W razie pytań możecie kontaktować się z nami przez dziennik elektroniczny lub mailowo:
Sylwia Rodziewicz sylwia.rodziewicz@sp2gk.onmicrosoft.com
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZESYŁANIA PRAC:
- Do sprawdzenia przesyłacie tylko te prace, przy których jest prośba o odesłanie.
- Na odesłanie pracy macie trzy dni robocze od dnia, w którym odbywa się dana lekcja. Oznacza to, że jeżeli lekcja wypada w poniedziałek to pracę należy odesłać do czwartku, jeśli we wtorek to do piątku, jeśli w środę to do poniedziałku, jeśli w czwartek to do wtorku, jeśli w piątek to do środy.
- Jeżeli nie możecie odesłać pracy w danym terminie to koniecznie skontaktujcie się z ze swoją Anglistką.
Wersja pdf podręcznika Explore Treetops 2 jest dostępna pod linkiem explore treetops classbook 2a zeszyt ćwiczeń explore treetops activity book 2
Tydzień obowiązywania 22 – 25 czerwca
Po oddaniu podręczników do biblioteki, pamiętajcie, że wersje pdf podręczników dostępne są na górze strony pod linkami.
Lesson 22
Topic: Cel: Let’s be friends – doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu i czytania.
Zad. 1 Dzisiaj dowiemy się jak Gus i Arche zostali przyjaciółmi. Otwórz podręcznik na stronie 68. Patrz na rysunki i wysłuchaj nagrania.
Zad. 2 Teraz przeczytaj dialog na głos. Na pewno zwróciłeś uwagę na słówko CAN, o którym już mówiliśmy. Teraz widzimy jego zastosowanie w praktyce.
Zwroty pomocne w zrozumieniu historyjki (nie przepisuj ich):
- I’m bored – jestem znudzony / nudzi mi się
- I need a friend – potrzebuję przyjaciela
- You’re in goal – jesteś na bramce
- I’ve got a great idea – mam świetny pomysł
- Shoot! – Strzelaj!
- Let’s be friends – zostańmy przyjaciółmi
Zad. 3 Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 67. Zapisz słowa z ramki w odpowiednie miejsca, a następnie połącz dialogi.
Good job!
*********************************************************
Lesson 23
Topic: Cel: Summer is here – nadeszło lato.
Kochani, dziś nasza ostatnia lekcja przed wakacjami. Dlatego też zapraszamy do zabawy z angielskim. Dziś nic nie piszemy. Nie będą Wam potrzebne zeszyty ani książki. Do dzieła!
Zad.1 Wejdź na stronę: https://bit.ly/2Bvt52Y, kliknij w nagranie, słuchaj i wybieraj poprawny obrazek. Kiedy skończysz, kliknij Check answers, by sprawdzić swoje odpowiedzi.
Zad. 2 Czas na tongue twister, czyli łamacz języka. Wejdź na stronę: https://bit.ly/2BoGoCe. Posłuchaj nagrania: Red lory, yellow lory (czerwona ciężarówka, żółta ciężarówka). Staraj się powtarzać coraz szybciej. Czy udało Ci się nie połamać języka?
Zad. 3 Wejdź na stronę: https://bit.ly/2zRQ8o7, kliknij w głośniczek, posłuchaj i dopasuj nazwę koloru do obrazka.
Zad.4 Wejdź na stronę: https://bit.ly/2NkkS4d, kliknij play, słuchaj, wybieraj właściwą liczbę i pomóż potworkowi.
Zad. 5 Wejdź na stronę: https://bit.ly/2UAp7gb, kliknij w kostkę i wygraj starcie z groźnym piratem.
Zad. 6 Posłuchaj piosenki i przypomnij sobie angielski alfabet – uważaj, ta piosenka potrafi utkwić w głowie na cały dzień: https://bit.ly/2V8EnB8
Miłych wakacji Kochani. Do zobaczenia!
*wersja do wydruku: scenariusze dla kl 2, 22-26.06
Tydzień obowiązywania 15 – 19 czerwca
Po oddaniu podręczników do biblioteki, pamiętajcie, że wersje pdf podręczników dostępne są na górze strony pod linkami.
Lesson 20
Topic: Cel: Wprowadzenie słownictwa związanego ze sportem.
Przepisz lesson, topic do zeszytu.
Zad. 1 Posłuchaj i wskaż.
Popatrz na obrazek na stronie 66, słuchaj i wskazuj na kolejne, ponumerowane obrazki.
