Facebook Youtube
POMOC SOCJALNA POMOC SOCJALNA
  • ul. Kalwaryjska 3
    05-530 Góra Kalwaria
  • 22 727 35 28
    sp2@sp2.mgk.pl
  • Aktualności
  • Szkoła
    • Dyrekcja
    • Patron
    • Hymn szkoły
    • Historia
    • Dokumenty do pobrania
    • Kalendarium
      • Kalendarz roku szkolnego 2024/2025
      • Kalendarz roku szkolnego 2023/2024
      • Kalendarz roku szkolnego 2022/2023
      • Kalendarz roku szkolnego 2021/2022
      • Kalendarz roku szkolnego 2020/2021
      • Kalendarz roku szkolnego 2019/2020
      • Kalendarz roku szkolnego 2018/2019
      • Kalendarz roku szkolnego 2017/2018
      • Kalendarz roku szkolnego 2016/2017
    • Archiwum
      • Archiwum 2023-2024
      • Archiwum 2022-2023
      • Archiwum 2021-2022
      • Archiwum 2020-2021
      • Archiwum 2019-2020
      • Archiwum 2018-2019
      • Archiwum 2017-2018
      • Archiwum 2016-2017
      • Archiwum 2015-2016
      • Archiwum 2014-2015
      • Archiwum 2013-2014
      • Archiwum 2012-2013
    • RODO
  • Nauczyciele
    • Nauczyciele szkoły
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
      • Dokumenty do pobrania
      • Pedagog
      • Psycholog
      • Logopeda
      • Terapeuta pedagogiczny
      • Artykuły
      • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w naszej szkole
    • Biblioteka szkolna
      • Biblioteka – aktualności
      • Godziny pracy biblioteki
      • Katalog on-line
    • Świetlica
    • Informacje dla nauczycieli
    • Materiały dla nauczycieli
  • Uczniowie
    • Egzamin ósmoklasisty
    • Lekcje zdalne
      • Lekcje zdalne 2020/21
        • Informacje
        • Oddziały przedszkolne
      • Lekcje zdalne 2019/20
        • Lekcje dla klas 1-3
        • Lekcje dla klas 4
        • Lekcje dla klas 5
        • Lekcje dla klas 6
        • Oddziały przedszkolne
    • Wydarzenia w klasach
      • Oddziały przedszkolne
      • Klasy 1-3
      • Klasy 4-8
    • Wydarzenia sportowe
      • Sport 2022-2023
      • Sport 2020-2021
      • Sport 2019-2020
      • Sport 2018-2019
      • Sport 2017-2018
      • Sport 2016-2017
      • Sport 2015-2016
      • Sport 2014-2015
      • Sport 2013-2014
      • Sport 2012-2013
      • Sport 2011-2012
    • Samorząd Szkolny
    • Szkolny Klub Wolontariusza
    • Doradztwo zawodowe
    • Plany lekcji
    • Zajęcia dodatkowe
    • Konkursy
    • Podręczniki
    • Ciekawostki
      • Cudze chwalicie …
  • Rodzice
    • Zapisy do szkoły i przedszkola
    • Rada rodziców
      • Aktualności Rady Rodziców
      • Skład Rady Rodziców
      • Dokumenty Rady Rodziców
    • Grupa zadań OPP
    • Informacje dla rodziców
    • Materiały dla rodziców
    • Obiady
    • Gdzie szukać pomocy?
    • Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
  • Kontakt
  • Office 365
  • E-dziennik
  • eduVULCAN
  • Aktualności
  • Szkoła
    • Dyrekcja
    • Patron
    • Hymn szkoły
    • Historia
    • Dokumenty do pobrania
    • Kalendarium
      • Kalendarz roku szkolnego 2024/2025
      • Kalendarz roku szkolnego 2023/2024
      • Kalendarz roku szkolnego 2022/2023
      • Kalendarz roku szkolnego 2021/2022
      • Kalendarz roku szkolnego 2020/2021
      • Kalendarz roku szkolnego 2019/2020
      • Kalendarz roku szkolnego 2018/2019
      • Kalendarz roku szkolnego 2017/2018
      • Kalendarz roku szkolnego 2016/2017
    • Archiwum
      • Archiwum 2023-2024
      • Archiwum 2022-2023
      • Archiwum 2021-2022
      • Archiwum 2020-2021
      • Archiwum 2019-2020
      • Archiwum 2018-2019
      • Archiwum 2017-2018
      • Archiwum 2016-2017
      • Archiwum 2015-2016
      • Archiwum 2014-2015
      • Archiwum 2013-2014
      • Archiwum 2012-2013
    • RODO
  • Nauczyciele
    • Nauczyciele szkoły
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
      • Dokumenty do pobrania
      • Pedagog
      • Psycholog
      • Logopeda
      • Terapeuta pedagogiczny
      • Artykuły
      • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w naszej szkole
    • Biblioteka szkolna
      • Biblioteka – aktualności
      • Godziny pracy biblioteki
      • Katalog on-line
    • Świetlica
    • Informacje dla nauczycieli
    • Materiały dla nauczycieli
  • Uczniowie
    • Egzamin ósmoklasisty
    • Lekcje zdalne
      • Lekcje zdalne 2020/21
        • Informacje
        • Oddziały przedszkolne
      • Lekcje zdalne 2019/20
        • Lekcje dla klas 1-3
        • Lekcje dla klas 4
        • Lekcje dla klas 5
        • Lekcje dla klas 6
        • Oddziały przedszkolne
    • Wydarzenia w klasach
      • Oddziały przedszkolne
      • Klasy 1-3
      • Klasy 4-8
    • Wydarzenia sportowe
      • Sport 2022-2023
      • Sport 2020-2021
      • Sport 2019-2020
      • Sport 2018-2019
      • Sport 2017-2018
      • Sport 2016-2017
      • Sport 2015-2016
      • Sport 2014-2015
      • Sport 2013-2014
      • Sport 2012-2013
      • Sport 2011-2012
    • Samorząd Szkolny
    • Szkolny Klub Wolontariusza
    • Doradztwo zawodowe
    • Plany lekcji
    • Zajęcia dodatkowe
    • Konkursy
    • Podręczniki
    • Ciekawostki
      • Cudze chwalicie …
  • Rodzice
    • Zapisy do szkoły i przedszkola
    • Rada rodziców
      • Aktualności Rady Rodziców
      • Skład Rady Rodziców
      • Dokumenty Rady Rodziców
    • Grupa zadań OPP
    • Informacje dla rodziców
    • Materiały dla rodziców
    • Obiady
    • Gdzie szukać pomocy?
    • Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
  • Kontakt
  • Office 365
  • E-dziennik
  • eduVULCAN
  • Jolanta Skolimowska
  • 2019-2020, Aktualności, Informacje dla rodziców
  • 2 kwietnia, 2020

