Magdalena Tabor magdalena.tabor@sp2gk.onmicrosoft.com
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZESYŁANIA PRAC:
- Do sprawdzenia przesyłacie tylko te prace, przy których jest prośba o odesłanie.
- Na odesłanie pracy macie trzy dni robocze od dnia, w którym odbywa się dana lekcja. Oznacza to, że jeżeli lekcja wypada w poniedziałek to pracę należy odesłać do czwartku, jeśli we wtorek to do piątku, jeśli w środę to do poniedziałku, jeśli w czwartek to do wtorku, jeśli w piątek to do środy.
- Jeżeli nie możecie odesłać pracy w danym terminie to koniecznie skontaktujcie się z ze swoją Anglistką.
Wersja pdf podręcznika Team Up Plus IV jest dostępna pod linkiem Team Up Plus IV classbooka zeszyt ćwiczeń Team UP Plus 4 activity book.
Tydzień obowiązywania 22 czerwca – 26 czerwca
Lesson 35 22nd June
Subject: Object pronouns. Zaimki w funkcji dopełnienia.
Zad 1. W zeszycie zapisz:
Zaimki osobowe to te, które określają osoby i występują na początku zdania, czyli są podmiotem (wskazują na wykonawcę czynności).
Zaimki w funkcji dopełnienia to takie, które występują po czasowniku i informują z kim związana jest czynność.
Zad 2. Przerysuj poniższą tabelkę:
Zad 3. Uzupełnij zdania zaimkami w funkcji dopełnienia. Napisz zdania w zeszycie:
Zad 4. Sprawdź się wykonując ćwiczenie on line:
Have a nice day.
*wersja do wydruku: Lesson 35
Lesson 36 24th June
Subject: Summer holidays – wakacje.
Kochani Uczniowie, już za chwilę będą wakacje podczas których czeka na Was wiele przygód. Na pewno zobaczycie wiele wspaniałych miejsc. Przygotujmy się zatem na ten czas i poznajemy nowe, wakacyjne słówka.
Zad. 1 Posłuchajcie piosenki „ on a holiday” – na wakacjach:
zad 2. Poucz się wakacyjnych słówek za pomocą kart:
zad 3. Na koniec zrób kilka ćwiczeń o tematyce wakacyjnej. Na koniec wybierz opcję FINISH oraz CHECK MY ANSWERS:
Have a great holiday! See you in September!
*wersja do wydruku: Lesson 36
Tydzień obowiązywania 15 czerwca – 19 czerwca
Po oddaniu podręczników do biblioteki, pamiętajcie, że wersje pdf podręczników dostępne są na górze strony pod linkami.
Lesson 32 15 th June
Subject: Aim: Zastosowanie pytań ogólnych i krótkich odpowiedzi w czasie Present Simple.
Jeżeli chcemy utworzyć pytania w czasie present simple wystarczy że na początku pytania dodamy operatory do albo does, które przetłumaczymy jako „czy”
Do we play football every day?
Does he play football every day?
Zauważ że w obecności operatora does czasownik przyjmuje formę podstawową, bez końcówki–s.
Jeśli chcemy zastosować krótkie odpowiedzi na pytanie z do / does odpowiadamy następująco:
Do we play football every day? Yes, we do. / No, we don’t.
Does he play football every day? Yes, he does. / No, he doesn’t.
Zad 1. Przerysuj do zeszytu dwie tabelki z pytaniami i krótkim odpowiedziami:
Zad 2. Wykonaj zad 3 str 91 z podręcznika. Uzupełnij pytania i krótkie odpowiedzi formami do, does, don’t i doesn’t. Napisz pełne zdania w zeszycie.
Zad 3. Wykonaj zad. 4 str 91 z podręcznika. Napisz w zeszycie pytania i krótki odpowiedzi twierdzące i przeczące.
Zad 4. Wykonaj zadania interaktywne, aby utrwalić pytania:
Zad 5. Wykonaj zadania interaktywne, aby utrwalić zdania przeczące i pytania:
questions and negatives present simple
Well done! See you on Wednesday!
*wersja do wydruku: Lesson 32
Lesson 33 17 th June
Subjetc: Aim: Talking about likes and dislikes. Mówienie o upodobaniach – pytania i odpowiedzi.
Zad 1. Popatrz na zdjęcia i tabelkę nad dialogiem w podręczniku na str 92. Uzupełnij dialog na podstawie informacji z tabelki, następnie wysłuchaj nagranie i sprawdź.
Zad 2. Zapisz notatkę w zeszycie:
Gdy chcemy zapytać kogoś czy lubi książki z serii Harry Potter to powiemy:
Do you like Harry Potter books? Czy lubisz …?
lub
What do you think of Harry Potter books? Co myślisz o …?
Odpowiedzi pozytywne to:
Yes, I do. I love them. – Tak, uwielbiam je.
Yes, I really like them. – Tak, naprawdę je lubię.
I quite like them. – Trochę je lubię.
Odpowiedzi negatywne to:
No, I don’t. I don’t like them. – Nie, nie lubię ich.
I don’t like them at all. – Wcale ich nie lubię.
I hate them. – Nie znoszę ich.
Zad 3. Posłuchaj nagrania i powtórz je:
Good job! Have a nice day!
*wersja do wydruku: Lesson 33
Lesson 34
Subject: Aim: Present simple – question words. Present simple – pytania szczegółowe.
Przeczytaj uważnie:
Jeżeli pytania zaczynamy od operatora Do albo Does, to tworzymy w ten sposób pytania ogólne. Ich celem jest uzyskanie informacji, czy czynność jest wykonywana. W odpowiedziach używamy: tak lub nie. Np.:
Do we play football? Yes, we do.
Gdy chcemy uzyskać dokładniejsze informacje typu: kiedy, gdzie, o której godzinie, jak często czynność jest wykonywana, tworzymy tak zwane pytania szczegółowe. Ich cechą szczególną są wyrazy (zaimki) pytające na początku pytań, takie jak:
When – kiedy
Where – gdzie
What time – o której godzinie
What – co
How often – jak często
Kolejność wyrazów w pytaniach szczegółowych wygląda następująco:
Wyrazy pytające + do (lub does)+ osoba + czasownik + reszta zdania?
Np.:
Where + do + we + play + football?
Gdzie my gramy w piłkę nożną?
Na takie pytanie odpowiemy pełnym zdaniem:
We play football in the garden.
Pamiętaj! Jeżeli w pytaniu stosujesz operator does, to w odpowiedzi należy dodać końcówkę –s lub –es do czasownika.
When does he play football?
He plays football every day.
