych stworzeń.
Czy już wiecie, jakie stworzenia pojawiły się w tekście? Słyszeliście już o nich wcześniej, myślę, że tak.
Zad.2
Zapoznajcie się ze zdaniami w ćwiczeniu 2. W każdym brakuje wyrazu lub wyrażenia, które musicie odnaleźć w tekście. Przeczytajcie jeszcze raz uważnie tekst i uzupełnijcie zdania. Nie przepisujcie całych zdań do zeszytu, zapiszcie wyrazy, którymi te zdania należy uzupełnić.
Zad.3
Na koniec ćwiczenie 3. Poszukajcie w tekście odpowiedzi na 5 pytań, które są w tym ćwiczeniu. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Nie musicie odpowiadać pełnym zdaniem.
Good Luck!
********************************************************
Lesson 32 8th / 9th / 10th June ( wybierz datę)
Topic: Cel: The first English class – listening comprehension – doskonalenie techniki słuchania ze zrozumieniem.
Zapiszcie lesson, topic do zeszytu.
Kochani, dziś ćwiczymy słuchanie ze zrozumieniem. Podręcznik ani zeszyt ćwiczeń nie będzie Wam dzisiaj potrzebny.
Zad. 1 Wejdź na stronę: https://bit.ly/2XKkHFv. Zaczniemy od zakładki: Preparation. Należy ułożyć wyrazy we właściwej kolejności:
– dni tygodnia
– miesiące
– liczebniki porządkowe ( trzeci, czwarty, piąty itp.)
Uwaga, po ułożeniu poszczególnych grup wyrazów we właściwej kolejności, kliknijcie Finish i sprawdźcie poprawność udzielonych odpowiedzi.
Zad. 2 Kliknijcie w zakładkę Transcript, otworzy się tekst do nagrania. Przeczytajcie tekst i posłuchajcie nagrania – możecie wysłuchać go więcej niż jeden raz.
Zad. 3 Kliknijcie w zakładkę Task 1. Przeczytajcie zdania i oznaczcie je jako True lub False. Jeśli nie jesteście pewni odpowiedzi, wróćcie do tekstu i nagrania.
Uwaga, po oznaczeniu wszystkich zdań jako true/false kliknijcie Finish i sprawdźcie poprawność udzielonych odpowiedzi.
Zad. 4 Kliknijcie w zakładkę Task 2. Przeczytajcie pytania i wybierzcie poprawną odpowiedź. Jeśli nie jesteście pewni odpowiedzi, wróćcie do tekstu i nagrania.
Teraz kliknijcie Finish i sprawdźcie poprawność udzielonych odpowiedzi.
Każde z zadań możecie powtórzyć poprzez przyciśnięcie przycisku Try again. Kliknięcie opcji Show answers umożliwi Wam wyświetlenie poprawnych odpowiedzi.
Have a nice day.
*wersja do wydruku: klasa 6. 8-10.06
Tydzień obowiązywania 01-05 czerwca
Lesson 28 1st/2nd/3rd/4th/5th June (wybierz datę)
Topic: Present Continuous – revision – powtórzenie wiadomości o czasie Present Continuous
Przepisz lesson, topic do zeszytu. Dzisiaj przypomnimy sobie czas Present Continuous.
Zad. 1
Przypomnijmy sobie jak używać czasu Present Continuous. https://www.youtube.com/watch?v=995oCDwFeTw
Zad. 2
Teraz przypomnijmy sobie charakterystyczne dla tego czasu określenia. Przepisz je do zeszytu wraz z tłumaczeniami.
http://dobragramatyka.pl/present-continuous
Zad. 3
Przejdźmy teraz do praktyki. Wybierz poprawną odpowiedź, a na końcu sprawdź swoje odpowiedzi https://bit.ly/36Rpfwr
Zad. 4
Wykonaj ćwiczenia dzięki którym utrwalisz użycie czasu P.C. https://bit.ly/2AtR4yF
Zad. 5 dla chętnych
Dopasuj kolorowe ramki w odpowiednie miejsca.
https://wordwall.net/resource/372432/angielski/present-continuous
Good job! Have a nice week.
******************************************************
Lesson 29 1st/2nd/3rd/4th/5th June (wybierz datę)
Topic: Present Simple and Present Continuous – zestawienie czasów
Przepisz lesson, topic do zeszytu. Dzisiaj spojrzymy na różnice w wykorzystaniu czasów Present Simple i Present Continuous.
Zad. 1
Na początek obejrzyj filmik. W sposób czytelny przedstawione są w nim dwa omawiane czasy i różnice między nimi.
https://www.youtube.com/watch?v=NpDVWLlhrL0
Zad. 2
Obejrzyj filmik, a następnie wybierz prawidłową odpowiedź
Zad. 3
Wykonaj ćwiczenie
Zad. 4
Wykonaj ćwiczenie
https://wordwall.net/resource/625182/angielski/present-simple-vs-present-continuous
***********************************************
Lesson 30 1st/2nd/3rd/4th/5th June (wybierz datę)
Topic:Travel around the world
Zad. 1
Wakacje tuż, tuż, więc dzisiaj wybierzemy się w podróż dookoła świata. Na początku obejrzyj filmik. Zapisz w zeszycie lesson i topic, a następnie na podstawie filmiku wypisz jak nazywa się nasza planeta i jakie są na niej kontynenty.
https://www.youtube.com/watch?v=dk8zDjQT0aE
Zad. 2 Czy pamiętasz już nazwy wszystkich kontynentów? Aby je utrwalić zaśpiewaj piosenkę:
https://www.youtube.com/watch?v=K6DSMZ8b3LE
Zad. 3
Zastanów się jakimi środkami transportu można się przemieszczać. Czy potrafisz je wymienić?
Zapisz w zeszycie – Types of transport with:
– no wheels – ………………………………………………………………
– two wheels – ……………………………………………………………..
– four wheels – …………………………………………………………….
– lots of wheels – …………………………………………………………..
*wheels – koła
Czas na krótkie przypomnienie:
A BOAT – łódź
A TAXI – taksówka
A PLANE – samolot
A BUS – autobus
A CAR – samochód
A TRAIN – pociąg
AN AIRPLANE – samolot
A HELICOPTER – helikopter
A SHIP - statek
AN AMBULANCE – karetka
A BIKE – rower (potocznie)
A COACH – autokar
A SCOOTER – skuter
A TRAM – tramwaj
A MOTORBIKE – motocykl
THE UNDERGROUND – metro
A BICYCLE – rower
Jeśli chcesz poznać więcej ciekawych środków transportu (takich jak odrzutowiec, czołg lub rakieta) lub przypomnieć sobie wymowę, wejdź w poniższy link: https://www.ang.pl/slownictwo/srodki-transportu-po-angielsku/level
Zad 4. dla chętnych
Popraw błędy w poniższym tekście. Użyj podanych słów. (źródło: podręcznik Winners 3, wyd OUP)
Correct the text (underlined words) with the words given below:
travelling, climbing, flying, driving, boat, a plane, sailing
ROUND THE WORLD IN EIGHT SENTENCES
First, I’m sailing across Europe in a bus. Then, I’m flying to China. After that, I’m sailing up Mount Everest. Then I’m flying to Singapore in an igloo. From there I’m sailing to California by train. Then, I’m driving to Florida in a balloon. After that, I’m cycling across the Atlantic to Africa in a boat. Finally, I’m skiing home to London in a car.
Jeśli nie pamiętasz co oznaczają powyższe słowa, tutaj możesz je sprawdzić:
TO TRAVEL – podróżować
TO CLIMB – wspinać się
TO FLY – latać
TO DRIVE – jechać (pojazdem) / kierować (pojazdem)
TO SAIL – żeglować / wyruszać w podróż statkiem lub żaglówką
TO CYCLE – jeździć rowerem
TO SKI – jeździć na nartach.
W ćwiczeniu tym pojawiały się również określenia czasu, które warto sobie przypomnieć:
FIRST – Najpierw / po pierwsze
THEN – Później
AFTER THAT – Potem
FINALLY – Na koniec / na końcu
*wersja do wydruku: kl.6.1-5.06
Lesson 25 25th / 26th / 27th / 28th / 29th May
Topic: Furniture – vocabulary
Cel: Poznajemy nazwy mebli i wyposażenia pokoju, przypominamy i utrwalamy nazwy już poznane
Zapiszcie lesson, datę, topic i cel w zeszytach.
Zad.1
Otwórzcie podręczniki na str.101. Zaczniemy od ćwiczenia 1. Połączcie wyrazy z ramki z obrazkami. Zapisz je w zeszycie, dopiszcie polskie znaczenie. Skorzystajcie z pomocy słowniczka na str.127 w podręczniku.
Sprawdźcie z nagraniem czy wszystko dobrze połączyliście.
Przypomnijcie sobie, jakie meble już znacie, do listy z ćwiczenia 1 dopiszcie przynajmniej trzy inne nazwy mebli.
Zad.2
Przyjrzyjcie się uważnie obrazkowi z ćw.1 W pokoju panuje bałagan ( a mess). Ktoś się włamał i teraz Inspector Giles prowadzi dochodzenie. Rozmawia o tym z Lady Higgins. Posłuchajcie i spróbujcie dowiedzieć się, czy coś z pokoju zginęło. Jeśli tak, to co?
Znacie już odpowiedź na pytanie czy złodziej ( a thief) coś ukradł? A jeśli tak, to co takiego? Mam nadzieję, że tak.
Zad.3
Spójrzcie teraz na zdania w ćwiczeniu 5. Na podstawie nagrania, którego słuchaliście przed chwilą trzeba je uzupełnić. Zanim posłuchacie nagrania drugi raz, przeczytajcie uważnie te zdania, może coś już wiecie i możecie wpisać przed powtórnym wysłuchaniem nagrania.
Posłuchajcie jeszcze raz nagrania, aby sprawdzić swoje odpowiedzi i uzupełnić brakujące. Do zeszytu nie przepisujcie całych zdań, wystarczy wpisać brakujące wyrazy.
Zad.4
Na zakończenie wykonajcie w zeszycie ćwiczeń ćw. 1,2,4 na str.43.
Good Luck.
*************************************
Lesson 26 25th / 26th / 27th /28th /29th May
Topic: Zuzia and friends – ‘The bike thief’ – reading and listening practice.
Cel: wyszukujemy w tekście potrzebne informacje.
Zapiszcie lesson, datę, topic i cel w zeszytach.
Zad.1
Otwórzcie podręcznik na str.102. Dziś po raz ostatni spotykamy się z Zuzią i jej przyjaciółmi. Być może zauważyliście już wcześniej, w kilku częściach historyjki (unit 5, unit 6) w tle pojawiała się ta sama postać. Dziś dowiecie się, kto to taki i co z tego wyniknie. Posłuchajcie historyjki. Kim jest mężczyzna na zdjęciach?
Czy już wiecie, kim jest mężczyzna na zdjęciach? Myślę, że tak.
Zad.2
Teraz jeszcze raz przeczytajcie tekst i wykonajcie ćw. 2. Trzeba odpowiedzieć na pytania do tekstu. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie, nie musicie odpowiadać pełnym zdaniem.
Zad.3
Przenosimy się do ćw. 4 Everyday English. Odszukajcie w tekście historyjki wyrazy, których polskie znaczenie podane jest w ćw. 4. Połączcie je i wpiszcie do zeszytu.
Zad.4
Na koniec jeszcze kilka słówek. Popatrzcie na ćw.5. Odszukajcie w tekście historyjki przymiotniki ( adjectives), których pierwsze i ostatnie litery są podane. Zapiszcie je w zeszycie. Następnie, do każdego z nich dopasujcie przymiotnik o przeciwstawnym znaczeniu z ramki w ćwiczeniu 6.
Good Luck.
***********************************
Lesson 27 25th, 26th, 27th,28th,29th May ( wybierz datę)
Topic: Cel: Present Simple – revision – powtórzenie wiadomości o czasie Present Simple.
Przepisz lesson, topic do zeszytu.
Wchodzimy w etap powtórzeniowy naszego podręcznika. Zaczynamy od czasu Present Simple.
Zad. 1 Obejrzyj filmik, by przypomnieć sobie, kiedy używamy czasu P.S. oraz w jaki sposób budujemy wszystkie rodzaje zdań w tym czasie. Filmik znajdziesz TU: https://bit.ly/2LUbu6B. Jeśli jesteś wzrokowcem, bardziej przydatny będzie ten filmik: https://bit.ly/3d4jz4A.
Zad.2 Dobrze, zatem znamy już budowę i wiemy kiedy należy użyć tego czasu ale czas przypomnieć sobie charakterystyczne dla tego czasu określenia/ przysłówki częstotliwości. Znajdziesz je TU: https://bit.ly/2ASGPnP (często używane określenia czasu). Wypisz je do zeszytu wraz z polskim tłumaczeniem (nie przepisuj przykładowych zdań podanych obok).
Zad. 3 Za nami teoria, przyszedł czas na praktykę. Wykonaj następujące zadania:
Have a great day.
*wersja do wydruku: kl.6.25-29.05
Tydzień obowiązywania 18 maja – 22 maja
Lesson 22 18th / 19th / 20th / 21st / 22nd May (wybierz właściwą datę)
Topic: Gry i ćwiczenia utrwalające słownictwo z unitu 7
Cel: Utrwalamy słownictwo z rozdziału 7
Zad. 1
Zaczniemy od przypomnienia tych najważniejszych słów z tego rozdziału.
Z rozsypanki literowej ułóżcie wyrazy związane z chorobami i urazami, zapiszcie je w zeszycie
deahehca
ertuarepemt
tuc
ugcoh
cehahtoto
raeecha
kenbor gle
mostcha cahe
rose taorht
calbk yee
Zad. 2
To zadanie polega na połączeniu wyrażeń angielskich z ich polskim tłumaczeniem. Tu pojawią się również inne wyrażenia, które pojawiły się w rozdziale siódmym.
https://wordwall.net/pl/resource/875723/angielski/steps-plus-kl-vi-unit-7-health
Zad.3
Przechodzimy do krzyżówki. Kliknij na słowo, wyświetli się polskie znaczenie, należy wpisać podane słowo po angielsku
https://wordwall.net/pl/resource/875848/angielski/steps-plus-kl-vi-unit-7-health-krzyzowk
Zad. 4
A teraz spróbujcie wstawić w zdania poprawne wyrażenia
https://wordwall.net/pl/resource/1211063/angielski/symptoms-illnesses-ec-a2-unit-6
Zad.5
I na koniec te same wyrażenia, ale w troszkę innej formie. Sprawdźcie, czy dobrze zapamiętaliście wyrażenia z poprzedniego zadania.
https://wordwall.net/pl/resource/1210939/angielski/symptoms-illnesses
Good luck!
***************************************************
Lesson 23 18th / 19th / 20th / 21st / 22nd May (wybierz właściwą datę)
Topic: Unit 7 – revision
Cel: Powtarzamy wiadomości z rozdziału 7
Na poprzedniej lekcji ćwiczyliśmy słownictwo, dziś poćwiczymy zagadnienia gramatyczne z tego rozdziału.
Zad.1
Zaczniemy od trzeciej formy czasownika, która jak już doskonale wiecie jest potrzebna do ułożenia zdania w czasie Present Perfect z czasownikami nieregularnymi.
W tym zadaniu trzeba z rozsypanki literowej ułożyć formy past participle podanych czasowników.
https://wordwall.net/pl/resource/1505700/angielski/past-participle
A teraz spróbujcie połączyć w pary formy czasowników.
https://wordwall.net/pl/resource/2128440/angielski/past-participle
Zad.2
Przechodzimy do tworzenia zdań w czasie Present Perfect, bo z tym czasem pracowaliśmy w tym rozdziale. W tym zadaniu należy wybrać prawidłową opcję, żeby powstało poprawne zdanie
https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-perfect-multiple
Kolejne ćwiczenie polega na przestawianiu wyrazów tak, aby powstały poprawne zdania.
https://wordwall.net/pl/resource/946368/angielski/all-clear-7-present-perfect
Następne zadanie również polega na przestawianiu wyrazów, ale tu należy ułożyć pytania i krótkie odpowiedzi w czasie Present Perfect
W kolejnym zadaniu należy wybrać czasowniki i wstawić je w odpowiednim miejscu w tekście
https://wordwall.net/pl/resource/1598261/angielski/present-perfect
Na zakończenie, zadanie dla chętnych. Do rozwiązania jest quiz, jest to zadanie dla tych, którzy chcą zdobyć dodatkową ocenę. Czas na wykonanie quizu jest do poniedziałku 25.05 do godziny 20:00. Quiz można zrobić tylko raz.
6a/gr. 1 https://bit.ly/2X2aZMR
6a/gr.2 https://bit.ly/2Z88Sdb
************************************************
Lesson 24 18th/19th/20th/21st/22nd May
Subject: Cel: New York – poznajemy miasto, które nigdy nie zasypia.
Dziś zapraszamy Was do wyjątkowego miasta w USA. Miasta, które tętni życiem i w którym nie sposób się nie zakochać.
Zad. 1 Zaczniemy od najbardziej popularnych atrakcji turystycznych w Nowym Yorku. Kliknij w link: https://bit.ly/2WWFeEQ.
Task :Predicting: obejrzysz wideo o Nowym Yorku. Jak myślisz, która z a trakcji jest najbardziej popularna wśród turystów?
- The Empire State Building
- The Statue of Liberty
- Central Park.
Zad. 2
Teraz obejrzyj wideo z Task 2 i sprawdź czy wybrałeś/-aś właściwą odpowiedź. UWAGA! Nie skupiaj się na zrozumieniu każdego wyrazu. Spróbuj złapać ogólny sens filmiku i to, o czym jest. Pamiętaj wideo możesz zapauzować, przewinąć lub kliknąć w ustawieniach i zwolnić cały filmik, wtedy łatwiej będzie Ci zrozumieć wypowiedź.
Zad. 3
Task 3: Listening comprehension. Przeczytaj wszystkie pytania wraz z odpowiedziami, obejrzyj filmik jeszcze raz i zaznacz poprawną opcję.
Zad. 4
Task 4 Przepisz słowniczek do tej lekcji do zeszytu. Przetłumacz czerwone wyrazy z ramki na język polski. Możesz użyć dowolnego słownika online. (np. https://ling.pl/, https://www.diki.pl/, https://bab.la/).
Zad. 5
Przeczytaj tekst o Nowym Yorku i połącz miejsca na mapie z ich nazwami. Wybierz poprawną odpowiedź na pytanie: Why is New York known as „The city that never sleeps” (Dlaczego Nowy York znany jest jako miasto, które nigdy nie zasypia). Kliknij Finish na dole strony, by sprawdzić swoje odpowiedzi. Nie wysyłaj zadania do nauczyciela. Zadanie znajdziesz TU: https://bit.ly/2WGAwfP.
Have a nice day!
*wersja do wydruku: kl.6te.18-22.05
Tydzień obowiązywania 11 maja – 15 maja
Lesson 19 11th / 12th / 13th / 14th / 15th May
( wybierz właściwą datę)
Topic : At the doctor’s- listening and reading practice.
Cel: poznajemy wyrażenia potrzebne podczas wizyty u lekarza, wyszukujemy potrzebne informacje w tekście.
Zad. 1
Popatrz na ćw. 1 str.93 w podręczniku. Posłuchaj dialogu w gabinecie lekarskim i znajdź odpowiedzi na dwa pytania.
Co dolega Laureen?
Jak długo cierpi na tę dolegliwość?
Czy już znasz odpowiedź na oba pytania? Myślę, że tak.
Najważniejsze wyrażenia z dialogu zapisz w zeszycie.
it really hurts – to bardzo boli
when did it start?- kiedy to się zaczęło?
about two days ago – około dwa dni temu
let me have a look – pozwól mi spojrzeć
an infection – infekcja
Zad.2
Teraz przerysuj tabelkę z ćw.3 str.93 do zeszytu.
Na podstawie nagrania uzupełnij ją.
Usłyszysz trzy rozmowy, należy uzupełnić illness/injury (choroba/uraz) oraz doctor’s instructions (zalecenia lekarza) Zwroty, których trzeba użyć, znajdziesz w ramce nad tabelką.
Zad.3
Teraz uzupełnij dialog poniżej wyrażeniami podanymi w ramce. Nie zapisuj całego dialogu w zeszycie, wpisz cyfrę i wyrażenie z ramki, które powinno być przy tej cyfrze.
give you antibiotics / What’s the problem / You need to /
did it start / Come back and see me |
Doctor : Hello, Tina. 1____________________________________
Tina: I think I’ve got a temperature. My head hurts.
Doctor: When 2__________________________
Tina: Yesterday
Doctor : Let me see…. I think you’ve got a virus.
I can’t 3______________________for that.
4____________________________go to bed for a day or two. And drink a lot of water.
5. _____________________________in three days.
Tina: Ok. Thank you very much, Doctor
Good Luck!
**********************************8
Lesson 20 11th / 12th / 13th / 14th / 15th May
(wybierz właściwą datę)
Topic: At the doctor’s – practice.
Cel: Ćwiczymy użycie wyrażeń, układamy dialogi
Dziś dalszy ciąg tematu At the doctor’s, poćwiczymy użycie wyrażeń w dialogach
Zad.1
Z podanych wyrazów ułóż zdania. Zapisz je w zeszycie.
- a / bad / got / I’ve / cough
- problem / the / what’s / ?
- started / weeks / it / ago / two
- three / take / a day / them / times
- did / start / when / it / ?
- you / I’II / give / antibiotics / some
Zad. 2
A teraz użyj tych zdań, aby uzupełnić dialog, który jest poniżej. Kompletny dialog zapisz w zeszycie.