POMOC SOCJALNA

POMOC SOCJALNA

Z uwagi na nadzwyczajną sytuację w kraju w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i obowiązujące  na obszarze kraju ograniczenie funkcjonowania szkół, w tym  oddziałów przedszkolnych istnieje możliwość na ten okres uzyskania w Ośrodku Pomocy Społecznej w Górze Kalwarii pomocy  dziecku i jego rodzinie w formie:

  • świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności ,

lub

  • świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych.

 

Warunki uzyskania pomocy:

1.Uzyskiwanie następujących dochodów w przeliczeniu na 1 członka rodziny pozostającego we wspólnym gospodarstwie: 528 zł/osoba, maksymalnie: 792 zł/osoba.
Uwaga:
Decyzja jest podejmowana indywidualnie.
Mogą się o nią starać też osoby, które dotychczas nie korzystały z pomocy OPS, a których sytuacja życiowa  w tym trudnym czasie się pogorszyła. Nie ma automatycznego przyznawania tej formy pomocy dzieciom, które jadły bezpłatne obiady w szkolnej stołówce.

2. Kontakt z pracownikiem socjalnym OPS swojego rejonu.

Wykaz rejonów pracowników OPS (pełny wykaz rejonów na stronie OPS –www.ops.gorakalwaria.pl):

p. Kamila Augustyniak – Sałata
Góra Kalwaria:  Wiejska,  Pijarska (bez bloków),
Krzaki Czaplinkowskie,  Czaplinek, Julianów,  Karolina,  Dębówka.

 p. Edyta Gnatowska
Góra Kalwaria: Budowlanych, Skierniewicka, Chopina, Marianki, Mariańska,
Papczyńskiego, Polna, Sadowa, Słoneczna, Piękna,  Pileckiego, Parkowa, Dębowa, Klonowa.
Kąty, Tomice.