Zad 1. Przerysuj tabelkę do zeszytu:
Zad 2. Wykonaj ćwiczenie 1 str 93 w podręczniku. Ułóż i napisz w zeszycie pytania o typowym dniu Hollie. Potem napisz odpowiedzi na te pytania. Użyj wyrażeń podanych w nawiasach:
Zad 3. Wykonaj ćwiczenie 2 str 93 w podręczniku.
W odpowiedzi na pytanie jak często?, odpowiedz określeniem częstotliwości z tabelki zgodnie z prawdą. Oto tłumaczenie trudniejszych zwrotów:
once a day / week / month – raz dziennie / tygodniowo / w miesiącu
twice a day / week / month – dwa razy dziennie / tygodniowo / w miesiącu
three times a day / week / month – trzy razy dziennie / tygodniowo / w miesiącu
That’s all for today. Have a nice weekend!
*wersja do wydruku: Lesson 34
Tydzień obowiązywania 08 czerwca – 12 czerwca
Lesson 30 8th June
Subject: Aim wprowadzenie nazw dyscyplin sportowych.
Zad.1. Przyjrzyj się obrazkom z zad. 1 str. 90 podręcznika. Dopasuj do nich nazwy sportów z ramki, tworząc wyrażenia czasownikowe, następnie przepisz i przetłumacz je w zeszycie. Wysłuchaj nagrania, aby sprawdzić czy dobrze wykonałeś / wykonałaś zadanie. Np. play football – grać w piłkę.
możesz skorzystać ze tłumaczenia na dole:
- Do gymnastics – uprawiać gimnastykę
- go swimming – pływać
- do athletics – uprawiać lekkoatletykę
- go cycling – jeździć na rowerze
- play basketball – grać w koszykówkę
- play tennis – grać w tenisa
- go skiing – jeździć na nartach
- do karate – ćwiczyć karate
Zad 2. Czasowniki play, go oraz do współpracują z określonymi rzeczownikami, tworząc tak zwane kolokacje. Czasownik:
play – dobierzemy do nazw sportów związanych z grą w piłkę, np. play hockey
go – dobierzemy do nazw sportów które mają końcówkę – ing, np. go running,
do – dobierzemy do nazw sportów lekkoatletycznych oraz sztuk walki, np. do judo
zad 3. Wykonaj zad. 3 str. 90. Posługując się podanym przykładem, ułóż podobne zdania.
Zad 4. Poucz się innych nazw sportów i poćwicz dopasowanie czasowników do ich nazw, grając w gry:
Have a nice week!
*wersja do wydruku : Lesson 30
Lesson 31 10th June
Subject: Aim: Present simple – negatives. Present simple – zdania przeczące.
W trakcie tej lekcji nauczysz się tworzyć zdania przeczące w Czasie Present Simple. Najpierw sobie przypomnimy zasady użycia i sposób tworzenia zdań twierdzących w tym czasie.
Czasu Present Simple użyjemy, mówiąc o czynnościach wykonywanych zawsze (always), często (often), czasami (sometimes), rzadko (rarely), hardly ever (prawie nigdy), każdego dnia (everyday),
W zdaniach twierdzących używamy:
Aby utworzyć zdania przeczące w czasie Present Simple należy po osobie dodać operator don’t lub doesn’t plus czasownik w podstawowej formie. Najlepiej przedstawia to tabela poniżej.
Zad 1. Przerysuj poniższą tabelę do zeszytu:
I/You/We/You/They | Do not=don’t | play |
He/She/It = 3.os.l. poj | Does not =doesn’t | play |
Zad 2. Wykonaj ćwiczenie 1 str. 91 w podręczniku. Uzupełnij zdania formami don’t i doesn’t. Napisz pełne zdania w zeszycie. Pamietaj że zamiast He, She, It może kryć się imię lub wyrażenie typu my sister, my brother itd.
Zad 3. Wykonaj ćwiczenie 2 str 91 w podręczniku. Uzupełnij zdania brakującymi wyrazami. Napisz odpowiedzi w zeszycie. Nie musisz przepisywać pełnych zdań wystarczą same odpowiedzi.
Zad 4 . A teraz wykonaj ćwiczenie on line, wybierz poprawną odpowiedź aby ułożyć zdanie przeczące:
zad 5. Zrób jeszcze jedno ćwiczenie online. Jeżeli don’t świeci się na niebiesko, kliknij na wszystkie zdania w których powinno być to słowo, aby odsłonić obrazek:
Well done! Have a nice weekend!
*wersja do wydruku: Lesson 31
Tydzień obowiązywania 01 czerwca – 05 czerwca
Lesson 27 1st June
Subject: Aim: Children’s Day in Guangzhou – dzień dziecka w Kanton.
Dzisiaj obchodzimy dzień dziecka. Z tej okazji życzę wam dużo radości, cieszcie się swoim dzieciństwem jak najdłużej 🙂
Zad 1. Przeczytaj tekst jak jest obchodzony dzień dziecka w chińskim mieście Kanton.
Children’s Day in Guangzhou
On the Children’s Day, the students of year 4 in Guangzhou go to the zoo. They go to Pan Yu Zoo. They watch the animal show. There are many animals in the show. There are two black and white pandas on a swing. On the swing they love to swing back and forward. A brown bear rides a bike. The brown bear wears a red dress. The students clap. Then the lion and tiger come in. A man puts his head in the lion’s mouth. The man is very brave. The tiger jumps through a hoop. The tiger jumps very high. The students clap and cheer. At last, the monkeys appear. One monkey is on a scooter, he wears blue trousers and a yellow shirt. Two monkeys ride bikes. One monkey rides fast while the other rides slow. Three monkeys ride a small horse. All the monkeys eat bananas. The students laugh. Finally, a big, grey elephant comes slowly in. It drinks a lot of water from a yellow bucket then it blows the water all over the students. The students are wet but they laugh. This is great fun.
The students enjoy the animal show at Pan Yu Zoo on Children’s Day because the zoo is better than school!
Zad 2. Przepisz słowniczek do zeszytu:
Słowniczek:
a swing – huśtawka
brave – odważny
a hoop – obręcz
cheer – cieszyć się
appear – pojawiać się
at last – w końcu
laugh – śmiać się
a bucket – wiadro
blow – dmuchać
Zad 3. Odpowiedz na pytania. Nie musisz ich zapisywać w zeszycie
Children’s Day Questions
- In which school year are the students?
- What do they watch?
- Are there many animals in the show?
- What colour are the pandas?
- Can the brown bear ride a bike?
- What colour is its dress?
- What jumps through a hoop?
- What wears a yellow shirt?
- Can two monkeys ride a scooter?
- What is big and grey?
- Where is the animal show?
- Are the students happy?
*wersja do wydruku: Lesson 27
Lesson 28 3rd June
Subject: Imperatives – zdania rozkazujące
Jeżeli chcemy udzielić komuś między innymi instrukcji albo wydać polecenie do zrobienia czegoś możemy posługiwać zdaniami rozkazującymi. Cechą charakterystyczną tych zdań jest to, że rozpoczyna je czasownik, w zdaniach tych pomija się zupełnie osobę a na koniec w stawia się wykrzyknik. np.
Stand up! – Wstań!
Don’t stand up! – Nie wstawaj!
Spójrz do tabeli:
Zad 1. Przepisz tabelę do zeszytu:
Twierdzenia | Przeczenia |
Look! | Don’t look! |
Start! | Don’t start! |
Zad 2. Zrób ćwiczenie online – wstaw tryb rozkazujący:
Zad 3. Ułóż i zapisz w zeszycie zdania rozkazujące – twierdzące i przeczące. Użyj czasowników z ramki. Przepisz przykłady.
Zad 4. Napisz 10 zdań w trybie rozkazującym dotyczących zasad przebywania w muzeum.
Np. In the museum:
1.Don’t eat!
- Be quiet!
*wersja do wydruku: Lesson 28
Lesson 29 4th/5th June
Subject: Aim: Bohaterzy kreskówek w przeczytanym tekście pt. „Superheroes” – rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
zad 1. Popatrz na obrazki z zad. 1 str. 84 podręcznika. W zdaniach pod obrazkami wybierz właściwy przymiotnik. Aby mieć pewność, że dobrze wykonałeś zadanie, odsłuchaj załączonego nagrania:
Jeśli nie znasz któregoś przymiotnika przetłumacz go w zeszycie.
Zad 2. Przeczytaj (lub wysłuchaj) teksty z zad. 2 str. 84 podręcznika o super bohaterach. Przetłumacz w zeszycie nieznane ci słowa i zwroty z tekstu:
Zad 3. Zapisz zdania do zeszytu i zapisz obok nich T (true – prawda ) albo F (false – fałsz).
- Spider-Man lives in New York
- Spider-Man can’t run fast.
- Spider-Man can fly.
- Superman is from New York
- Superman can’t fly.
- Superman can see very well.
Zad 4. Naucz się ładnie czytać tekst o bohaterach.
Have a nice weekend!
*wersja do wydruku: Lesson 29
Tydzień obowiązywania 25 maja – 29 maja
Lesson 24 25th May
Subject: Aim: Degrees of ability. Określanie stopnia umiejętności z zastosowaniem czasownika modalnego can.
Zad 1. Przepisz notatkę do zeszytu:
Przysłówki stopnia umiejętności to takie wyrazy, które określają w jakim stopniu opanowaliśmy umiejętność wykonania konkretnej czynności. Przysłówków stopnia użyjemy na końcu zdania.
W zdaniach twierdzących użyjemy następujących przysłówków umiejętności:
very well – bardzo dobrze
well – dobrze
quite well – dosyć dobrze
W zdaniach przeczących użyjemy następujących przysłówkówumiejętności:
very well – zbyt dobrze
at all – wcale
zad 2. Utrwal znaczenie przysłówków rozwiązując quiz:
zad 3. Rozwiąż ćwiczenie on line, układając zdania z rozsypanki wyrazowej
exercise 1 of degrees of ability
zad 4. Czas na kolejne ćwiczenie on line. Tym razem musisz wstawić odpowiedni przysłówek:
exercise 2 of degrees of ability
zad 5 Na podstawie informacji z tabelki z zad. 5 str. 81 podręcznika ułóż zdania twierdzące (przy imionach i nazwach czynności zobaczysz plusy) oraz przeczące (przy imionach i czynnościach zobaczysz minusy). Ilość plusów i minusów wskazuje na użycie konkretnego przysłówka (patrz – tabelka z lwem).
Np. Tara can’t play the guitar very well.
Kim can play the guitar well.
*wersja do wydruku: Lesson 24
Lesson 25 27th May
Subject: Aim: Making suggestions. Proponowanie różnych form wspólnie spędzonego czasu.
Zad 1. Posłuchaj i przeczytaj dialog z zad. 1 str. 82 podręcznika. Dla ułatwienia zrozumienia dialogów zobacz tłumaczenie 3 trudniejszych zdań poniżej:
It’s a nice day. – Jest ładny dzień.
I’m bored. – Nudzę się.
Let’s play basketball. – Pograjmy w koszykówkę.
Zad 2. Zapisz notatkę w zeszycie:
Jeżeli chcemy zaproponować koledze lub koleżance wspólne wykonanie czynności to powiemy:
Why don’t we play chess? – Dlaczego nie mielibyśmy pograć w szachy?
Shall we play chess? – Czy pogramy w szachy?
Let’s play chess. – Pograjmy w szachy.
Jeżeli akceptujemy propozycję odpowiemy:
Great. – Wspaniale.
Good idea. – Dobry pomysł.
Let’s play. – Zagrajmy.
Jeżeli chcemy odmówić odpowiemy:
I can’t play chess. – Nie lubię grać w szachy.
No, I don’t like chess. – Nie, nie lubię szachów.
zad 3. Posłuchaj nagrania i powtórz je:
Zad 4. Napisz w zeszycie 1 dialog w oparciu o przykład i wyrażenia z zad. 4 str. 82 podręcznika.
Well done. Have a nice day!
*wersja do wydruku: Lesson 25
Lesson 26 28th /29th May
Subject: Aim: Zdawanie pytań o umiejętności oraz udzielanie krótkich odpowiedzi z czasownikiem can.
Pytania z czasownikiem „can” tworzymy w prosty sposób, przestawiając czasownik can na początek zdania, przed osobę.
Can/I/you/he/she/it/we/you/they sing?
Krótkie odpowiedzi tworzymy wg. wzoru:
Yes, I/you/he/she/it/we/you/they can.
No, I/you/he/she/it/we/you/they can’t.
Zad.1. Obejrzyj filmik aby utrwalić jak zadajemy pytania z czasownikiem can, Zacznij od czasu 1min 35 sek.
zad 2. Wykonaj ćwiczenie on line gdzie musisz ułożyć poprawne pytanie z can z rozsypanki słownej:
exercise 1 – questions with can
zad 3 Wykonaj drugie ćwiczenie on line i poćwicz krótkie odpowiedzi:
zad 4. Uzupełnij dialog formami can i can’t. Napisz dialog w zeszycie:
Zad 5. Popatrz na poniższą tabelkę. Ułóż i napisz w zeszycie pytania z czasownikiem can. Potem napisz krótkie odpowiedzi:
Great! Have a nice weekend!
*wersja do wydruku: Lesson 26
Tydzień obowiązywania 18 maja – 22 maja
Lesson 21 18th May
Subject: Aim: Podsumowanie wiadomości z rozdziału 6.
Zad 1. Najpierw powtórzymy przysłówki częstotliwości
zad 2 . Następnie powtórzymy czynności dnia codziennego
zad 3 Teraz utrwalimy czas present simple w zdaniach z użyciem różnych osób. Uważaj na 3 osobę ( he, she it) Pamiętaj że 3 osoba l. poj wymaga dodania końcówki „s” do czasownika, są też oddzielne formy czasowników dla tej osoby, o których się uczyliśmy.
zad 4. Zrób jeszcze jedno ćwiczenie utrwalające czas „present simple” i przysłówki częstotliwości. W zdaniach użyj pełnych form.
present simple and adverbs of frequency
zad 5. Na koniec przypomnimy sobie prepositions of time czyli przyimki czasu
Uwaga a teraz zrób quiz podsumowujący wiadomości z rozdziału 6.
Quiz zrób tylko raz, masz czas do czwartku tj 21.05.2020. Na ewentualną poprawę musisz umówić się z nauczycielem. Good luck!
Klasa 4a – quiz klasa 4a
Klasa 4b – quiz klasa 4b
See you soon!!
Wersja do wydruku: Lesson 21
Lesson 22 20th May
Subject: Aim: Opisujemy formy spędzania czasu wolnego – wprowadzenie nazw czynności.
Zad 1. Przepisz poniższe nazwy czynności do zeszytu. Potem posłuchaj nagrania i poćwicz wymowę.
Go bowling- iść na kręgle
Go shopping – iść na zakupy
Go skateboarding – jeździć na deskorolce
Go to the cinema – iść do kina
Play cards – grać w karty
Play chess – grać w szachy
Play computer games –
Play the guitar – grać na gitarze
Read comics czytać komiksy
Ride a bike – jeździć na rowerze
Send text messages – wysyłać SMSy
Surf the internet – przeglądać internet
Zad 2. Napisz w zeszycie 5 zdań co Joe robi w wolnym czasie. Spójrz na jego plecak i skorzystaj z podpowiedzi. Pamiętaj o końcówce „s” przy czasowniku.
Np. Joe rides a bike.
Zad 3. Posłuchaj czterech dialogów. Do każdego z nich dopasuj właściwy obrazek. Jeden obrazek nie pasuje do żadnego dialogu.
Zad 4. Napisz w zeszycie 5 zdań co zwykle robisz w wolnym czasie.
Well done!
*wersja do wydruku: Lesson 22
Lesson 23 21stMay / 22ndMay
Subject: Aim: Zastosowanie czasownika modalnego “ can” w twierdzeniach I przeczeniach.
Dzisiaj zajmiemy się nową konstrukcją gramatyczną z czasownikiem „can”. Samo „can” oznacza – móc potrafić. Jak chcemy powiedzieć, że potrafię grać na gitarze to powiemy I can play the quitar.
Zdania z czasownikiem can nie są trudne bo can ma taką samą odmianę przy każdej osobie. Cannot = can’t oznacza nie potrafić, nie móc. Spójrz na tabelkę.
Zad 1. Przerysuj tabelkę do zeszytu.
Zad 2. Posłuchaj jak używamy czasownika can i can’t w zdaniach, obejrzyj filmik do 1min:35sek (dalej są pytania, które nie są tematem dzisiejszej lekcji)
zad 3. Posłuchaj nagrania jak wymawiamy can a jak can’t. Powtórz je głośno.
Zad 3. Popatrz na obrazki I uzupełnij zdania formami can I can’t . Napisz zdania w zeszycie.
Zad 4. Napisz 4 zdania co potrafisz i 4 zdania czego nie potrafisz. Następnie przeczytaj je nagłos pamiętając o wymowie can i can’t.
Have a nice weekend!
*wersja do wydruku: Lesson 23
Tydzień obowiązywania 11 maja – 15 maja
Lesson 18 11th May
Subject: Czynności dnia codziennego w czytanych i słuchanych tekstach
Zad 1. Obejrzyj prezentację o czynnościach które wykonujemy codziennie:
zad 2. Przepisz wyrażenia do zeszytu
wake up – budzić się
arrive at school – przychodzić do szkoły
have lessons – mieć lekcje
leave school – wychodzić ze szkoły
have a snack – jeść przekąskę
surf the net – przeglądać internet
play board games – grac w gry planszowe
tidy my room – sprzątać pokój
zad 3. Rozwiąż ćwiczenie online. Musisz ułożyć poprawne zdanie z rozsypanki słownej.
zad 4. Napisz o swoich czynnościach, które wykonujesz codziennie, czasami, w weekend albo nigdy. Użyj wyrażeń z ramki. Napisz 7 zdań i wyślij je na email do nauczyciela do 14.05.2020.
always | Wake up | In the morning |
usually | ride a bike | In the aftrernoon |
often | play football | In the evening |
sometimes | read a book | At the weekend |
rarely/seldom | brush teeth | At one o clock/at seven o clock etc |
hardly ever | Tidy my room | On Monday/Wednesday etc |
never | play board games | On Friday evening/ Sunday morning |
Np. I always read a book in the evening
I rarely play board games on Friday evening.
The end. Have a nice day.
*wersja do wydruku: Lesson 18
Lesson 19 13th May
Subject: Aim: My favourite day – umiem opisac swój ulubiony dzień.
Zad 1. Na rozgrzewkę połącz w pary wyrażenia dnia codziennego
zad 2. Posłuchaj krótkiej wypowiedzi o favorite day:
zad 3. Przeczytaj notatki i uzupełnij treść e-maila. Napisz odpowiedzi w zeszycie. Nie przepisuj całych zdań.
1- 4-
2- 5-
3- 6 –
Zad 4. Dla chętnych. Napisz 8 zdań o swoim ulubionym dniu w tygodniu, napisz co wtedy robisz. Prace prześlij na maila nauczyciela do 18.05.2020.
Well done! See you!
*wersja do wydruku: Lesson 19
Lesson 20
Subject: Aim: Idealna szkoła w oparciu o przeczytany tekst pt. „Eton, a famous British School” – czytanie ze zrozumieniem.
Zad 1. Posłuchaj nagrania i przeczytaj tekst o szkole Eton ze str 74 w podręczniku. Jest to jedna z najstarszych i najbardziej prestiżowych szkół męskich z internatem w Wielkiej Brytanii.
Zad 2. Przepisz słowniczek do zeszytu:
boarding school – szkoła z internatem
choose – wybierać
modern – nowoczesny
formal – oficjalny
strange – dziwny
wear – nosić
change – zmieniać
zad 3. Przeczytaj tekst jeszcze raz. Przepisz poniższe zdania. Napisz przy każdym zdaniu (T- true) tam gdzie zdanie jest prawdziwe i (F – false) gdzie fałszywe.
- Eton is a school for boys and girls.
- It’s in London.
- The boys live at the school.
- It’s a very old school.
- The classrooms are new.
- The students haven’t got uniforms.
Zad 4. Na zakończenie obejrzyj filmik o szkole Eton z perspektywy Josha.
That’s all. Have a nice weekend.
*wersja do druku: Lesson 20
Tydzień obowiązywania 4 maja – 8 maja
Lesson 15 4th May
Subject: Aim: Użycie przysłówków częstotliwości w zdaniu twierdzącym.
Drodzy uczniowie przysłówki częstotliwości (adverbs of frequency) odpowiadają na pytanie „Jak często” (How often)? Określają one częstotliwość z jaką dana czynność jest wykonywana. Przysłówki częstotliwości mówią o powtarzalnych czynnościach, dlatego często łączą się z czasem Present Simple
Zad 1. Zapisz w zeszycie poniższe przysłówki częstotliwości:
Always – zawsze
Usually – zazwyczaj
Often – często
Sometimes – czasami
Rarely/seldom – rzadko
Hardly ever – prawie nigdy
Never – nigdy
Zad 2. Zagraj w grę w celu utrwalenia poznanych przysłówków częstotliwości:
zad 3. Przepisz do zeszytu poniższą notatkę:
Miejsce przysłówków częstotliwości w zdaniu:
- Przysłówki częstotliwości stawiamy zwykle przed głównym czasownikiem. Np. :
I always have a shower in the morning. She sometimes has spaghetti for dinner.
- Jeśli mamy czasownik to be w zdaniu, wówczas przysłówek częstotliwości postawimy za czasownikiem głównym. Np.:
I am often tired in the morning She is never late to work.
Zad 4. Ułóż wyrazy i wyrażenia we właściwej kolejności. Napisz pełne zdania w zeszycie.
- He/up/gets/usually/at eight o’ clock.
- in the afternoon./always/are/PE lessons/Our
- play/often/in the park./We/football
- emails/She/reads/never/her
- go/rarely/I/for a run.
Zad 5. Homework czyli praca domowa. Ułóż i napisz w zeszycie pełne zdania o Dannym. Użyj przysłówków częstotliwości. Wyślij zdania nauczycielowi na maila do 08.05.2020
Have a nice day! 🙂
*wersja do wydruku: lesson 15
Lesson 16 6th May
Subject: Prepositions of time – przyimki czasu.
Przyimki czasu (Prepositions of Time) służą do określania czasu. Do podstawowych przyimków czasu należą: on, at, in.
Zad 1. Przerysuj tabelę do zeszytu:Uwaga!
mówimy on Sunday morning (w niedzielny poranek), on Friday evening (w piątkowy wieczór) on Monday and Wednesday afternoons ( w poniedziałkowe i środowe popołudnia)
Zad 2. Wybierz właściwy przyimek czasu. Napisz odpowiedzi w zeszycie. Przepisz również przykład.
School starts at eight o’clock.
- We never watch TV at/in the morning.
- I rarely go out at/in night.
- I have dance lessons on/in Tuesdays.
- I usually do my homework in/on the afternoon.
- They often visit friends at/in weekends.
- We always get up late on/in Sundays.
Zad 3. Ułóż i napisz w zeszycie zdania z podanymi wyrażeniami. Użyj podanych przysłówków oraz przyimków in, at i on.
- David watches TV/the evening. (often)
- Joe plays computer games /Saturdays. (usually)
- Mike has his piano lessons/two o clock. (always)
- I go to bed at ten o’clock /weekends. (sometimes)
- You go to school/Sundays. (never)
Zad 4. Sprawdź się i zrób ćwiczenie on – line.
That’s all for today. To wszystko na dzisiaj.
Bye Bye!
*wersja do druku: Lesson 16
Lesson 17 7th/8th May
Subject: Aim: A musical sensation – czytanie i słuchanie ze zrozumieniem.
Zad 1. Posłuchaj nagrania o Robbie Kennedy, śledź tekst w podręczniku na stronie 72.
Zad 2. Przepisz słowniczek do zeszytu:
Host family – rodzina udzielająca gościny
Together – razem
Secret – tajemnica
Proud – dumny
Have fun – dobrze się bawić
Work – pracować
Famous – sławny
Zad 3. Uzupełnij tekst właściwymi wyrazami i wyrażeniami. Wybierz odpowiedź a, b, lub c. Napisz odpowiedzi w zeszycie. Nie musisz przepisywać całych zdań.
Zad 4. Posłuchaj nagrania i wybierz właściwą odpowiedź: a lub b. Napisz odpowiedzi w zeszycie. Przepisz również przykład.
Well done! See you next time!
*wersja do druku: Lesson 17
Tydzień obowiązywania (27 kwietnia – 30 kwietnia 2020 r.)
Lesson 12 27th April
Subject: Aim: Użycie zdań twierdzących w czasie Present Simple.
Czas Present Simple jest najczęściej używanym czasem teraźniejszym w języku angielskim. Stosujemy go w bardzo wielu sytuacjach. Na przykład mówiąc o czynnościach typowych, powtarzających się między innymi przy czynnościach dnia codziennego. Również gdy opisujemy cechy i stany ludzi i przedmiotów. Na dzisiejszej lekcji nauczymy się tworzyć zdania w tym czasie.
Zad 1. Przerysuj do zeszytu tabelkę która przedstawia zdania twierdzące w czasie Present Simple:
Z tabeli wynika, że przy 3 osobie l. poj. ( he/ she/ it ) trzeba dodać końcówkę s do czasownika. Pamiętaj że my brother, my cat, a chair, John, Mary to też 3 os. l. poj.
Uwaga!
- Jeśli czasownik kończy się na -o, -ch, -sh, w 3. osobie liczby pojedynczej musimy dodać końcówkę -es.
go – goes
do – does
watch – watches
finish – finishes
- Jeżeli czasownik kończy się na spółgłoskę -y, w 3. osobie liczby pojedynczej musimy zamienić -y na -ie i dopiero dodać końcówkę -s.
study – studies
cry – cries
try – tries
Uwaga czasownik play jest wyjątkiem i łączy się bezpośrednio z „s” dlatego piszemy he plays/she plays
- Czasownik have w 3. osobie liczby pojedynczej zamieniamy na „has”
np. He has Maths on Mondays.
Zad 2. Wybierz właściwą formę. Napisz pełne zdania w zeszycie. Przepisz przykład:
Zad 3. Uzupełnij zdania podanymi czasownikami w formie czasu present simple. Napisz odpowiedzi w zeszycie. Przepisz przykład:
Zad 4. Rozwiąż ćwiczenie on – line. Uzupełnij zdania poprawną formą czasownika w czasie present simple. Przy 3 os l. poj. pamiętaj o końcówce „s”
Podpowiedź „do the washing–up” znaczy zmywać naczynia
See you on Wednesday!
*wersja do wydruku: Lesson 12
Lesson 13 29th April
Subject: Aim: Utrwalenie zdań twierdzących w present simple.
Na początku dzisiejszej lekcji skupimy się na wymowie końcówki s, którą dodajemy do 3 osoby liczby pojedynczej. Okazuje się, że nie zawsze wymawiamy ją jednakowo, otóż czasami słyszymy „s” czasami „z” a czasami „iż”
Zad 1. Posłuchaj nagrania i potwórz je:
„s” wymawiamy w czasowniku writes
„z” wymawiamy w czasowniku goes
„iz” wymawiamy w czasowniku watches
Zad 2. Przerysuj tabelkę do zeszytu. Potem posłuchaj nagrania i powtórz je.
Zad 3. Uzupełnij tekst właściwymi wyrazami i wyrażeniami. Wybierz a, b lub c. Napisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad 4. wykonaj ćwiczenie on line. W tym ćwiczeniu musisz podać prawidłową formę czasownika, uwaga osoby są wymieszane, masz 1, 2, 3 osobę w liczbie pojedynczej.
Zad 5. Homework. Praca domowa
Opisz jak dzień spędza koleżanka/kolega/brat albo siostra. Podaj przybliżoną godzinę wykonywania czynności. Pamiętaj o końcówce „s” Napisz przynajmniej 10 zdań. Pracę wyślij na maila do 06.05.2020.
Np. My sister gets up at 7 o’clock.
Good luck!
*wersja do wydruku Lesson 13
Lesson 14
Subject: Aim: Prowadzenie rozmów na temat ulubionych programów telewizyjnych.
Zad 1. Posłuchaj nagrania i uzupełnij dialog brakującymi informacjami. Napisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad 2. Zapisz polskie tłumaczenie poniższych pytań:
- What’s your favourite TV programme? – jaki jest twój ulubiony program telewizyjny?
- What day is it on? – W jakim dniu jest w telewizji?
- What time is it on? – W jakich godzinach jest w telewizji?
- What channel is it on? – Na jakim jest programie?
Zad 3. Odpowiedz na pytania z zad 2 związane z twoim ulubionym programem telewizyjnym. Pamiętaj że przy podaniu dniu tygodnia stosujemy on…..
Np. On Mondays/ Thursdays czyli w poniedziałki/ czwartki
Przy podaniu godziny stosujemy at…..
Np. at 5 p.m./ 7 p.m. czyli o 17/19 godzinie.
Have a nice weekend!
*wersja do wydruku: Lesson 14
Tydzień obowiązywania (20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r.)
Lesson 9 20th April
Subject: Is there? Are there? Aim: Zastosowanie pytań: is there/are there oraz krótkich odpowiedzi.
Teraz przypomnimy sobie informacje o tej konstrukcji. Nie musicie tego notować w zeszycie ale przeczytajcie bardzo uważnie:
Konstrukcje there is oraz there are służą do wyrażenia że coś jest, że coś się znajduję. There is odnosi się do liczby pojedynczej a there are do liczby mnogiej. Jeżeli mówimy o jednej rzeczy to stosujemy There is a/an. Jeżeli mówimy o przynajmniej dwóch rzeczach stosujemy there are some.
Mieliśmy też zdania przeczące: przy jednej rzeczy mówimy there isn’t a/an ………Przy więcej niż jedna mówimy there aren’t any……….
Zad 1. Dzisiaj przejdziemy do pytań. Tu poproszę was o przerysowanie tabeli odnośnie pytań i udzielania krótkich odpowiedzi. Tabelkę znajdziecie też w podręczniku na stronie 61.
Wnioski są takie: ( nie musisz wniosków przepisywać, tylko przeczytaj i zapamiętaj) jeśli chcemy się zapytać czy jedna rzecz znajduję się to stosujemy Is there a/an . A jeśli chcemy się zapytać czy więcej niż jedna rzecz znajdują się to stosujemy Are there any.
Zad 2. Napisz pełne pytania w zeszycie stosując wyrażenia Is there i Are there. Potem dopisz krótkie odpowiedzi. Przepisz również przykład:
Is there a TV on the chest of drawers?
Yes, there is.
- ________________ any posters in your bedroom?
No, _______________.
- _____________ an American student in your class?
No, _____________.
- ______________ any pillows on the bed? (pillows to poduszki)
Yes, ___________.
- _______________ a pencil case beside the plant? (beside to obok, plant – roślina, kwiatek)
Yes, ____________.
- __________a DVD player in your school?
Yes, ___________.
Zad 3. Dla sprawdzenia siebie zrób ćwiczenie on-line. Polega ono na uporządkowaniu wyrazów tak żeby utworzyć prawidłowe pytania z konstrukcja Is there /Are there:
*wersja do druku: Lesson 9.
Lesson 10 22th April
Subject. Aim: Revision – Podsumowanie działu 5.
W zeszłym tygodniu zrobiliśmy powtórzenie działu 5, dziś czas na jego podsumowanie.
Czeka was kilka ćwiczeń on-line, które będą podlegać ocenie. Po wykonaniu każdego ćwiczenia na dole ukarze się przycisk finish. Przyciśnij go. Zobaczysz dwie opcje albo check my answers albo email my answers to my teacher. Wybierz drugą opcję: email my answers to my teacher. Potem zobaczysz ramkę gdzie ukażą Ci się dane do uzupełnienia:
enter your full name: tu wpiszesz swoje imię i nazwisko
level/group: swoją klasę
school subject: English
enter your teacher’s email or key code: magdalena.tabor@sp2gk.onmicrosoft.com
I na koniec musisz wysłać dane wciskając przycisk: send
Na odesłanie prac masz czas do 27.04.2020. Good luck!. Nie śpiesz się, w trakcie wykonywania ćwiczenia nie ma limitu czasu, przemyśl dobrze swoją odpowiedź.
zad 1. Wykonaj pierwsze ćwiczenie. Wpisz konstrukcję There is albo There are
zad 2. Wykonaj drugie ćwiczenie. W pierwszej części musisz zaznaczyć true albo false, a w drugiej części połączyć obrazek z opisem.
zad 3. wykonaj trzecie ćwiczenie. Podpisz obrazki odpowiednią nazwą ubrania.
zad 4. Wykonaj czwarte ćwiczenie. Przyciśnij obrazek z ubraniem. Posłuchaj nagrania jeśli opis zgadza się z nagraniem naciśnij true jeśli nie naciśnij false.
zad 5. dla chętnych, nie jest obowiązkowe
Mam nadzieję że dobrze Ci poszło. Za wykonanie wszystkich ćwiczeń dostaniesz jedną ocenę.
*wersja do druku: lesson 10
Lesson 11 23rd/24th April (wybierz datę)
Subject: Aim: Daily routines – wprowadzenie nazw czynności dnia codziennego.
zad 1. Przepisz do zeszytu czynności życia codziennego:
get up – wstawać
have a shower – brać prysznic
get dressed – ubierać się
have breakfast – jeść śniadanie
go to school – iść do szkoły
have lunch – jeść lunch, posiłek około-południowy
go home – iść do domu
do my homework – odrabiać lekcje
have dinner – jeść obiad, obiadokolację
zad 2. Popatrz na obrazki poniżej. Posłuchaj nagrania, czynności zostały przyporządkowane do obrazków. Powtarzaj z nagraniem aby poćwiczyć prawidłową wymowę.
zad 3. Rozwiąż ćwiczenie on -line. Ułóż z rozsypanych literek wyrażenie związane z czynnościami życia codziennego:
zad 4. Napisz w zeszycie swój plan dnia, uwzględnij godzinę kiedy wykonujesz daną czynność.
Have a nice weekend!
* wersja do druku: Lesson 11
Tydzień obowiązywania 15 – 17 kwiecień 2020 r.
Lesson 7 15th April
Subject: Popular Possessions
Aim: Lekcja kulturowa poświęcona ulubionym przedmiotom.
Zad 1. Na rozgrzewkę zrób ćwiczenie on-line wybierając odpowiedni obrazek, który będzie pasował do nagłówka. Na koniec przyciśnij przycisk finish aby sprawdzić czy dobrze wykonałeś ćwiczenie. Otwórz link poniżej:
Zad 2. Przeczytaj i posłuchaj tekstu o ulubionych rzeczach Becky i Jake. Otwórz podręcznik na str 64 lub spójrz na zdjęcie poniżej. Czytaj z nagraniem.
Zad 3. Na podstawie tekstu zdecyduj czy podane poniżej zdania są prawdziwe czy fałszywe. Jeśli zdanie jest prawdziwe obok zdania wpisz literę T (true) jeśli fałszywe wstaw F (false). Zdania z odpowiedziami przepisz do zeszytu:
- Becky is from London
- Becky is ten years old
- Becky’s skates are red
- Becky has got one Harry Potter book.
- Becky favourite subjects is RE
- Jake is from London
- Jake is eleven years old
- Jake’s boot are red
- Jake hasn’t got a poster on his bedroom wall.
zad 4. Praca dodatkowa dla chętnych na ocenę
Wykonaj plakat poświęcony swojej ulubionej rzeczy. Umieść zdjęcie lub narysuj ten przedmiot i opisz go. Format A4 wystarczy. Możesz opisać kilka rzeczy na jednym plakacie. Spróbuj wysłać opis najpóźniej do 20.04.2020
Spójrz na przykład poniżej
* wersja do wydruku: lesson 7 class 4
Lesson 8 16th/17th April
Subject: Review.
Aim: Powtórzenie materiału z rozdziału piątego.
Zad 1. Zaczniemy od powtórzenia nazw ubrań. W tym celu otwórz link poniżej:
Zad 2. A teraz powtórzmy sobie prepositions czyli zaimki miejsca. Zrób ćwiczenie on-line:
Zad 3 Następnie przejdźmy do nazw mebli. Na poniższym obrazku znajdują się przykłady rzeczy, które możemy znaleźć w pokoju. Proszę zapisać ich nazwy w zeszycie.
Zad 4. Powtórzmy jeszcze konstrukcje there is a/ there isn’t a – do liczby pojedynczej
oraz there are some/there aren’t any – do liczby mnogiej
Sprawdź czy to potrafisz. Otwórz link poniżej:
zad 5. Praca dla chętnych. Opisz obrazek stosując wyrażenia there’s a lub there are some. Napisz 8 zdań i wyślij mailem do nauczyciela.
- wersja do wydruku: Lesson 8 klasa czwarta
Tydzień obwiązywania 6 – 8 kwiecień 2020 r.
Lesson 6 6th April
Subject: Clothes
Aim: Poznajemy nazwy ubrań
Zad 1. Przepisz nazwy ubrań do zeszytu:
- Shoes – pantofle
- Shirt – koszula
- Trousers – spodnie
- Shorts – szorty
- Dress– sukienka
- Gloves – rękawiczki
- Cap –czapka z daszkiem
- Jumper – sweter
- Skirt – spódnica
- T-shirt – koszulka
- Socks – skarpetki
- Jacket– kurtka
- Scarf – szalik pamiętaj że liczba mnoga to scarves
Zad 2. Posłuchaj wymowę i powtórz z nagraniem
Zad 3. Dla utrwalenia zrób ćwiczenia online otwierając poniższy link
Zad 4. Posłuchaj nagrania o Camden Lock Market. (Bardzo znane i ogromne targowisko w Londynie) Żeby Ci było łatwiej tekst masz załączony poniżej. Śledź tekst z nagraniem. Czy znasz słówka stalls? To są stragany. Jeśli masz podręcznik otwórz go na stronie 62.
Zad 5. Przeczytaj tekst jeszcze raz i przepisz do zeszytu zdania o Camden Market wybierając właściwe słowo:
- Camden Market is big/quiet.
- It’s open six/seven days a week.
- There are lots of stalls/shops.
- There aren’t any cafes/ supermarkets.
Lesson 7 8th April
Subject Aim: Słuchanie ze zrozumieniem z użyciem poznanego słownictwa związanego z meblami, ubraniami i zaimkami miejsca.
Zad 1. Przypomnij sobie jakie zaimki miejsca poznaliśmy do tej pory, nazwy mebli oraz ubrań.
On/in/under/near/between/opposite/behind/in front of
Bed bookshelves/carpet/chest of drawers/curtains/llamp/mirror/rug/wall/wardrobe
Shoes/shirt/trousers/shorts/dress/gloves/cap/jumper/skirt/t-shirt/socks/jacket/scarf
Zad 2. Posłuchaj nagrania włączając poniższy link i określ czy zdania poniżej są true ( prawdziwe) czy false (fałszywe) Jeśli zdania są fałszywe spróbuj je poprawić . W nagraniu wystąpi słówko duvet czyli kołdra.
- Billy has got a new bed.
- Billy’s socks are in his wardrobe.
- Billy’s chest of drawers is red
- There is a desk and a chair in Billy’s bedroom.
- Jane and Billy likeChelsea football team
Zad 3. Teraz włącz link poniżej i sprawdź czy dobrze opanowałeś poznane słownictwo
Zad 4. Przed wami jeszcze jedno ćwiczenie on line. Posłuchaj historyjki i uzupełnij zdania. Następnie znajdź rzeczy w pokoju i zapisz gdzie się znajdują
Happy Easter to you!
- wersja do druku klasy 4 lesson 6, 7 (1)
Subject: Aim: Zastosowanie some and any.
Drodzy uczniowie dzisiaj zajmiemy się nowy tematem. Nauczymy się prawidłowo stosować określenia: some oraz any.
Zad 1 . Na początek przepisz lesson, subject i aim.
Zad 2. Następnie przerysuj tabelkę z książki z str 59 do zeszytu. Będzie wyglądało następująco:
Twierdzenia |
I’ve got some CDs in my bedroom. |
Przeczenia |
I haven’t got any books in your bedroom |
Pytania |
Have you got any books in your bedroom |
Wnioski są takie. Some używamy w zdaniach twierdzących a any w przeczeniach i pytaniach.
Zad 3. Uzupełnij zdania wpisując some albo any (podręcznik str 59)
Rita has got some photos in her bedroom.
- We’ve got _______ posters in our classroom.
- Have you got _________brothers or sisters?
- I haven’t got _________cousins.
- We haven’t got __________english students in our school.
- Has she got __________ good books?
- The’ve got _____________ cool DVDs
- Have you got __________ pets?
- He hasn’t got ____________ bookshelves in his bedroom.
Czy zauważyłeś że some w tym ćwiczeniu zawsze łączy się z liczbą mnogą? Pamiętaj o tym. Nigdy nie powiemy some book tylko some books. Zapamietaj, że some łączy się z rzeczownikiem w liczbie mnogiej
Zad 4. A teraz małe co nieco na koniec. Naciśnij link i wykonaj ćwiczenia online
1st May Lesson 4
Subject: Aim: Zastosowanie There is ( There’s) / There are w zdaniach twierdzących .
Zad.1. przepisz lesson, subject i aim do zeszytu
Zad 2. Drodzy uczniowie czytajcie uważnie poniższą notatkę a później przepiszcie ją do zeszytu.
Konstrukcja there is oznacza że coś (ktoś) jest/coś (ktoś) znajduje się i odnosi się do liczby pojedynczej.
Np. There is (There’s) a table in the living room. (A table – l. poj.)
Natomiast konstrukcja there are wyraża że pewne rzeczy bądź osoby znajdują się/ są i odnosi się do liczby mnogiej
Np. There are some chairs in the classroom ( chairs – l. mnoga)
Zad 3. Uzupełnij poniższe zdania wyrażeniami there’s a ( przy liczbie pojedynczej) oraz there are some ( przy liczbie mnogiej) (podręcznik str 61)
- __________ British boys in my class.
- __________ dog in the school.
- __________mobile phone on my desk
- __________CDs on the table.
- __________ students in the classroom.
- __________desk in my bedroom.
- __________books in my school bag
- __________ cat on my bed.
Zad.4 Na koniec zapraszam Was do ćwiczeń online.
Uwaga. Czy znajdziecie psikusa prima–aprilisowego na stronie?
Kto wie jak będzie prima aprilis po angielsku?
Have a nice day!
3rd April Lesson 5
Aim: Zastosowanie konstrukcji There isn’t / there aren’t w zdaniach przeczących.
Zad.1. Przepisz lesson i aim do zeszytu.
Hello students, how are you ?
Drodzy uczniowie na poprzedniej lekcji poznaliśmy konstrukcję there is i there are. Wtedy mówiliśmy o zdaniach twierdzących. Dzisiaj natomiast skupimy się na zdaniach przeczących.
Zad. 2 . Przepisz poniższą tabelę ( podręcznik str 61 po środku)
przeczenia | |
Liczba pojedyncza | There isn’t a table |
Liczba mnoga | There aren’t any chairs |
Pamiętaj że w przypadku zdań przeczących w licznie pojedynczej stosujemy there isn’t a
A w liczbie mnogiej there aren’t any
Zad 3. Uzupełnij poniższe zdania wyrażeniami there isn’t a lub there aren’t any
- __________ British boys in my class.
- __________ dog in the school.
- __________mobile phone on my desk
- __________CDs on the table.
- __________ students in the classroom.
- __________desk in my bedroom.
- __________books in my schoolbag
- __________ cat on my bed.
Zad. 4 Na koniec zapraszam Was do ćwiczeń online.
Have a nice weekend!!
- wersja do druku lekcje 3, 4 i 5
Lessonone 25th March
Subject: Aim: Furniture in my room – -poznanie slownictwa z zakresu mebli i rzeczy znajdujących się w pokoju.
Zad. 1 Przepisz lesson, subject, aim oraz słownictwo do zeszytu. ( strona 58 podręcznik)
- abed – łożko
- bookshelves – półki na książki
- a carpet – dywan
- a chest of drawers – komoda
- curtains – zasłony
- a lamp – lampa
- a mirror – lustro
- a rug – dywanik
- a wall – ściana
- a wardrobe – szafa
Zad. 2 Powtórz nazwy po angielsku dwa razy, aby poćwiczyć wymowę
Zad 3Opisz swój wymarzony pokój. Uzupełnij zdania nazwami mebli i przedmiotów. Przepisz zdania do zeszytu.
My dreambedroomhasgot a blue …………………………………………….
My dreambedroomhasgot a big ………………………………………………
My dreambedroomhasgot a small …………………………………………..
My dreambedroomhasgotfour ……………………………………………….
Lessontwo27th March
Subject: Aim: Prepositions of place – określanie położeniaza pomocą przyimków miejsca.
Zad. 1 Przepisz lesson, subject, aim oraz słownictwo do zeszytu. ( strona 59podręcznik)
- on – na
- in – w
- under– pod
- near – blisko
- between – pomiędzy
- opposite – naprzeciwko
- behind– za
- a rug – dywanik
- in front of – przed
Zad. 2 Przeczytaj i przepisz zdania do zeszytu. Wybierz jeden poprawny przyimek miejsca.
- The lamp is under/on the desk.
- The shoesarebetween/in the door and the bed.
- The bedisunder/near the wardrobe.
- The booksare in/on the desk.
*wersja do wydruku: kl4lesson1
Drodzy Uczniowie,
Zachęcamy Was do korzystania z zamieszczonych materiałów! Potraktujcie te ćwiczenia jako sposób na walkę z nudą i lekarstwo na „amnezję językową”. Rozruszajcie umysły. Do dzieła! Good luck!
16 – 20 marca 2020 r.
https://elt.oup.com/student/englishfile/beginner3/grammar/file01/grammar01_a01?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/englishfile/beginner3/grammar/file01/grammar01_b01?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/vocabulary/exercise1?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit01/grammar/exercise4?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit01/grammar/exercise1?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit01/grammar/exercise2?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit02/grammar/exercise4?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit02/grammar/exercise2?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/grammar/exercise1?cc=pl&selLanguage=pl