Zad. 2 Przepisz do zeszytu słowniczek do działu 8:
Ride a bike – jeździć na rowerze
Dance – tańczyć
Play football – grać w piłkę nożną
Roller skate – jeździć na rolkach
Run – biegać
Do gymnastic – uprawiać gimnastykę
Play basketball – grać w koszykówkę
Swim – pływać
Zad.3 Patrz na obrazki i powtarzaj głośno za nagraniem.
Zad. 4 Posłuchaj wyliczanki:
Zad. 5 Powtórzymy nazwy ubrań. Otwórz ćwiczenia na str. 60, wykonaj zadanie 2: Przeczytaj wyrazy w linijkach. Zakreśl wyraz, który nie pasuje do pozostałych.
Bye bye.
********************
Lesson 21
Topic: Cel: Czasownik „can” – opisujemy swoje umiejętności.
Przepisz lesson, topic do zeszytu.
Wyraz „can” oznacza móc, umieć, potrafić, natomiast „can’t” – nie móc, nie umieć, nie potrafić.
Zatem jeśli ja potrafię jeździć na rowerze powiem: „I can ride a bike”. Jeśli nie umiem jeździć na rolkach powiem: „I can’t roller skate”.
Zad. 1 Posłuchaj piosenki i zobacz, o potrafią, a czego nie potrafią robić zwierzęta.
Zad. 2 Teraz otwórz podręcznik na stronie 67, na zad. 1. Przyjrzyj się obrazkom i wskaż właściwy wyraz can (jeśli nasz bohater potrafi wykonać daną czynność) lub can’t (jeśli nie potrafi).
Zad. 3 Popatrz na tekst piosenki, która jest w zad.2/67 w podręczniku. Posłuchaj i zaśpiewaj.
Zad. 4 Otwórz ćwiczenia na stronie 65. Popatrz na obrazki, znajdź, zakreśl i wypisz nazwy dyscyplin sportowych.
See you next week.
*wersja do wydruku: kl.2.15-19.06
Tydzień obowiązywania 8 – 10 czerwca
Lesson 19
Topic: Cel: Nazwy ubrań i kolorów – ćwiczenia.
Przepiszcie lesson, topic do zeszytu.
Zad. 1 Zagraj w grę. Najpierw kliknij w głośniczek i powtarzaj nazwy ubrań za nagraniem: https://bit.ly/2MBzBav.
Zad. 2 Pozostajemy na stronie: https://bit.ly/2MBzBav. Teraz dopasuj obrazek do wyrazu. Po dopasowaniu wszystkich wyrazów, kliknij Finish, żeby sprawdzić poprawność swoich odpowiedzi. Możesz wykonać to zadanie ponownie klikając przycisk Try again.
Słowniczek do zadania:
Jumper – sweter
Shirt – koszula
Jeans – dżinsy
t-shirt – podkoszulek
socks- skarpetki
trousers – spodnie
jacket – kurtka
sandals – sandały
dress – sukienka
coat – płaszcz
skirt – spódnica
shoes – buty
Do zeszytu zapisz tylko te wyrazy ze słowniczka, których nie znasz.
Zad. 3 Przerysuj sznur z ubraniami. Pokoloruj je zgodnie z podpisami. Zadanie znajdziesz TU: https://bit.ly/2AQlBqY.
Zad. 4 Zagraj w piracką grę: https://bit.ly/2UAp7gb. Kilknij na kostkę do gry, wybieraj poprawne odpowiedzi i przesuwaj się na planszy ale uważaj na wulkany i czyhającego na Ciebie pirata, jeśli Ci dopadnie, zaczniesz grę od początku.
See you soon. – Do zobaczenia wkrótce.
*wersja do wydruku: kl.2.8-10 czerwca
Tydzień obowiązywanie 01 – 05 czerwca
Lesson 17
Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka! Spełnienia marzeń!
Dzisiejsza lekcja będzie wyjątkowa, ponieważ 1 czerwca wypada Dzień Dziecka i chcemy, by była to okazja do świętowania. Dziś nie zaglądamy do zeszytów ani książek.
Czas na gry i zabawy po angielsku. Chcemy być z Wami w dniu Waszego święta, zatem zabawę czas zacząć!
Zad. 1 Zaczniemy od zabawnej historyjki o Stevie i Maggie: https://www.youtube.com/watch?v=kqLHjcUTQ7k&loop=0 – miłego ogladania!
Zad. 2 Czas na wyliczankę-rymowankę o ubraniach. Znajdziesz ją TU: https://www.youtube.com/watch?v=taoCF1cKZSY&loop=0
Zad.3 Przyszła kolej na grę przebij balon: https://wordwall.net/pl/resource/2025733/explore-treetops-2-unit-7
Po prawej stronie znajdziesz zakładkę: MATERIAŁY INTERAKTYWNE, a w niej kolejne gry:
- połącz w pary
- znajdź parę
- test
- teleturniej
Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście. Jeszcze raz Wszystkiego najlepszego 🙂
*********************************************************************************
Lesson 18
Topic: Cel: Put on your shoes – utrwalenie słownictwa związanego z ubraniem
Zad. 1
Wysłuchaj piosenki. Pojawią się w niej nowe zwroty:
put on – załóż
let’s go outside – wyjdźmy na zewnątrz
hurry up – pospiesz się
a scarf – szalik
a jacket – kurtka
a hat – kapelusz
https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU
Czego zapomniał założyć chłopiec przed wyjściem? Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Zad. 2
Połącz nagrania dźwiękowe z rysunkami.
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_07_2?cc=pl&selLanguage=pl
Zad. 3
Otwórz książkę na stronie 62 i wykonaj ćwiczenie 1. Posłuchaj nagrania i pokoloruj dziewczynki zgodnie z opisem ich ubrania.
Zad. 4 Zagraj w gry: https://wordwall.net/pl/resource/535796/angielski/clothes-explore-treetops-2
Po prawej stronie znajdziesz zakładkę: MATERIAŁY INTERAKTYWNE, a w niej kolejne gry:
- ruletka
- losowe karty
- znajdź słowo
Miłego dnia! – Have a nice day.
*wersja do wydruku: kl.2.1-5.06
Tydzień obowiązywanie 25 – 29 maja
Lesson 15
Topic: Cel: „A new dress” – historyjka obrazkowa.p.60
Zad. 1 Zamknij oczy, posłuchaj nagrania i odpowiedz na pytanie: Where’s the story? – Gdzie ma miejsce historyjka?
Zad. 2 Teraz przyjrzyj się obrazkom, przeczytaj tekst i posłuchaj historyjki.
Zad.3 Czas na przypomnienie nazw ubrań. Kliknij w głośniczek, posłuchaj i wybierz właściwy obrazek. Ćwiczenie znajdziesz TU: https://bit.ly/2ye4myD.
Zad. 4 Otwórz zeszyt ćwiczeń na str. 79. Na poprzedniej lekcji zajmowaliśmy się piosenką p.t. „Party clothes”. Posłuchaj jej ponownie i uzupełnij tekst piosenki wyrazami z ramki. Jeśli nie masz w domu ćwiczeń skorzystaj z wersji online, a wyrazy zapisz w zeszycie.
Have a great day.
**********************************************************
Lesson 16
Topic: Cel: I’ve got a grey dress – opisujemy ubiór.
Zad. 1 Na początek przypomnimy sobie historyjkę z poprzedniej lekcji. Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 59, a podręcznik na stronie 60. Uzupełnij historyjkę, z ćw.1/59 w ćwiczeniach, wyrazami z ramki. Zaglądaj do podręcznika, żeby wykonać to zadanie poprawnie.
Zad.2 Sprawdźmy czy pamiętasz nazwy kolorów po angielsku. Kliknij w link, przyjrzyj się kolorom, ich nazwom, a następnie kliknij w głośniczek, żeby posłuchać wymowy. (nie musisz sprawdzać wszystkich z nich – wybierz te, które Cię interesują). Link znajdziesz TU: https://bit.ly/3e5D5xT.
Zad. 3 Wracamy do zeszytu ćwiczeń. Zajmiemy się zad.1/58. Trzeba przyjrzeć się dzieciom, sprawdzić po śladzie, jakie posiadają ubrania i uzupełnić zdania pod obrazkami.
Zad.4 Teraz poćwiczymy wymowę. Klikaj na obrazki i powtarzaj za nagraniem. Zadanie znajdziesz TU: https://bit.ly/2z1I3gf.
See you next week.
*wersja do wydruku: kl.2.25-29.05
Tydzień obowiązywania 18 maja – 22 maja
Lesson 13
Topic: Cel: My clothes – wprowadzenie nazw ubrań.p.58
Kochani dziś powtórzymy i poznamy nazwy ubrań po angielsku.
Zad. 1 Otwórz podręcznik na stronie 58 i przyjrzyj się ilustracji. Posłuchaj nagrania i wskazuj właściwe ubrania na obrazku (zwróć uwagę na to, że są ponumerowane).
Zad.2 A teraz powtarzaj za nagraniem i ćwicz wymowę.
Zad. 3 Przepisz słowniczek do zeszytu.
a T-shirt – podkoszulek
a tracksuit – dres sportowy
a skirt – spoódnica
trousers – spodnie
shorts – krótkie spodenki/ szorty
a dress – sukienka
trainers – buty sportowe/ trampki/adidasy
sandals – sandały
Zad. 4 Otwórz zeszyt ćwiczeń i wykonaj zadanie 1/57 – jest to zagadka z szyfrem. Popatrz na zaszyfrowany alfabet, podaj hasła i połącz je z właściwym obrazkiem. W przypadku braku ćwiczeń napisz hasła w zeszycie i obok dorysuj właściwy obrazek.
***************************************************
Lesson 14
Topic: Cel: Piosenka p.t. „Party clothes”.p.59
Zad. 1 Otwórz podręcznik na stronie 59 I popatrz na zad.1 . Dziewczynka mówi: „I’ve got a pink skirt” – ja mam różową spódnicę. Popatrz na chłopców obok. Przepisz to, co mówią chłopcy do zeszytu, uzupełnij zdania kolorami posiadanych przez dzieci rzeczy. (zwróć uwagę, że chłopiec po środku ma dwukolorowy podkoszulek, dlatego w środku jego wypowiedzi jest and – i).
Zad. 2 Posłuchaj i zaśpiewaj piosnkę p.t. „Party clothes”. Tekst piosenki znajdziesz w podręczniku w zad.2/59.
Zad.3 Teraz powtórzymy nazwy ubrań. Kliknij na obrazek, posłuchaj i powtórz. Zadanie znajdziesz TU: https://bit.ly/2zFju8F
Zad.4 Otwórz zeszyt ćwiczeń na stronie 63 i rozwiąż krzyżówkę. Jeśli nie masz ćwiczeń, wpisz wyrazy we właściwej kolejności do zeszytu.
Zad.5 Praca domowa na ocenę. Korzystaj ze swoich notatek, otwórz zeszyt, kliknij w link i wykonaj zadanie: https://bit.ly/3dWHsv6
Na wykonanie zadania masz 3 dni robocze od dnia, gdy wypada nasza lekcja.
******************************************
UWAGA – jeśli nie masz w domu podręcznika i ćwiczeń, skorzystaj z elektronicznych wersji podanych na samej górze strony.
*wersja do wydruku: kl.2.18-22maja
Tydzień obowiązywania 11 maja – 15 maja
Lesson 11
Topic: Cel: She’s got/ He’s got – ona ma/on ma – ćwiczenia.
Przepis lesson topic do zeszytu.
ZAPAMIĘTAJ
She’s got = She has got (ona ma)
He’s got = He has got (on ma)
Zad.1 Otwórz podręcznik na stronie 52, popatrz na tabelę w zadaniu 1. Posłuchaj nagrania i połóż znaczek/drobny przedmiot w odpowiednim miejscu, na przedmiotach, które posiada chłopiec i dziewczynka.
Posłuchaj nagrania jeszcze raz i sprawdź swoje odpowiedzi.
Zad.2 Popatrz na chłopca, dziewczynkę i na karty obrazkowe rozłożone przed nimi. Przepisz do zeszytu chmurkę, którą wypowiada Bud i uzupełnij ją w zeszycie.
He’s got a …………………..and a ………………………….
She’s got a ………………………..and a ………………………….
Zad. 3 UWAGA! Zadanie na ocenę. Czas na jego wykonanie jest do poniedziałku 18 maja ale prosimy nie zostawiajcie tego na ostatnią chwilę.
Kliknij w link i wykonaj quiz: https://bit.ly/2WlF9fa
Good luck! – Powodzenia!
******************************************************************
Lesson 12
Topic: Cel: Podsumowanie rozdziału 6: Play time.
Przepis lesson topic do zeszytu.
Zad.1 Przepisz zdania do zeszytu według schematu:
Bud’s got a bike/ He’s got a bike.
Holly’s got a Frisbee/ She’s got a Frisbee.
- Tom’s got a bike/ ………………….a bike.
- Robert’s got a racket/ …………………… a racket.
- Kasia’s got a bracelet/ ……………………..a bracelet.
- Zuzia’s got a poster/ ………………………..a poster.
Zad. 2 Otwórz podręcznik na stronie 53, popatrz na obrazek w zadaniu 2. Posłuchaj nagrania i połóż znaczek/drobny przedmiot w odpowiednim miejscu, na przedmiotach, które usłyszysz, a następnie napisz po angielsku nazwy tych przedmiotów do zeszytu.
Zad.3 Popatrz na obrazki, uzupełnij te cztery zdania i przepisz je do zeszytu. Użyj She’s got/ He’s got i nazwy przedmiotu z obrazka.
Zad. 4 Zagraj w grę: Słuchaj nagrania i wybieraj właściwy obrazek:
See you!
*wersja do wydruku: kl.2.lesson11-12
Tydzień obowiązywania 4 maja – 8 maja
Lesson 9
Topic: Cel: Gus and Archie: Do not disturb – historyjka obrazkowa. P.50
Dziś długo wyczekiwany odcinek naszej historyjki obrazkowej p.t. „Do not disturb” – czyli „Nie przeszkadzać”. Przepisz lesson, topic do zeszytu.
Zad. 1. Zanim jednak przejdziemy do historyjki, czas na małe powtórzenie słówek wprowadzonych w tym rozdziale. W tym zadaniu jest kilka podpunktów i zrobimy je kolejno:
– znajdź parę
– połącz w pary
– test
– teleturniej
W tym celu klikamy w link: https://bit.ly/35ieFOb i zaczynamy od tego, co nam się wyświetla czyli znajdź parę. Po skończeniu zadania klikamy w kolejne zakładki po prawej stronie i robimy je po kolei, aż do teleturniej.
Zad.2. Teraz zajmiemy się historyjką. Otwórz podręcznik na stronie 50-51 i przyjrzyj się obrazkom, przeczytaj podpisy i posłuchaj nagrania i zastanów się dlaczego historyjka nosi tytuł: „Do not disturb” – czyli „Nie przeszkadzać”.
2.41
I jak widzicie nasz Archie znowu narozrabiał.
Zad. 3 Teraz przejdziemy do zeszytu ćwiczeń, na str. 49. Jest tam historyjka ale z lukami, trzeba przeczytać historyjkę i uzupełnić ją wyrazami z ramki. Możesz korzystać z podręcznika – będzie Ci łatwiej. Jeśli chcesz możesz ją pokolorować.
*****************************************************
Lesson 10
Topic: Cel: He’s got a skateboard. She’s got a bracelet. – On ma deskorolkę. Ona ma bransoletkę. P. 51
Do tej pory uczyliśmy się jak powiedzieć, że ja coś mam (I’ve got), np. ja mam plakat – I’ve got a poster.
Dziś, nauczymy się jak powiedzieć, że on lub ona coś ma.
Najpierw jednak, przepisz lesson, topic do zeszytu.
Zad. 1 Popatrz na obrazek w zad.1/51 w podręczniku. Na co patrzy przez lornetkę Gus? Napierw patrzy na Kitty i mówi: „She’s got a skateboard” – Ona ma deskorolkę. Potem patrzy na Gus’a i mówi: „He’s got a bike” – On ma rower. Dlaczego w przypadku Kitty jest she, a gdy mówi o Gusie jest he?
Otóż,
ONA – SHE ON – HE
Ona ma – She’s got On ma – He’s go
Ona ma rower – She’s got a bike. On ma rower – He’s got a bike.
Teraz przepisz tę notatkę do zeszytu. Notatkę o she napisz różową kredką, notatkę o he napisz niebieską kredką.
Zad. 2 Jest to zadanie 2/51 z podręcznika. Popatrz na obrazek z poprzedniego zadania. Kitty i Archie bawili się na podwórku obok budy Gus’a. Popatrz na obrazek, na zabawki, a następnie przeczytaj punkty od 1 do 6. Kto ma daną zabawkę Kitty czy Archie?. W punkcie pierwszym jest napisane She’s got a skateboard. – Ona ma deskorolkę (ma ją Kitty). Teraz do zeszytu napisz zdania od 2 do 6. Zdanie zacznij od She’s got (jeśli tę zabawkę posiada Kittty) lub He’s got (jeśli tę zabawkę posiada Archie).
Zad. 3 Czas poćwiczyć budowanie zdań typu I’ve got/She’s got/He’s got oraz słówka z tego działu. Zrób podpunkty:
– porządkowanie
– ruletka
– losowe kart
– znajdź słowo
– otwórz pudełko
Link znajdziesz TU: https://bit.ly/2Yk9Imx
Miłego dnia – Have a nice day!
*wersja do wydruku: kl.2l.9-10
Tydzień obowiązywania 27 kwietnia – 30 kwietnia
Lesson 7
Topic: Play time – wprowadzenie słownictwa związanego z zabawkami. p.48
Zad. 1 Przepisz lesson, topic i słowniczek do zeszytu.
SŁOWNICZEK DO ROZDZIAŁU 5
A poster – plakat
A racket – rakietka
A bike – rower
A bracelet – bransoletka
A kite – latawiec
A helmet – kask
A Frisbee – frisbee
A skateboard – deskorolka
Zad.2 Popatrz na obrazek, posłuchaj nagrania i wskazuj na właściwy element na obrazku.
Zad. 3 A teraz powtarzaj za nagraniem.
Zad. 4 Zagraj w grę. Kliknij w głośnik, a następnie wybierz poprawny obrazek. Grę znajdziesz TU: https://bit.ly/3aAhv27
Have a great day!
*************************************************************
Lesson 8
Topic: Piosenka pod tytułem „The skateboard song”. p.49
Przepis lesson, topic do zesytu.
Zad.1.Popatrz na obrazek w zadaniu 2 i posłuchaj piosenki.
Zad.2 Teraz przypomnimy sobie wyrazy, które poznaliśmy na poprzedniej lekcji. Zagrajmy w grę jeszcze raz: https://bit.ly/3aAhv27
Zad. 3 W zesłym roku, uczylismy się jak powiedzieć: „Ja mam”, np. Ja mam deskorolkę albo ja mam kask. Pamietacie?
Jeśli nie, czas na małe przypomnienie ja mam, to po angielsku „I’ve got”. Czyli:
Ja mam kota: I’ve got a cat.
Ja mam brata: I’ve got a brother.
Zad. 4 Przechodzimy do zad. 1 na stronie 49. Popatrz na obrazek i przeczytaj chmurkę do punktu 1, a następnie popatrz na obrazki 2 i 3, uzupełnij chmurki i przepisz do zeszytu całe zdania.
Zad.5. A teraz zaśpiewaj piosenkę
See you!
*wersja do wydruku: kl2.27-30.04
Tydzień obowiązywania 20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r.
Lesson 5
Topic: Where is the cat? – pytamy o położenie.
Przepisz lesson topic do zeszytu.
Zad. 1 Dziś uczymy się jak zapytać, gdzie coś jest. Na przykład – Where is the cat? – Gdzie jest kot?
Popatrzmy i posłuchajmy: https://bit.ly/2VsOsZ0. Przyjrzyj się obrazkom. Klikaj na podpisy pod nimi, żeby dowiedzieć się, co oznaczają.
Zad. 2 Teraz poćwiczymy on, in, under. Przejdź do zadania: https://bit.ly/2RFXHDV.
W części pierwszej popatrz uważnie na obrazki, kliknij w okienko i wybierz poprawną opcję.
W części drugiej będziemy łączyć obrazki ze zdaniami. Kiedy najedziesz na obrazek kursor myszki zamieni się w ołówek. Przyjrzyj się obrazkom. Przeczytaj zdania, a następnie połącz zdanie z właściwym podpisem. Kiedy skończysz wszystkie przykłady, kliknij finish na dole strony, a następnie opcję chceck my answers. Poprawne odpowiedzi zaświecą się na zielono, a niepoprawne na czerwono. Jeśli chcesz poprawić swój wynik, zrób ćwiczenie jeszcze raz.
Zad. 3 Czas na ćwiczenia na słuchanie. Kliknij w link: https://bit.ly/3aca016, a następnie popatrz na obrazki, posłuchaj nagrania i wybierz poprawną odpowiedź. Kiedy skończysz wszystkie przykłady, kliknij finish na dole strony, a następnie opcję chceck my answers. Poprawne odpowiedzi zaświecą się na zielono, a niepoprawne na czerwono. Jeśli chcesz poprawić swój wynik, zrób ćwiczenie jeszcze raz.
Zad. 4 Przyjrzyjmy się poszukiwaniom żabki. Obejrzyj filmik uważnie: https://bit.ly/3egxEge.
Zad. 5 A teraz posłuchaj piosenki, żeby utrwalić to, czego dziś się uczyliśmy. Znajdziesz ją tutaj: https://bit.ly/2K538rT.
Have a nice day! – Miłego dnia!
*******************************************************
Lesson 6
Topic: Cel: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.
Przepisz lesson topic do zeszytu.
Zad. 1 Obejrzyj nagranie, powtarzaj. https://bit.ly/3bmAlLe.
Zad. 2. Przypomnimy sobie nazwy sprzętów, które możemy znaleźć w sypialni. Skorzystamy ze słowniczka. Znajdziesz go tutaj: https://bit.ly/2WHOuyg, kliknij w obrazki i posłuchaj.