 p. Magdalena Kochanowska
Góra Kalwaria: Wyszyńskiego (bez bloków),  Ks. Sajny,  Białka,  Kalwaryjska, Kilińskiego, Grójecka,  11 Listopada,  Dolna, Rataja, Gwardzistów,  Sasanki,  Rzemieślnicza, Śniadeckich,  Walewicka,
Dębówka, Rybie,  Zakalwaria.

 p. Olga Podlaska
Mikówiec.

 p. Anna Alberska
Góra Kalwaria: Dominikańska,  Zubrzyckiego,  Okulickiego, Strzelecka, Sikorskiego, Krasuckiego,  Armii Krajowej,  Al. Wyzwolenia.

p. Ewa Stefańska
Góra Kalwaria: Piłsudskiego,  3 Maja,  Wiśniowa,  Jaśminowa, Witosa, Konwaliowa, Szpitalna, Fabianiego,  Filipińska,  Św. Antoniego, Grota Roweckiego,  Strażacka,  Wierzbowskiego, Sportowa,  Baczyńskiego, Spokojna.

p. Ola Bogatek
Góra Kalwaria:  Czerska,  Batalionu, Czwartaków,  Bema, Krótka,  Trakt Puławskiego, Warecka,
Czersk, Wincentów,  Linin, Moczydłów.

p. Paweł Proszewski
Góra Kalwaria: Lipkowska,  Port,  Wiślana,  K. Podkańskiej,  Saperów,  Brzozowa,  Podleśna,
Wodna,  Ogrodowa,  Wólka Dworska, Wólka Załęska.

p. Małgorzata Staszewska
Góra Kalwaria:  Asnyka,  Batorego,  Broniewskiego,  Gałczyńskiego,  Głowackiego,  Kościuszki, Mickiewicza,  Pijarska 44 (bloki),  Partyzantów,  Popiełuszki,  Pułaskiego,  Staszica,  Sobieskiego,  Traugutta,  Tuwima,  Wyszyńskiego (bloki),  Żwirki i Wigury,  Towarowa,  Leśna,  Wojska Polskiego.

Kontakt z OPS:
tel. 22 72 73 336  lub  531643535
fax 22 37 59 370
e-mail: opsgk@wp.pl

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2019-2020, Aktualności, Informacje dla rodziców
  • 2 kwietnia, 2020

Nowy Komunikat Policji Mazowieckiej

Mazowiecka Policja Apeluje!

 

Szanowni Rodzice i Opiekunowie!

 

W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce rząd wprowadził nowe, ostrzejsze zasady bezpieczeństwa publicznego, w tym kolejne ograniczenia w przemieszczaniu się!

Od 1 kwietnia do odwołania, osoby do 18. roku życia nie mogą wyjść z domu bez opieki dorosłego opiekuna.

Tylko obecność rodzica, opiekuna prawnego lub kogoś dorosłego, usprawiedliwia obecność dzieci i młodzieży na ulicach i innych miejscach publicznych.

Wprowadzony został obowiązek utrzymania co najmniej 2-metrowej odległości między pieszymi, który dotyczy także rodzin i bliskich.

Wyłączeni z tego obowiązku będą:

– rodzice z dziećmi wymagającymi opieki (do 13. roku życia),

– a także osoby niepełnosprawne lub niemogące się samodzielnie poruszać i ich opiekunowie.

 

Ponadto został wprowadzony zakaz korzystania z parków, plaż, bulwarów, promenad i rowerów miejskich, a także terenów zielonych, pełniących funkcje publiczne. Zakaz dotyczy więc parków, zieleńców, promenad, bulwarów, ogrodów botanicznych i zoologicznych czy ogródków jordanowskich.

 

Ostatnie doświadczenia pokazują, że są to miejsca, w których dochodzi do przebywania, przemieszczania i gromadzenia się ludzi, w tym młodzieży i rodziców z dziećmi, a tym samym – do zwiększenia szans na zakażenie.

Prosimy o respektowanie nowych zasad bezpieczeństwa! Uczulmy także dzieci i młodzież na przestrzeganie tych zasad!

Brak respektowania obowiązków wynikających z władzy rodzicielskiej może skutkować pociągnięciem Państwa do odpowiedzialności prawnej.

Pozwoli to nam wszystkim uniknąć bądź zminimalizować ryzyko zarażenia.

 

NOWY Apel Koronawirus – prezentacja PowerPoint

NOWY Apel Koronawirus – PDF

 

Drodzy uczniowie!
Mazowiecka Policja apeluje:

 

W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce rząd wprowadził nowe, ostrzejsze zasady bezpieczeństwa publicznego, w tym kolejne ograniczenia w przemieszczaniu się!

Od 1 kwietnia do odwołania, osoby które nie ukończyły 18. roku życia nie mogą wyjść z domu bez opieki osób dorosłych.

Dlatego na ulicach i innych miejscach publicznych możecie przebywać tylko pod opieką rodzica, opiekuna prawnego lub jakiegoś innego dorosłego.

Zaniechajcie wychodzenia z domu jeżeli nie jest to bezwzględnie konieczne!

Unikajcie miejsc publicznych!

Respektujcie wszelkie zasady bezpieczeństwa pamiętając, że za nieprzestrzeganie przepisów możecie być pociągnięci do odpowiedzialności prawnej!

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • Aktualności, Informacje dla rodziców
  • 27 marca, 2020

Informacja dla rodziców na temat nauki zdalnej i aplikacji Office 365

Informacja do rodziców na temat nauki zdalnej oraz aplikacji Office 365 i Teams

 

Na stronie Microsoft znajdziecie Państwo dużo informacji na temat tej aplikacji, m.in.

Wskazówki dla rodziców

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2019-2020, Aktualności, Biblioteka, Informacje dla rodziców
  • 26 marca, 2020

„Masz tę moc!” – publikacja dla dzieci i rodziców

Pani Agnieszka Frączek, autorka książek dla dzieci, która była gościem w naszej szkole, we współpracy z innymi osobami przygotowała książkę dla dzieci, która może pomóc wytłumaczyć dzieciom, co to jest koronawirus.

Najlepszą rekomendacją są słowa Autorów:

„Drodzy Czytelnicy, książka, którą macie przed sobą, powstała z potrzeby serca i chęci pomocy.
Sytuację związaną z pandemią koronawirusa trudno zrozumieć – często górę biorą strach i panika.
Mamy nadzieję, że ta publikacja pozwoli Wam i przede wszystkim Waszym dzieciom zrozumieć,
co tak naprawdę się stało, czym jest epidemia, co to jest koronawirus i jak się go wystrzegać. „

Książkę można pobrać w wersji PDF: https://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/fileadmin/user_upload/pdf/Koronawirus.pdf

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2019-2020, Aktualności, Artykuły z ppp, Informacje dla nauczycieli, Informacje dla rodziców
  • 26 marca, 2020

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w czasie nauki zdalnej

W trakcie nauczania zdalnego nasi specjaliści (psycholog, pedagog) są do dyspozycji uczniów, rodziców i nauczycieli.

W przypadku prowadzenia zajęć/konsultacji i braku możliwości zareagowania w danym momencie, specjalista odpowie osobie kontaktującej się najszybciej jak będzie to możliwe, w ramach swojej dostępności.

W przypadku braku dostępu do sieci czy innych przeszkód technicznych, specjalista skontaktuje się z osobą zainteresowaną po ustąpieniu przeszkód, nawet poza godzinami swojej standardowej dyspozycyjności.

 

Psycholog Iwona Korzeniewska

  • Poniedziałek – piątek w godz. 10-12  jest dostępna on-line za pośrednictwem komunikatora Skype – kontakt dla rodziców i uczniów oraz Teams – kontakt dla uczniów.
  • Kontakt mailowy za pomocą dziennika elektronicznego – specjalista odpowiada na bieżąco zgodnie ze swoją dyspozycyjnością i warunkami technicznymi, najpóźniej 24 godziny od kontaktu ze strony ucznia/rodzica.
  • Udzielanie indywidualnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom wg potrzeb zgłaszanych przez nauczycieli, wychowawców i rodziców – kanał komunikacji i tryb ustalany na bieżąco w zależności od zakresu pomocy i możliwości uczestników.
  • Wsparcie nauczycieli i wychowawców udzielane jest w kontakcie telefonicznym lub mailowym za pomocą dziennika elektronicznego.

Pedagog Irena Maćkowiak

Kontakt indywidualny za pomocą:

  • e-mail: irenamack@wp.pl, dziennik elektroniczny, WhatsApp
  • uczniowie i nauczyciele dodatkowo -TEAMS;
  • w sprawach pilnych – tel. 667 478 079.

Psycholog Jolanta Mirosław

W czasie trwania pracy zdalnej jest do dyspozycji rodziców, dzieci i nauczycieli:

  • on-line w poniedziałki, wtorki, czwartki w godz. 10-13 – przez dziennik elektroniczny, Teams.

