W razie pytań możecie kontaktować się z nami przez dziennik elektroniczny lub mailowo:
Magdalena Tabor magdalena.tabor@sp2gk.onmicrosoft.com
Ewa Borowska ewa.borowska@sp2gk.onmicrosoft.com
Sylwia Rodziewicz sylwia.rodziewicz@sp2gk.onmicrosoft.com
Monika Kasprzak monika.kasprzak@sp2gk.onmicrosoft.com
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZESYŁANIA PRAC:
- Do sprawdzenia przesyłacie tylko te prace, przy których jest prośba o odesłanie.
- Na odesłanie pracy macie trzy dni robocze od dnia, w którym odbywa się dana lekcja. Oznacza to, że jeżeli lekcja wypada w poniedziałek to pracę należy odesłać do czwartku, jeśli we wtorek to do piątku, jeśli w środę to do poniedziałku, jeśli w czwartek to do wtorku, jeśli w piątek to do środy.
- Jeżeli nie możecie odesłać pracy w danym terminie to koniecznie skontaktujcie się z ze swoją Anglistką.
Wersja pdf podręcznika Explore Treetops 1 jest dostępna pod linkiem explore treetops classbook 1a zeszyt ćwiczeń explore treetops activitity book 1.
Tydzień obowiązywania 22 czerwca – 26 czerwca
Lesson 23
Subject: Body – Utrwalamy poznane słowa dotyczące części ciała.
Zad. 1 Na początku tej lekcji trochę się poruszajmy powtarzając jednocześnie słownictwo o ciele człowieka. Posłuchaj piosenki i wykonuj ruchy o których mowa w danej chwili:
Zad. 2 Dopasuj napisy do części ciała Buda:
Zad. 3 Teraz będzie trochę trudniej. Popatrz na rysunki, zastanów się co to jest po angielsku i kolejno wybierz odpowiednie litery, by zapisać ten wyraz:
Zad. 4. Na koniec zrób str 74 i 75 w zeszycie ćwiczeń.
Well done! Have a nice day!
*wersja do wydruku: Lesson 23
Lesson 24
Subject: Goodbye school, hello holidays – poznajemy słownictwo wakacyjne
Kochani Uczniowie, już za chwilę będą wakacje podczas których czeka na Was wiele przygód. Na pewno zobaczycie wiele wspaniałych miejsc. Przygotujmy się zatem na ten czas i poznajemy nowe, wakacyjne słówka.
Zad. 1 Posłuchajcie piosenki o lodach, słońcu i dobrej wakacyjnej zabawie.
Poznasz w niej nowe słowa:
- a summertime – wakacje
- a beach – plaża
- a park – park
- a countryside – wieś
- a chocolate – czekolada
- a vanilla – wanilia
- a strawberry – truskawka
- an ice-cream – lody
- a Flip-flops – klapki
- a bikini – kostium
- a shorts – krótkie spodenki
- a hat – kapelusz
Poznasz też nowe zwroty:
- Summertime is here again! – znów nastał czas wakacji!
- Goodbye school – żegnaj szkoło
- Hello holidays – witajcie wakacje
- Let’s go to play at the beach or the park – Chodźmy bawić się na plażę lub do parku
- Maybe you prefer the countryside – Może wolisz wiejską okolicę
- Chocolate, vanilla, strawberry cream – lody czekoladowe, waniliowe, truskawkowe
- Ice-cream is all I need – lody są wszystkim, czego mi trzeba
- I’m ready to jump – jestem gotowy do skoku
- The sun is up – słońce wschodzi
- I’m happy – jestem szczęśliwy
Zad. 2 Posłuchaj piosenki jeszcze raz. Może uda Ci się zaśpiewać drugą część samodzielnie?
Great! Have a nice holiday!
*wersja do wydruku: lesson 24
Tydzień obowiązywania 15 czerwca – 19 czerwca
Po oddaniu podręczników do biblioteki, pamiętajcie, że wersje pdf podręczników dostępne są na górze strony pod linkami.
Lesson 21
Subject: Body – poznajemy nowe słówka
Na dzisiejszej lekcji podejmiemy nowe wyzwanie, gdyż poznamy nowe, ciekawe słówka związane z ciałem człowieka. Gotowi? Zaczynamy
Zad. 1. Przyciśnij obrazki, by usłyszeć jak się je wymawia:
a head – głowa
hands – dłonie
arms – ręce
a body – ciało / tułów
legs – nogi
feet – stopy
Zad. 2. Spróbujmy utrwalić nowe słówka. Dopasuj obrazki do nazw:
Zad. 3. Posłuchaj piosenki SPLASH SALSA. Może uda Ci się zaśpiewać, a może nawet zatańczyć razem z muzyką? Salsa to bardzo dynamiczny taniec. Zachęcam!
Zwroty które mogą się przydać:
splash – plusk
in the water – w wodzie
Zad. 4. Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 67 i wykonaj ćwiczenie 1.
See you soon!
*wersja do wydruku: Lesson 21
Lesson 22
Subject: A new friend – wysłuchanie I zrozumienie opowiadania.
Na początku powtórzmy słownictwo z ostatniej lekcji, w tym celu otwórz link i powtarzaj to co słyszysz na filmiku:
zad 1. Teraz posłuchamy historyjki o naszych bohaterach, to już ostatni odcinek losów Buda i Holly i ich przyjaciół. Od dzisiaj również wrona okaże się bardzo pomocna i uratuje wydrę. Zajrzyj do książki na str 69 i posłuchaj.
Słowniczek do historyjki:
Help! – pomocy!
Poor Otter – biedna wydra
Pull! – ciągnij!
Give me your hand – podaj mi swoją dłoń
My leg – moja noga
Zad 2. Teraz ty spróbuj przeczytać opowiadanie. Możesz też powtarzać za nagraniem.
Zad 3. Wykonaj zad 1 i 2 na str. 68 w ćwiczeniach
Zad 4. Poćwicz online:
Well done! See you next week!
*wersja do wydruku: Lesson 22
Tydzień obowiązywania 08 czerwca – 12 czerwca
Lesson 20
Subject: Let’s explore together!- poznajemy krajobraz poza miastem.
Dzień dobry! Drodzy Uczniowie, dzisiaj powtórzymy sobie jeszcze raz nazwy zwierząt i zwrot “There’s”. Nauczymy się też kilku nowych nazw i odwiedzimy miejsca poza miastem. Are you ready? – Jesteście gotowi?
Zad 1. Otwórz podręcznik na str 66, odtwórz dołączony link, w którym usłyszysz pięć nagrań. Do każdego z nich będzie pasował jeden obrazek. W trakcie nagrania wskaż odpowiednie zdjęcie:
Do pełnego zrozumienia nagrania zapoznaj się z nowym słownictwem:
- a tent – namiot
- a farm – farma
- a cow – krowa (dzisiaj już poznaliśmy to słówko, gdy słuchaliśmy piosenki)
- a river – rzeka
- a boat – łódka
Zad. 2. A teraz usłyszysz piosenkę o odkrywaniu okolicy „We’re explorers”
Let’s explore the mountains – odkrywajmy gory
Let’s explore the trees – odkrywajmy drzewa
Let’s explore together – odkrywajmy razem
Zachęcam do wspólnego śpiewania: Słowa piosenki znajdziesz poniżej:
Zad. 3. Następnie posłuchaj wiersza na stronie 67, w ćw 1. w podręczniku There’s a fish…..
Posłuchaj nagrania, następnie spróbuj przeczytać wiersz samodzielnie.
Zad 4. Na zakończenie lekcji otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 66. Jakie zwierzęta mają dzieci? Znajdź i napisz.
Have a nice week!
*wersja do wydruku: lesson 20
Tydzień obowiązywania 01 czerwca – 05 czerwca
Lesson 18
Subject: There’s a dog – zrozumienie i zastosowanie wyrażenia There’s…
Pierwszego czerwca świętujemy Dzień Dziecka z tej okazji życzymy wam wszystkiego najlepszego, dużo radości i miłych niespodzianek w tym wyjątkowym dniu.
Have a happy children’s day!
Zad 1. Na początku lekcji obejrzyjcie filmik „house pets” czyli zwierzęta domowe. Pojawią się też nowe nazwy zwierząt, o których się jeszcze nie uczyliśmy:
Nowe nazwy to :
a hamster – chomik
a chameleon – kameleon
a turtle- żółw wodny
a parrot – papuga
a snake – wąż
a rabbit – królik
zad 2. Na chwilę wróćmy do historyjki „Yummy, honey!” Tam wystąpiło wyrażenie „ There’s a…” czyli tam jest. Jeżeli chcemy powiedzieć: Tam jest żaba mówimy – There’s a frog. Tam jest wąż – There’s a snake.
W podręczniku w ćw 1. na str. 63 posłuchajcie i wskażcie paluszkiem na właściwy obrazkiem.
Zad 2. W ćwiczeniu 2 na str 63 w podręczniku przeczytaj zdania i wybierz właściwe zwierzątko.
Zad 3. Teraz w ramach utrwalenia otwórz poniższy link przeczytaj wrażenie there’s a i połącz z odpowiednim zwierzęciem:
zad 4. Na koniec z okazji Dnia Dziecka czeka na Ciebie surprise czyli niespodzianka. Obejrzyj filmik o Steve and Maggie 🙂 Enjoy watching! ( miłego oglądania)
Well done! Have a happy children’s day once again!
*wersja do wydruku: Lesson 18
Lesson 19
Subject: Utrwalenie konstrukcji „there’s a”
Zad 1. Na początek zaśpiewamy piosenkę “I have a dog”
Posłuchaj i powiedz jakie zwierzątka domowe (pets) ma chłopiec, a jakie dziewczynka?
zad 2. Przejdziemy teraz do wyrażenia there’s czyli tam jest. W tym zadaniu musisz zakręcić kołem i dokończyć zdanie wylosowaną nazwą zwierzątka
zad 3. Teraz czeka na ciebie kolejne ćwiczenie gdzie musisz dopasować wyraźnie „there ‘s a…”do obrazka ze zwierzątkiem:
zad 3. Następie otwórz książkę na str 64. W ćwiczeniu 1 proszę opisz pierwszy i drugi obrazek wskazując zwierzątko i mówiąc there’s a …….
Zad 4. Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń. Wykonaj stronę 63 i 64.
Well done! See you next week!
*wersja do wydruku: Lesson 19
Tydzień obowiązywania 25 maja – 29 maja
Lesson 16
Subject: Animals – poznajemy nowe słowa związane ze zwierzętami.
Podczas dzisiejszej lekcji zaprzyjaźnimy się z kilkoma zwierzętami (animals). Będą to:
a bird – ptak
a bee – pszczoła
a cat – kot
a dog – pies
a fish – ryba
a frog – żaba
Zad. 1
Na początku otwórz poniższy link i naciśnij na każde zwierzątko. Dzięki temu usłyszysz jak się ono nazywa w języku angielskim:
Zad. 2
Teraz wysłuchaj nagrania. Powtórz nazwy zwierząt na głos. Każde zwierzątko zostanie powtórzone dwa razy:
Zad. 3
Dla utrwalenia wejdź w poniższy link. Dopasuj nagrania dźwiękowe nazw zwierząt z ich rysunkami.
zad. 4. Czy wiesz jakie dźwięki wydaje każde z naszych zwierząt: a bird (ptak), a bee (pszczoła), a cat (kot), a dog (pies), a fish (ryba), a frog (żaba)? Posłuchajmy piosenki, a wszystko się wyjaśni. Może uda Ci się ją zaśpiewać?
Zwroty które pojawiają się w piosence i mogą być niezrozumiałe to:
Down by the riverside – nad rzeką
Look at me – spójrz na mnie
Goes (the bee) all day – robi (pszczoła) przez cały dzień
In the river – w rzece
Zad. 5
Teraz otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 58. Napisz po śladzie nazwy zwierząt oraz ich kształty. Na pewno będą się cieszyć gdy dodasz im również trochę kolorów…
Well done! Thank you.
*wersja do wydruku: Lesson 16
Lesson 17
Subject: Yummy, honey- wysłuchanie i zrozumienie opowiadania.
Zad. 1
Na początek mam dla Ciebie małą zagadkę. Posłuchaj nagrania i zastanów się gdzie dziś będziemy:
Już na pewno się domyślasz, że dziś sprawdźmy co słychać u naszych przyjaciół z Treetrops. Wysłuchaj historyjki „Yummy, honey!”. Dzisiaj pojawi się tam nowy zwrot „There’s”. Czy wiesz co on oznacza? „There’s” oznacza „tam jest”. Mówimy na przykład „There’s a sunflower”, co oznacza „tam jest słonecznik”. Teraz posłuchaj (listen) i przeczytaj (read) historyjkę – podręcznik, strona 61.
Czy wszystko było zrozumiałe?
- Look, Bud – spójrz, Bud
- There’s a sunflower – tam jest słonecznik
- There’s crow – tam jest wrona
- Follow me – chodźcie za mną
- Let’s help – pomóżmy (komuś)
- Go away, crow – odejdź wrono
Zad. 2
Teraz zamknij książkę i otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 59. Przeczytaj zdania w dymkach i ponumeruj historyjkę zgodnie z kolejnością wydarzeń. Gdy skończysz, sprawdź w książce czy udało Ci się wykonać ćwiczenie poprawnie.
Zad. 3.
Zostańmy jeszcze przez chwilę na tej samej stronie w ćwiczeniach. Pokoloruj ptaka (the bird), słoneczniki (the sunflowers), pszczoły (the bees), miód (the honey).
Zad. 4.
Następnie zagraj w grę na utrwalenie nazw zwierząt. Good luck:
Zad. 5. Na zakończenie zrób stronę 60 w zeszycie ćwiczeń.
Thank you! See you soon.
*wersja do wydruku: Lesson 17
Tydzień obowiązywania 18 maja – 22 maja
Lesson 14
Subject: What would you like to eat? – poszerzanie słownictwa związanego z jedzeniem.
Zad 1. Obejrzyj filmik przypominający wyrażenia I like / I don’t like
zad 2 Wykonaj ćwiczenie utrwalające I like / I don’t like
I like \ I don’t like exercise
zad 3. A teraz wyobraźmy sobie że jesteśmy w restauracji w Anglii i podchodzi do nas kelner. Zwraca się do nas „ Can I take your order? ( czy mogę przyjąć zamówienie) i pyta nas „What would you like to eat/drink?” ( co chciałbyś zjeść/wypić) Na pytanie odpowiadamy I would like……… (kończymy według uznania)
posłuchajcie o tym piosenki:
zad 4. Powtórz jeszcze raz słownictwo, które wystąpiło w piosence:
Chicken sandwich – kanapka z kurczakiem
Egg – jajko
Onion ice cream – cebulowe lody
soup – zupa
salad – sałatka
rice – ryż
broccoli cake – brokułowe ciasto
milk – mleko
lemonade – lemoniada
fish juice – rybi sok
yum/ yummy – pycha
yuck/ yucky – okropny
zad 5. A ty co byś zamówił/ zamówiła? Dokończ zdanie i powiedz głośno
I would like …….
Zad 6. Dla utrwalenia nazw jedzenia zrób str 57 w zeszycie ćwiczeń
See you soon!
wersja do wydruku: Lesson 14
Lesson 15
Subject: Utrwalenie nazw jedzenia:
Znacie już dużo nazw jedzenia po angielsku i przyszedł czas na ich utrwalenie.
Zad 1. Na początek zaśpiewamy piosenkę „I like food”:
zad 2. Uzupełnij stronę 53 w zeszycie ćwiczeń. Jeśli nie masz ćwiczeń w domu przepisz zdania do zeszytu.
Zad 3. Uwaga a teraz czeka Cię ćwiczenie na ocenę. Na początku wybierz link do swojej klasy. Wpisz imię, nazwisko i klasę, odpowiedz na pytania a na koniec , przyciśnij przycisk „prześlij”. Jeśli quiz nie poszedł Ci dobrze możesz go wykonać drugi raz ale pamiętaj masz maksymalnie dwie próby. Termin wykonania quizu mija 27 maja.
Klasa 1a: Quiz 1a
Klasa 1b: Quiz 1b
Klasa 1c: Quiz 1c
Klasa 1d: Quiz 1d
Zad 4. Na koniec wykonaj str 54 w zeszycie ćwiczeń. Jeśli nie masz ćwiczeń w domu narysuj w zeszycie jedzenie które lubisz i obok niego dorysuj uśmiechnięta minę. Później narysuj jedzenie którego nie lubisz a obok niego dorysuj smutną minę.
Well done!
Wersja do wydruku: Lesson 15
Tydzień obowiązywania 11 maja – 15 maja
Lesson 12
Subject: I like /I don’t like. Wyrażenia lubię / nie lubię
Z poprzedniej lekcji powinniście pamiętać następujące nazwy jedzenia:
water (woda), cheese (ser) , sandwiches (kanapki), crisps (czipsy), orange juice (sok pomarańczowy), carrots (marchewki), cakes (babeczki), grapes (winogrona)
Zad 1. Posłuchajmy piosenki o stworkach, które są bardzo głodne: Na pytanie are you hungry? (Czy jesteś głodny?) Wszystkie odpowiadają: Yes I am. Zwróć uwagę co jedzą.
zad 2. Posłuchaj historyjki o naszych bohaterach, co tym razem im się przytrafiło?
Bud był tak samo głody jak nasze potworki z piosenki. Powiedział: I’m hungry. Powiedział również: I like crisps, I like sandwiches, I like water. Wiesz co to znaczy? Ja lubię czipsy, kanapki i wodę.
Zapamiętaj jeśli coś lubisz to po angielsku mówisz I like…
A jeśli czego nie lubisz to mówisz I don’t like ….
Teraz ty powiedz jakie jedzenie lubisz a jakiego nie lubisz….
I like……..
I don’t like….
Zad 3. Ćwiczenie on line. Przeczytaj zdania i dopasuj obrazki.
Zad 4 otwórz ćwiczenia na stronie 51, zrób ćw 1 oraz 2. Jeśli nie masz ćwiczeń napisz zdania w zeszycie a obok narysuj buźki według wzoru.
Well done! See you soon!
- wersja do wydruku: Lesson 12
Lesson 13
Subject: Utrwalenie wyrażenia I like / I don’t like
Zad 1. Na rozgrzewkę zagramy w grę z balonami. Musisz przebić balon z odpowiednim jedzeniem tak żeby umieścić w odpowiednim wagonie.
zad 2. Pamiętasz na ostatniej lekcji nauczyliśmy się zwrotu „I like” – to znaczy lubię i ”I don’t like” – nie lubię. Teraz posłuchaj nagrania. Co lubi Holly a co lubi Bud? Czy lubią coś wspólnie?
Zad 3. Spójrz na miny bohaterów, Czy mówią I like (lubię) czy I don’t like (nie lubię)? Dokończ zdania za nich….
Zad 4. Na koniec zrób ćwiczenie 1 oraz 2 na str 52 w zeszycie ćwiczeń. Jeśli nie masz zrób te ćwiczenia w zeszycie.
The end. See you next week!
Bye Bye!
*wersja do wydruku: Lesson 13
Tydzień obowiązywania 4 maja – 8 maja
Lesson 10
Subject: Sprawdź jak dobrze umiesz zabawki w języku angielskim – Toys quiz.
Drodzy uczniowie przyszedł czas na sprawdzenie wiadomości z rozdziału o zabawkach.
Na rozgrzewkę zrób ćwiczenie on – line, które polega na połączeniu par zabawek.
Uwaga! Teraz przechodzimy do quizu. Usiądź wygodnie i skup się. Twój wynik będzie podstawą do oceny. Wybierz quiz dla swojej klasy, odpowiedz na wszystkie pytania a na koniec przyciśnij przycisk „wyślij”. Czas na rozwiązanie quizu upływa 15.05.2020.
Klasa 1a : Quiz 1a
Klasa 1b : Quiz 1b
Klasa 1c : Quiz 1c
Klasa 1d : Quiz 1d
Super, cieszę się że rozwiązałeś quiz. Well done!
*wersja do wydruku: Lesson 12
Lesson 11
Subject : Food vocabulary. Poznanie nazw jedzenia.
Zad 1. Dzisiaj poznamy niektóre nazwy jedzenia. Kliknijcie na link i powtarzajcie nowe słówka. Żeby usłyszeć wymowę musisz nacisnąć konkretny obrazek z jedzeniem:
zad 2. W zeszycie ćwiczeń na stronie 49 połączcie nazwy jedzenia z prawidłowym obrazkiem, jeśli nie masz ćwiczeń narysuj carrots, grapes, orange juice, cheese, crisps, water, sandwiches, cakes i podpisz je w zeszycie.
Zad 3 Zagrajmy w grę memory. Musisz dopasować obrazki z nazwą jedzenia.
zad 4. Posłuchaj piosenki naszych bohaterów „Munch munch”. Wszystko im smakuje. Munch munch to mniam mniam a crunch crunch to chrup chrup.
Teraz spróbuj zaśpiewać z nimi.
That’s all for today (to wszystko na dzisiaj)
See you soon 🙂
*wersja do wydruku: Lesson 11
Tydzień obowiązywania 27 kwietnia – 30 kwietnia
Lesson 8
Subject: Toys spelling – ćwiczymy umiejętność pisania zabawek po angielsku.
Drodzy uczniowie dzisiaj poćwiczymy pisownię w języku angielskim tego czego się ostatnio uczyliśmy czyli nazwy zabawek. Wszystkie ćwiczenia z dzisiejszej lekcji pochodzą z zeszytu ćwiczeń Explore Treetops 1. Jeśli ktoś nie ma w domu zeszytu ćwiczeń a ma możliwość wydrukowania to proszę skorzystać z linku do ćwiczeń, który jest podany w zakładce język angielski klasy pierwsze na stronie szkoły. Można też skorzystać ze zdjęcia ćwiczenia i wykonać zadania na kartce.
Zad 1. Otwórz ćwiczenie 1 na stronie 45. Uzupełnij zdania za pomocą wyrazów wyciętych ze str 79 w zeszycie ćwiczeń. Jeśli nie masz ćwiczeń po prostu wpisz nazwę zabawki ołówkiem lub długopisem.
Zad 2. Uzupełnij ćwiczenie 1 i 2 na stronie 46 w zeszycie ćwiczeń.
Zad 3. Uzupełnij ćwiczenie 1 i 2 na stronie 47 w zeszycie ćwiczeń.
Zad 4. Chętni uczniowie mogą uzupełnić wszystkie pozostałe ćwiczenia w rozdziale 5 w zeszycie ćwiczeń.
*wersja do wydruku: Lesson 8
Lesson 9
Subject: Revision of toys – powtórzenie nazw zabawek
Zad 1. Na początek zaśpiewamy piosenkę o małych misiach, z naszą wydrą Otter:
Zad 2. Obejrzyj krótką historyjkę pt „Dangerous toys – czyli niebezpieczne zabawki”
zad. 3 Teraz będziesz mógł spróbować swoich sił w tongue twister. Tongue twister to łamaniec językowy. Posłuchaj nagrania:
Spójrz na tekst i spróbuj teraz ty. Good luck!
Have a nice weekend!
*wersja do wydruku: Lesson 9
Tydzień obowiązywania 20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r.
Lesson 6
Subject: I’ve got a skateboard – utrwalenie wyrażenia „I have got”.
Zad 1. Na początek zapraszam Was do wysłuchania piosenki o zabawkach: What is it?
niektórych zabawek jeszcze się nie uczyliśmy ale warto je poznać np:
a block – klocek
a dinosaur – dinosaur
a kite – latawiec
a plane – samolot
a train – pociąg
zad 2. Teraz zapraszam Was do gry, która sprawdzi czy umiesz już dobrze zabawki. Zakręć kołem i nazwij wylosowaną zabawkę po angielsku. Ciekawe czy pamiętasz jak jest hulajnoga ( a scooter).
Otwórz link i zagraj: toys game
zad 3. Spójrz na obrazek poniżej. Nasi bohaterowie z Treetops Wood mają przy sobie zabawki ale niektórzy zrobili nam psikusa i żartują sobie że mają inne zabawki. Posłuchaj nagrania, popatrz na obrazki i jeśli postać mówi prawdziwe zdanie powiedz yes jeśli nie powiedz no. Posłuchaj uważnie:
Zad 4. Praca domowa czyli homework. Narysuj trójkę bohaterów a przy nich zabawki i podpisz co mówią zaczynając I’ve got a …… . Wybrane zabawki nie muszą być z podręcznika mogą też być np. z piosenki albo z innego źródła. Swoją pracę wyślij do nauczyciela języka angielskiego poprzez mail podany na stronie.
Good luck!
*wersja do wydruku: lesson 6
Lesson 7
Subject: Piosenka „Let’s play”
Zad 1. Na rozgrzewkę zagrajmy w grę. Tym razem trzeba dopasować pary. Jeden element pary to obrazek a drugi pisownia danej zabawki. Spróbuj:
zad 2.Pamiętasz jak mówimy „Ja mam” po angielsku? „I’ve got”. Dzisiaj zagramy w jeszcze jedną grę, zakręć kołem, zobacz co wypadnie i dokończ zdanie „I’ve got a ………” Do dzieła:
W sumie nasi bohaterowie wcale się nie nudzili bo mieli na strychu wiele zabawek i świetnie się nimi bawili. Pamiętasz jakie zabawki mieli, wymień po angielsku? Na koniec piosenki wyszło słonko i wszyscy mogli wyjść na podwórko pograć w piłkę. Hooray!
Słowniczek do piosenki:
It’s a rainy day today – dzisiaj pada deszcz
We can’t go out and play – nie możemy wyjść na podwórko i pobawić się
Let’s play – pobawmy się.
Let’s play inside today – pobawmy się dzisiaj w środku
It’s sunny now – teraz świeci słonko
Let’s go out and play – wyjdźmy na zewnątrz i pobawmy się
Pamiętaj jeśli będziesz chciał zaproponować zabawę samochodzikiem to po angielsku powiesz let’s play with a car . Jeśli będziesz chciała zaproponować zabawę lalką to po angielsku powiesz let’s play with a doll.
zad 4. Zaśpiewaj piosenkę jeszcze raz. Good luck!
* wersja do wydruku: Lesson 7
Tydzień obwiązywania 15.04 – 17.04.2020 r.
Lesson 5
Subject: I’ve got a guitar.
Zad 1. Na początek jako rozgrzewkę zagrajmy w grę dzięki której powtórzymy nazwy zabawek.
Otwórz poniższy link:
zad 2. A teraz spróbujemy nauczyć się mówić po angielsku „ja mam”, czyli „I’ve got”
posłuchaj fragmentu piosenki (do 0:30 min) I’ve got a robot – czyli mam robota. Jeśli podoba Ci się piosenka możesz posłuchać do końca.
Zad 3. Spójrz na obrazek poniżej i spróbuj powiedzieć jaką zabawkę ma Bud/Holly/Squirrel/Hedgehog:
Zad 4. Narysuj siebie jak trzymasz jakąś zabawkę. Może być na kartce A4 albo na mniejszej. Powiedz głośno jaką masz zabawkę, zacznij od „ I’ve got……..…”
- wersja do wydruku: Lesson 5 klasy pierwsze
Subject: Historyjka obrazkowa “The bike race”
Zad 1. Posłuchaj historyjki o wyścigu rowerowym pomiędzy mieszkańcami Treetops. Jak myślisz kto wygra? Posłuchajmy nagrania i dowiedzmy się szczegółów..
A może teraz spróbujesz sam przeczytać? Jeśli jest to trochę za trudne posłuchaj historyjki jeszcze raz.
Słowniczek do historyjki czyli to co powinieneś zapamiętać:
- Bike race – wyścig rowerowy
- Ready, steady, go! – do biegu gotowi start
- Be careful – bądź ostrożny
- I’m the winner – jestem zwycięzcą
Zwróćcie też uwagę że przy jednym rowerze mówimy one bike a przy dwóch/trzech mówimy two/three bikes (trzeba zasyczeć)
Zad 2 . Popatrz i ponumeruj obrazki
Zad 3. Pokoloruj rowery na powyższych obrazkach zgodnie z historyjką.
*wersja do druku klasy pierwsze 6-8.04
Lesson 2
Kochane dzieci! Jak już pewnie zauważyliście przyszła do nas wiosna. Z tej okazji nauczymy się nowej piosenki właśnie o wiośnie. It’s spring, mówimy wtedy kiedy jest wiosna. Wiosną nie zawsze świeci słońce i czasami pada deszcz. W piosence również tak jest. It’s rainy – mówimy wtedy kiedy pada deszcz. O czym jeszcze jest piosenka? Spójrzmy na słowa:
Splashing on the umbrella – kapie na parasolkę
Splashing on the grass – kapie na trawę
A crawling caterpillar. – pełzająca gąsienica
A creeping snail. – pełzający ślimak
Czas na piosenkę. Słowa i muzyka są pod linkiem. Zapraszam o wspólnego śpiewania. Zaśpiewaj tyle razy ile chcesz ale nie mniej niż dwa razy.
Lesson 3
Hello children!
Zad 1. Ostatnio poznaliśmy nazwy zabawek. Powtórzmy je teraz. Naciśnij poniższy link toys vocabulary
A teddy bear, a bike, a car, a skateboard, a doll, a guitar
Zad 2. Posłuchajmy teraz rymowanki o zabawkach – do dzieła!
Zad 3. Aby utrwaliły nam się nowe słówka zagrajmy w grę . Good luck!
Zad 4 . Dla chętnych trochę dodatkowych ćwiczeń. ( tu pojawiają się dwie nowe zabawki – a scooter (hulajnoga oraz a robot – robot)
Lesson one 25th March
Subject: Aim: Toys – poznanie słownictwa z zakresu zabawek
Zad. 1 Posłuchaj i powtórz nazwy zabawek
- a bike – rower
- a car – samochód
- a teddy bear – miś
- a skateboard – deskorolka
- a doll – lalka
- a guitar – gitara
Zad. 2 Zaśpiewaj głośno piosenkę sing la-la- la –la- la
Zad. 3 Przepisz do zeszytu nazwy zabawek z zadania 1.
*wersja do wydruku: kl1lesson1.pdf.
Śpiewamy, gramy i ćwiczymy! Podejmij wyzwanie: zrób wszystkie ćwiczenia na swoim poziomie do 25 marca! Powodzenia!
KLASY I
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level1/?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/natureclub?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level1/songs/songs_su06?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level1/songs/songs_w07?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level1/songs/songs_su04b?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level1/games/games_01_1?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level1/games/games_02_2?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level1/games/games_03_1?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level1/games/games_04_2?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level1/games/games_05_2?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub