Kreatywne spędzanie czasu
Witajcie Uczniowie!
Nasi wychowawcy świetlicy mają dla Was propozycje dotyczące kreatywnego spędzania czasu.
Witajcie Uczniowie!
Nasi wychowawcy świetlicy mają dla Was propozycje dotyczące kreatywnego spędzania czasu.
Bajka, poza opowiedzianą historyjką, zawiera często wiele dodatkowych treści
– ich odczytanie zależne jest od wrażliwości, posiadanej wiedzy i doświadczenia odbiorcy,
dlatego bajki są dla każdego.
Zachęcamy wszystkich do ich poznawania i odczytywania wciąż na nowo.
Warto to robić wspólnie – z rodzeństwem, rodzicami.
Bardzo ciekawe, a czasami zaskakujące, może być to, jak poszczególne osoby odnajdują
w nich zupełnie różne treści.
Warto dzielić się naszymi wrażeniami z innymi – dzięki temu lepiej się poznajemy
i wzajemnie ubogacamy.
W zasobach Internetu można odszukać wiele bajek – zarówno do czytania, jak i do posłuchania.
Ten drugi sposób będzie chyba lepszy ze względu na to, że i tak bardzo wiele czasu wpatrujemy się
w ekran
Wybierzcie utwór, zamknijcie oczy i posłuchajcie:
Pani Agnieszka Frączek, autorka książek dla dzieci, która była gościem w naszej szkole, we współpracy z innymi osobami przygotowała książkę dla dzieci, która może pomóc wytłumaczyć dzieciom, co to jest koronawirus.
Najlepszą rekomendacją są słowa Autorów:
„Drodzy Czytelnicy, książka, którą macie przed sobą, powstała z potrzeby serca i chęci pomocy.
Sytuację związaną z pandemią koronawirusa trudno zrozumieć – często górę biorą strach i panika.
Mamy nadzieję, że ta publikacja pozwoli Wam i przede wszystkim Waszym dzieciom zrozumieć,
co tak naprawdę się stało, czym jest epidemia, co to jest koronawirus i jak się go wystrzegać. „
Książkę można pobrać w wersji PDF: https://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/fileadmin/user_upload/pdf/Koronawirus.pdf
W trakcie nauczania zdalnego nasi specjaliści (psycholog, pedagog) są do dyspozycji uczniów, rodziców i nauczycieli.
W przypadku prowadzenia zajęć/konsultacji i braku możliwości zareagowania w danym momencie, specjalista odpowie osobie kontaktującej się najszybciej jak będzie to możliwe, w ramach swojej dostępności.
W przypadku braku dostępu do sieci czy innych przeszkód technicznych, specjalista skontaktuje się z osobą zainteresowaną po ustąpieniu przeszkód, nawet poza godzinami swojej standardowej dyspozycyjności.
Psycholog Iwona Korzeniewska
Pedagog Irena Maćkowiak
Kontakt indywidualny za pomocą:
Psycholog Jolanta Mirosław
W czasie trwania pracy zdalnej jest do dyspozycji rodziców, dzieci i nauczycieli:
Istnieje możliwość porozmawiania także poza tymi godzinami, trzeba tylko skontaktować się wcześniej z panią psycholog przez dziennik w celu ustalenia godziny
Szanowni Rodzice i Opiekunowie!
W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży apeluje o wzmożenie nadzoru nad pociechami. W tym trudnym dla wszystkich okresie, szczególnie istotne jest, aby respektować ustanowione zasady, a dzieci i młodzież uczulić na konieczność zaniechania kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikanie miejsc publicznych oraz pozostanie w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia Państwa i Waszych bliskich.
Drodzy uczniowie!
W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o Wasze bezpieczeństwo apeluje o stosowanie się do zaleceń. Bardzo istotne jest, abyście w tym trudnym dla Wszystkich okresie zaniechali kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikali miejsc publicznych oraz pozostali w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia, nie tylko Was, ale i Waszych bliskich.
