Magdalena Tabor magdalena.tabor@sp2gk.onmicrosoft.com
Ewa Borowska ewa.borowska@sp2gk.onmicrosoft.com
Sylwia Rodziewicz sylwia.rodziewicz@sp2gk.onmicrosoft.com
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZESYŁANIA PRAC:
- Do sprawdzenia przesyłacie tylko te prace, przy których jest prośba o odesłanie.
- Na odesłanie pracy macie trzy dni robocze od dnia, w którym odbywa się dana lekcja. Oznacza to, że jeżeli lekcja wypada w poniedziałek to pracę należy odesłać do czwartku, jeśli we wtorek to do piątku, jeśli w środę to do poniedziałku, jeśli w czwartek to do wtorku, jeśli w piątek to do środy.
- Jeżeli nie możecie odesłać pracy w danym terminie to koniecznie skontaktujcie się z ze swoją Anglistką.
Wersja pdf podręcznika Steps Plus 5 jest dostępna pod linkiem Steps Plus V classbook a zeszyt ćwiczeń Steps Plus 5 activity book.
Tydzień obowiązywania 22 – 25 czerwca
Po oddaniu podręczników do biblioteki, pamiętajcie, że wersje pdf podręczników dostępne są na górze strony pod linkami.
Lesson 36 22nd/23rd/24th/25th June (wybierz datę)
Topic: Cel: Listening practice – doskonalenie techniki słuchania ze zrozumieniem.
Przepisz lesson, topic do zeszytu.
Zad. 1 Posłuchaj nagrania i obejrzyj filmik o typowej brytyjskiej szkole. Przeczytaj pytania pod filmikiem i zaznacz poprawną odpowiedź.
https://test-english.com/listening/a1/schools-in-britain-listening-test/
Zad. 2 Posłuchaj nagrania i obejrzyj filmik o czynnościach rutynowych. Przeczytaj pytania pod filmikiem i zaznacz poprawną odpowiedź.
https://test-english.com/listening/a1/daily-routines-listening-test/
Zad. 3 Podaj wyraz o znaczeniu przeciwnym do podanego (antonim), w stopniu wyższym:
https://test-english.com/grammar-points/a1/comparative-adjectives/
Zad. 4. Wybierz poprawną formę wyrazu, by zdania z przymiotnikami w stopniu wyższym były poprawne: https://test-english.com/grammar-points/a1/comparative-adjectives/2/
Bye bye!
************************
Lesson 37 22nd/23rd/24th/25th June (wybierz datę)
Topic: Holiday activities
Zad.1
Zapewne myślami jesteście już na wakacjach. Dlatego tematem dzisiejszej lekcji są różne wakacyjne aktywności. Dopasuj podpisy do obrazków
Zad.2
Każdy w rodzinie ma inny pomysł na wymarzone wakacje. Pewnego razu dostają wiadomość, że wygrali wakacyjny wyjazd? Obejrzyj filmik. Gdzie wyjechała rodzina i czy to były udane wakacje?
Zad.3
Kliknij” Games „( pod filmem). Dopasuj zwroty do odpowiednich kategorii.
***************************************************
Lesson 38 22nd/23rd/24th/25th June (wybierz datę)
Topic: Holiday postcard
Drodzy uczniowie, to nasza ostatnia lekcja w tym roku szkolnym. Wiemy, że był to niełatwy czas dla wielu z Was, ale poradziliście sobie bardzo dobrze. Na koniec zajmiemy się pocztówką z wakacji.
Zad.1 Za chwilę przeczytamy pocztówkę z Londynu, ale najpierw kliknij Preparation ( nad pocztówką) i połącz słowa z obrazkami.
Następnie przeczytaj treść pocztówki
Zad.2
A teraz kliknij pod pocztówką „Games” ( link z zadania 1). Do każdego dnia tygodnia dopasuj zdania na temat tego, co Lucy robiła w Londynie.
Zad.3
Posłuchaj nagrania- I was at the seaside
*Dla chętnych
Wykonaj chant , włącz Transcript, by widzieć zapis słowny. Kliknij „Games” i połącz wyrazy z obrazkami.
Have a great holiday!
*wersja do wydruku: kl 5 22-25.06.
Tydzień obowiązywania 15 – 19 czerwca
Po oddaniu podręczników do biblioteki, pamiętajcie, że wersje pdf podręczników dostępne są na górze strony pod linkami.
Lesson 33 15th/16th/17th/18th/19th June (wybierz datę)
Topic: Nature – przypomnienie słownictwa
Wakacje coraz bliżej dlatego warto przypomnieć sobie słówka związane z otaczającą nas naturą.
Zad. 1 Sprawdź czy pamiętasz słówka których uczyliśmy się w rozdziale 5. Wybierz prawidłową odpowiedź.
https://wordwall.net/pl/resource/818352/angielski/nature-unit-5-steps-plus
Zad. 2 Teraz będzie trochę trudniej. Dokończ zdania. Musisz je przeczytać bardzo dokładnie, by wybrać prawidłową odpowiedź.
https://wordwall.net/pl/resource/904833/angielski/unit-5-steps-plus-v-nature-v
Zad. 3
Posłuchaj piosenki “I love summertime”. Co w wakacjach lubią bohaterzy piosenki? Odpowiedź zapisz w zeszycie.
https://www.youtube.com/watch?v=Xg5i9rxxuJM
Zad. 4
Obejrzyj bajkę Bing – summertime. Nie przejmuj się jeśli nie zrozumiesz wszystkiego. Spróbuj domyślić się z kontekstu jaki jest przebieg wydarzeń. Co zapakowali przyjaciele do koszyka na piknik? Odpowiedź zapisz w zeszycie.
https://www.youtube.com/watch?v=TrM2X4x1zXo
********************************
Lesson 34 15th/16th/17th/18th/19th June (wybierz datę)
Topic: Ćwiczenia z frazą – I’ve got
Dzisiaj przypomnimy sobie frazę “I’ve got”. Czy pamiętasz co ona oznacza?
Zad. 1 Obejrzyj krótki i prosty filmik, by przypomnieć sobie użycie “I’ve got”
https://www.youtube.com/watch?v=ibTiIaI6KsE
Zad. 2 Przypomnij sobie jak zadajemy pytania związane z tym zwrotem
https://wordwall.net/resource/759465/angielski/questions-have-you-got-has-she-got
Zad. 3 Rozwiąż krzyżówkę wpisując prawidłowe tłumaczenia
https://wordwall.net/resource/1684482/angielski/have-got-has-got
Zad. 4 Teraz otwórz książkę na stronie 65, przeczytaj historyjkę. Posłuchaj nagrania
Poszukaj odpowiedniego fragmentu i poszukaj tłumaczenia poniższego dialogu. Jeśli potrafisz przetłumaczyć samodzielnie, zapisz tłumaczenie, a potem sprawdź czy Ci się udało. Popraw ewentualne błędy.
Agata: Mam 25 funtów ze sponsorowanej wycieczki rowerowej.
Sophie: To świetnie! Ja mam 30 funtów.
Agata: A Ty, Marcus?