Istnieje możliwość porozmawiania także poza tymi godzinami, trzeba tylko skontaktować się wcześniej z panią psycholog przez dziennik w celu ustalenia godziny

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2019-2020, Aktualności, Informacje dla rodziców
  • 26 marca, 2020

Komunikat Policji Mazowieckiej

Szanowni Rodzice i Opiekunowie!
W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży apeluje o wzmożenie nadzoru nad pociechami. W tym trudnym dla wszystkich okresie, szczególnie istotne jest, aby respektować ustanowione zasady, a dzieci i młodzież uczulić na konieczność zaniechania kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikanie miejsc publicznych oraz pozostanie w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia Państwa i Waszych bliskich.

 

Drodzy uczniowie!
W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o Wasze bezpieczeństwo apeluje o stosowanie się do zaleceń. Bardzo istotne jest, abyście w tym trudnym dla Wszystkich okresie zaniechali kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikali miejsc publicznych oraz pozostali w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia, nie tylko Was, ale i Waszych bliskich.

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2019-2020, Aktualności, Informacje dla rodziców
  • 24 marca, 2020

Jak zadbać o bezpieczną i higieniczną pracę dzieci z komputerem?

Drodzy Rodzice, w trakcie nauki zdalnej dzieci będą korzystać z komputera i innych urządzeń elektronicznych z dostępem do Internetu.

W trosce o ich bezpieczeństwo przypomnijcie dzieciom najważniejsze zasady.

Na lekcjach wielokrotnie o nich mówimy, ale teraz dzieci są w nowej sytuacji i warto z nimi na ten temat porozmawiać.

Jeśli macie Państwo taką możliwość, to zabezpieczcie komputer bądź urządzenie mobilne, z którego korzystają dzieci, programem antywirusowym i dbajcie o to, by baza wirusów była aktualna. Jeśli nie macie Państwo zakupionego programu antywirusowego, to w  Internecie można znaleźć darmowe programy antywirusowe.

Należy uczulić dzieci, by:

  • nie otwierały e-maili od nieznajomych,
  • nie klikały na linki przesłane przez obcą osobę – mogą łatwo zawirusować komputer
  • pobierały pliki tylko ze sprawdzonych źródeł, najlepiej tylko tych podanych przez nauczycieli
  • nie podawały w sieci swoich danych osobowych ani haseł
  • nie podawały nikomu danych swoich znajomych
  • stosowały mocne, trudne do odgadnięcia hasła, które są kombinacją liter i cyfr
  • pamiętały, że osoba, którą poznają w sieci może nie być tym, za kogo się podaje
  • gdy coś je przestraszy lub zaniepokoi, niech wyłączą monitor i powiedzą o tym dorosłemu, najlepiej rodzicowi.
  • i niech pamiętają, że w Internecie obowiązują nas zasady kultury osobistej, czyli Netykieta.

Zadbajcie też Państwo o higieniczne i bezpieczne warunki pracy z komputerem. Poniżej podstawowe zasady.

  • Ekran nie powinien odbijać światła
  • Odległość pomiędzy brzegiem biurka a ustawioną na nim klawiaturą powinna być większa niż 10 cm. Chodzi tu o możliwość ułożenia na biurku dłoni.
  • Odległość ekran-użytkownik powinna wynosić co najmniej 40 cm (wyciągnięta ręka wyznacza minimalną odległość od monitora).
  • Górna krawędź monitora nie powinna znajdować się powyżej linii wzroku użytkownika.
  • Wysokość stołu i krzesła powinna być tak dostosowana, by zapewnić co najmniej kąt prosty pomiędzy ramieniem a przedramieniem użytkownika.
  • W celu dbania o wzrok, po każdej 30 minutowej pracy przed ekranem, należy spojrzeć przez okno w daleko położony punkt, a następnie przenieść wzrok na jakiś punkt blisko siebie.
  • Należy robić częste przerwy i wykonywać podczas nich ćwiczenia rozluźniające mięśnie.
Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2019-2020, Aktualności, Artykuły z ppp, Informacje dla rodziców
  • 22 marca, 2020

Jak radzić sobie w sytuacjach stresowych?

Przygotowałyśmy mini poradnik „Jak radzić sobie w sytuacjach stresowych?”

Może wykorzystają Państwo nasze propozycje?

