Drodzy Uczniowie,
Witam serdecznie, poniżej będziemy zamieszczać materiały z plastyki.
Jeżeli będziecie mieć problemy z wykonaniem zadań jesteśmy do Waszej dyspozycji. Pytania możecie zadawać na Teams, drogą e-mail lub przez dziennik elektroniczny.
5a do zofia.oldakowska@sp2gk.onmicrosoft.com
5b, 5d, 5h do malgorzata.mroz@sp2gk.onmicrosoft.com
5c, 5f, 5g, do malgorzata.lewandowska@sp2gk.onmicrosoft.com
Zeszyt i wykonane przez Was prace plastyczne (zawsze podpisane Imieniem i Nazwiskiem oraz klasą – z przodu kartki, w jej prawym, dolnym rogu) składajcie w bezpiecznym miejscu (np. teczka) dbając o ich estetyczny wygląd.
Proszę o przesyłanie wszystkich prac plastycznych do oceny, tych wcześniej wykonywanych (od 16 marca) również.
Pracujcie systematycznie. Pozdrawiamy.
Data publikacji: 22 czerwca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (22 czerwca – 26 czerwca 2020 r.)
Lekcja 13.
Temat: Rysujemy KOMIKS – historyjkę obrazkową pt. Wakacyjna przygoda.
Cel lekcji:
⦁ Wyrabianie pomysłowości oraz inwencji twórczej poprzez samodzielne komponowanie komiksu,
⦁ doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza,
⦁ rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
⦁ kształtowanie sprawności manualnej,
⦁ kształtowanie właściwego stosunku do zadania.
Wprowadzenie do zadania:
Definicje pracy uznawanej za komiks:
Pierwsza, rozpowszechniona głównie w USA uznaje za komiks sekwencyjną historię obrazkową, publikowaną co najmniej w dwóch odcinkach (dzięki czemu stanowi serię) z zastosowaniem kadrów oraz charakterystycznych dymków, zawierających wewnątrz tekst.
Druga, rozpowszechniona głównie w Europie za komiks uznaje opowiadanie, tworzące narrację za pomocą co najmniej dwóch kadrów z rysunkami (najczęstszą formą komiksu jest zbiór kadrów, zwany planszą). Kadry zazwyczaj zaopatrzone są w teksty narratora (po boku) i/lub wypowiedzi postaci (w dymkach). O zakwalifikowaniu danej narracji jako komiksu, decyduje m.in.: wkomponowanie tekstu w obraz, graficzne elementy upływu czasu (tzw. „rynna”), powiązanie semantyczne kadrów, ikoniczność znaków.
Rozbieżności interpretacji tego co jest komiksem, a co nim nie jest wynikają bezpośrednio z faktu, że nowoczesna forma komiksu jaką znamy obecnie wykształciła się w latach dwudziestych w USA. Rozpowszechniła się ona w XX wieku na całym świecie wraz ze wzrostem popularności amerykańskiej popkultury. Amerykanie uważają komiks za przejaw swojej rodzimej kultury narodowej i w tym duchu definiują zjawisko podczas kiedy Europejczycy szukają źródeł w znacznie dłuższej od amerykańskiej perspektywie europejskiej kultury i sztuki.
Zadania do wykonania:
Wykonaj: KOMIKS – historyjkę obrazkową pt. Wakacyjna przygoda.
W zeszycie przedmiotowym, na jednej całej stronie wykonaj komiks składający się z minimum dwóch odcinków (okienek).
Wymyśl postać lub postacie i zdarzenie w którym będą uczestniczyć, umieść je w określonej przestrzeni (miejscu), dodaj dymki z tekstem lub teksty narratora (po boku).
Starannie wykonaj pracę.
Twórczo interpretuj zadanie.
Poniższy przykład ma jedynie zainspirować do działania.
Nie przesyłamy prac na ocenę.
Lekcja 13: Dokument
Data publikacji: 15 czerwca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (15 czerwca – 19 czerwca 2020 r.)
Lekcja 12.
Temat: Klasycyzm. Kompozycja statyczna w sztuce klasycyzmu.
Cele:
Uczeń:
• wyjaśnia terminy: klasycyzm,
• określa ramy czasowe sztuki klasycyzmu,
• wymienia cechy wytworów sztuki klasycyzmu,
• podaje przykłady dzieł sztuki klasycyzmu,
• określa, gdzie można obejrzeć zbiory sztuki klasycystycznej,
• rozwija wrażliwość plastyczną i estetyczną oraz ćwiczy kreatywne działanie.