Kontakt do trenerów:
Aleksandra Golon aleksandra.golon@sp2gk.onmicrosoft.com
Jacek Nowak jacek.nowak@sp2gk.onmicrosoft.com
Tydzień obowiązywania 22 – 25 czerwca 2020 r.
DZIEŃ DOBRY 🙂
Przed wręczeniem świadectw i nadchodzącymi wakacjami, pragnę namówić Was do obejrzenia kilku prezentacji dotyczących bezpieczeństwa przebywania nad wodą. Z pewnością wiele dzieci podczas wakacji, wypoczywać będzie nad wodą, czyli nad jeziorami, nad rzeką lub nad morzem. Nie ma nic bardziej przyjemnego, niż w słoneczny dzień zanurzyć się w chłodnej wodzie, zanurkować w niej albo po prostu popływać. Środowiska wodne otwartych akwenów są zupełnie inne niż te na pływalni. Pamiętajcie o podstawowych zasadach zachowania nad wodą. Cały czas musicie być pod opieką dorosłych. Korzystajcie tylko z plaży na której urzęduje ratownik. Obowiązkowo obejrzyjcie te krótkie filmy. Pamiętajcie, Wasze życie i zdrowie jest najważniejsze !!!
Link – https://www.youtube.com/
Link – https://www.youtube.com/watch?v=PbVO_pqrdQU
Link – https://www.youtube.com/watch?v=sX5qMARHYBk
PRZYJEMNYCH I BEZPIECZNYCH WAKACJI 🙂
*Wersja do wydruku Zadania domowe 22-25 czerwca
Tydzień obowiązywania 15 – 19 czerwca 2020 r.
Tydzień obowiązywania 8 – 10 czerwca 2020 r.
DZIEŃ DOBRY 🙂
W tym tygodniu, pragnę polecić Wam ćwiczenia z piłką. Samodzielnie wybierzcie jedną z trzech prezentacji. Taką, która najbardziej Wam się spodoba. Nie wykluczone, że podejmiecie próbę wykonania dwóch a może nawet trzech filmowych zestawów. Ćwiczenia nie są skomplikowane. Wymagają trochę zwinności i manualnej zręczności.
Życzę Wam przyjemnej zabawy z piłkami 🙂
Ćwiczenia z piłką 7 min – https://www.youtube.com/watch?v=OFNJYSN0ZIU
Ćwiczenia z piłką 20 min – https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE
Zabawy z piłką 8 min – https://www.youtube.com/watch?v=umyjvulRVvw
*Wersja do wydruku Zadania domowe 08 -10.06
Tydzień obowiązywania 1 – 5 czerwca 2020 r.
W kolejnym tygodniu skaczemy na skakance.
Jeśli dziecko nie potrafi jeszcze skakać to przesyłam film ze wskazówkami jak skakać.
Link – https://www.youtube.com/watch?v=iWjLIKmkvNI
Chciałabym aby dziecko nauczyło się skakać obunóż, naprzemiennie, na prawej nodze, na lewej nodze, z nogami skrzyżowanymi. Każdym sposobem dziecko stara się wykonać 10 skoków. Jeśli opanuje to ćwiczenie może spróbować skakać na zmianę tj. jeden skok obunóż, jeden skok skrzyżnie lub jeden skok obunóż i jeden skok na jednej nodze.
Dla chętnych można spróbować skoków do tyłu oraz skoków ze skrzyżowaniem skakanki.
Link – https://www.youtube.com/watch?v=tns9f9u75pw
Poniżej filmy z różnymi sposobami skoków, sztuczki dla odważnych
Link – https://www.youtube.com/watch?v=1eg-_B-Q2sg
Bawcie się skakanką, może prześlecie filmik jaką sztuczkę opanowaliście ze skakanką. Macie na to caaaaaaaaały tydzień.
Powodzenia 🙂
Skakanka to także konkurencja olimpijska: https://www.youtube.com/watch?v=BhzFvRk2jhI
Starsze dziewczęta zamieniają skakanki na maczugi.
*Wersja do wydruku Tydzień obowiązywania 1-5 czerwca
Tydzień obowiązywania 25 – 29 maja 2020 r.
DZIEŃ DOBRY DZIECI, DZIEŃ DOBRY RODZICE PŁYWAKÓW 1 C 🙂
W ostatnim majowym tygodniu, spróbujcie wykonać razem z Hanią i Leonem, krótką, dynamiczną rozgrzewkę. Rozgrzewka przygotuje Wasze ciało do drugiej sesji zadania domowego, gimnastyki ogólnorozwojowej. Namawiamy Waszych rodziców do wspólnej zabawy z aktywnością ruchową w warunkach domowych. Przygotujcie dwie takie same butelki pełne wody, piłkę i karimatę. Nie zapomnijcie o wodzie do picia. Przyjemnej zabawy 🙂
Dynamiczna rozgrzewka 6 min
Link – https://www.youtube.com/watch?v=PAUmNKJNPsA
Gimnastyka ogólnorozwojowa 22 min
Link – https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds
*Wersja do wydruku Zadania domowe 25-29.05
Tydzień obowiązywania 18 – 22 maja 2020 r.
W tym tygodniu spróbujemy wykonać:
*Wersja do wydruku Zajęcia sportowe 18 – 22 maja 2020 r.
DZIEŃ DOBRY RODZICE I UCZNIOWIE KLASY PŁYWACKIEJ .
W tym tygodniu nauczymy się prawidłowej rozgrzewki i żonglowania. Rozgrzewka zgodnie z definicją, ma przygotować do wysiłku. Polega ona na wykonaniu serii prostych ćwiczeń fizycznych o rosnącej intensywności. Służy rozgrzaniu i rozciągnięciu mięśni przed np. treningiem sportowym. Jej celem jest zwiększenie wydolności organizmu oraz ochrona przed ewentualnymi kontuzjami. Pragnę zaproponować Wam kilkuminutową rozgrzewkę całego ciała, którą w warunkach domowych prezentuje Pani Kasia. Podczas rozgrzewki postarajcie się uważnie słuchać, jakie mięśnie aktualnie rozgrzewacie oraz jak najlepiej oglądane ćwiczenia wykonać. Z pewnością dacie sobie doskonale radę ponieważ ćwiczenia są Wam znane, proste i nie wymagające specjalnych umiejętności.
Prawidłowa rozgrzewka- https://www.youtube.com/watch?v=gfkmQVm03JY
W drugiej części zajęć, skoncentrujemy się na trenowaniu zręczności. Mianem zręczności manualnej lub małej motoryki określa się koordynację ruchową małych mięśni (przede wszystkim dłoni i palców) z oczami. Poziomy sprawności manualnej są bardzo złożone. Zadania te kontroluje układ nerwowy. Mała motoryka jest zaangażowana w bardziej precyzyjne ruchy wykonywane nadgarstkami, rękami, palcami i stopami. Obejmuje ona mniejsze czynności, na przykład chwytanie przedmiotów między kciuk a inne palce, pisanie, a nawet mruganie. Te dwie grupy działają razem, aby zapewnić pełną koordynację.
Żonglowanie- https://www.youtube.com/watch?v=1XuBd91a1O0
Życzę przyjemnej zabawy i mam nadzieję, niebawem do zobaczenia.
*Wersja do wydruku Zadania domowe 11-15.05
Będziemy pracować nad koordynacją ruchową. Tym razem wykorzystamy „drabinkę koordynacyjną”. Trzeba ją sobie przygotować. Najlepiej narysować na podłodze kredą lub wykleić kolorową taśmą klejącą kwadraty o wymiarach 40 x 40 cm. W sumie powinno być ok 10-12 kwadratów (popatrz na filmie jak wygląda taka drabinka). Przesyłam także film na którym zobaczycie jak wykonać ćwiczenia. Jeśli jakieś ćwiczenie jest za trudne to omiń to ćwiczenie. Każde ćwiczenie należy wykonać w 3 prędkościach tj. pierwszy raz powoli aby zrozumieć ruch, drugi raz dynamicznie, trzeci raz w możliwie najszybszy sposób. Następnie przechodzimy do kolejnego ćwiczenia. Proszę o pomoc rodziców aby zatrzymywali film na każdym ćwiczeniu i ewentualnie zademonstrowali dziecku ćwiczenie jeśli dziecko samo nie może sobie poradzić. Zapraszam do ćwiczeń.
Link – https://www.youtube.com/watch?v=6JqZOGdoEwM
*Wersja do wydruku Zajęcia sportowe 4 – 8 maja
DZIEŃ DOBRY DRODZY RODZICE I UCZNIOWIE 1 KLASY PŁYWACKIEJ
Przyjemnej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=gQZJch9e2Tk
3. Ćwiczenia, które mają na celu zapobiegnie wadom postawy: https://www.youtube.com/watch?v
*Wersja do wydruku Zadania domowe 27-30.04
Zajęcia rozwijające koordynację ruchową. Niezwykle ważna cecha u pływaków, którzy wykonują skomplikowane ruchy wszystkimi kończynami w tym samym czasie i naprzemiennie.
Proponuję ćwiczenia koordynacji poprzez naśladowanie ruchów tanecznych. Poniżej kilka propozycji układów tanecznych, choć mogą Państwo włączyć dzieciom ich ulubioną piosenkę. Wyszukujemy w Google po haśle: „tytuł piosenki” oraz dodajemy „Just dance” lub „zumba dla dzieci”
Prześlijcie film jak tańczycie 🙂 A może znaleźliście inne fajne układy taneczne? Podzielcie się …
*Wersja do wydruku Zajęcia sportowe 20-24.04
Zagadki sportowe
Proste plecy – pozycja strzałki
Naśladowanie ruchów zwierząt
Marsz w przysiadzie
Uginanie bioder
Leżenie przewrotne
*Wersja do wydruku Zajęcia sportowe 15-17.04
Zabawy na najbliższy tydzień. Proponuję aby wybrać 2-3 zabawy, które są według Was najlepsze dla dziecka i z tych zabaw korzystać.
Wszystkie zabawy można przeprowadzić z dwójką czy trójką dzieci. W niektórych niezbędny jest udział rodzica, w niektórych wystarczy nadzór nad przebiegiem zabawy.
Sprzęt: 15-25 par skarpet (każda para zwinięta w kulkę), jedna poduszka
Zabawa nr. 1 GORĄCE KULE
Rodzic siedzi na kanapie/krześle z gorącymi kulami (ze skarpetkami), dziecko stoi w odległości ok. 2-3 m. Na umówiony sygnał rodzic rzuca gorącymi kulami w dziecko, a Te ucieka od kul aby nie zostać poparzonym. Dziecko porusza się na obszarze 1 m2, unika poparzenia poprzez podskok, unik, kucnięcie, podniesienie nogi itd. Rodzic celuje w różne części ciała kulami, z prędkością dostosowaną do umiejętności dziecka, tak by w przewadze dziecko miało szansę uciec od kuli (co piąta lub szósta kula powinna trafić dziecko). Kiedy wszystkie kule są wykorzystane zabawę wznawiamy, ale odległość dziecka do rodzica powinna zmniejszyć się. Najważniejsze żeby dziecko miało poczucie wygranej, czyli musi mieć szansę uciec od kuli.