Jolanta Mirosław – psycholog

Irena Maćkowiak – pedagog

    Zasada maratończyka – skupienie się na jednym kroku

Na przebycie trasy składa się wiele kroków.
Wysiłek należy skupiać na wykonaniu jednego tylko kroku.
Myślenie, ile przebiegło się, ile jeszcze jest do mety, pochłania energię.

W sytuacji trudnej dążyć warto do:

  • niewracania myślami do tej sytuacji,
  • unikania uogólnień typu „zawsze”, „nigdy”, „wszyscy”,
  • poszukania pozytywów.

Pamiętajmy, że mózg ludzki nie rozróżnia  wspomnień od rzeczywistości.

 

    Zasada kota – regenerowania sił

Kot, jak nie musi biec, to idzie.
Jak nie musi stać, to leży.
Jak nie musi leżeć i czuwać, to śpi.
Jak potrzeba  – działa.

To podpowiedź dla nas, aby wykorzystywać każdą sposobność do:

  • odpoczynku,
  • doładowania  energii,
  • „przespania się” z problemem,
  • zmiany aktywności.

Istotna  jest troska o prawidłowy sen – do godziny 24.00 organizm wydziela najwięcej hormonów wzrostu i najskuteczniej się regeneruje.

 

    Zasada oddychania przeponą 

Zacznij od położenia dłoni na brzuchu, a następnie powolnego, głębokiego oddechu przeponą.
Poczuj, jak oddech unosi się na brzuchu i pozwól mu później rozszerzyć się na klatkę piersiową.
Stamtąd, po prostu pozwól oddechowi unosić się z brzucha, rozszerzać na klatkę piersiową, aż osiągniesz pełną pojemność płuc.
Następnie postaraj się, by rozprężała się głównie klatka piersiowa.
Kontynuuj oddychanie z dolnej części klatki piersiowej, a następnie ponownie przeponą.

Korzyści:

  • odprężenie – spadek poziomu hormonu stresu,
  • lepsza koncentracja uwagi,
  • wzrost zdolności  do działania,
  • dotlenienie mózgu i mięśni,
  • obniżenie ciśnienia i tętna oddechu,
  • wolniejsze zużywanie węglowodanów.

Wskazówki do nauki takiego oddechu za https://zdrowie.wprost.pl/psychologia/

 

    Zasada Einsteina – odreagowania

Gdy masz problemy z koncentracją, nie potrafisz rozwiązać problemu:

  • graj na skrzypcach,
  • maluj,
  • tańcz,
  • poruszaj się,
  • włącz wysiłek fizyczny.

W ten sposób zmniejszysz poziom stresu.

 

    Zasada prawidłowego odżywiania się

„Śniadanie zjedz sam, obiad z przyjacielem, kolację oddaj bliźniemu”

 

    Zasada świętych  – koncentracja na „tu i teraz”

To, co teraz robię, jest najważniejsze.
Nie cofam się myślami w przeszłość ani nie wybiegam w przyszłość.

 

    Zasada komfortu psychicznego 

Dążenie do:

  • zrozumienia  siebie i innych,
  • wyrażania swoich potrzeb, uczuć wprost, w sposób nieraniący,
  • poszanowanie odmienności innych, przebaczenia sobie i innym,
  • brania odpowiedzialności za swoje działanie,
  • zgody na własne błędy i ograniczenia.

 

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2019-2020, Aktualności, Artykuły z ppp, Informacje dla rodziców
  • 22 marca, 2020

Propozycje ćwiczeń w domu z Integracji Sensorycznej

Szanowni Państwo, przygotowałam dla dzieci przykładowe ćwiczenia do pracy w domu z Integracji Sensorycznej.
Jeżeli będą Państwo mieli dodatkowe pytania, to bardzo proszę o kontakt przez dziennik elektroniczny.

Iwona Korzeniewska – terapeuta SI, psycholog

PRZYKŁADY ĆWICZEŃ

1. Zawijanie w koc lub kołdrę i dociskanie wzdłuż całego ciała.

2. Zawijanie w koc i rozwijanie z turlaniem w obie strony – „naleśnik”

3. Skakanie na piłce z uszami

4. Skakanie przez gumę

5. Masowanie ciała gąbkami o różnej fakturze, nazywanie masowanych części ciała, pytanie „co jest wyżej? – kolano czy łokieć?”.