Temat znajduje się w podręczniku – Do dzieła! dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, na str. 58 i 59. Przeczytaj (również opisy przy ilustracjach) i dokładnie obejrzyj ilustracje.
Zadania do wykonania:
Zapisz w zeszycie temat, cel lekcji i notatkę.
Notatka:
Klasycyzm – kierunek w kulturze europejskiej, którego trwanie datuje się od połowy XVIII wieku do początku XIX wieku. Klasycyzm (z łac. classicus „doskonały, pierwszorzędny, wzorowy, wyuczony”) – styl odwołujący się do kultury starożytnych Rzymian i Greków, głównie do antyku.
Odpowiedz pisemnie na pytania:
Jakie są cechy charakterystyczne sztuki klasycystycznej?
Jakie dzieła powstawały w sztuce klasycystycznej?
Podaj przekład klasycystycznego obiektu muzealnego w Polsce.
Zadanie plastyczne:
W zeszycie, pod notatką, narysuj i podpisz Pałac Na Wyspie, klasycystyczny pałac w Łazienkach Królewskich w Warszawie.
Praca dla chętnych:
Skorzystanie z różnorodnych źródeł informacji w celu rozwijania zainteresowań
plastycznych i pogłębiania wiedzy o sztuce.
Poznaj zabytki Sztuki klasycystycznej korzystając z informacji zamieszczonych w Internecie.
NIE przesyłacie prac na ocenę.
Do pobrania: Lekcja 12
Data publikacji: 8 czerwca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (8 czerwca – 12 czerwca 2020 r.)
Lekcja 11.
Temat: ŻYCZENIA DLA TATY – projekt formy użytkowej.
Cel lekcji:
⦁ Wyrabianie pomysłowości oraz inwencji twórczej poprzez samodzielne komponowanie i ozdabianie ŻYCZEŃ DLA TATY,
⦁ doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza,
⦁ rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
⦁ kształtowanie sprawności manualnej,
⦁ kształtowanie właściwego stosunku dzieci do ojca, utrwalenie daty święta ojca i ważnej roli ojca w życiu każdego człowieka.
Wprowadzenie do zadania:
Dzień Ojca – święto dla uczczenia trudu opieki nad rodziną i zasług wszystkich ojców, święto będące wyrazem szacunku i wdzięczności ojcom. W Polsce obchodzone jest corocznie 23 czerwca (od roku 1965).
Tradycyjnie w Polsce, w Dzień Ojca dzieci składają swoim ojcom życzenia i wręczają własnoręcznie wykonane laurki.
Obchody zapoczątkowane zostały w Stanach Zjednoczonych, gdzie po sukcesie Dnia Matki pojawiły się głosy, by ustanowić święta również dla pozostałych członków rodziny. Dzień Ojca wydawał się naturalnym dopełnieniem. Pierwsze obchody święta odbyły się 19 czerwca 1910 roku. Wydarzenie miało charakter lokalny. Dopiero prezydent Nixon w 1972 roku oficjalnie ustanowił Dzień Ojca. W różnych krajach jest obchodzone w różnych terminach.
Zadania do wykonania:
Wykonaj ŻYCZENIA DLA TATY.
Z okazji Dnia Taty wykonaj pracę plastyczną z kolorowych papierów, kredek, kolorowych pisaków, .. której elementem będą ŻYCZENIA DLA TATY Twojego pomysłu. Wycinaj, rysuj, pisz – twórz kompozycję w której połączysz obraz z tekstem.
Starannie wykonaj pracę.
Twórczo interpretuj zadanie.
Poniższy przykład ma jedynie zainspirować do działania.
Wręcz laurkę Tacie w dniu jego święta. To On będzie recenzentem Twojego dzieła.
Nie przesyłamy prac na ocenę.
Do pobrania: Lekcja 11
Data publikacji: 1 czerwca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (1 czerwca – 5 czerwca 2020 r.)
Lekcja 10.
Temat: Sztuka baroku.
Cele:
Uczeń:
• wyjaśnia terminy: barok,
• określa ramy czasowe sztuki baroku,
• wymienia cechy wytworów sztuki baroku,
• podaje przykłady dzieł sztuki baroku,
• określa, gdzie można obejrzeć zbiory sztuki barokowej,
• rozwija wrażliwość plastyczną i estetyczną oraz ćwiczy kreatywne działanie.