Zabawa nr 2. OBROŃ TWIERDZĘ
Kilka ćwiczeń wstępnych do zabawy: ustawienie jak poprzednio. Rodzic rzuca kule do dziecka, a Te musi odbić kule odpowiednią częścią ciała np. 6 rzutów odbija prawą ręką, 6 rzutów lewą ręką,6 rzutów głową, 6 rzutów prawą nogą, 6 rzutów lewą nogą, 6 rzutów brzuchem. Rodzic wydaje komendę: „Odbijasz teraz prawą ręką”
Przebieg zabawy: rodzic rzuca kule atakując mur twierdzy, a dziecko musi bronić twierdzy odpierając atak (odbija kule dowolną częścią ciała, tak by żadna nie wpadła za dziecko), rodzic rzuca w różne części ciała z taką szybkością aby dziecko miało szansę odbić kulę, pamiętamy zasadę, że dziecko ma być zwycięzcą. W kolejnej rundzie można utrudnić zadanie i przekazać dziecku, aby bronił tylko tułowiem i głową.
Zabawa nr 3. WYSPA SKARBÓW
Tym razem dziecko posiada wszystkie kule (skarby), a rodzic jest piratem które chce mu zabrać skarby. Przekaż dziecku informację że może: leżeć na skarbach, chować pod bluzką, schować w kącie skarby itd. Rodzic „siłuje się ” z dzieckiem żeby wyrwać te skarby. Rodzic może kłaść się na dziecko, ciągnąć je po podłodze, przepychać się barkami. Nie biegamy po mieszkaniu, to zabawa na siłowanie. Rodzic może zabrać dziecku kilka piłek, natomiast większość piłek dziecko musi mieć szansę obronić. Budujemy zwycięzcę w dziecku.
Zabawa nr 4. ATAKUJ KORONAWIRUSA
Rodzic siedzi na kanapie/krześle i trzyma w ręku poduszkę (korona wirusa). Dziecko jest lekarzem, które atakuje korona wirusa. Atak polega na tym aby trafiać kulami w poduszkę. Poduszka jest ruchoma tj. rodzic powoli przesuwa poduszką w górę i dół, prawo i lewo, we wszystkie płaszczyzny. Prędkość poduszki oraz odległość dziecka od poduszki dostosowujemy do umiejętności dziecka, tak by miał szansę trafić w poduszkę. Na koniec zabawy możesz krzyknąć „korona wirus zniszczony”.
Na koniec kilka ćwiczeń zręcznościowych:
– próba żonglerki dwoma i trzema kulami
– podrzut kuli i złapanie, pomiędzy rzutem i chwytem dziecko wykonuje różne ćwiczenia tj. klaśnięcie, obrót wokół własnej osi, klaśnięcie pod kolanem, klaśnięcie za plecami, przysiad i powstań, leżenie i powstań, klaśnięcie lewą ręką w prawą stopę i odwrotnie, inne
– dziecko odnosi każdą parę skarpet na miejsce w określony sposób: kula na głowę i przejście do szafki tak by nie spadła, kula między kolana i skoki obunóż, kula między stopy i skoki obunóż tyłem, na czworakach i kula w zębach(jak piesek), pająk i kula na brzuchu, dwie kule pod dwie stopy i przesuwa kule po podłodze tak by kule nie oderwały się od stóp, zając z kulą między stopami, kula na głowie i chód tyłem, kula na głowie i chód z zamkniętymi oczami, inne sposoby według Państwa uznania.
*Wersja do wydruku Zabawy 06-08.04.2020
Tydzień obowiązywania 30 marca – 3 kwietnia 2020 r.
Zabawy:
*Wersja do wydruku Zabawy 30.03. – 03.04. 2020
Aktywność ruchowa jest niezbędnym elementem rozwoju dziecka. Na etapie edukacji wczesnoszkolnej każda forma aktywności jest akceptowalna i pożądana (biegi, skoki, zabawy z rodzeństwem, spacery, zabawa na placu zabaw, skoki na trampolinie itd). Należy zapewnić dziecku codziennie minimum 45 minut aktywności ruchowej. Zadania ruchowe, które poniżej proponujemy prosimy dostosować do warunków lokalowych. Niezwykle ważny jest nadzór rodzica w trakcie tych ćwiczeń, aby przebiegły one w sposób bezpieczny. Proszę wybierać te ćwiczenia i zabawy, które mogą Państwo bezpiecznie wykorzystać w swoich domach/ogrodach.