6. Szczotkowanie dłoni i przedramion różnymi pędzlami i szczotkami.

7. Stymulacja wibracjami – urządzeniem do masażu.

8. Grzebanie palcami w ryżu , grochu, makaronach (suchych).

9. Wybieranie z miski jednego spośród różnego rodzaju ziaren

10. Zabawy z rozpoznawaniem przy pomocy dotyku przedmiotów schowanych w pudełku lub w worku, określanie ich cech.

11. Ściskanie piłeczek rehabilitacyjnych.

12. Zgniatanie, darcie kawałków gazet.

13. Opukiwanie opuszków palców o stół.

14. Siłowanie się na ręce.

15. Podskoki na: trampolinie, materacu nadmuchiwanym, piłce. W czasie podskoku osoba dorosła powinna trzymać dziecko za ręce i podciągać w górę.

16. Pajace – podskoki, orzeł na piasku

17. „Taczki” z trzymanie za nogi na wysokości ud, na jajowatej piłce rehabilitacyjnej, naśladowanie chodu różnych zwierząt: żaba, kaczka, pies, słoń, rak, pająk, wąż – wszystkie w pozycji „kucającej”, albo na czworakach, albo w pozycji leżącej (wąż )

18. „Kołyski” na brzuchu i na plecach

19. Odbijanie stopami piłki w pozycji kołyski na plecach.

20. Turlanie z patrzeniem na ruchomy przedmiot

21. Kręcenie się na obrotowym krześle

22. Place zabaw dla dzieci – (teraz to jak ktoś ma na terenie domu  )

23. „Kącik ciszy” dla dzieci nerwowych, silnie pobudzonych – namiot, pudło kartonowe

24. Zabawy z piłkami i balonami (do balonów można wrzucić ziarna kawy, koraliki itp. – będą spadać wolniej niż piłki i łatwiej je złapać)

25. Zabawy „paluszkowe”

26. Chodzenie po murkach, krawężnikach konstruowanych wspólnie z dzieckiem w domu, torach przeszkód z krzeseł, koców, wałków, poduszek itp.

27. Pchanie i ciągnięcie różnych przedmiotów i mebli

28. „Wyciąganie” pościeli, ręczników, składanie koca

29. Gra w bilę

30. Rzucanie do celu

31. Ćwiczenia z ciężarkami

32. Przyjmowanie i utrzymywanie pozycji „bocian”, „jaskółka”, z otwartymi i zamkniętymi oczami.

33. Chodzenie po narysowanej linii: stopa za stopą, krzyżując nogi „jak modelka”, przodem, bokiem, do tyłu (dostawiając z tyłu stopę)

34. Podrzucanie i łapanie piłki z „utrudnieniami”: klaśnięciem, wielokrotnym klaśnięciem, przysiadem, obrotem ciała o 360 stopni.

 

Czytaj więcej
  • Jolanta Skolimowska
  • 2019-2020, Aktualności, Informacje dla rodziców
  • 19 marca, 2020

Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie?

Drodzy Rodzice,

Wraz ze wzrostem liczby zachorowań w Polsce częściej rozmawiamy w domach na temat koronawirusa. Dzieci nie chodzą do szkoły, musiały zostać w domu. Rodzice też często pracują zdalnie lub nie mogą pójść do pracy. W związku z tym dzieci mogą martwić się o siebie, swoją rodzinę, koleżanki, kolegów, w szczególności kiedy ktoś bliski, znajomy choruje.

Rodzice, członkowie rodziny, pracownicy szkoły i inni zaufani dorośli mogą odgrywać ważną rolę w pomaganiu dzieciom w zrozumieniu tego, co słyszą, w sposób uczciwy, dokładny i minimalizujący lęk dzieci.

Przygotowaliśmy dla Państwa kilka ważnych informacji o tym, jak rozmawiać z dzieckiem w obecnej sytuacji.