Doctor: Hello Josh. 1_______________________
Josh: 2_________________________________
Doctor: 3_______________________________
Josh : 4__________________________________
Doctor : Let me see….I think you’ve got an infection. 5_____________________________
Josh : When should I take them?
Doctor: 6____________________________________
Josh: Thank you, Doctor
Zad.3
Na koniec zadanie na ocenę, do odesłania. Termin wykonania i odesłania mija w poniedziałek 18.05 o godzinie 20:00. Ćwiczenie polega na uzupełnieniu luk w piosence. Po uzupełnieniu tekstu piosenki trzeba wpisać swój login, czyli tak jak zwykle trzy pierwsze litery imienia i trzy pierwsze litery nazwiska. W części level/group wpisujemy klasę, np.6a
Aby wykonać zadanie domowe kliknij na link poniżej:
Good luck!
*********************
Lesson 21 11th/12th/13th/14th/15th May (wybierz datę)
Topic: Cel: Things to do before you’re 30 – lista rzeczy do zrobienia przed 30tką. – doświadczenia własne i innych osób.
Przepisz lesson topic do zeszytu.
Zad. 1 Przyjrzyj się obrazkom, zastanów się nad swoimi doświadczeniami związanymi z nimi, a następnie wykonaj zadanie pod obrazkami zatytułowane: Which verb? Kliknij przycisk „Begin activity” i wybierz czasownik, który łączy się z daną czynnością: https://bbc.in/2yCMnlC. Po każdym przykładzie klikaj „Check my answer”, żeby sprawdzić swoją odpowiedź.
Zad. 2 Przeczytaj wstęp, posłuchaj nagrania i uzupełnij zadanie pod zdjęciami. Kliknij przycisk „Begin activity”. Przeczytaj zdanie kliknij select i wybierz poprawny wyraz: https://bbc.in/2zoe4i4. Po każdym przykładzie klikaj „Check my answer”, żeby sprawdzić swoją odpowiedź.
Zad. 3 Uporządkuj wyrazy w taki sposób, by powstały zdania w czasie Present Perfect: https://bit.ly/3fCRNOv. Zwróć uwagę na rodzaj zdania (twierdzenie/pytanie/przeczenie).
Zad.4. Jak pamiętacie w czasie Present Perfect używamy trzeciej formy czasownika (past participle). Poćwiczmy ją zatem. Przeczytaj wyraz i dobierz do niego III formę (past participle). Zadanie znajdziesz TU: https://bit.ly/2Ldnq2U.
Zad. 5 Tutaj wcielisz się w rolę Pacman’a. Ilekroć poprawnie wybierzesz III formę czasownika, zdobędziesz punkt: https://bit.ly/2zhqWql
See you!
*wersja do wydruku: kl.6.lesson19-21
Tydzień obowiązywania 4 maja – 8 maja
Lesson 16 4th/5th/6th/7th/8th May (wybierz datę)
Topic: How healthy are you? Reading and listening practice
Cel: Ćwiczymy umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem
wyszukujemy potrzebne informacje w tekście czytanym i słuchanym
Zad.1
Popatrz na ćw. 1 na str.41 w zeszycie ćwiczeń. Jest tam 5 punktów, które z nich według Ciebie są zdrowe ( H – healthy) a które niezdrowe ( U – unhealthy). Zanotuj swoje odpowiedzi obok. A teraz przeczytaj tekst poniżej zatytułowany ‘How healthy are you?’ i porównaj to, co zaznaczyłeś z tym, co wynika z tekstu.
Czy Twoje odpowiedzi pokrywają się z tym, co jest napisane w tekście. Mam nadzieję, że tak.
Teraz jeszcze raz przeczytaj tekst i wykonaj ćwiczenie 2 – zakreśl właściwe wyrazy.
Zad. 3
A teraz Ty spróbuj odpowiedzieć na pytania zawarte w tekście zgodnie z prawdą. Które z tych rzeczy zrobiłeś / zrobiłaś dziś? Zapisz w zeszycie same odpowiedzi.
Example:
Have you done any exercise?
Yes, I have / No I haven’t
Zad 4.
Teraz spójrz na ćw. 3. Posłuchaj rozmowy z lekarzem. Uzupełnij brakujące informacje w notatkach lekarza. Trzeba uzupełnić nazwisko dziewczyny ( surname), wiek (age) a także zaznaczyć, które z dolegliwości jeszcze są (V), a które już ustąpiły oraz czy Sarah przyjmuje jeszcze antybiotyki.
Jeszcze raz posłuchaj nagrania. Tym razem zaznacz właściwe odpowiedzi na podane pytania w ćw.4
Jeżeli masz ochotę, to dodatkowo możesz wykonać ćwiczenie 1 i 2 na str.42.
Nagranie do ćw.2 jest tu.
Good Luck
**************************************************
Lesson 17 4th / 5th / 6th / 7th / 8th May (wybierz właściwą datę)
Topic: Present Perfect – practice
Cel: Ćwiczymy tworzenie zdań w Present Perfect
Dziś jeszcze kilka ćwiczeń w celu utrwalenia tworzenia zdań w czasie Present Perfect
Zad.1
Zaczniemy od ćwiczenia, w którym trzeba ułożyć wyrazy w poprawnej kolejności aby powstały zdania. Kliknij na link.
W kolejnym ćwiczeniu należy wybrać poprawną opcję. Kliknij na link poniżej
Następne ćwiczenie składa się z dwóch części. W pierwszej należy połączyć czasowniki w formie podstawowej z ich formą III ( past participle) a następnie uzupełnić zdania podanymi czasownikami
Zad.2
Poniższe dwa ćwiczenia wpisujemy do zeszytu.
Uzupełnij zdania czasownikami z ramki we właściwej formie czasu present perfect. Zapisz zdania w zeszycie
eat go play forget finish |
- I’m tired. I____________five football matches with my friends.
- My mum isn’t here. She______________to work.
- Our teacher is angry because Joe________________his bag.
- It’s nine o’clock and we _________________our maths homework. Hooray!
- Oh no! The dog _________________all the sausages.
A teraz uzupełnij pytania właściwą formą czasu present perfect czasowników w nawiasie. Następnie napisz krótkie odpowiedzi, zgodnie ze wskazaniem.
- __________you___________your homework? (finish)
Yes, _______________
- ___________she___________late? (arrive)
Yes, ________________
- ______________they__________to the party?(go)
No, __________________
- _____________Anna__________her? (phone)
No, __________________
- _____________he ____________all his juice? (drink)
Yes, _________________
A dla chętnych jeszcze kilka ćwiczeń dodatkowo, Good Luck!
*********************************************
Lesson 18 4th/5th/6th/7th/8th May (wybierz datę)
Topic: Cel: Podsumowanie wiadomości o czasie Present Perfect.
Przepisz lesson, topic do zeszytu.
Zad. 1 Zacznijmy od podsumowania podstaw. Budowa zd. Twierdzącego OS+have/has+ III forma czasownika. W przeczeniu have zmienia się w haven’t, a has w hasn’t. W pytaniach (typu Yes/No) Have/Has stawiamy na początek zdania. A teraz sprawdźmy wiedzę w praktyce: https://bit.ly/2SuAh51.
Zad. 2 Obejrzyj filmik, posłuchaj nagrania i uzupełnij zadanie w zakładce quiz pod filmikiem. Jeśli zadanie sprawia Ci trudność, przeczytaj zakładkę script i wtedy zaznacz odpowiedzi w zakładce quiz. Jeśli chcesz przypomnieć sobie jak tworzymy zdania w czasie Present Perfect zapoznaj się z notatką z zakładki grammar.
Link do zadania znajdziesz TU: https://bit.ly/2L14vYV
Zad.3 W tym zadaniu przećwiczymy formy czasowników nieregularnych. Wpisz brakujące formy czasownika i sprawdź swoje odpowiedzi. Zadanie znajdziesz TU: https://bit.ly/2SueZUW.
Zad. 4 Zagraj w quiz i sprawdź jak dobrze znasz czas Present Perfect: https://bit.ly/2YqNyzf.
Zad. 5 Rozwiąż krzyżówkę, wpisując formy czasowników nieregularnych. Jeśli masz kłopot z danym wyrazem kliknij CLUE, żeby dostać podpowiedź. Oto link do zadania: https://bit.ly/2VY2q6l.
Zad. 6 Obejrzyj filmiki, przeczytaj pytania i zaznacz poprawne odpowiedzi: https://bit.ly/2WlzCUD
Zad.7 UWAGA! Zadanie na ocenę. Na wykonanie zadania macie max. 60 min. Termin wykonania i odesłania zadania mija we wtorek 12.05 o godzinie 20.00. Macie nie więcej niż dwie szanse na podejście do tego ćwiczenia. Po wypełnieniu ćwiczenia trzeba będzie wpisać swój login. Tak jak poprzednim razem Wasz login to klasa, trzy pierwsze litery imienia i trzy pierwsze litery nazwiska np. 6fsylrod, rubryce poniżej będzie level/group tam wpisz klasę np 6f (cyfra z małą literą, bez spacji). Przy ewentualnym drugim podejściu dostawiamy kropkę. Inne kombinacje loginów niż te podane nie będą brane pod uwagę i nie będą podlegały ocenie.
Link: https://bit.ly/2Sywy6l
Good luck!
*wersja do wydruku: kl. 6 lesson 16-18
Tydzień obowiązywania (27 kwietnia – 30 kwietnia 2020 r.)
Lesson 13 27th,28th,29th,30th April (wybierz datę)
Topic: Cel: Present Perfect – budowa zdań twierdzących w czasie Present Perfect.
Tradycyjnie, lesson i topic przepisujemy do zeszytu.
Dziś ważny dzień – zaczynamy nowy czas. Dlatego proszę, byście maksymalnie skupili się podczas oglądania poniższego filmiku, w którym wyjaśnione jest zarówno zastosowanie, jak i budowa czasu Present Perfect, chociaż dziś skupiamy się stricte na budowie zdań twierdzących.
Zad. 1 Usiądź wygodnie, usuń to, co może Cię rozproszyć i w skupieniu obejrzyj filmik – tak, wiem, trwa aż 12:29 ale to najsensowniejsze i najmniej irytujące wyjaśnienie na youtubie. Bądź dzielny/dzielna! Link znajdziesz TU:https://bit.ly/2RXvUPH.
Zad. 2. Dobrze, pierwszy krok za nami, to było najdłuższe zadanie, z jakim przyjdzie Ci dziś się zmierzyć. Od tego momentu będzie już tylko łatwiej. W tym zadaniu zajmiemy się wyłącznie zdaniami twierdzącymi. Jak już wiecie z filmiku, zdanie twierdzące w czasie Present Perfect to:
OSOBA + HAVE/HAS (3.os.l.poj. – pan, pani,pies dodaj-s) + III FORMA CZASOWNIKA (znana również jako past participle)
Pamiętaj, że Have (może zostać skrócone do ‘ve); has (może zostać skrócone do ‘s)
Skoro do utworzenia tego czasu potrzebna jest III forma czasownika, to pytanie skąd ją wziąć, jeśli czasownik jest nieregularny? Możecie wyszukać je w internetowych słownikach, skorzystać z dostępnych gotowych list lub odnieść się do ostatniej strony z podręcznika – 128.
Ja proponuję tę listę: https://bit.ly/3bsQ23V, bo zawiera wymowę, która niekiedy zmienia się w każdej z form.
Jeśli czasownik jest regularny wystarczy dodać do niego końcówkę –ed.
Zaczynamy: https://bit.ly/2x1lOG8 – czasownik podany na końcu zdania wstaw w czasie present perfect. („to” użytego przed czasownikiem w nawiasie nie wpisujemy do zdania).
Zad. 3 W tym zadaniu (rozbitym na 3 podpunkty) przyjrzymy się bliżej formom czasownika i zdaniom twierdzącym:
Część 1 – popatrz na obrazek poniżej i wybierz poprawną formę.
Część 2 – czasownik podany w nawiasie wstaw w czasie Present Perfect („to” użytego przed czasownikiem w nawiasie nie wpisujemy do zdania).
Część 3 – zbuduj zdania w Present Perfect.
Kliknij DONE i sprawdź swój wynik. Link do zadania znajdziesz TU: https://bit.ly/2x352Xe
See you next time!
***************************************************************
Lesson 14 27th,28th,29th,30th April (wybierz datę)
Topic: Cel: Present Perfect questions and negations – budowa zdań pytających i przeczących w czasie Present Perfect.
Tradycyjnie, lesson i topic przepisujemy do zeszytu.
Dziś zajmiemy się pytaniami i przeczeniami – dobra wiadomość jest taka, że zarówno w pytaniach i przeczeniach używamy III formy czasownika (past participle), zła wiadomość jest taka, że trzeba nauczyć się ich na pamięć. Na początek zerkajcie na str. 128 do podręcznika lub skorzystajcie z tej: https://bit.ly/3bsQ23V.
W zdaniach przeczących have zmienia się w have not (haven’t), a has w has not (hasn’t), kolejność pozostałych wyrazów jest bez zmian: OSOBA + HAVEN’T/HASN’T + III FORMA
John hasn’t seen Stacy for a long time.
W zdaniach pytających wchodzi inwersja/szyk przestawny, czyli jak sama nazwa wskazuje zmieniamy kolejność wyrazów i tu Have/Has ląduje na początku zdania.
Have you seen my phone?
Ale jeśli używamy słowka pytającego : where, what, how many itp., to w zdaniu pytającym ma ono pierwszeństwo.
What have you done?
Zad. 1 Zapraszam do zapoznania się się z zasadami (wraz z możliwością odsłuchania zdań), znajdziecie je TU: https://bit.ly/2KlpXI5.
Możecie też wrócić do filmiku z poprzedniej lekcji (https://bit.ly/2RXvUPH) ale nie musisz oglądać całości – zdania przeczące 9:36, zdania pytające 10:03.
Zad. 2 Ułóż wyrazy z rozsypanki, by utworzyć zdania pytające: https://bit.ly/3btsv2H.
Zad. 3 Ułóż zdania pytające https://bit.ly/2XUT3Gc.
Zad. 4 Poćwiczymy przeczenia w formie pełnej/long form (have not/ has not) oraz w formie skróconej/ short form (haven’t/ hasn’t). https://bit.ly/2RUXA7O
Zad. 5 Czas na miks pytań i przeczeń. Ćwiczenie znajdziesz TU: https://bit.ly/3btBXmJ oraz TU: https://bit.ly/3cADTKf.
Good luck!
******************************************
Lesson 15 27th,28th,29th,30th April (wybierz datę)
Topic : Have a goodsleep! – readingcomprehension
Cel: ćwiczymy umiejętność czytania ze zrozumieniem, wyszukujemy w tekście potrzebne informacje
Zapisz topic, datę i cel w zeszycie.
Słowniczek do lekcji
Zapisz najważniejsze wyrazy z ich polskim znaczeniem w zeszycie.
discover – odkrywać
brain – mózg
teenager – nastolatek
grow – rosnąć
tryit! – spróbuj!
scientists – naukowcy
Zad. 1
Posłuchaj i przeczytaj tekst zatytułowany ‘ Have a goodsleep’ na str. 96 w podręczniku.Następnie uzupełnij wyrazami z tekstu trzy zdania znajdujące się nad tekstem. Zapisz te słowa w zeszycie, nie przepisuj całych zdań.
Zad.2
Jeszcze raz przeczytaj tekst i wykonaj ćw. 2. Które zdania są prawdziwe (true) a które fałszywe (false). Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Nie przepisuj całych zdań, wpisz tylko numer zdania i obok literę T (true) lub F (false).
Zad. 3
A teraz spójrz na żółtą ramkę Extra Steps. Połącz części wyrażeńz jednej kolumny (1-5) z częścią z kolumny drugiej (a-e). Powstałe wyrażenia zapisz w zeszycie, dopisz też polskie znaczenie powstałych wyrażeń. Wszystkie wyrażenia możesz znaleźć w tekście.
*wersja do wydruku: kl6.27-30.04
Tydzień obowiązywania (20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r.)
Lesson 10 20th/21st/22nd/23rd/24th April (wybierz datę)
Topic: Cel: Revision – Podsumowanie działu 6.
W zeszłym tygodniu zrobiliście powtórzenie działu 6, dziś czas na jego podsumowanie.
Zaczniemy od powtórzenia gramatyki, później zajmiemy się słownictwem, co pomoże Wam usystematyzować poznaną wiedzę, a na końcu czeka na Was kahoot, który będzie podlegał ocenie.
Mamy nadzieję, że dzięki tak solidnemu powtórzeniu unitu 6, osiągniecie wysokie wyniki, czego Wam życzymy!
Zad.1 W pierwszej kolejności przećwiczymy will/ Future simple. W tym celu zrób następujące ćwiczenie i sprawdź swój wynik: https://bit.ly/2yjJea8.
Zad. 2 Czas na różne rodzaje zdań z will (twierdzenia, pytania i przeczenia). Wykonaj ćwiczenie:https://bit.ly/2wH3cer.
Zad.3 Rozgrzewkę z „be going to” znajdziesz tu: https://bit.ly/2XGsHaH .
Zad. 4 Teraz poćwiczymy różne rodzaje zdań z „be going to” (twierdzenia, pytania i przeczenia): https://bit.ly/2Karal6.
Zad. 5 Gramatyka za nami, czas na powtórkę z nazw sklepów: https://bit.ly/2wEFU8P.
Zad.6 I wisienka na torcie, czyli mini gra z nazwami sklepów. Powodzenia: https://bit.ly/2XEjUWO.
Zad. 7 Czas na zadanie na ocenę. Będzie to kahoot.
UWAGA! Jako swój nick w grze wpisz swoją klasę oraz trzy pierwsze litery imienia i nazwiska np. 6fsylrod.
Nie spiesz się , przemyśl pytanie i postaraj się zrobić każdy przykład jak najlepiej. Twój wynik w grze będzie podstawą do oceny.
Nie wysyłaj nauczycielowi swoich odpowiedzi ani punktacji. Wasze odpowiedzi i wyniki widzimy.
Jeżeli quiz nie poszedł Wam zbyt dobrze i chcecie rozwiązać jeszcze raz, wpiszcie nick taki jak poprzednio czyli klasa, trzy litery imienia i nazwiska, do tego dodajcie kropkę na końcu i rozwiązujcie.
Czas na zrobienie kahoota macie do piątku 24 kwietnia, do godziny 23.00. Prosimy, nie zostawiajcie tego na ostatnią chwilę.
Link: https://bit.ly/2xDpfmv
Good luck!
***************************************************************
Lesson 1120th / 21st / 22nd / 23rd / 24th April
(wybierz właściwą datę)
Topic: Health – vocabulary
Cel: Poznajemy słownictwo związane ze zdrowiem.
Zapiszcie topic, datę i cel w zeszytach.
Zad. 1
Zaczniemy od ćw.1 na stronie 89. Połączcie wyrazy z ramki z numerami na obrazku, zapiszcie je w zeszycie. Dopiszcie polskie znaczenie wyrazów. Skorzystajcie ze słowniczka na str.127 lub słownika online.
Sprawdźcie z nagraniem, czy poprawnie połączyliście wyrazy z obrazkami. Posłuchajcie nagrania jeszcze raz powtarzając wyrazy, poćwiczcie wymowę z nagraniem.
Zad.2
Posłuchajcie 6 krótkich dialogów. O jakich 6 chorobach, dolegliwościach jest mowa w nagraniu. Zapiszcie je w zeszycie.
Zad.3
Użyjcie wyrazów z dzisiejszej lekcji do uzupełnienia zdań w ćw. 3 str.89. Zapiszcie te wyrazy w zeszycie. Nie przepisujcie całych zdań.
Na zakończenie wykonajcie ćw.1 i 2 ze str.38 w zeszycie ćwiczeń. Jeśli nie macie ćwiczeń w domu, zróbcie te zadania w zeszycie.
Good luck!
********************************************************
Lesson 12 20th / 21st / 22nd / 23rd / 24th April
( wybierz właściwą datę)
Topic : Zuzia and friends – ‘HealthyWeek’, listening and readingpractice.
Cel: ćwiczymy umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem, wyszukujemy potrzebne informacje w tekście.
Zapiszcie topic, datę i cel w zeszytach.
Zad. 1
Znowu spotykamy się z Zuzią i jej przyjaciółmi. Posłuchajcie nagrania i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- na czym polega ‘ HealthyWeek’?
- Na jakie dolegliwości skarży się Alex ?
Czy już znacie odpowiedzi na te pytania? Myślę, że tak.
Zad. 2
Jeszcze raz przeczytajcie tekst historyjki i wykonajcie ćw. 2. Które zdania są prawdziwe (true) a które fałszywe (false). Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie. Nie przepisujcie całych zdań, wpiszcie tylko numer zdania i obok literę T (true) lub F (false).
Zad.3
Czas na Everyday English. Odszukajcie w tekście historyjki wyrazy, których polskie znaczenie podane jest w ćw. 4. Połączcie je i wpiszcie do zeszytu.
Zad.4
Na koniec jeszcze kilka słówek. Popatrzcie na ćw.5. W ramce jest sześć przymiotników oznaczających emocje. Połączcie je z obrazkami pod ramką. Zapiszcie w zeszytach.Które z tych przymiotników wystąpiły w historyjce? Podkreślcie je w zeszycie.
Good luck!
*wersja do wydruku: kl6.20-24.04
Tydzień obowiązywania (15 kwietnia – 17 kwietnia 2020 r.)
Lesson 8 15th/16th/17th April (wybierz właściwą datę)
Topic: Cel: Listening practice – doskonalenie techniki słuchania ze zrozumieniem.
Przepisz lesson i cel od zeszytu.
Zad. 1 Usłyszysz dwukrotnie wypowiedź dziewczyny o imieniu Sally. W oparciu o informacje zawarte w nagraniu, wybierz prawidłową odpowiedź a, b lub c i zapisz ją w zeszycie (Nie przepisuj całych zdań!).
Zad.2 Usłyszysz dwukrotnie rozmowę chłopca z jego tatą. W oparciu o informacje zawarte w nagraniu, wybierz prawidłową odpowiedź a, b lub c i zapisz ją w zeszycie (Nie przepisuj całych zdań!).
Zad.3 Na stronie z podręcznika umieszczonej poniżej, spójrz na zadanie 10 str.88. Polecenie brzmi: Posłuchaj rozmowy, przeczytaj zdania i wybierz poprawną odpowiedź, a następnie napisz ją w zeszycie. Nie przepisuj całych zdań!
Zad. 4 Przeczytaj tekst zatytułowany: „Humans of the sea”. Popatrz na obrazki obok testu, przeczytaj pytania, wybierz poprawną odpowiedź, a następnie napisz ją w zeszycie. Nie przepisuj całych zdań!
***************************************************
Kl 6 Lesson 9 15th April / 16th April / 17th April
(wybierz odpowiednią datę)
Topic : Unit 6 – revision
Cel: Powtarzamy wiadomości z rozdziału 6.
Zaczniemy od słownictwa. Kliknij na link i rozwiąż krzyżówkę
A teraz gramatyka.
W tym rozdziale poznaliśmy konstrukcje służące do wyrażania przyszłości – ‘ be going to’ oraz ‘will’
Zaczniemy od przypomnienia filmików
be going to – https://bit.ly/33NQvdH
will – https://bit.ly/33KGAFW
Teraz poćwiczymy, aby utrwalić stosowanie obu konstrukcji.
Zaczniemy od ‘will’
To ćwiczenie wykonaj w zeszycie:
Ułóż zdania z poniższych wyrazów i wyrażeń.
- you / at / meet / I / half past six / ‘ll
- you / dance / with / at / I / ‘ll / the party
- I / down / let / you / won’t
- ‘ll / to / at two o’clock / the swimming pool / go / we
- won’t / the picnic / forget / I
- be / ‘ll / soon / I / back
I jeszcze dwa ćwiczenia. Tych ćwiczeń nie wpisujemy do zeszytu.
A teraz czas na konstrukcję ‘be going to’
Pierwsze ćwiczenie wykonaj w zeszycie
Napisz zdania z podanymi w nawiasach wyrazami i wyrażeniami. Użyj ‘be going to’ w poprawnej formie.
Example: I’m hungry. (eat / a sandwich)
I’m going to eat a sandwich.
- She’s tired. ( go / to / bed early)
- They haven’t got any exams. ( not / study/ today)
- He’s thirsty. ( drink / a glass of juice)
- She’s bored ( read / a book)
- I haven’t got any money. ( not / go / shopping )
I jeszcze kilka ćwiczeń utrwalających stosowanie konstrukcji ‘ be going to’
Tych ćwiczeń nie wpisujcie do zeszytu.
https://engly.pl/tasks/text_task/551
Good luck!
*wersja do wydruku: kl6.15-17.04
Tydzień obowiązywania (6 kwietnia – 8 kwietnia 2020 r.)
Lesson 6 6th/7th/8th April (wybierz właściwą datę)
Topic: Cel: Harrods – poznajemy historię domu handlowego Harrods.
Zapisz lesson topic do zeszytu.
Zad. 1 Zaczniemy od wirtualnej wycieczki po Londynie. Klinknij TU: https://360.visitlondon.com/#, by zacząć wycieczkę ale pamiętaj, że dzisiaj skupiamy się na Harrods’ie. Po kliknięciu w link, dom handlowy Harrods znajdziesz pomiędzy Royal Albert Hall, a Buckingham Palace.
Zad.2. (2.44) Przeczytaj tekst, posłuchaj nagrania, a następnie przeczytaj zdania w ćw. 2 na zdjęciu i oznacz je jako True lub False – zapisz odpowiedzi w zeszycie (nie przepisuj całych zdań).
Zad.3 Znajdź zadanie 3 na zdjęciu. Przeczytaj wyrazy z ramki, odnajdź je w tekście, a następnie dopasuj je do ich definicji. Zapisz odpowiedzi w zeszycie numerując wyrazy z ramki (nie przepisuj definicji).
A teraz możesz pozwiedzać wirtualnie pozostałe atrakcje turystyczne Londynu wracając do linka z zadania 1. lub przyjrzeć się domu handlowemu Harrods z bliska: https://www.youtube.com/watch?v=KD-h3_e-NAE&loop=0
****************************************************
Lesson 7 7th/8th April (wybierz właściwą datę)
Topic: Cel: Reading comprehension – doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem. Zad. 1 Wejdź na stronę: https://bit.ly/3dXv66s, a następnie kliknij na fioletową zakładkę Preparation – dopasuj słowa do ich definicji. Jeśli nie znasz znaczenia danego wyrazu, możesz skorzystać ze słownika online, np. https://ling.pl/.
Zad.2 Teraz przeczytaj tekst o amerykańskiej aktorce Jennifer Lawrence.
Zad. 3 Pod tekstem znajdziesz fioletową zakładkę – Check your understanding: ordering, otwórz ją i ułóż zdania we właściwej kolejności, zgodnie z treścią tekstu.
Zad. 4. Kliknij z zakładkę Check your understanding: true or false – przeczytaj zdania i oznacz je jako True lub False.
Zad.5 W ostatnim zadaniu przejdź do zakładki Check your understanding: multiple choice, przeczytaj zdania i zaznacz poprawną odpowiedź.
See you after Easter!
*wersja do wydruku: lekcja6i7.klasa6
Lesson 3 30th March/31st March/1st April/2nd April/3rd April (wybierz datę według swojego planu)
Topic: Cel: Be going to – plany i zamiary na przyszłość.
Zapisz lesson topic do zeszytu.
Wiecie już, że o przyszłości możemy mówić używając „will” ale okazuje się, że nie zawsze może to być „will”, czasami musimy użyć „be going to”, czyli zamierzać.
Zad.1. Usiądź wygodnie i obejrzyj filmik: https://bit.ly/33NQvdH
Zad. 2. Sprawdźmy czy rozumiesz jak budować zdania z „be going to”. Przeczytaj poniższą notatkę .
konstrukcja to be going to
„To wyrażenie pozwala przekazać informację o naszych planach na przyszłość. Jeśli chcemy powiedzieć, że coś zrobimy i jest to już przemyślana decyzja, to użyjemy 'be going to’. Jeśli wejdziesz w ten link, to będziesz mógł usłyszeć wymowę tych zdań: https://bit.ly/2QMJQuZ
I am going to start learning French. | Zamierzam się zacząć uczyć francuskiego. (i dlatego szukam kursu) |
She is going to apply for this job. | Ona zamierza starać się o te pracę. (dlatego pisze CV) |
They are going to promote him. | Oni go awansują. (wszystko na to wskazuje) |
Zad. 3Sprawdźmy czy rozumiesz jak budować zdania z „be going to”. W tym celu zrób następujący quiz: https://bit.ly/33Nx1G3
Zad. 4. Zagraj w grę i sprawdź swoją wiedzę o „be going to”:https://bit.ly/2WK8yQB
Zad. 5. I czas na zadanie ostatnie. Wybierz poprawną opcję: https://bit.ly/39l1uwv
*********************
Lesson 4 30th March/31st March/1st April/2nd April/3rd April (wybierz datę według swojego planu)
Topic: Cel: Will (future simple) – czas przyszły prosty.
Dziś będziemy mówić o przyszłości i konstrukcji will, która nam w tym pomoże.
Zad.1. Zapisz lesson, topic do zeszytu. Usiądź wygodnie, skup się i obejrzyj filmik, znajdziesz go TU: https://bit.ly/33KGAFW
Czyli will używamy do:
- Obietnic – np. I will call you (Zadzwonię do Ciebie).
- Spontanicznych decyzji, podejmowanych w chwili mówienia – np. I will buy it! (kupię to).
- Gdy jesteśmy na 100 % pewni, że coś się wydarzy – np. I will make lunch (zrobię obiad).
- Gdy wyrażamy swoją opinię na temat tego, co się wydarzy (np. z I think, I believe, I hope…) – np. I think John will buy a car (myślę, że John kupi auto).
Zad. 2 Sporządź notatkę o will. Możesz skorzystać z tego, co jest powyżej, ze sketchonotatki z filmiku lub zrobić własną.
Zad. 3 Przyszła pora, żeby się sprawdzić. Wejdź na tę stronę: https://bit.ly/33MgvGs
Najpierw jest wyjaśnienie gramatyczne ale skoro zrobiłeś/zrobiłaś zadanie 1, to możesz ominąć gramatykę i przejść niżej do gier.
- GRA NR 1 – Należy ułożyć wyrazy we właściwej kolejności, tak by powstało logiczne i poprawne gramatycznie zdanie.
- GRA NR 2 – tutaj liczy się czas. Musisz zmieścić się w czasie i kliknąć na wyrazy we właściwej kolejności.
Zad. 4 Ostatnie 😊 Posłuchaj piosenki: https://bit.ly/33LIDJX i wypisz do zeszytu cztery zdania zawierające konstrukcję will.
We hope you will have a great day!
*******************************************************
Lesson 5 30th March/31st March/1st April/2nd April/3rd April (wybierz datę według swojego planu)
Topic : In a clothes shop
Aim: Poznacie wyrażenia przydatne podczas robienia zakupów w sklepie
odzieżowym.
Zapisz topic, datę i aim w zeszycie.
Zad 1.
Posłuchaj i przeczytaj dialog. Następnie uzupełnij odpowiedź na pytanie.
What colour is the blouse that Jade is trying on?
Jade is trying on the ………………………blouse.
(2.35)
Jade: Excuse me. I’m looking for a blouse.
Assistant: The blouses are over there, near the window.
Jade: Thanks. This one is nice. Have you got it in blue?
Assistant: No, I’m sorry. Only in white, yellow and pink.
Jade: OK. Can I try the white one?
Assistant: Sure. The changing rooms are over there, near the till.
…….
Assistant: Does it fit?
Jade: Pardon
Assistant: Does it fit?
Jade: Yes, it does. How much is it?
Assistant: £ 19.99
Poćwicz czytanie dialogu razem z nagraniem.
Zad. 2 Słowniczek – najważniejsze słowa i wyrażenia z dialogu – zapisz je w zeszycie
I’m looking for….. – szukam
changing room- przymierzalnia
till – kasa
Does it fit? – czy pasuje?
Can I try on…….? – czy mogę przymierzyć….?
Zad. 3 A teraz uporządkuj podane zdania tak, aby powstał nowy dialog. Zapisz go w zeszycie.
Thanks. I like this one. How much is it? / £ 18.99 / Of course. The changing room is behind me · / All the T- shirts are over there / Can I try it on, please? |
Tom: Excuse me. I’m looking for a T-shirt
Assistant: ………………………………………………..
Tom: ……………………………………………………….
Assistant: …………………………………………………
Jeff : …………………………………………………………
Assistant : …………………………………………………
DLA CHĘTNYCH
Tu znajdziesz kilkaćwiczeń, jeślichceszjeszcze poćwiczyć:
https://wordwall.net/pl/resource/261405/clothes-shop
Good Luck!!
*wersja do wydruku: kl.6be.going.to
Lesson 1 25th March
Topic : Shops – vocabulary
Cel: Na tej lekcji utrwalicie nazwy sklepów, które już znacie, a także poznacie nowe.
Zapiszcie temat w zeszytach.
Zad.1
Zaczniemy od ćw. 1 na str. 75.
A)Z ramki wypiszcie nazwy sklepów, jeden pod drugim, a następnie przetłumaczcie je na język polski. Pomoże Wam w tym słowniczek na stronie 126.Teraz dopasujcie sklepy do numerów z obrazka, obok polskiego tłumaczenia dopiszcie numer sklepu z ilustracji.
B)Jak już dopiszecie numerację, sprawdźcie swoje odpowiedzi z nagraniem. Następnie, powtarzajcie za nagraniem, żeby poćwiczyć wymowę.
2-31 Steps Plus Grade 6 Class Audio
Zad.2
Wybierzcie 4 dowolne sklepy (po angielsku), zapiszcie je w zeszycie i dopiszcie do każdego z nich po 3 rzeczy, które można w nich kupić.
np:
The shoe shop – trainers, boots, shoes
Zad.3
Żeby trochę poćwiczyć słownictwo zróbcie ćwiczenie 1 i 2 na stronie 32 w zeszycie ćwiczeń.
Dla chętnych dodatkowo ćwiczenie 4 na str.32.
Powodzenia:)
Lesson 2 26th March
Topic : Zuzia and friends – reading and listening practice.
Cel: Na tej lekcji poćwiczycie czytanie i słuchanie ze zrozumieniem.
Zapiszcie temat lekcji w zeszytach.
Zad.1
Otwórzcie podręczniki na str. 76. Posłuchajcie historyjki. Słuchając i śledząc tekst historyjki postarajcie się odnaleźć nazwy sklepów oraz miejsca w mieście wymienione w historyjce. Zapiszcie je w zeszytach.
2-33 Steps Plus Grade 6 Class Audio
Zad.2
Na podstawie tekstu historyjki wykonajcie ćw 3. Ułóżcie wydarzenia w odpowiedniej kolejności, odpowiedzi zapiszcie w zeszytach.
Zad. 3
W tekście historyjki odszukajcie wyrażenia, których polskie znaczenie podane jest w ćw. 4. Połączcie je i wpiszcie do zeszytu.
Powodzenia!
*wersja do wydruku: kl6lesson1
Drodzy Uczniowie,
Zachęcamy Was do korzystania z zamieszczonych materiałów! Potraktujcie te ćwiczenia jako sposób na walkę z nudą i lekarstwo na „amnezję językową”. Rozruszajcie umysły. Do dzieła! Good luck!
16 – 20 marca 2020 r.
https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/everydayenglish?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level5/unit01/everydayenglish?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level3/unit01/everyday?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level3/unit02/everyday?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit2/grammar/exercise5?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/grammar/exercise4?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/grammar/exercise1?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/grammar/exercise2?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/grammar/exercise4?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit5/grammar/exercise2?cc=pl&selLanguage=pl