Powodzenia!
Imitacja napędowych ruchów pływackich
Nauka wydechu do wody
Napełnić pojemnik wodą o temperaturze ok 30 stopni Celsjusza. Przygotować się do nauki wydechu, założyć czepek i okularki pływackie. Po nabraniu powietrza do płuc, zanurzyć głowę do linii uszu w wodzie i wykonywać swobodne wydechy do wody:
– samym nosem 10x
– samymi ustami 10x
– nosem i ustami 10x
– z wypowiadaniem pod wodą nazw np. różnych zwierząt, imion krewnych
Czas trwania wydechu aż do całkowitego opróżnienia powietrza z płuc (5-8 sek)
Skoczność, stabilizacja tułowia
Stabilizacja tułowia
Siła
Szybkość, zręczność
Gibkość (proste plecy)
Zabawy
Uważaj na rekiny
Materiały – małe karteczki, długopis, taśma klejąca
Przygotowanie – rodzic pisze na każdej kartce jedną literę z hasła: „W czasie epidemii należy zostać w domu” (ewentualnie inne hasło, które sami Państwo wymyślicie). Czyli mamy 32 karteczki (tyle jest liter w haśle). Kartki przyklejamy w całym mieszkaniu w trudno dostępnych miejscach, ale widocznych dla dziecka.
Przebieg zabawy – zadaniem dziecka jest zdobycie wszystkich kartek, w taki sposób żeby nie dotykać podłogi. Podłoga to ocean w którym pływają rekiny. Może poruszać się wykorzystując meble (krzesła, sofę, i inne na które Państwo pozwolą), może poruszać się wykorzystując także dwie poduszki tj. na jednej stoi, a drugą przekłada do przodu, przeskakuje na drugą i przekłada pierwszą poduszkę do przodu, i tak dalej. Może też w ten sam sposób wykorzystać 2 krzesła. Kartki powinny być umieszczone wysoko. Jeśli dziecko przez przypadek dotknie podłogi musi wykonać 10 pajacyków.
Kiedy zdobędzie wszystkie kartki układa je na stole i próbuje ułożyć hasło. Oczywiście będzie to niemożliwe. Wtedy prosi Państwo o pomoc. Wybiera jedną literę np. „e” i pyta Was na którym miejscu stoi litera „e”. Państwo odpowiedzą „na 7 miejscu”, ale dopiero po wykonaniu przez dziecko zadania ruchowego. Poniżej 32 zadania, tyle ile jest liter. Dziecko zapisuje cyfrę „7” przy literce „e”. Tak postępuje z kolejnymi literami, aż ułoży hasło.
Zadania ruchowe: 10 przysiadów/10 wyskoków/10 pompek/skok na prawej nodze od ściany do ściany/ skok na lewej nodze od ściany do ściany/skoki obunóż od ściany do ściany/pająk przodem od ściany do ściany/pająk tyłem od ściany do ściany/wejście na krzesło i zeskok 10 razy/naprzemienne klaśnięcia pod prawym kolanem i lewym kolanem 10 razy/stanie na rękach na sofie przy ścianie/przewrót w przód/10 brzuszków/bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan 20 sek/bieg w miejscu z uderzaniem piętami o pośladki 20 sek/poduszka na podłodze i przeskoki nad poduszką na boki 10 razy/poduszka na podłodze i przeskoki nad poduszką w przód i w tył 10 razy/wchodzenie na krzesło raz prawą nogą i zejście prawą, wejście lewą i zejście lewą 10 razy/stanie na prawej nodze z zamkniętymi oczami 15 sek/stanie na lewej nodze z zamkniętymi oczami 15 sek/ przejście po krawędzi dywanu z zamkniętymi oczami, stopkami/podrzut poduszki i 3 klaśnięcia dłońmi/podrzut poduszką i obrót wokół własnego ciała/przejście tzw foczką (w leżeniu przodek, nogi bezwładnie, przejście na rękach) od ściany do ściany/usiądź na poduszce, podnieś nogi i ręce nad ziemię i wytrzymaj 20 sek/leżenie tyłem, nogi ugięte w kolanach, unosimy pupę do sufitu i przekładamy poduszkę wokół bioder 10 razy/
Powódź
Przebieg zabawy: kiedy gra muzyka (z radia, z telefonu) dziecko spaceruje po mieszkaniu, kiedy muzyka przestanie grać wołają Państwo: „łożko” albo „krzesło” albo „stół” itd. Dziecko ma 3 sekundy żeby dotrzeć w wyznaczone miejsce. Jeśli nie uda się dziecko musi wykonać wybrane zadanie ruchowe np. przejść pod krzesłem
Musztra
Rodzic wydaje rozkazy dziecku. Dziecko ma zawiązane oczy. Rozkazy uczą dziecka orientacji w przestrzeni: „3 kroki prosto”, „5 kroków w lewo”, „2 kroki w tył”, „5 kroków w prawo”. Po kilku komendach zatrzymujemy zabawę i dziecko musi zgadnąć w którym miejscu się znajduje np. „przede mną jest stół” albo „po mojej prawej stronie jest okno”. Aby utrudnić zabawę można przeprowadzić dziecko po łóżku („zrób jeden krok w górę”)
*wersja do wydruku
Zręczność (woreczki z ryżem lub kaszą)
Siła (karimata, koc, dywan)
Skoczność
Wytrzymałość
Moc
Gibkość (proste plecy)
Koncentracja uwagi
Orientacja przestrzenna
*wersja do wydruku Zajęcia domowe 19-03
Witajcie!
Drodzy uczniowie, mamy dla Was małe wyzwanie!
Konkurs który polega na nagraniu 3 minutowego filmiku.
Temat: „ Jak aktywnie spędzam czas w domu”.
Liczymy na Waszą kreatywność. 🙂
Filmiki możecie przesyłać do 3 kwietnia do Pani Elżbiety Moczydłowskiej lub Pani Magdaleny Krajewskiej.
Powodzenia !
Drogie Dzieci!
W ramach możliwości załóżcie swój domowy zielony ogródek – posadźcie w doniczce lub skrzynce np. cebulki, pietruszkę.
Pamiętajcie o regularnym podlewaniu, a w ciepłe dni wystawiajcie na balkon lub parapet okienny.
Obserwujcie jak rosną rośliny.
Powodzenia!
Szanowni Państwo, informujemy, że zgodnie z zarządzeniem nr ROA.0050.61.2020 Burmistrza Miasta i Gminy w Górze Kalwarii z dnia 23.03.2020 r. rekrutacja do klas I szkół podstawowych zostaje zawieszona do odwołania.
Drodzy Rodzice, w trakcie nauki zdalnej dzieci będą korzystać z komputera i innych urządzeń elektronicznych z dostępem do Internetu.
W trosce o ich bezpieczeństwo przypomnijcie dzieciom najważniejsze zasady.
Na lekcjach wielokrotnie o nich mówimy, ale teraz dzieci są w nowej sytuacji i warto z nimi na ten temat porozmawiać.
Jeśli macie Państwo taką możliwość, to zabezpieczcie komputer bądź urządzenie mobilne, z którego korzystają dzieci, programem antywirusowym i dbajcie o to, by baza wirusów była aktualna. Jeśli nie macie Państwo zakupionego programu antywirusowego, to w Internecie można znaleźć darmowe programy antywirusowe.
Należy uczulić dzieci, by:
Zadbajcie też Państwo o higieniczne i bezpieczne warunki pracy z komputerem. Poniżej podstawowe zasady.
Dostepność