  • Każde dziecko jest inne i inaczej może reagować na dziejące się zmiany i zasłyszane informacje, dlatego ważne jest, aby przyglądać się swojemu dziecku, jak reaguje emocjonalnie na zastaną sytuację (np. unika tematu czy jest nim zainteresowane).
  • Przyjrzymy się także własnej postawie, ona wpływa na dziecko, które jest chłonnym odbiorcą rodzicielskich emocji.
  • Do rozmowy z dzieckiem przygotujmy się, zdobądźmy podstawową wiedzę,  którą chcielibyśmy przekazać dziecku. Ważne jest, żeby pochodziła ona z rzetelnych źródeł np. oficjalnych stron rządowych.
  • Podczas rozmowy z dzieckiem zachowajmy spokój i pewność siebie. Pamiętajmy, że dzieci są dobrymi obserwatorami, zareagują zarówno na to, co mówimy i jak to mówimy. Bez naszego udziału będą same interpretować to, co usłyszą z telewizji i podczas naszych rozmów z innymi.
  • Dziecko może oczekiwać od nas kilkakrotnego powtarzania informacji, dopytywać. Pozwólmy mu wypowiadać się swobodnie na ten temat, wtedy możemy dowiedzieć się, co przeżywa dziecko i jaki ma obraz tej sytuacji, jaka wiedza do niego dotarła.
  • Warto dzieciom przypomnieć, że jeżeli czegoś nie rozumieją, mają pytania, to zawsze jesteście blisko i chętnie z nimi porozmawiacie.
  • Nie bójmy się powiedzieć, że czegoś nie wiemy, jeśli tak rzeczywiście jest.
  • Rozmowę spróbujmy przeprowadzić spokojnie, rzeczowo. Może zrobić to ten z rodziców, który jest bardziej opanowany.
  • Wspólnie z dzieckiem poszukajmy sposobów na radzenie sobie z trudnymi emocjami.
  • Dzieciom w wieku przedszkolnym i szkolnym trzeba wytłumaczyć, dlaczego nie mogą się spotykać z koleżankami i kolegami, dlaczego zamknięte są przedszkola i szkoły.  Jest to dla nich nowa sytuacja i trudna do zrozumienia. Dobrze im wytłumaczyć, że wszystkie te działania mają na celu chronić dzieci, bliskich  i personel szkoły
  • Istotnym jest, żeby dzieci miały świadomość, że wrócą z powrotem do szkoły, do kolegów i koleżanek, do znanej im codzienności, że ten czas minie i jest czasem przejściowym.

Zachęcamy do zajrzenia na strony:

https://tvn24.pl/najnowsze/koronawirus-w-polsce-jak-rozmawiac-o-koronawirusie-z-dziecmi-4351311

https://polskatimes.pl/koronawirus-w-polsce-jak-rozmawiac-z-dziecmi-o-koronawirusie-porady-psychologa-z-uniwersytetu-swps/ar/c1-14855071

https://parenting.pl/koronawirus-zamkniete-szkoly-i-przedszkola-jak-rozmawiac-o-tym-z-dziecmi

Śledźcie też Państwo naszą stronę, na której sukcesywnie będziemy umieszczać porady i artykuły, które pomogą Państwu w rozmowach z dziećmi, w radzeniu sobie ze stresem.

 

Czytaj więcej

Ostatnie wpisy

  • Piknik rodzinny „Na Dworze Księcia Janusza” 25 czerwca 2025
  • Zakończenie roku szkolnego 2024/2025 23 czerwca 2025
  • JADŁOSPIS 23.06.2025R. – 27.06.2025R. 22 czerwca 2025
  • OPŁATA ZA ŻYWIENIE W OKRESIE DYŻURU WAKACYJNEGO – PRZEDSZKOLE 18 czerwca 2025
  • JADŁOSPIS 16.06.2025R. 20.06.2025R. 13 czerwca 2025
  • JADŁOSPIS 09.06.2025R. – 13.06.2025R. 8 czerwca 2025
  • JADŁOSPIS 26.05.2025R. – 30.05.2025R. 23 maja 2025
  • OPŁATA ZA POSIŁKI W CZERWCU 2025 20 maja 2025
  • JADŁOSPIS 19.05.2025R – 23.05.2025R. 16 maja 2025
  • Tata Też Czyta 2025 – nowa odsłona kampanii proczytelniczej dla ojców 12 maja 2025
  • Zapisy na półkolonie 2025 12 maja 2025
  • JADŁOSPIS 12.05.2025R. – 16.05.2025R. 9 maja 2025
  • Półkolonie 2025 6 maja 2025
  • JADŁOSPIS 28.04.2025R. – 30.04.2025R. 25 kwietnia 2025
  • Lista kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia do oddziałów przedszkolnych w roku szkolnym 2025/26 23 kwietnia 2025

Nawigacja po wpisach

« 1 … 15 16 17 … 25 »

© 2019 Szkoła Podstawowa nr 2 im. Księcia Janusza

Unia Europejska BIP
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Dostepność

Dostepność

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • SzarośćSzarość
  • Podkreślenie linkówPodkreślenie linków
  • Resetuj Resetuj