Temat znajduje się w podręczniku – Do dzieła! dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, na str. 56 i 57. Przeczytaj (również opisy przy ilustracjach) i dokładnie obejrzyj ilustracje.
Zadania do wykonania:
Zapisz w zeszycie temat, cel lekcji i notatkę.
Notatka:
Barok – główny kierunek w kulturze europejskiej, którego trwanie datuje się od końca XVI wieku do I poł. XVIII wieku. Jego nazwa pochodzi prawdopodobnie z portugalskiego: barroco – „perła o nieregularnym kształcie”, z wł. – dziwność, nietypowość.
Odpowiedz pisemnie na pytania:
Jakie są cechy charakterystyczne sztuki barokowej?
Jakie dzieła powstawały w sztuce baroku?
Podaj przekład barokowego obiektu muzealnego w Polsce.
Zadanie plastyczne:
W zeszycie, pod notatką, narysuj swoje inicjały, stylizując litery na styl barokowy.
Wysokość liter 10 cm.
Praca dla chętnych:
Skorzystanie z różnorodnych źródeł informacji w celu rozwijania zainteresowań
plastycznych i pogłębiania wiedzy o sztuce.
Poznaj zabytki Sztuki barokowej korzystając z informacji zamieszczonych w Internecie.
NIE przesyłacie prac na ocenę.
Do pobrania: Lekcja 10
Data publikacji: 25 maja 2020 r.
Tydzień obowiązywania (25 maja – 29 maja 2020 r.)
Lekcja 9.
Temat: Proporcje form w sztuce renesansu.
Cele:
Uczeń:
• wyjaśnia terminy: renesans, odrodzenie, proporcje,
• określa ramy czasowe sztuki renesansowej,
• wymienia cechy wytworów sztuki odrodzenia,
• podaje przykłady dzieł sztuki renesansu,
• określa, gdzie można obejrzeć zbiory sztuki renesansowej,
• tworzy w określonej technice plastycznej pracę inspirowaną sztuką odrodzenia,
• utrwala wiadomości na temat kształtu jako elementu abecadła plastycznego,
• dostrzega elementy abecadła plastycznego w dziełach sztuki renesansowej,
• rozwija wrażliwość plastyczną i estetyczną oraz ćwiczy kreatywne działanie.
Temat znajduje się w podręczniku – Do dzieła! dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, na str. 38, 42 i 43. Przeczytaj (również opisy przy ilustracjach) i dokładnie obejrzyj ilustracje.
Zadania do wykonania:
Zapisz w zeszycie temat, cel lekcji i notatkę.
Notatka: przepisz pytanie i napisz odpowiedź.
Czym są proporcje w sztuce oraz o jakich dziełach można powiedzieć, że są proporcjonalne?
(definicję proporcji podano w słowniczku na końcu podręcznika oraz w tekście „Proporcje i kontrasty form” ze s. 38 (pierwszy akapit)).
Zapoznaj się z reprodukcjami na s. 42. Wymień (nie pisemnie) zastosowane w nich kształty i bryły.
Zadanie plastyczne:
Uczniowie, wykonujecie ćwiczenie plastyczne ze s. 42 – projektujecie budynek, wzorując się na stylu renesansowym. W pracy stosujecie technikę kolażu (na kartka z bloku A4).
Ze skserowanych bądź wydrukowanych zdjęć renesansowych zabytków wycinacie elementy w kształcie figur geometrycznych, a następnie tworzycie z nich układ, który będzie stanowił formę obiektu. Jeśli nie macie skserowanych bądź wydrukowanych zdjęć -wykonajcie pracę z kolorowych gazet i z papieru kolorowego.
Projektowany przez Was budynek ma się w całości mieścić na kartce. Powodzenia.
Przesyłacie prace na ocenę do 5 czerwca 2020 r.
Do pobrania: Lekcja 9
Data publikacji: 18 maja 2020 r.
Tydzień obowiązywania (18 maja – 22 maja 2020 r.)
Lekcja 8.
Temat: Laurka: KWIATY DLA MAMY – projekt formy użytkowej.
Cel lekcji:
⦁ Wyrabianie pomysłowości oraz inwencji twórczej poprzez samodzielne komponowanie i ozdabianie laurki dla mamy,
⦁ doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza,
⦁ rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
⦁ kształtowanie sprawności manualnej,
⦁ kształtowanie właściwego stosunku dzieci do matki, utrwalenie daty święta matki i ważnej roli matki w życiu każdego człowieka.