Marcus: Ja mam 40 funtów, ale potrzebuję 40 funtów, żeby naprawić rower mojego kuzyna.
***********************************************
Lesson 35 15th/16th/17th/18th/19th June (wybierz datę)
Topic: Comparative and superlative adjectives – przypomnienie i utrwalenie
Zad. 1
Na początku dzisiejszej lekcji przypomnijmy sobie zasady stopniowania przymiotników. Obejrzyj filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=v9fw-ldZElo
Zad. 2 By utrwalić sobie comparative adjectives możesz też posłuchać piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=8jkU-s5BM0c
Zad. 3 Rozwiąż zadania
- https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_01?cc=pl&selLanguage=pl
- https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_02?cc=pl&selLanguage=pl
- https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_03?cc=pl&selLanguage=pl
- https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_04?cc=pl&selLanguage=pl
Zad. 4
Wybierz prawidłową odpowiedź
https://wordwall.net/resource/750015/angielski/comparative-superlative-adjectives
Zad. 5 Dla chętnych
Na zakończenie tej lekcji napisz w zeszycie 5 zdań o zdań o sobie wykorzystując stopniowanie przymiotników ( stopien wyższy lub najwyższy przymiotnika) np. I am older than my sister. I am the tallest person in the class.
*wersja do wydruku: kl.5.15-19.06
Tydzień obowiązywania 08 – 10 czerwca
Lesson 31 8th/9th/10th June (wybierz datę)
Topic: Past Simple in the context
Zad. 1
Wysłuchaj nagrania, a następnie przeczytaj komiks ze strony 107.
Zwroty, które mogą Ci się przydać:
- terrible news – okropne wiadomości
- afraid- przestraszony
- safe- bezpieczny
- an evil plan – diabelski plan
- catch in a trap – złapać w pułapkę (catch- caught)
- strong- silny
- can’t fly – nie potrafić latać
- escape from – uciec od czegoś
- clever- bystry
- guinea pig – świnka morska
- break- rozbić / połamać (broke – broken)
- destroy- zniszczyć
- join us – dołącz do nas
Zad. 3
Wysłuchaj nagrania jeszcze raz. Wykonaj zadanie 9/107. Wybierz poprawną odpowiedź.
Zad. 4
Teraz wykonaj zadanie 10/107. Ułóż słowa w odpowiedniej kolejności tak, by powstały pytania. Zapisz je w swoim zeszycie.
Zad. 5
Na zakończenie tej lekcji obejrzyj filmik “What did you do?”.
https://www.youtube.com/watch?v=pcWBtzTnpb8
*************************************************************
Lesson 32
8th/9th/10th June (wybierz datę)
Topic: Talking about past event
Zad. 1
Otwórz książkę na stronie 106. Spójrz na tekst piosenki “What a feeling!”. Uzupełnij luki czasownikami z ramki. Następnie wysłuchaj nagrania. Czy udało Ci się dobrze dopasować czasowniki?
Zad.2
Przeczytaj email od Kevina na temat jego wizyty na stadionie Wembley- podręcznik ćw. 1 s. 109
Zad.3
Odpowiedz krótko na pytania- ćwiczenie 6 s. 109
Zad. 4
W emailu zastosowano słowo when do połączenia dwóch wydarzeń opisanych w czasie past simple
When we arrived at the stadium, it started to rain. ( Kiedy przybyliśmy na stadion , zaczęło padać.)
When we got home, we went to bed. ( Kiedy wróciliśmy do domu, poszliśmy spać.)
Zad. 5
Przeczytaj informację z ramki – ćw.7 s. 109
Zad.6
Połącz dwa zdania pojedyncze w jedno zdanie złożone za pomocą słowa when. Każde zdanie zacznij od when- ćw. 8 s. 109
Zapisz temat i ćwiczenie 8 w zeszycie.
*wersja do wydruku: kl 5 8-10.06
Tydzień obowiązywania 01-05 czerwca
Lesson 28
1st/2nd/3rd/4th/5th June (wybierz datę)
Topic:Talking about holidays
Przepisz lesson, topic do zeszytu. Otwórz podręcznik na stronie 105.
Zad. 1
Wysłuchaj poniższego nagrania. Wybierz poprawne odpowiedzi w zdaniach w ćwiczeniu 1. Następnie przeczytaj dialog z nagrania załączony poniżej tego ćwiczenia. Sprawdź, czy odpowiedzi, które zaznaczyłeś podczas wysłuchania nagrania, zgadzają się.
Zad.2
Aby wzmocnić znaczenie przymiotników możemy poprzedzić je przysłówkami np. very (bardzo), quite (całkiem), really ( naprawdę, bardzo), a bit ( trochę) Znajdź w dialogu z ćwiczenia 1 przykłady użycia tych wyrazów w zdaniach . Zapisz te zdania w zeszycie.
Zad. 3
Wykonaj ćwiczenie 3 ze strony 105. Wpisz przysłówki z nawiasów w odpowiednim miejscu w zdaniach ( przed przymiotnikiem). Zdania zapisz w zeszycie.
Zad. 4
Wysłuchaj dialogów. Zapamiętaj jakie kraje odwiedzili Imogen i John? Następnie oznacz zdania w ćwiczeniu 5/105 jako prawdziwe lub fałszywe.
Zad. 5
Wybierz prawidłowe odpowiedzi w ćwiczeniu 6/105.
Zad. 6
Na zakończenie tej lekcji posłuchaj pieśni podróżnika. Może podczas wakacji będziesz ją sobie nucić? 😊
************************************************************
Lesson 29
1st/2nd/3rd/4th/5th June (wybierz datę)
Topic: Past Simple – questions and short answers
Dzisiaj wrócimy do nauki czasu past simple. Zajmiemy się pytaniami i krótkimi na nie odpowiedziami. Wiesz już, że w czasie tym występuje operator DID. Będzie on nam potrzebny by zadać pytanie. Stawiamy go na początku:
Did you see that? – Widziałeś to?
Did she speak to Ann yesterday? – Czy ona rozmawiała wczoraj z Anną?
Zwróć uwagę na to, że przy pytaniach czasownik pozostaje w bezokoliczniku. Nie zmieniamy jego formy.
Aby udzielić krótkiej odpowiedzi w czasie Past Simple mówimy:
- Yes, I/you/he/she/it/we/they did.
- No, I/you/he/she/it/we/they didn’t
np.
- Did you finish your homework?
- No, I didn’t. (Czy skończyłeś już odrabiać pracę domową? Nie, nie skończyłem)
- Did you go to school yesterday?
- Yes, I did. (Czy poszedłeś wczoraj do szkoły? Tak, poszedłem.)
Przepisz teraz lesson, topic do zeszytu oraz powyższe pytania i odpowiedzi.
Zad. 1.
Na początku poćwiczmy układanie pytań w czasie Past Simple. Wykonaj ćwiczenie. Ułóż słowa w poprawnej kolejności.
Zad. 2
Teraz utrwalimy krótkie odpowiedzi w czasie Past Simple. Wykonaj ćwiczenie. Wpisz poprawną odpowiedź.
Zad. 3
Otwórz podręcznik na stronie 106. Wykonaj ćwiczenie 2. Zapisz pytania w zeszycie na temat wczorajszego dnia ( na początku każdego pytania wstaw Did). Pod każdym pytaniem udziel krótkiej odpowiedzi.
Zad.4
Zagraj w grę. Wybierz poprawną odpowiedź. Zwróć uwagę na to, o kim jest mowa w pytaniu.
******************************************************************************
1st/2nd/3rd/4th/5th June (wybierz datę)
Lesson 30
Topic: Past Simple- questions
Zad.1 Dzisiaj nauczymy się zadawać pytania szczegółowe w czasie Past Simple (szczegółowe bo pytamy o szczegóły np. Kto wyjechal ? Kiedy wyjechal? Gdzie wyjechał? Z kim wyjechał? itd.)
Czy pamiętasz co oznaczają słowa: Who? What? When? Where? Why? How?
Jeżeli nie pamiętasz to zapisz:
Who?- Kto? ? What? – Co? When? – Kiedy? Where? – Gdzie? Why? – Dlaczego? How?- Jak?
Jeśli chcemy zadać pytania szczegółowe, słówko pytające stawiamy przed DID. Np.
Where did you spend last holiday? ( Gdzie spędziłeś ostatnie wakacje?)
When did you buy this car? ( Kiedy kupiłeś ten samochód?)
Why did your team lose the match last week? ( Dlaczego twoja drużyna przegrała mecz w zeszłym tygodniu?)
What did you do yesterday? ( Co robiłeś wczoraj?)
Zapisz powyższe przykłady w zeszycie.
Uwaga! Gdy pytamy o podmiot ( wykonawcę czynności) nie używamy operatora “did” a czasownik jest w formie czasu past simple np.his
Who bought this car? ( Kto kupił ten samochód?)
Who lost the match? ( Kto przegrał mecz?)
Zad.2
Użycie pytania: What did you do yesterday/ last weekend? utrwalimy sobie oglądając filmiki
Zad.3
Odpowiedz na pytania co robiłeś wczoraj i w ostatni weekend. Możesz (lecz nie musisz) wykorzystać czasowniki z ćwiczenia 4 s.106 lub z filmików z zadania poprzedniego. Pytania i odpowiedzi zapisz w zeszycie.
What did you do yesterday?
What did you do last weekend?
Zad.4
Ułóż pytania z rozsypanki wyrazowej
Zad.5
Wybierz poprawną krótką odpowiedź
Zad.6
Dopasuj wyrazy pytające tak, by powstały poprawne zdania pytające
*wersja do wydruku: kl.5.1-5.06.
Tydzień obowiązywania 25 maja – 29 maja
Lesson 25 25th/26th/27th/28th/29th May ( wybierz właściwą datę)
Topic: Past Simple Negative
Zad.1
Zajmiemy się dzisiaj tworzeniem zdań przeczących w czasie przeszłym Past Simple.
Ucząc się przeczeń w języku angielskim warto jest na samym początku wrócić do czasu Present Simple i przypomnieć sobie jak wyglądają przeczenia w tym właśnie czasie. Oto przykład przeczenia w czasie Present Simple:
I don’t watch horror films. / Nie oglądam horrorów/
A teraz zobaczmy jak wygląda przeczenie w czasie Past Simple:
I didn’t watch horror films. /Nie oglądałem horrorów/
Jak widzimy na tym przykładzie jedyna różnica polega na zmianie formy don’t na formę didn’t. Forma ta powstaje poprzez połączenie dwóch wyrazów:
did+not= didn’t
Bardzo dużym ułatwieniem w przypadku czasu Past Simple jest to, że przeczenia wyglądają dokładnie tak samo dla wszystkich osób. Nie ma tutaj żadnych wyjątków, nawet dla trzeciej osoby liczby pojedynczej przeczenie wygląda tak samo jak dla pozostałych osób. Tabelka poniżej pokazuje jak tworzymy przeczenia dla wszystkich osób. Zapisz w zeszycie temat i poniższą notatkę:
Liczba pojedyncza | |||
I / You / He / She / It | didn’t | watch | |
Liczba mnoga | |||
We / You / They | didn’t | watch | |
Podmiot + didn’t ( did not) + forma podstawowa czasownika
Bardzo ważną rzeczą o której należy pamiętać jest to, że czasownik w przeczeniach jest używany w podstawowej formie. Nie używamy tu formy przeszłej czasownika. Jest ona używana wyłącznie w zdaniach twierdzących
A teraz obejrzyj filmik i posłuchaj wymowy formy przeczącej.
Popatrz jak zmienią się zdania twierdzące na przeczące(pierwszy przykład z czasownikiem regularnym, drugi z nieregularnym). Przepisz je do zeszytu.
He played tennis last weekend.
He didn’t play tennis last weekend.
He met his friends yesterday.
He didn’t meet his friends yesterday.
Zad.2
Poćwiczymy użycie przeczeń za pomocą gry: O rety! Krety!. Wskaż kreta z poprawną formą przeczącą ( po didn’t musi być forma podstawowa czasownika).
https://wordwall.net/pl/resource/897128/past-simple-negative
Zad 3
Wybierz właściwą formę
https://wordwall.net/pl/resource/2308020/past-simple-negative-2
Zad.4
Uzupełnij zdania właściwymi przeczeniami
https://wordwall.net/pl/resource/1102495/angielski/didnt
****************************************
Lesson 26 25th/26th/27th/28th/29th May ( wybierz właściwą datę)
Topic: Past Simple Negative – exercises
Zad.1
Dzisiaj utrwalimy sobie tworzenie przeczeń w czasie Past Simple. Zaczniemy od ćwiczenia z podręcznika ćw.2 s. 104. Zapisz w zeszycie temat i przepisz tylko zdania przeczące z tego ćwiczenia. Podpowiedź- dodaj didn’t przed czasownikami, które są w nawiasach.
Zad.2
Podręcznik ćw.3 s. 104- zmień zdania twierdzące na przeczące, następnie zaznacz V jeżeli zdanie przeczące jest prawdziwe w Twoim przypadku.
Zad.3
W poniższym ćwiczeniu zmień zdania twierdzące na przeczące używając formy didn’t
Zad.4
Wybierz poprawną formę czasownika
Zad.5
Wstaw poprawną formę czasownika.
*****************************************
Lesson 27 25th/26th/27th/28th/29th May (wybierz datę)
Topic: Cel: South Africa – blog Agaty: wycieczka do RPA – czytanie i słuchanie ze zrozumieniem. p.110
Przepisz lesson, topic do zeszytu. Otwórz podręcznik na stronie 110.
Zad. 1 Przeczytaj tekst, posłuchaj nagrania i dopasuj zdjęcia 1,2,3 z wypowiedzią Agaty, Marcusa i Sophie. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad.2 Wyszukaj informacje z bloga i uzupełnij zdania. Zapisz odpowiedzi w zeszycie (nie przepisuj całych zdań!).
Zad.3 Przeczytaj zdania, oznacz je jako true (V) lub false (X). Zapisz odpowiedzi w zeszycie (nie przepisuj całych zdań!).
Zad. 4 W związku z wypadającym w tym tygodniu Dnia Matki, zapraszamy Was do wykonania zadań (1-4) dostępnych TU: https://bit.ly/2WYXMG3.
Have a nice day.
*wersja do wydruku: Kl 5 25-29.05
Tydzień obowiązywania 18 maja – 22 maja
Lesson 22 18th/19th/20th/21st/22nd May (wybierz datę)
Topic: Countries and nationalities/ Państwa i narodowości.
Zad.1
Zaczynamy dzisiaj ostatni rozdział: Around the world. Na tej lekcji nauczymy się nazw państw i narodowości. Najpierw przypomnijmy sobie nazwy państw. Posłuchaj nagrania, dopasuj państwa do miejsc na mapie oznaczonych od 1 do 14 ( nagranie pomoże Ci w tym) – podręcznik ćw.1 s.101
Teraz zapisz temat i wpisz kolejno nazwy państw do tabelki w rubryce „Countries”
Countries | Nationalities |
1. 2. the UK ( the United Kingdom) 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. |
Zad.2
A teraz posłuchaj nazw narodowości – podręcznik ćw.3 s. 101
Dopisz w zeszycie do nazw państw w tabelce nazwy narodowości. Przepisz uważnie nazwy z ramki z ćw.3 s.101
Zad.3
Posłuchaj i wskaż na mapie wymienione państwa
Zad.4
Podręcznik ćw.2 s.101 Podaj nazwę państwa, które sąsiaduje z podanym państwem. Odpowiedzi wpisz do zeszytu.
************************************************************************************************
Lesson 23 18th/19th/20th/21st/22nd May (wybierz datę)
Topic: Continents, countries and nationalities- rozszerzenie słownictwa
Zad.1
Na poprzedniej lekcji mówiliśmy o krajach europejskich. Dzisiaj poznajemy kolejne nazwy państw, w tym państwa z innych kontynentów.
Zacznijmy od kontynentów. Obejrzyj film, wpisz do zeszytu nazwy kontynentów ( zostaw miejsce na dopisanie przynamniej trzech nazw państw i narodowości))
Zad.2
Do nazw kontynentów dopisz po trzy wybrane nazwy państw i narodowości. Pomoże Ci w tym lista państw, poszukaj na dole strony listy państw z podziałem na kontynenty. Z krajów europejskich wybierze te, których nie było na poprzedniej lekcji.
https://7esl.com/countries-nationalities-and-languages/
Zad.3
Wybierz właściwą nazwę narodowości.
https://www.vocabulary.cl/english-games/nationality.htm
*****************************************************
Lesson 24 18th/19th/20th/21st/22nd May (wybierz datę)
Topic: Agata and friends– praca z tekstem
Zad.1
Dzisiaj posłuchamy i przeczytamy historyjkę pt „ Agata and friends”. Najpierw przeczytaj słowniczek do historyjki. Zapisz temat i poniższe słownictwo.
It’s a pity- To szkoda
join– przyłączyć
discover– odkrywać
bet- zakładać się
a travel agent’s– biuro podróży
Zad.2
Podręcznik ćw.2 s.103- czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe. Zapisz w zeszycie true/prawda/ lub false/fałsz/.
Zad.3
Dopasuj wyrażenia angielskie do ich polskich odpowiedników– podręcznik ćw.4 s.103. Zapisz w zeszycie.
*wersja do wydruku: kl.5.18-22.05
Tydzień obowiązywania 11 maja – 15 maja
Lesson 19 11th/12th/13th/14th/15th May
Topic: Revision Unit – utrwalenie wiadomości obejmujących materiał z rozdziału 7
Zad.1 Na dzisiejszej lekcji podsumujemy materiał gramatyczny z rozdziału 7. Najpierw powtórzymy użycie czasowników regularnych. Zapisz temat i uzupełnij opowiadanie czasownikami z ramki ( poniższe wszystkie czasowniki są regularne). Użyj czasu past simple.
cook help tidy visit walk wash watch |
Yesterday morning I 1_______________ TV and 2_______________ my room.
My sister 3_______________ our dad in the garage and they 4_______________ the car.
My mum 5_______________ lunch. After lunch, we 6_______________ in the park. In the evening, we 7_______________ our grandparents.
Zad.2 Uzupełnij opowiadanie podanymi czasownikami w formie czasu past simple ( poniższe czasowniki są regularne i nieregularne).
Yesterday Kamil 1_______________ (get) up at 6 o’clock. He 2_______________ (leave) home at 7 o’clock and 3_______________ (go) to school by bus. School 4_______________ (start) at 8 o’clock. At 1 o’clock he 5_______________ (have) his sandwich and 6_______________ (drink) some cola. After lunch he 7_______________ (do) his homework in the library. He 8_______________ (arrive) home at 4 o’clock.
Zad.3
UWAGA! Zadanie na ocenę. Termin wykonania zadania mija w poniedziałek 18 maja o godzinie 20.00. Zaznacz poprawna odpowiedź. Macie nie więcej niż dwie szanse na podejście do tego ćwiczenia. Kliknij na odpowiedni link, wpisz imię, nazwisko i zaznacz klasę. Po zakończeniu testu kliknij „wyślij”.
********************************
Lesson 20 11th/12th/13th/14th/15th May
Topic: List prywatny – ćwiczenia w pisaniu.
Zad.1
Obejrzyj film na temat pisania listu. Dowiesz się z jakich części składa się list prywatny, zobaczysz jak pisze się przykładowy list.
Zad.2
Przeczytaj list od Alice – podręcznik ćw.5 s. 97. Who is it to? Do kogo jest list?
Zad.3
Przepisz do zeszytu zwroty rozpoczynające i kończące list – podręcznik ćw. 7 s.97
Zad.4
Na podstawie listu z ćw. 5, uzupełnij zdania na temat jak wyglądał dzień Alice. Wstaw jedno słowo w każdą lukę. Brakujące słowa znajdziesz w treści listu.
*****************************************
Lesson 21 11th/12th/13th/14th/15th May (wybierz datę)
Topic: Cel: „The 1990’s” – lata 90te – doskonalenie techniki czytania i słuchania ze zrozumieniem.
Zapisz lesson topic do zeszytu.
Zad. 1 Przypomnij sobie zasady użycia i budowę czasu Past Simple w tym celu obejrzyj prezentację: https://slideplayer.pl/slide/436369/, zwróć szczególną uwagę na budowę pytań, bo będziesz budować je w następnym zadaniu.
Zad. 2 Wejdź na stronę: https://bit.ly/2YRs4LU i przeczytaj tekst zatytułowany The 1990’s. Następnie przejdź do pytań z lukami na dole strony. Przeczytaj pytania i odpowiedzi, uzupełnij luki. Uwaga możesz użyć nie więcej niż 3 słów w każdym z pytań; uzupełniając pytania używaj he/his. Kliknij „Mark answers”, żeby sprawdzić swoje odpowiedzi.
Zad. 3 Jako, że mówimy o czasie przeszłym i pozostajemy w klimacie lat 90’tych, posłuchaj playlisty z najbardziej popularnymi wtedy piosenkami: https://bit.ly/2Labor7. Czy słyszałeś/ słyszałaś którąś z nich wcześniej?
Zad. 4 Teraz poćwiczymy kombinację ćwiczenia i pisania (2w1). Nadal przyświeca nam Past Simple i duch lat 90’tych. Przed Wami piosenka „Torn” (Natalie Imbruglia). Najpierw trzeba wybrać poziom: beginner, intermediate, advanced, expert. Proponuję zacząć od poziomu beginner i jeśli okaże się za łatwy, przejść do trudniejszego. Link z poziomami znajdziesz TU: https://bit.ly/2Wdrg2f. Zadanie polega na tym, by w tekście piosenki wpisywać brakujące słowa.
Zad.5 Popatrz na oś czasu, daty i wydarzenia. Następnie przeczytaj tekst poniżej i wybierz poprawną opcję. Na koniec kliknij „Check”, żeby sprawdzić swój wynik. Zadanie znajdziesz TU: https://bit.ly/2WAUs2g.
Bye bye!
*wersja do wydruku: kl.5.11-15.05
Tydzień obowiązywania 4 maja – 8 maja
Lesson 16 4th/5th/6th/7th/8th May (wybierz datę)
Topic: Cel: Nicolaus Copernicus – kim był Mikołaj Kopernik? – doskonalenie techniki czytania i słuchania ze zrozumieniem. P. 96
Zapisz lesson topic do zeszytu.
Zad. 1 Spójrz na zdjęcia obok tekstu. Z jaką dziedziną są związane?
English history geography
Zad. 2 Przeczytaj tekst, posłuchaj nagrania i wybierz poprawną odpowiedź a,b lub c. Zapisz swoje odpowiedzi w zeszycie (wg schematu 1a,2b,3c – nie przepisuj całych zdań).
3.11
Zad.3 Posłuchaj o czym Agata, Sophie i Marcus rozmawiają w trakcie zwiedzania Blenheim Palace. Wybierz i zapisz w zeszycie w którym z pomieszczeń się znajdują.
3.12
Zad.4 Przeczytaj pytania. Posłuchaj nagrania 3.12 jeszcze raz i zapisz w zeszycie krótkie odpowiedzi.
Zad.5 Żeby zobaczyć zdjęcia dzieła Kopernika obejrzyj prezentację: https://bit.ly/2YlWkP6
Zad.6 A teraz poćwicz formę przeszłą czasowników nieregularnych: https://bit.ly/2ydHCPl
*************************************************************
Lesson 17 4th/5th/6th/7th/8th May (wybierz datę)
Topic: Cel: On the phone – praca z dialogiem.p.93
Zapisz lesson topic do zeszytu.
Zad. 1. Przeczytaj dialog i posłuchaj nagrania. Wybierz poprawną opcję i zapisz ją w zeszycie:
- Sally is phoning Martin.
- Martin is phoning Sally.
3.6
Zad.2 Przeczytaj zdania. Posłuchaj dwóch dialogów i wybierz poprawną część zdania. Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Nie przepisuj całych zdań.
3.7
Zad.3 Uzupełnij dialogi wyrazami z ramki. Wszystkie luki są ponumerowane. Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Nie przepisuj całych zdań. Następnie posłuchaj i sprawdź.
Zad. 4 Przeczytaj scenki z zad.4 z podręcznika i wybierz właściwą odpowiedź a, b lub c. Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Nie przepisuj całych zdań.
Zad. 5 Poćwicz formy przeszłe czasownika: https://bit.ly/2Wc7mDD
Zad.6 Uzupełnij zdania wstawiając czasownik w czasie przeszłym. Zwróć uwagę na to, że część z nich, to czasowniki regularne. Link znajdziesz TU: https://bit.ly/2W6KDsw.
*************************************
Lesson 18 4th/5th/6th/7th/8th May (wybierz datę)
Topic: Cel: Powtórzenie zdań twierdzących, pytających i przeczących w czasie Past Simple.
Zapisz lesson, topic do zeszytu.
Zad.1 Na rozgrzewkę proste zadanie, w którym należy wybrać i wstawić poprawną formę czasownika:
Zad.2. Następnie poćwiczymy formy czasowników nieregularnych. Połącz pary: https://bit.ly/35o7swm.
Zad.3. Zrób sobie test wiedzy o czasie Past Simple. Znajdziesz go tu: https://bit.ly/35EvCCD
Zad.4. Do podanych zdań ułóż przeczenia: https://bit.ly/3fcNuJx.
Zad.5 Ułóż zdania pytające do podanych zdań: https://bit.ly/3aMEXJz
Zad. 6 Z rozsypanki wyrazowej ułóż poprawne zdania w Past Simple: https://bit.ly/2YmziaO
Zad. 7 Wykonaj zadanie i sprawdź się. W tym zadaniu są trzy podpunkty:
1.wybierz poprawną formę
- uzupełnij zdania formą past simple od czasowników podanych w nawiasie
3.zaznacz poprawne zdania
Kliknij DONE, gdy ukończysz zadanie.
Link znajdziesz TU: https://bit.ly/3f2YTvn
Have a great day!
*wersja do wydruku: kl.5.4-8maja
Tydzień obowiązywania (27 kwietnia – 30 kwietnia 2020 r.)
Lesson 13 27th/28th/29th/30th April (wybierz datę)
Topic: Past simple, irregular verbs
Zad.1 Zapisz temat w zeszycie I właściwą datę. Poznaliśmy czasowniki regularne, teraz czas na czasowniki nieregularne. Dlaczego nazywamy je nieregularnymi? Ponieważ nie ma reguły, inaczej zasady, według której zmieniają swoją formę w czasie past simple.
Czasowniki nieregularne (irregular verbs) to takie czasowniki, które nie tworzą form czasu przeszłego z końcówką -ed. Niestety, trzeba je po prostu zapamiętać lub sprawdzać ich formę w słowniku lub w tabeli z czasownikami nieregularnymi. Taka tabela jest też na ostatniej stronie naszego podręcznika.
Obejrzyjcie prezentację, dzięki której powtórzymy podstawowe informacje o czasie past simple i dowiemy się jak zmieniają się czasowniki nieregularne. Prezentowana jest tam tabela z zestawieniem czasowników w języku angielskim wraz z formą podstawową, drugą formą- past simple oraz trzecią formą -past participle. Nas na razie interesuje tylko druga forma- past simple.
Zad.2
Zapiszmy wybrane przykłady w zeszycie. Zwróć uwagę, że czasowniki be jest czasownikiem nieregularnym i jako jedyny występuje w dwóch formach
be-was/were
come- came
do – did
eat- ate
get- got
go- went
have- had
hear- heard
leave- left
make – made
read- read ( pisownia bez zmian, różnica jest w wymowie)
see- saw
take- took
write- wrote
Zad.3 Uzupełnij zdania z podręcznika ćw.2 s.94 czasownikami w fomie past simple i zapisz je w zeszycie.
****************************************************
Lesson 14 27th/28th/29th/30th April
Topic: Past simple, irregular verbs
Zad.1 Dzisiaj dalszy ciąg czasowników nieregularnych. Poćwiczymy użycie ich i spróbujemy zapamiętać formy niektórych z nich, zwłaszcza tych najczęściej używanych.
Poniższe ćwiczenia pomogą nam w tym. Korzystaj z tabeli z podręcznika s.128 lub szukaj w internecie.
Zad.2 Poćwiczymy użycie czasowników nieregularnych w zdaniach.
Zad.3 Obejrzyj filmik o przygodach Jasia Fasoli. Wpisz odpowiednią formę czasownika, by oglądać film dalej. Zwróć uwagę na to, że występują tu czasowniki regularne i nieregularne.
**************************************
Lesson 15 27th/28th/29th/30th April (wybierz datę)
Topic: Life in Britain: Madame Tussauds. – poznajemy historię muzeum figur woskowych Madame Tussauds p.98
Tradycyjnie przepisz lesson, topic do zeszytu.
Zad. 1 Dziś przyjrzymy się jednemu z najbardziej obleganych brytyjskich muzeów: Madame Tussauds.
Przyjrzyj się zdjęciom postaci pod tekstem czytanki. Czy rozpoznajesz tych znanych ludzi? Czy te postacie są prawdziwe?
Zad. 2 Posłuchaj i przeczytaj. Dopasuj ludzi z ich ulubionymi modelami. Zapisz je w zeszycie (1a,2b itp.)
Zad. 3 Przeczytaj zdania. Oznacz je jako True lub False. Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Nie przepisuj całych zdań.
Zad.4 Na koniec obejrzyjcie filmik o tym jak powstaje figura woskowa, na przykładzie piosenkarki Adele: https://bit.ly/2VxPbJv.
Have a nice day!
*wersja do wydruku:Kl.5.27-30.04
Tydzień obowiązywania (20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r.)
Uwaga: jeżeli ktoś nie zdążył zrobić quizów z poprzedniej lekcji/tygodnia, to niech kontaktuje się ze swoim nauczycielem, w celu otrzymania nowego linku.
Lesson 10 20th/21st/22nd/23rd/24th April (wybierz datę)
Topic: Agata and friends- reading and listening
Zad.1 Zapisz temat i właściwą datę.
Powtórzmy nazwy zawodów. Dopasuj zawody do miejsc pracy. W niektórych przykładach wpisz więcej niż jeden zawód.
restaurant- ………………………..
hospital-……………………………..
police station-……………………..
school- ………………………………..
office- …………………………………
garage- ………………………………..
post office-……………………………
Zad.2 Odpowiedz na pytanie :What do you want to be when you grow up? ( Kim chcesz zostać gdy dorośniesz?)
I want to be a ………..
Zad.3 Posłuchamy historyjki „Agata and friends” podręcznik s.90. Przepisz poniższy słowniczek.
Słowniczek do historyjki:
a prime minister- premier
a gardener – ogrodnik
a ghost- duch
plant- sadzić
believe- wierzyć
trick- oszukać, nabrać kogoś
scared- przerażony
surprised- zaskoczony
Zad.4
Ćw.2 s.91 Które streszczenie a,b,czy c pasuje do treści historyjki. Jako rozwiązanie wpisz odpowiednią literę.
Ćw.3 s.91 Oznacz zdania jako prawdziwe- True lub fałszywe- False. Nie przepisuj zdań, zapisz numer zdania i wpisz: True lub False
Zad.5
Połącz wyrażenia angielskie z polskimi odpowiednikami. Przepisz je do zeszytu. Jeżeli nie znasz i nie domyślasz się co znaczą, skorzystaj ze słownika online.
******************************************************
Lesson11 20th/21st/22nd/23rd/24th April (wybierz datę)
Topic: Past simple, regular verbs.
Zad.1 Zapisz temat i właściwą datę. Dzisiaj zajmujemy się w dalszym ciągu czasem przeszłym past simple. Nauczyliśmy się używać czasownika be w past simple (was/wasn’t, were/weren’t).
Zacznijmy do tego, że czasowniki dzielimy na regularne i nieregularne. Dzisiaj omówimy czasowniki regularne- regular verbs. Większość czasowników jest regularna. Te czasowniki nazywamy regularnymi, ponieważ jest reguła inaczej zasada, według której zmieniają się w czasie przeszłym. Ta reguła brzmi: do czasownika w formie podstawowej dodajemy końcówkę –ed. Przepisz poniższe przykłady do zeszytu.
– Do większości czasowników dodajemy –ed
work – worked
walk- walked
open- opened
listen- listened
watch- watched
finish- finished
– Do czasowników zakończonych na –e dodajemy –d
like- liked
arrive- arrived
phone- phoned
dance- danced
invite- invited
– Gdy czasownik zakończony jest na “y” po spółgłosce, “y” zamieniamy na “i”, dodajemy ed
study –studied
tidy- tidied
try- tried
copy- copied
cry- cried
carry- carried
marry- married
– W czasownikach, które w zakończeniu mają samogłoskę i spółgłoskę, podwajamy spółgłoskę i dodajemy –ed
stop- stopped
chat- chatted
step- stepped
plan- planned
Zad.2 Obejrzyj pierwszy filmik, na którym zobaczysz przypomnienie powyższych zasad.
A teraz obejrzyj drugi filmik, do czasu 4.40. Wybierz pięć zdań w czasie past simple z tego filmu i przepisz je do zeszytu.
**********************************************************
Lesson 12 20th/21st/22nd/23rd/24th April (wybierz datę)
Topic: Past simple of regular verbs.
Zad.1 Zapisz temat i właściwą datę. Dzisiaj poćwiczymy użycie czasowników regularnych.
Podręcznik ćw.2 s.92 Napisz zadania używając czasowników w nawiasie w formie czasu past simple ( dodajemy końcówkę –ed). Następnie zaznacz, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe w odniesieniu do Ciebie. Użyj V lub X.
Zad.2
Zrób ćwiczenie pod linkiem. Czasowniki w nawiasach wpisz w formie past simple. Jak zmieniają się te czasowniki w czasie przeszłym możesz znaleźć w poprzedniej lekcji
Zad.3 Użyj czasowników w czasie past simple
Zad.4 Czasu past simple używamy m.in. opisując życiorys wybranej osoby. W podręczniku macie biografię papieża Jana Pawła II. Obejrzyj krótki filmik o jego zyciu.
Film o JP2: https://tiny.pl/7xhnt
Następnie napisz w zeszycie życiorys Jana Pawła II, uzupełniając luki wyrazami z ramki.
Uwaga! Trzy wyrazy w ramce są niepotrzebne.
*wersja do wydruku: Kl 5 20-24.04
Tydzień obowiązywania (15 kwietnia – 17 kwietnia 2020 r.)