Zad. 3. Czas sprawdzić ile wyrazów pamiętasz. Kliknij w ekran głośniczka, posłuchaj i połącz wyraz z właściwym obrazkiem. Ćwiczenie znajdziesz tu: https://bit.ly/2xxHJEZ.
Zad. 4 Teraz poćwiczymy pytanie where – czyli gdzie. Przyjrzyj się sypialni chłopca. Czego on szuka? Czy widzisz ten przedmiot na obrazku? Obok obrazka jest tekst piosenki – śpiewaj śmiało, tylko nie obudź sąsiadów J https://bit.ly/2RUaP8P.
Zad. 5 Popatrz na obrazki i wybierz poprawny podpis. Ćwiczenie znajdziesz tu: https://bit.ly/3exm1lo.
Zad.6 Uwaga zadanie na ocenę!
Będzie to quiz do zrobienia przez internet. Zanim jednak przejdziecie do ćwiczenia, uważnie przeczytajcie instrukcję.
1.Do przystąpienia zadania potrzebny będzie Wam nick/login – niech u każdego z Was będzie to klasa np. 2a oraz trzy pierwsze litery imienia i trzy pierwsze litery nazwiska. Ja nazywam się Sylwia Rodziewicz, moja klasa to 6f, więc mój login to 6fsylrod.
2.Nie spieszcie się , przemyślcie pytanie i postarajcie się zrobić każdy przykład jak najlepiej. Wasz wynik w grze będzie podstawą do oceny.
3.Nie wysyłajcie nauczycielowi swoich odpowiedzi ani punktacji. Wasze odpowiedzi i wyniki widzimy.
4.Jeżeli quiz nie poszedł Wam zbyt dobrze i chcecie rozwiązać jeszcze raz, wpiszcie nick taki jak poprzednio czyli klasa, trzy litery imienia i nazwiska, do tego dodajcie kropkę na końcu i rozwiążcie go ponownie.
5.Czas na zrobienie tego zadania mija w sobotę o 11.00. Nie zostawiajcie proszę tego zadania na ostatnią chwilę.
Link do quizu znajdziecie tu: https://bit.ly/2VDMsgl
Good luck! – powodzenia!
*wersja do wydruku: kl2.20-24.04
Tydzień obowiązywania (15 kwietnia – 17 kwietnia 2020 r.)
Lesson 4
Topic: Cel: On, in, under – opisujemy położenie.
Przepisz lesson i topic do zeszytu.
Zad. 1 Przypomnij sobie, co znaczy on, in under – możesz zaśpiewać i pokazywać tę: https://bit.ly/2Jht1o6 lub tę: https://bit.ly/2XC0GBk piosenkę.
Zad. 2 Teraz, kiedy przypomnieliśmy sobie on, in, under możemy zrobić ćwiczenia. Kliknij w link:https://bit.ly/2V8YzTI , przyjrzyj się zwierzątkom i wybierz jedną, poprawną opcję. Gdy skończysz wszystkie przykłady, kliknij finish na dole strony, a następnie opcję chceck my answers. Poprawne odpowiedzi zaświecą się na zielono, a niepoprawne na czerwono. Jeśli chcesz poprawić swój wynik, zrób ćwiczenie jeszcze raz.
Zad.3 Czas na większe wyzwanie. Przejdź do ćwiczenia: https://bit.ly/2xtCHcK. Tu trzeba popatrzeć na obrazek i wpisać w okienko jeden wyraz: on/ in/ under. Tak, jak poprzednio kiedy skończysz uzupełnisz wszystkie przykłady, kliknij finish na dole strony, a następnie opcję chceck my answers. Poprawne odpowiedzi zaświecą się na zielono, a niepoprawne na czerwono. Jeśli chcesz poprawić swój wynik, zrób ćwiczenie jeszcze raz.
Zad.4 Czy wiesz, gdzie jest teraz Twój piórnik? W zeszycie narysuj gdzie jest Twój piórnik, a następnie podpisz rysunek, wpisując on/ in/ under.
Have a great day!
*wersja do wydruku: kl2.15-17.04
Tydzień obowiązywania (6 kwietnia – 8 kwietnia 2020 r.)
Lesson 3
Topic: Cel: A messy bedroom – historyjka obrazkowa.
Zad. 1 Zamknij oczy i posłuchaj nagrania. Jak myślisz, gdzie ma miejsce nasz dzisiejszy odcinek? Co udało Ci się usłyszeć? 2.27
A teraz popatrz na obrazki i wysłuchaj historyjki. Kto ma straszny bałagan w pokoju? 2.28
Zad. 2. Popatrz na obrazki z zad.2 na stronie 43, pod obrazkami są zdania. W każdym zdaniu są trzy możliwe opcje. Wybierz poprawną i zapisz ją w zeszycie. Nie przepisuj całych zdań!
Jeśli nie pamiętasz tych wyrazów, możesz zajrzeć do słowniczka z poprzedniej lekcji lub obejrzeć piosenkę: https://bit.ly/2UOeQfr
Have a great day!
*wersja do wydruku: Lesson4.kl2
Tydzień obowiązywania (30 marca – 3 kwietnia 2020 r.)
Lesson 2
Topic: Cel: My room – nazywanie sprzętów.
Dziś nadal ćwiczymy nazwy sprzętów, które można znaleźć w sypialni. Przepisz do zeszytu lesson topic i zaczynamy J
Zad.1 Przeczytaj poniższe wyrazy:
- A bookshelf
- Drawers
- A wardrobe
- A rug
- A lamp
- A chair
- A lamp
- A bed
- A desk
Czy pamiętasz co oznaczają po polsku? Jeśli nie, to możesz zajrzeć na poprzednią stronę w zeszycie i sprawdzić w słowniczku lub znowu zajrzeć do słowniczka ilustrowanego Buda. Przypominam, że znajdziesz go TU: https://bit.ly/2WHOuyg
Zad. 2 Narysuj jeden, gigantyczny przedmiot z zadania 1, niech zajmie całą stronę w zeszycie, pokoloruj go i podpisz po angielsku.
Zad. 3 Czas sprawdzić, które wyrazy już pamiętasz. Zobaczysz pokój koleżanki Buda i Holly. Popatrz na sprzęt na obrazku, powiedz jego nazwę, a następnie kliknij myszką, żeby sprawdzić czy miałeś/ miałaś rację. Grę znajdziesz TU: https://bit.ly/2xqEq1U
See you soon – do zobaczenia
***********
Lesson 3
Topic: Cel: In, on under – opisujemy położenie.
Dziś będziemy uczyć się opisywania położenia, to znaczy, że będziemy opisywać czy przedmiot jest na, pod albo w czymś. Przepisz lesson topic do zeszytu.
Zad.1. Obejrzyj filmik i posłuchaj piosenki, znajdziesz go TU:https://bit.ly/2Jht1o6 . Śpiewaj i pokazuj!
Zad. 2. SŁOWNICZEK DO LEKCJI:
in – w (w srodku)
on – na
under – pod
Kolorowymi kredkami lub pisakami przepisz słowniczek do zeszytu.
Zad. 3. Przypomnij sobie nazwy wyposażenia pokoju. Sprawdź się ponownie ze słowniczkiem Bud’a. Przypominam, że znajdziesz go TU: https://bit.ly/2WHOuyg
Bye bye! – pa pa!
*wersja do wydruku:kl2.2,2.3
Lesson 1 25th March
Topic: Cel: My bedroom – wyposażenie sypialni.
Zad. 1 Przepisz lesson, topic i słowniczek do zeszytu.
SŁOWNICZEK DO ROZDZIAŁU 5
- a bookshelf – półka
- drawers – szuflady
- a wardrobe – szafa
- a rug – dywanik
- a lamp – lampa
- a chair – krzesło
- a bed – łóżko
- a desk – biurko
Zad.2 Jak wiecie w języku angielskim pisownia różni się od wymowy. Bud pomoże nam z wymową tych wyrazów. Kliknij w obrazek, a dowiesz się jak ta rzecz nazywa się po angielsku. Powtarzaj za Budem! Ćwiczcie razem! Słowniczek obrazkowy znajdziesz TU: https://bit.ly/2WFYPdX
Zad. 3 Posłuchaj piosenki pod tytułem „Messy bedroom”. Znajdziesz ją TU: https://bit.ly/3bsuPql
Have a nice day – miłego dnia!
*wersja do wydruku: kl2lesson1
Śpiewamy, gramy i ćwiczymy! Podejmij wyzwanie: zrób wszystkie ćwiczenia na swoim poziomie do 25 marca! Powodzenia!
KLASY II
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/natureclub?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/songs/songs_a01?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/songs/songs_sp01?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/songs/songs_w03?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_01_2?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_02_1?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_03_1?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_04_1?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub
https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_04_2?cc=pl&selLanguage=pl&mode=hub