Wprowadzenie do zadania:
Dzień Matki – w Polsce święto to przypada na 26 maja. W tym dniu matki są zwykle obdarowywane laurkami, kwiatami oraz różnego rodzaju prezentami przez własne dzieci, rzadziej inne osoby. Święto to ma na celu okazanie matkom szacunku, miłości i podziękowania za trud włożony w wychowanie.
Zadania do wykonania:
Wykonaj laurkę: KWIATY DLA MAMY.
Z okazji Dnia Mamy wykonaj z laurkę z kolorowych papierów, bibuły, krepiny, której elementem będą
kwiaty Twojego pomysłu. Wycinaj, zaginaj i sklejaj, konstruuj tak, żeby można ją było postawić.
Starannie wykonaj pracę.
Twórczo interpretuj zadanie.
Wręcz laurkę Mamie w dniu jej święta. Jej uśmiech będzie jedyną oceną Twojego dzieła.
Nie przesyłamy prac na ocenę.
Zamieszczony przykład ma jedynie zainspirować do działania.
Do pobrania: Lekcja 8
Data publikacji: 11 maja 2020 r.
Tydzień obowiązywania (11 maja – 15 maja 2020 r.)
Lekcja 7.
Temat: Sztuka renesansu.
Cel lekcji:
⦁ wiedza na temat: stylów w sztuce, oraz wybitnych dzieł architektury i sztuk plastycznych w Polsce i na świecie,
⦁ wiedza na temat zabytków, oraz dzieł sztuki w Polsce i w Europie,
⦁ korzystanie z różnorodnych źródeł informacji w celu rozwijania zainteresowań plastycznych i pogłębiania wiedzy o sztuce.
Temat znajduje się w podręczniku – Do dzieła! dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, na str. 42 i 43. Przeczytaj (również opisy przy ilustracjach) i dokładnie obejrzyj ilustracje.
Zadania do wykonania:
Zapisz w zeszycie temat, cel lekcji i notatkę.
Notatka:
Styl renesansowy
Epoka w kulturze i sztuce, która nastąpiła po średniowieczu zwana renesansem lub odrodzeniem, trwała około 250 lat do końca XVI wieku i powstała we Włoszech. Budowle tej epoki wzorowane były na budowlach antyku, odznaczających się doskonałą równowagą i harmonią wszystkich elementów.
Budowano pałace, podmiejskie rezydencje, budynki użyteczności publicznej.
Budynki cechuje zwartość planu, prostota, czytelność i harmonia bryły wyraźnie opartej na ziemi (budynki przestają sprawiać wrażenie odrywania się i wznoszenia ku górze). To związanie budowli z ziemią podkreśla kompozycja, w której przeważają linie poziome. Na wzór antyku wznoszono budowle centralne, jednak nie tylko na planie koła, lecz również kwadratu i krzyża równoramiennego. Materiałem budowniczym w tamtym okresie była cegła. Przykładami budowli renesansowej jest zamek na Wawelu, Bazylika św. Piotra w Rzymie.
Zadanie:
Przepisz i odpowiedz na pytania:
1. Jaka była tematyka malarstwa renesansu?
2. Jaka była tematyka rzeźb renesansowych?
3. Wymień najwspanialszych artystów renesansu.
Nie przesyłamy prac na ocenę.
Do pobrania: Lekcja 7
Data publikacji: 4 maja 2020 r.
Tydzień obowiązywania (4 maja – 8 maja 2020 r.)
Lekcja 6.
Temat: Rzeźby wiszące, ruchome – mobile.
Cel lekcji:
Utrwalam
– terminy: kształt, forma, bryła,
– typ brył: zamknięte i otwarte,
– formy przestrzenne w sztuce współczesnej.
Tworzymy pracę plastyczną z zastosowaniem różnych kształtów, form, brył – korzystając ze wskazówek zawartych w podręczniku.
Temat znajduje się w podręczniku – Do dzieła! dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, na str. 35 i 36. Już go poznaliście.
Zadania do wykonania:
Zapisz w zeszycie temat, cel lekcji i notatkę.
Notatka: Mobile to ruchome rzeźby, składające się z wielu elementów, poruszające się pod wpływem ruchu powietrza (składają się z kilku prętów np.: patyczków, rurek, do których przymocowuje się kształty, przedmioty). Obiekty wiszące równoważą się nawzajem, tak że pręty pozostają mniej lub bardziej poziomo.