Lesson 8 15th/16th/17th April (wybierz właściwą datę)
Topic: Cel: Unit 6- revision games
Zad.1 Zapisz tylko temat i odpowiednią datę. Na dobry początek poświątecznego tygodnia zagrajmy w „kahoota”. Dołącz do gry pod linkami poniżej. UWAGA! Jako swój nick we wszystkich grach wpisz klasę i trzy pierwsze litery imienia i nazwiska np. 5bewabor. Nie spiesz się , przemyśl pytanie i postaraj się zrobić jak najlepiej. Twój wynik w grze będzie podstawą do oceny. Nie wysyłaj nauczycielowi swoich odpowiedzi ani punktacji.Wasze odpowiedzi i wyniki widzimy.
Good luck!
Najpierw powtórzymy formy was/wasn’t , were/ weren’t.
Gra 1
Gra 2
Gra 3
Ułóż wyrazy w odpowiedniej kolejności, tak by powstały poprawne zdania. Pamiętaj, że formy wasn’t/ weren’t pochodzą od pełnych form was not/ were not.
Zad.2 Powtórzmy słownictwo z rozdziału 6
Gra 4
Gra 5
***************************
Kl 5 lesson 9
Lesson 9 15th/16th/17th April (wybierz właściwą datę)
Topic: Jobs
Zad.1 Przechodzimy dzisiaj do rozdziału 7: People. Zaczynamy od nazw zawodów czyli jobs.
Zapisz dzisiejszy temat i odpowiednią datę.
Ćwiczenie 1 s.89.Dopasuj nazwy zawodów do ilustracji od 1 do 13. Wypisz je kolejno w zeszycie. Jeżeli nie znasz niektórych wyrazów, skorzystaj ze słownika z podręcznika s.127 lub słownika online.
Kto z Was nie ma podręcznika w domu, pod linkiem jest podręcznik w pdf, poszukajcie strony 89:
Zad.2
W ćwiczeniu 2s.89 dopasuj nazwy zawodów do obrazków przedstawiających charakterystyczne sprzęty. Rozwiązanie napisz w zeszycie.
Zad.3 A teraz 2 ćwiczenia pod linkami. Połącz nazwy zawodów z obrazkami. Kliknij na głośnik. W zeszycie zapisz nazwy zawodów, których nie było w podręczniku
Jobs 1
Jobs2
Zad.4
Obejrzyj filmik o zawodach rodziców. Dla chętnych, pod filmem kliknij na Game i zagraj w grę- literowanie nazw zawodów.
Zad.5
Na koniec posłuchaj piosenki pt People work . Jeżeli znajdziesz jeszcze inne zawody, dopisz je w zeszycie.
*wersja do wydruku: kl5.15-17.04
Tydzień obowiązywania (6 kwietnia – 8 kwietnia 2020 r.)
Lesson 6 6th/7th/8th April (wybierz właściwą datę)
Topic: Cel: Reading comprehension – doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem.
Zad. 1 Wejdź na stronę: https://bit.ly/3c2K5KX, a następnie kliknij na zieloną zakładkę Preparation: dopasuj godziny napisane liczbą, do tych napisanych słownie poniżej.
Zad. 2 Przejdź, do kolejnej zielonej zakładki- Reading text, znajdującej się poniżej. Przeczytaj treść smsów.
Zad. 3 Przejdź poniżej do zakładki Task 1. Przeczytaj pytania i zaznacz poprawną odpowiedź.
Zad. 4 Przejdź do zakładki Task 2. Przeczytaj zdanie, wybierz poprawną opcję True lub False.
Zad. 5 W ramach przypomnienia form was/were, zrób quiz: https://bit.ly/2UZH8E0
*****************************************************************
Lesson 6 7th/8th April (wybierz właściwą datę)
Topic: Cel: Life in Britain: London – poznajemy atrakcje turystyczne Londynu.
Zad.1 Popatrz na zdjęcie z podręcznika lub otwórz go na stronie 84, jeśli masz go w domu. Dopasuj miejsca od 1-4 z obrazkami a-d. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad. 2 Posłuchaj nagrania i przeczytaj tekst. (2.55). Obok atrakcji wpisz imię osoby, której się podobała (Agata, Marcus, Sophie). Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad. 3 Uzupełnij zdania wyrazami z tekstu. Zapisz odpowiedzi w zeszycie (nie przepisuj całych zdań).
Zad.4. Możesz wirtualnie pospacerować po Londynie i zobaczyć wszystkie opisane w podręczniku atrakcje turystyczne. Znajdziesz je TU: https://360.visitlondon.com/#
*wersja do wydruku: Lesson6i7.kl5
Tydzień obowiązywania (30 marca – 3 kwietnia 2020 r.)
Lesson 3 30th March/31st March/1st April/2nd April/3rd April (wybierz datę według swojego planu lekcji)
Topic: Past simple of to be- forma przecząca.
Zad.1 Do zeszytu wpisz lesson, topic oraz właściwą datę.
Na dzisiejszej lekcji wrócimy do form czasu przeszłego czasownika be.
Umiemy już używać form twierdzących:
I was in Zakopane last month.
They were on a school trip two weeks ago.
Form was/were używamy też z wyrażeniem be born ( urodzić się)
Chopin was born in 1810.
My cousins were born in the USA.
Zad.2 Teraz zajmiemy się przeczeniami. Do form was/ were dodajemy przeczenie not. Zapisz w zeszycie poniższą notatkę ( możesz pominąć tłumaczenia).
was not = wasn’t
were not = weren’t
I wasn’t– ja nie byłem
you weren’t – ty nie byłeś
he/ she /it wasn’t– on nie był/ ona nie była/ ono nie było
we weren’t – my nie byliśmy
you weren’t– wy nie byliście
they weren’t– oni nie byli/ one nie były
I wasn’t at school yesterday. Nie byłem w szkole wczoraj.
He wasn’t at the party last Saturday. On nie był na imprezie w ostanią sobotę.
We weren’t on school trip last week. My nie byliśmy na szkolnej wycieczce w zeszłym tygodniu.
They weren’t at the theatre three days ago. Oni nie byli w teatrze 3 dni temu.
Zad.3 Wybierz poprawną formę : wasn’t lub weren’t.
https://engbook.pl/exercise/3553
Zad.4 Teraz podsumujmy użycie form twierdzących was/were i przeczących wasn’t/ weren’t.
Wpisz właściwą formę. Zdania twierdzące oznaczone są +, przeczące – .
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/was_wasnt_were_werent.htm
Zad.5 Wstaw was/were lub wasn’t/ weren’t tak, aby zdania były prawdziwe. Przepisz zdania do zeszytu.
I ………………………..at home yesterday evening.
I ………………………. born in 2010.
My friends …………………….. at school yesterday.
We …………………………on a trip three days ago.
We ………………………. born in Poland.
Have a nice day!
*******************************
Lesson 4 30th March/31st March/1st April/2nd April/3rd April (wybierz datę według swojego planu lekcji)
Topic: Giving directions – pytanie o drogę i udzielanie wskazówek.
Do zeszytu wpisz lesson, topic, właściwą datę, a następnie przepisz poniższy słowniczek.
SŁOWNICZEK DO DZISIEJSZEJ LEKCJI:
Go past – miń (np. Go past the bank – miń bank)
Go straight on – idź prosto
Turn left – skręć w lewo
Turn right – skręć w prawo
Take the first left – skręć w pierwszą w lewo
Take the second right – skręć w drugą w prawo
Zad. 1. Kliknij w link: https://bit.ly/33UU6XI. Przeczytaj wyrażenia i ich tłumaczenie, a następnie wybierz opcję nauka i sprawdź się.
Zad. 2 Obejrzyj nagranie. Zobaczysz na nim symbole, które przedstawiają słówka
zawarte w słowniczku. Skup się na znaczeniu symboli, wsłuchaj się w wymowę.
Nagrania możesz wysłuchać wielokrotnie. Filmik znajdziesz TU:
Zad. 3. Wejdź na stronę: https://bit.ly/2QPHmMy, przyjrzyj się mapce. Na dole mapki jest wielki czerwony X, z napisem: „you are here”. To punkt wyjściowy. A teraz otwórz zadanie pod mapką. Jest zatytułowane: Check your understanding: gap fill typing. To zadanie na rozumienie ze słuchu. Przeczytaj zdania. Włącz nagranie. W luki wpisz nazwę miejsca, do którego prowadzą wskazówki. Pamiętaj, że nagrania możesz wysłuchać wielokrotnie. Gdyby słuchanie okazało się zbyt trudne, możesz skorzystać z opcji transcript – jest to pisemna wersja nagrania. Możesz przeczytać tekst i wtedy uzupełnić luki.
Zad.4 Rozwiąż quiz na quiziz: https://bit.ly/3dBmC52
********************************
Lesson 5 30th/31st March/1st April/2nd April/3rd April (wybierz datę według swojego planu lekcji)
Topic: Was/were – ćwiczenia utrwalające czasownik być w czasie przeszłym.
Zapisz lesson topic do zeszytu.
Zad. 1 W ramach przypomnienia obejrzyj filmik, dzięki któremu przypomnisz sobie zasady tworzenia zdań z czasownikiem być w czasie przeszłym:
Zad. 2 Teraz po odświeżeniu sobie zasad, wykonaj ćwiczenie na quiziz : https://bit.ly/2WM4jnM
Zad. 3 Aby utrwalić odmianę czasownika wykonaj następujące zadanie: https://bit.ly/2vUivju, a następnie przepisz do zeszytu trzy poprawnie uzupełnione zdania.
Zad.4 Czas na czytanie ze zrozumieniem. Przeczytaj tekst, wybierz poprawną formę czasownika, a następnie dopasuj pytania do odpowiedzi. Zadanie to znajdziesz TU: https://bit.ly/2WOMm7V
Have a great day!
*wersja do wydruku: klasa5tydzien.drugi
Tydzień obowiązywania (25 – 27 marca 2020 r.)
Lesson 1 25th March
Topic: My town
Aim: umiem określić położenie miejsc i instytucji w mieście
Zad. 1 Dzisiaj poznamy nazwy miejsc w mieście a także nauczymy się określać ich położenie np. poczta jest obok banku. Zapisz dzisiejszy temat i datę w zeszycie.
Zad.2 Podręcznik s.75
Dopasuj nazwy do miejsc w mieście na obrazku. Brakujące wyrazy znajdziesz w ramce w ćw.1/75
- ………….
- …………
- hospital szpital
- …………..
- post office poczta
- town hall ratusz
- police station posterunek policji
- bus stop przystanek autobusowy
- ……………
- ……………
- department store galeria handlowa
- ……………
- …………….
- ……………..
Zad.3 Przepisz rozwiązanie zadania do zeszytu.
- supermarket supermarket
- theatre teatr
- hospital szpital
- bank bank
- post office poczta
- town hall ratusz
- police station posterunek policji
- bus stop przystanek autobusowy
- library biblioteka
- museum muzeum
- department store galeria handlowa
- cinema kino
- church kościół
- train station stacja kolejowa
Zad. 4 Popatrz na obrazek przedstawiający miasto. Nauczymy się określać położenie miejsc w mieście. Do tego będą nam potrzebne przyimki:
next to- obok
opposite – naprzeciw
between – pomiędzy
Zapisz te przyimki w zeszycie.
Znamy jeszcze inne przyimki, powtórzmy je teraz.
https://quizlet.com/pl/420912165/unit-2-prepositions-of-place-flash-cards/
Zad.5 Na postawie obrazka ze s.75 uzupełnij zdania wstawiając: next to, opposite, between
The theatre is …………………………the bank.
The museum is ………………. the department store.
The police station is ……………..the town hall and the theatre.
Lekcja 2
Topic: Czasownik to be w czasie past simple
Aim: umiem używać form przeszłych czasownika be
Zad.1 Rozpoczynamy dzisiaj naukę kolejnego czasu. Przypomnę, że uczyliśmy się do tej pory czasu present simple i present continuous. Dzisiaj kolej na czas przeszły- past simple. Zaczynamy od czasownika – be.
Zapisz temat w zeszycie.
W czasie past simple czasownik be występuje w dwóch formach: was /were
Odmiana czasownika be
I was – ja byłem
you were– ty byłeś
he/she/it was – on był/ ona była/ ono było
we were– my byliśmy
you were – wy byliście
they were– oni byli/ one były
1.I was at the cinema last week.
He was in London three years ago.
They were at home yesterday.
Zad.2 W zdaniach powyżej znajdują się określenia czasu. W zdaniach z czasem past simple używamy takich określeń jak np:
yesterday– wczoraj
last week – w zeszłym tygodniu
last month– w zeszłym miesiącu
last year – w zeszłym roku
three days ago – 3 dni temu
two months ago – 2 miesiące temu
five years ago – 5 lat temu
Zapisz podane przykłady do zeszytu.
Zad. 3 Podręcznik ćw.2/78 Wpisz formę was lub were. Następnie obok zdania wpisz T ( true– prawda) lub F (false– fałsz)
Np.1. Our first lesson yesterday was maths. F ( Naszą pierwszą lekcją wczoraj była matematyka)
Zad.4 W ćwiczeniu pod podanym linkiem ułoż zdania użwając form czasownika be- was lub were
https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit6/stepsfunzone06_01?cc=pl&selLanguage=pl
See you soon!
* wersja do wydruku: kl5lesson1
Drodzy Uczniowie,
Zachęcamy Was do korzystania z zamieszczonych materiałów! Potraktujcie te ćwiczenia jako sposób na walkę z nudą i lekarstwo na „amnezję językową”. Rozruszajcie umysły. Do dzieła! Good luck!
16 – 20 marca 2020 r.
https://elt.oup.com/student/englishfile/beginner3/grammar/file01/grammar01_a02?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/englishfile/beginner3/grammar/file01/grammar01_b02?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit2/grammar/exercise1?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit2/grammar/exercise4?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/grammar/exercise2?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/grammar/exercise1?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit01/grammar/exercise5?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit02/grammar/exercise5?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/grammar/exercise5?cc=pl&selLanguage=pl