Już od ponad miesiąca w naszej szkole realizowany jest projekt Moja Przyszłość współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.1 Poddziałanie 9.1.2 wyrównanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe.
W projekcie bierze udział 25 uczniów klas szóstych, którzy uczestniczą w dodatkowych zajęciach z matematyki, języka angielskiego, przyrody i doradztwa zawodowego. Podczas zajęć z doradztwa zawodowego realizują autorski projekt „Zawodowcy” polegający na tym, że uczniowie spotykają się z przedstawicielami różnych grup zawodowych. Dowiadują się, jakie trzeba mieć umiejętności, wykształcenie, wiedzę, by wykonywać dany zawód. I właśnie dziś 18 października odwiedzili w tym celu sklep Bricoman w Wilanowie przy ul. Europejskiej oraz Jednostkę Ratowniczo – Gaśniczą nr 14 Państwowej Straży Pożarnej przy ul. Obornickiej. W sklepie – hipermarkecie budowlanym – spotkali się z jego dyrektorem, kierownikami działów, koordynatorami, doradcami handlowymi. Mogli poznać specyfikę pracy na różnych stanowiskach, kompetencje i potrzebne umiejętności. Z Bricomana pojechali do Jednostki Straży Pożarnej na spotkanie z zawodowymi strażakami i zwiedzanie koszar. Z wielkim zainteresowaniem słuchali opowieści strażaków o wykonywanej przez nich pracy, oglądali sprzęt służący do gaszenia pożarów i ratowania życia. Dowiedzieli się też, jakich przedmiotów trzeba uczyć się w szkole pożarniczej, zanim zostanie się strażakiem. Przy fizyce i chemii wszystkim nieco zrzedły miny. „Wszędzie trzeba się uczyć” ciężko westchnęła Julka po wycieczce. I o to chodzi w tym projekcie…
A już dwa dni później 21 października czekała „Zawodowców” kolejna wycieczka, tym razem do Centrali Bricoman Polska. Pracownicy Centrali sieci sklepów na Polskę opowiadali o umiejętnościach i obowiązkach, które wykonują. Była więc rozmowa z główną księgową, kupcem, specjalistą od marketingu, kontrolingu, informatykami… W czasie spotkań uczniowie mieli możliwość zadawania pytań, a padały różne: o zarobki, wykształcenie, potrzebne predyspozycje. „To było bardzo fajne spotkanie” oceniły dzieciaki.