Zadanie/ćwiczenie plastyczne:
Wykonaj zmodyfikowane Ćwiczenie 1 ze strony 36 Twojego podręcznika. Wymyśl kształty i starannie wykonaj, np, z papieru, bibuły. Przygotuj cienkie patyczki lub rurki do napoju, nitkę, sznureczek lub żyłkę. Połącz elementy. Twórczo interpretuj zadanie.
Pracę (jej zdjęcie) należy przesłać do oceny w terminie do 15 maja 2020
Poniższe przykłady mają jedynie zainspirować do działania.
Do pobrania: Lekcja 6
Data publikacji: 27 kwietnia 2020 r.
Tydzień obowiązywania (27 kwietnia – 30 kwietnia 2020 r.)
Lekcja 5.
Temat: BRYŁA, kształt, forma.
Cel lekcji:
Poznajemy:
– terminy: kształt, forma i BRYŁA
– typ brył: zamknięte i otwarte,
– formy przestrzenne w sztuce współczesnej.
Temat znajduje się w podręczniku – Do dzieła! dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, na str. 35 i 36. Przeczytaj i przyjrzyj się dokładnie zamieszczonym w podręczniku ilustracją.
Zadania do wykonania:
Zapisz w zeszycie temat i cel lekcji.
Przepisz notatkę:
Bryła to forma, która zajmuje określoną ilość miejsca w otoczeniu i można ją oglądać z każdej strony. Bryły – formy trójwymiarowe – mają trzy wymiary: wysokość, szerokość i głębokość. Wśród dzieł rzeźbiarskich wyróżnia się bryły zamknięte i otwarte.
ZADANIE (pisemnie w zeszycie):
Wyjaśnij, które bryły nazywamy zamkniętymi a które otwartymi (pomoc znajdziesz w podręczniku na stronie 35 w opisie ilustracji ukazujących rzeźby).
Wyjaśnij, jaka jest różnica między formą płaską a przestrzenną.
Powodzenia 🙂
Do pobrania: Lekcja 5
Data publikacji: 20 kwietnia 2020 r.
Tydzień obowiązywania (20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r.)
Lekcja 4.
Temat: Kształt, forma. Ozdobny lampion.
Cel i opis lekcji:
Poznajemy:
– terminy: kształt, forma,
– rodzaje form: naturalne i sztuczne,
– funkcje form sztucznych: użytkowa i estetyczna,
Tworzymy pracę plastyczną z zastosowaniem różnych kształtów, form – korzystając ze wskazówek zawartych w podręczniku.
Temat znajduje się w podręczniku – Do dzieła! dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era, na str. 33. Przeczytaj i przyjrzyj się dokładnie zamieszczonym w podręczniku ilustracją.
Zadania do wykonania:
Zapisz w zeszycie temat i cel lekcji.
Przepisz notatkę:
Kształt, inaczej forma to zewnętrzny wygląd obiektów.
Rozróżniamy dwa podstawowe rodzaje form:
– formy naturalne powstałe w wyniku procesów zachodzących w przyrodzie,
– formy sztuczne tworzone przez człowieka.
Zadanie/ćwiczenie plastyczne:
Wykonaj Ćwiczenie ze strony 33 Twojego podręcznika. Wymyśl, naszkicuj, zgromadź formy naturalne, stwórz elementy plastyczne i wykonaj lampion z zastosowaniem wybranych i przygotowanych przez siebie materiałów. Twórczo interpretuj zadanie. Po wykonaniu, podpisz pracę.
Pracę (jej zdjęcie) należy przesłać do oceny w terminie do 30 kwietnia 2020.
Do pobrania Lekcja 4: Dokument
Data publikacji: 6 kwietnia 2020 r.
Tydzień obowiązywania (6 kwietnia – 17 kwietnia 2020 r.)
Lekcja 3.
Temat: Kompozycja statyczna.
Cel i opis lekcji:
Poznajemy:
– terminy: kompozycja statyczna, kompozycja dynamiczna,
– cechy kompozycji statycznej i dynamicznej,
– sposoby tworzenia oraz funkcje w dziele plastycznym kompozycji statycznej i dynamicznej.
Wskazujemy różnice między kompozycją statyczną i dynamiczną,
Tworzy kompozycję statyczną za pomocą poznanych środków wyrazu, korzystając ze wskazówek zawartych w podręczniku.
Temat znajduje się w podręczniku – Do dzieła! dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era. Przeczytaj i przyjrzyj się dokładnie zamieszczonym w podręczniku ilustracją.
Zadania do wykonania:
Wykonaj na kartce A4 kompozycję statyczną z zastosowaniem wybranej przez siebie techniki plastycznej. Twórczo interpretuj zadanie.
Po wykonaniu, podpisz pracę i przechowaj w bezpiecznym miejscu do oceny.
Do pobrania Lekcja 3: Dokument
Data publikacji: 30 marca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (30 marca – 3 kwietnia 2020 r.)
Lekcja 2.
Temat: Kompozycja statyczna i dynamiczna. Wichura.
Cel i opis lekcji:
Poznajemy
– terminy: kompozycja statyczna, kompozycja dynamiczna,
– cechy kompozycji statycznej i dynamicznej,
– sposoby tworzenia oraz funkcje w dziele plastycznym kompozycji statycznej i dynamicznej.
Wskazujemy różnice między kompozycją statyczną i dynamiczną,
Tworzy kompozycję dynamiczną za pomocą poznanych środków wyrazu, korzystając ze wskazówek zawartych w podręczniku.
Temat znajduje się w podręczniku – Do dzieła! dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era. Przeczytaj i przyjrzyj się dokładnie zamieszczonym w podręczniku ilustracją.
Zadania do wykonania:
Wykonaj na kartce A4 kompozycję dynamiczną z zastosowaniem wybranej przez siebie techniki plastycznej, pt. Wichura.
Twórczo interpretuj zadanie.
Po wykonaniu, podpisz pracę i przechowaj w bezpiecznym miejscu do oceny.
Lekcja 2: Dokument
Data publikacji: 25 marca 2020 r.
Tydzień obowiązywania (25-27 marca 2020 r.)
Lekcja 1.
Temat: Wielkanocna kompozycja rytmiczna. Rytm w kompozycji plastycznej.
Cel i opis lekcji:
Poznajemy i stosujemy w praktyce zasady kompozycji rytmicznej. Rozróżniamy cechy i rodzaje kompozycji w sztukach plastycznych. Podejmujemy działania twórcze, w których wykorzystane są wiadomości dotyczące formy i struktury dzieła.
Temat znajduje się w podręczniku – Do dzieła! dla klasy piątej szkoły podstawowej, wyd. Nowa Era. Przeczytaj i przyjrzyj się dokładnie zamieszczonym w podręczniku ilustracją.
Zadania do wykonania:
Wykonaj pracę na kartce A4, przy użyciu narzędzi: kredki, pisaki, papier kolorowy – o tematyce wielkanocnej. Twórz z wyobraźni układy na płaszczyźnie z zastosowaniem kompozycji rytmicznej.
Twórczo interpretuj zadanie. Poniższe przykłady mają jedynie zainspirować do działania.
Po wykonaniu podpisz pracę i przechowaj w bezpiecznym miejscu do oceny.
Lekcja 1: Dokument do pobrania
COŚ NOWEGO, PONIEDZIAŁEK 23.03.2020r.
Drodzy Piątoklasiści,
Namalujcie na kartce A4 lub A3 (format do wyboru) pracę o wiośnie, pokażcie pierwsze kwiaty, kolory traw, pąki lub kwiaty na drzewach, ptaki (może bociany), itp. Kompozycja pracy – otwarta.
Pamiętajcie, zawsze podpisujcie swoje prace.
* wersja do wydruku: plastyka_5_23_03
Nowe wyzwanie, czwartek 19.03.2020r.
Narysowaliście ornament architektoniczny w kształcie rozwiniętej róży, tzw. rozetę.
Wiecie, że w architekturze gotyku rozetą nazywa się okrągłe okno wypełnione witrażem i ornamentem maswerkowym, umieszczone nad głównym portalem kościoła.
Odpowiedzcie (nie pisemnie :-)), zastanówcie się, pooglądajcie przykłady np, w Internecie (fasady kościołów z epoki romańskiej i gotyckiej):
Czy w architekturze romańskiej również występowało okrągłe okno umieszczone nad głównym portalem kościoła?
*wersja do druku plastyka_5_19_03
W wolnym czasie odwiedzajcie wirtualne galerie z Google Arts & Culture
Rozpocznijcie przygodę ze sztuką z Tate Kids
16 – 20 marca 2020 r.
Zadanie
Narysuj i pokoloruj na kartce A4 – ornament architektoniczny w kształcie rozwiniętej róży, tzw. rozetę.
W architekturze gotyku rozetą nazywa się okrągłe okno wypełnione witrażem i ornamentem maswerkowym, umieszczone nad głównym portalem kościoła.
*Materiały do pobrania w wersji do wydruku: