Kontakt do nauczyciela: magdalena.krajewska@sp2gk.onmicrosoft.com
Drodzy Uczniowie klas szóstych, poniżej znajdziecie wskazówki dotyczące przesyłania wskazanych prac z biologii oraz materiał z przedmiotu na kolejny tydzień .
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZESYŁANIA PRAC:
- Do sprawdzenia przesyłacie tylko te prace, które będą przeze mnie wskazane.
- Na odesłanie pracy macie tydzień od dnia, w którym odbywa się dana lekcja. Oznacza to, że jeżeli lekcja wypada w poniedziałek to pracę należy odesłać do kolejnego poniedziałku, jeżeli we wtorek to do kolejnego wtorku itd.
- Jeżeli nie możecie odesłać pracy w danym terminie to koniecznie skontaktujcie się ze mną.
Tydzień obowiązywania (22 czerwca – 26 czerwca 2020 r.)
Lekcja 13
Temat: Podsumowanie zdobytych wiadomości na temat zwierząt. Stosowanie wiedzy w praktyce.
Cel: Utrwalam wiadomości dotyczące zwierząt kręgowych i bezkręgowych. Stosuję zdobytą wiedzę w praktyce.
Zadania do wykonania: Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższe punkty.
- W świecie bezkręgowców.
- W świecie kręgowców.
a) kręgowce zmiennocieplne
b) kręgowce stałocieplne
Materiały: źródła wiedzy biologicznej: np. atlas, zeszyt przedmiotowy, Internet.
Na zakończenie: Kochani pamiętajcie, aby utrwalać wiedzę w praktyce. Zachęcam Was do obserwacji przyrodniczych życząc Wam udanych, radosnych i przede wszystkim bezpiecznych wakacji!!! :):):)
*Wersja do wydruku: podsumowanie klasa 6
Tydzień obowiązywania (15 czerwca – 19 czerwca 2020 r.)
Kochani, na dzisiejszej lekcji przypomnimy sobie i utrwalimy najważniejsze pojęcia z działu I. Następnie wybierzemy się na wirtualną lekcję terenową, gdzie będziemy obserwować nie tylko różne gatunki zwierząt, ale także roślin. Powodzenia! 🙂
Lekcja 12
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości- wirtualna lekcja terenowa.
Cel: Utrwalam podstawowe wiadomości na temat świata zwierząt. Obserwuję różnorodność roślin i zwierząt.
Zadania do wykonania: Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższe punkty. Następnie przejdźcie do utrwalenia wiadomości z działu I, a zakończenie wybierzcie się na wirtualną lekcję terenową 🙂
- Świat zwierząt.
https://www.quizme.pl/q/sprawdzian/sprawdzian-z-biologii-klasa-6-dzial-1-swiat-zwierzat-puls-zycia
- Wirtualna lekcja terenowa- wycieczka do lasu.
Materiały: źródła wiedzy biologicznej: np. podręcznik do biologii, zeszyt przedmiotowy, Internet.
*Wersja do wydruku: świat zwierząt- wirtualna lekcja terenowa
Tydzień obowiązywania (8 czerwca – 12 czerwca 2020 r.)
Drodzy Uczniowie klas szóstych, dziś utrwalimy wiadomości dotyczące kręgowców stałocieplnych.
Lekcja 11
Temat: Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości z działu V.
Cel: Utrwalam wiadomości na temat kręgowców stałocieplnych.
Zadania do wykonania: Otwórzcie podręczniki na stronie 119, przeczytajcie informacje w ramkach „To najważniejsze!” (umieszczone są pod każdym tematem- dział V). Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższe punkty.
- Kręgowce stałocieplne (przeczytajcie podsumowanie wiadomości- podręcznik str.143-144).
- Wiesz czy nie wiesz? (podręcznik str.145- odpowiedzi zapiszcie do zeszytu).
Materiały: podręcznik s.119-145
Na zakończenie: https://www.quizme.pl/q/sprawdzian/sprawdzian-z-biologii-klasa-6-dzial-5-kregowce-stalocieplne-puls-zycia
*Wersja do wydruku: powtórzenie wiadomości- dział V
Tydzień obowiązywania (1 czerwca – 5 czerwca 2020 r.)
Lekcja 10
Temat: Przegląd i znaczenie ssaków.
Cel: Zwracam uwagę na zróżnicowanie budowy zewnętrznej ssaków oraz znam ich znaczenie w przyrodzie i dla człowieka.
Zadanie do wykonania: Otwórzcie podręczniki na str.136. Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniżą notatkę.
- Zróżnicowanie budowy ssaków (analiza podręcznik str. 136-139)
- Znaczenie ssaków w przyrodzie i dla człowieka (zapiszcie najważniejsze informacje- podręcznik str.140).
a) w przyrodzie
b) dla człowieka
Materiały: podręcznik s. 136-142
Na zakończenie: Utrwalcie wiadomości z trzech ostatnich lekcji.
Edukacja przez zabawę:
- https://wordwall.net/pl/resource/2222247/ptaki-ssaki-owady
- https://wordwall.net/pl/resource/2127420/biologia/ssaki
*Wersja do wydruku: ssaki cz.2
Tydzień obowiązywania (25 maja – 29 maja 2020 r.)
Lekcja 9
Temat: Ssaki- kręgowce, które karmią młode mlekiem.
Cel: Znam charakterystyczne cechy budowy oraz podstawowe czynności życiowe ssaków.
Zadanie do wykonania: Otwórzcie podręczniki na str.131. Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniżą notatkę.
1. Miejsce występowania.
– żyją na wszystkich kontynentach
– zamieszkują prawie wszystkie typy środowisk
2. Charakterystyczne cechy budowy (analiza podręcznik str.132, można wykonać rysunek do zeszytu i podpisać elementy budowy).
3. Funkcje skóry u ssaków.
– wytwarza włosy, pazury, kopyta oraz rogi
– wydzielanie łoju (natłuszcza skórę i włosy)
– wydzielanie potu
– wydzielanie mleka (pierwszego pokarmu ssaków)
4. Rozmnażanie i rozwój ssaków.
– w większości są żyworodne
– zapłodnienie wewnętrzne
– ciąża (okres rozwoju ssaków od zapłodnienia do porodu)
Materiały: podręcznik s. 131-135
Na zakończenie: Utrwalcie wiadomości z trzech ostatnich lekcji.
*Wersja do wydruku: ssaki
Tydzień obowiązywania (18 maja – 22 maja 2020 r.)
Kochani, na dzisiejszej lekcji przyjrzymy się bliżej gatunkom ptaków, sposobom ich ochrony oraz dowiemy się jakie jest ich znaczenie w przyrodzie i dla człowieka. Zapoznajcie się z tematem oraz celem lekcji i do dzieła! 🙂 Pamiętajcie o uważnym czytaniu poleceń.
Lekcja 8
Temat: Przegląd i znaczenie ptaków.
Cel: Poznaje gatunki ptaków. Wiem jakie jest ich znaczenie w przyrodzie i dla człowieka oraz znam sposoby ochrony ptaków.
Zadanie do wykonania: Otwórzcie podręczniki na str.125. Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższą notatkę
1. Różnice w wyglądzie.
– różnice w budowie wynikają z przystosowania się ptaków do życia w określonych warunkach danego środowiska
– mogą różnić się wielkością, sylwetką, ubarwieniem, kształtem skrzydeł, masą ciała oraz budową dziobów i nóg
2. Różnorodność ptaków- poznajemy gatunki (korzystając z różnych źródeł wiedzy biologicznej przyjrzyjcie się różnym gatunkom ptaków, następnie wypiszcie do zeszytu 10 gatunków ptaków odlatujących na zimę i 10 ptaków zostających w kraju).
3. Znaczenie ptaków w przyrodzie i dla człowieka (zapiszcie najważniejsze informacje dotyczące znaczenia ptaków- podręcznik str.129)
a) w przyrodzie
b) dla człowieka
4. Zagrożenia i ochrona (analiza podręcznik str.130)
Materiały: podręcznik s. 125-130
Praca obowiązkowa: Wybraną techniką plastyczną przygotuj i podpisz najciekawszy dla Ciebie gatunek ptaka (praca na kartce w formacie A3 /A4 lub forma przestrzenna). Zwróć uwagę na jego dziób, pióra oraz inne charakterystyczne cechy budowy. Dodatkowo na drugiej kartce wykonaj krótki opis do pracy dotyczący miejsca występowania, charakterystycznych cech budowy oraz budowania gniazda wybranego przedstawiciela.
Film edukacyjny:
https://www.youtube.com/watch?v=6iIPyW59Sfk
Odgłosy ptaków:
https://www.youtube.com/watch?v=NFz4nfoB5dA
Na zakończenie: Utrwalcie wiadomości.
*Wersja do wydruku: przegląd i znaczenie ptaków
Tydzień obowiązywania (11 maja – 15 maja 2020 r.)
Kochani, rozpoczynamy przygodę z kręgowcami stałocieplnymi, dziś poznacie ptaki. Zapamiętajcie, że stałocieplność to zdolność do utrzymywania stałej temperatury ciała niezależnie od temperatury otoczenia.
Lekcja 7
Temat: Ptaki- kręgowce zdolne do lotu.
Cel: Znam środowisko życia, charakterystyczne cechy budowy i podstawowe czynności życiowe ptaków.
Zadanie do wykonania: Otwórzcie podręczniki na str.119. Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższą notatkę
1. Miejsce występowania.
– żyją na wszystkich kontynentach
– zamieszkują prawie wszystkie typy środowisk
2. Charakterystyczne cechy budowy. (Analiza podręcznik str. 120, proszę wykonać rysunek w zeszycie i podpisać elementy budowy sójki zwyczajnej).
3. Budowa i rodzaje piór. (pod każdym podpunktem wykonajcie odpowiedni rysunek pióra, zapiszcie jego charakterystyczne cechy).
a) pióra puchowe
b) pióra pokrywowe
c) sterówki
d) lotki
4. Rozmnażanie i rozwój ptaków. (Przeczytaj podręcznik str.122)
5. Opieka nad potomstwem. (Przeczytaj podręcznik str.123)
Materiały: podręcznik s. 119-12
Wykonaj ćw. 1,2,3 i 4 str.124 (odpowiedzi zapiszcie do zeszytów).
Przypomnij sobie:
Na zakończenie: Utrwalcie wiadomości.
*Wersja do wydruku: ptaki
Tydzień obowiązywania (4 maja – 8 maja 2020 r.)
Drodzy Uczniowie klas szóstych, na poprzedniej lekcji rozpoczęliśmy utrwalanie wiadomości z działu IV. Dziś kontynuujemy temat zwracając uwagę na najważniejsze pojęcia z tego działu. Na zakończenie sprawdzimy Waszą wiedzę. Powodzenia! 🙂
Lekcja 6
Temat: Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości z działu IV.
Cel: Utrwalam i sprawdzam zdobyte wiadomości na temat kręgowców zmiennocieplnych.
Zadania do wykonania: Zapiszcie temat i cel lekcji, zapoznajcie się z punktami 1 i 2. Następnie otwórzcie podręczniki na str.83, przejrzyjcie jeszcze raz kolejne tematy z działu IV (zwróćcie uwagę na wiadomości w ramkach, ciekawostki i wszelkie rysunki). Na zakończenie wykonajcie test sprawdzający.
1. Podstawowe pojęcia z działu IV: kręgowce zmiennocieplne, skrzela, zwierzęta jajorodne, linia boczna, ikra, skrzek, stan odrętwienia zimowego, rozwój złożony, kijanka, zapłodnienie zewnętrzne, zapłodnienie wewnętrzne (przypomnijcie sobie znaczenie tych pojęć).
2. Kręgowce zmiennocieplne- podział i krótka charakterystyka.
a) kręgowce zmiennocieplne
Pamiętaj: to zwierzęta, które oprócz tego, że posiadają sztywny szkielet wewnętrzny (kręgowce) mają zdolność do przystosowania się do życia w określonych warunkach środowiska (zmiennocieplność).
b) ryby
Pamiętaj: żyją we wszystkich typach środowisk wodnych, oddychają za pomocą skrzeli, posiadają linię boczną, która dostarcza im informacji o szybkości i kierunku ruchów wody. Okres rozmnażania ryb nazywamy tarłem, ryby w większości są jajorodne (składają jaja- ikrę).
c) płazy
Pamiętaj: większość płazów jest zwierzętami dwuśrodowiskowymi (żyją na lądzie, czas rozrodu odbywa się w wodzie). Płazy potrafią oddychać zarówno w wodzie jak i na lądzie (larwy płazów oddychają za pomocą skrzeli, a większość dorosłych płazów prowadzi wymianę gazową przez skórę i płuca). Ich rozmnażanie i rozwój zawsze przebiega w wodzie, w większości są jajorodne, ich jaja nazywamy skrzekiem. Przechodzą rozwój złożony. Dzielimy je na ogoniaste, bezogonowe i beznogie.
d) gady
Pamiętaj: żyją na lądzie. Oddychają dzięki obecności płuc. W większości są jajorodne. Gady dzielimy je na krokodyle, węże, jaszczurki i żółwie.
Materiały: podręcznik s.83-116
Praca obowiązkowa na ocenę : Wykonam krzyżówkę tematyczną z działu IV. Krzyżówki w dwóch wersjach (uzupełnionej przez Was i pustej) możecie przesyłać do mnie na podany na górze adres.
Sprawdź swoje wiadomości: https://www.quizme.pl/q/sprawdzian/sprawdzian-z-biologii-klasa-6-dzial-4-kregowce-zmiennocieplne-puls-zycia
*Wersja do wydruku: powtórzenie i sprawdzenie wiadomości
Tydzień obowiązywania (27 kwietnia – 30 kwietnia 2020 r.)
Drodzy Uczniowie klas szóstych, dziś utrwalimy wiadomości na temat kręgowców zmiennocieplnych. Pamiętajcie o uważnym czytaniu poleceń. Powodzenia! 🙂
Lekcja 5
Temat: Kręgowce zmiennocieplne- utrwalenie wiadomości z działu IV.
Cel: Utrwalam wiadomości na temat kręgowców zmiennocieplnych (ryb, płazów i gadów).
Zadania do wykonania: Otwórzcie podręczniki na stronie 83, przeczytajcie informacje w ramkach „To najważniejsze!” (umieszczone są pod każdym tematem- dział IV). Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższe punkty.
- Kręgowce zmiennocieplne (przeczytajcie podsumowanie wiadomości- podręcznik str.112-114)
- Wiesz czy nie wiesz? (podręcznik str.115-116- odpowiedzi zapiszcie do zeszytu)
Materiały: podręcznik s.83-116
Praca dla chętnych: Wykonam prezentację multimedialną z działu IV. Na ostatnim slajdzie zapiszę źródła z których czerpałam/czerpałem wiedzę podczas wykonywania pracy.
Gotowe prace dla chętnych prześlijcie na mój adres mailowy 🙂
*Wersja do wydruku: powtórzenie wiadomości
Tydzień obowiązywania (20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r.)
Drodzy Uczniowie, dziś poszerzymy wiadomości dotyczące gadów. Otwórzcie podręczniki oraz zeszyty i do dzieła! Pamiętajcie także o regularnym utrwalaniu wiadomości 🙂
Lekcja 4
Temat: Przegląd i znaczenie gadów.
Cel: Znam podział, gatunki gadów żyjących w Polsce oraz znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka.
Zadania do wykonania: Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie notatkę zamieszczoną poniżej.
1. Różnorodność (podział) gadów.
a) jaszczurki
b) krokodyle
c) węże
d) żółwie
2. Gady żyjące w Polsce (Przeczytaj- podręcznik str. 108-109).
3. Znaczenie gadów w przyrodzie i dla człowieka.
a) w przyrodzie
– odżywiają się różnymi gatunkami zwierząt kręgowych i bezkręgowych (dzięki temu regulują ich liczebność)
– są pokarmem dla części ptaków i ssaków
b) dla człowieka
– niektóre z nich np. krokodyle mogą stanowić zagrożenie dla ludzi
– zjadają zwierzęta, które są szkodnikami lasów i roślin uprawnych
– jad węży służy do produkcji leków i kosmetyków
– mięso niektórych gadów np. żółwi w niektórych krajach jest ważnym składnikiem pożywienia człowieka
– skóra gadów np. krokodyli, jest wykorzystywana do wyrobu różnych przedmiotów np. butów, torebek, pasków
Wykonaj: ćw. 1,2,3,4 s.111 (do zeszytu)
Na zakończenie: Utrwal wiadomości z dzisiejszej lekcji.
Materiały : podręcznik s. 107-111
Praca dla chętnych: 22 kwietnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tego powodu zachęcam Was do przygotowania plakatu wraz z rymowanką i ilustracją dotyczącą ekologii, dbania o środowisko. Następnie prześlijcie swoją pracę na mój adres mailowy.
*Wersja do wydruku: przegląd i znaczenie gadów
Tydzień obowiązywania (15 kwietnia – 17 kwietnia 2020 r.)
Drodzy Uczniowie, w tym tygodniu kontynuujemy temat z lekcji 3, jeżeli nie uzupełniliście jeszcze notatki z tej lekcji, możecie zrobić to teraz 🙂 Na zakończenie utrwalcie wiadomości.
Powodzenia! 🙂
Edukacja przez zabawę:
- https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX1%252BPAWyznJUvchVCnDhx3abjCCCv702zm2nhIJ4aw6ils%252BfXXgpXr%252FgJ
Tydzień obowiązywania (6 kwietnia – 8 kwietnia 2020 r.)
Kręgowce zmiennocieplne to takie, u których temperatura ciała zmienia się w zależności od temperatury środowiska. Poznaliśmy już ryby i płazy, a dziś…czas na gady.
Lekcja 3
Temat: Gady- kręgowce, które opanowały ląd.
Cel: Znam środowisko życia, podstawowe czynności życiowe oraz przystosowanie gadów do życia na lądzie.
Zadania do wykonania: Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie notatkę zamieszczoną poniżej.
GADY
1.Miejsce występowania.
– większość gadów swoje całe życie spędza na lądzie
– niewielka część gatunków gadów żyje w wodzie lub środowisku wodno-lądowym
– możemy je spotkać na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Antarktydy
– większość gadów żyje w regionach o odpowiednio wysokiej temperaturze (w klimacie umiarkowanym jest ich niewiele).
2.Budowa i przystosowanie gadów do życia na lądzie (analiza podręcznik strona 104, wykonajcie rysunek w zeszycie i podpiszcie poszczególne elementy budowy jaszczurki).
3.Rozmnażanie i rozwój gadów (przeczytaj podręcznik str.105-106).
Materiały : podręcznik s. 103-106
Na zakończenie: Utrwal wiadomości z dzisiejszej lekcji.
*Wersja do wydruku: gady
Uwaga: Prace dodatkowe z 16.03.2020 r. możecie przesyłać do mnie na maila: magdalenakrajewskabiolog@gmail.com . Dziękuję za te, które do tej pory do mnie dotarły 🙂
Tydzień obowiązywania (30 marca – 3 kwietnia 2020 r.)
Drodzy Uczniowie klas szóstych,
Dziś przyjrzymy się bliżej gatunkom płazów oraz ich znaczeniu w przyrodzie i dla człowieka.
Lekcja 2
Temat: Przegląd i znaczenie płazów.
Cel: Znam przykłady płazów żyjących w Polsce oraz wiem jakie jest ich znaczenie w przyrodzie i dla człowieka.
Zadania do wykonania: Otwórzcie podręczniki na stronie 93 (utrwalcie wiadomości z poprzedniego tematu). Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel dzisiejszej lekcji oraz przepiszcie notatkę zamieszczoną poniżej.
- Płazy żyjące w Polsce (analiza podręcznik str. 98-100). Zapamiętajcie przykłady nazw gatunków płazów ogoniastych i bezogonowych (możecie też zapisać je w zeszycie). Pamiętajcie, że w Europie nie ma przedstawicieli płazów beznogich.
- Znaczenie płazów w przyrodzie i dla człowieka
a) w przyrodzie
– często są pokarmem dla innych zwierząt (np. gadów, ptaków, ssaków)
– regulują liczebność drapieżników (zjadają drobne zwierzęta kręgowe i bezkręgowe)
– często zjadają owady, które nie są lubiane przez inne zwierzęta
b) dla człowieka
– żywią się zwierzętami, które niszczą rośliny uprawne (ślimaki, owady)
– są dobrym wskaźnikiem stanu czystości środowisk wodnych, ponieważ mają dużą wrażliwość na zanieczyszczenia
– stanowią pożywienie dla mieszkańców niektórych krajów (np. we Francji)
– z racji swojej działalności, a w niej zanieczyszczania środowiska (w tym także zbiorników wodnych) człowiek stanowi największe zagrożenie dla płazów
Materiały : podręcznik s. 93-102
Na zakończenie: Utrwal wiadomości dotyczące płazów z lekcji 1 i 2.
*Wersja do wydruku: znaczenie płazów
Tydzień obowiązywania (25 – 27 marca 2020 r.)
Drodzy Uczniowie klas szóstych,
podstawowe powtórki już za nami, a więc ruszamy dalej! Przypominam, że jesteśmy w świecie kręgowców. Ostatnio omówiliśmy ryby a dziś… płazy. Hmm…ciekawe czym nas zaskoczą?
Pamiętajcie, że pracujemy powoli, we własnym tempie. Proszę, abyście czytali ze zrozumieniem dane treści lub polecenia. Nie zapomnijcie także o analizie wykresów i wszelkich rysunków (przypatrujcie się im uważnie).
Ważne: Osoby, które mają już poniższą notatkę w zeszycie nie przepisują jej, natomiast czytają i utrwalają dany temat.
W razie pytań czekam na Wasze wiadomości 🙂
Możecie kontaktować się ze mną przez dziennik elektroniczny lub mailowo: magdalenakrajewskabiolog@gmail.com
Powodzenia! 🙂
Lekcja 1
Temat: Płazy kręgowce wodno-lądowe.
Cel: Znam środowisko życia, podział, charakterystyczne cechy budowy oraz przystosowanie płazów do życia w wodzie i na lądzie.
Zadania do wykonania: Otwórzcie podręczniki na stronie 93. Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie notatkę zamieszczoną poniżej.
PŁAZY
- Miejsce występowania.
-w większości to zwierzęta dwuśrodowiskowe (żyją na lądzie, a na czas rozrodu przenoszą się do pobliskich zbiorników ze słodką wodą)
- Podział płazów.
a) płazy ogoniaste
– długie walcowate ciało
– dużą część ciała stanowi ogon
– tylne i przednie kończyny jednakowej długości
b) płazy bezogonowe
– ich ciało jest szerokie, krótkie i krępe
– nie mają ogona
– tylne kończyny zazwyczaj są dłuższe od przednich
c) płazy beznogie
– ich ciało jest długie, podzielone na segmenty
– nie mają kończyn
3. Budowa i przystosowanie płazów do życia w wodzie i na lądzie (analiza budowy- podręcznik s. 94)
Materiały : podręcznik s. 93-102
Edukacja przez zabawę:
https://wordwall.net/pl/resource/904792/biologia/p%c5%82azy
https://wordwall.net/pl/resource/979725/%C5%BCaby
PONIEDZIAŁEK (23.03.2020 r.)
Drodzy Uczniowie,
tym razem zachęcam Was do utrwalania podstawowych pojęć biologicznych (korzystajcie z różnych źródeł wiedzy). Spróbujcie sprawdzić z czym już dobrze sobie radzicie i nad czym powinniście jeszcze popracować. Pamiętajcie, że każdy pracuje we własnym tempie, nie spieszcie się. 🙂
Poniżej kilka pojęć oraz linki do gier edukacyjnych, które nie tylko pomogą przy powtórkach, ale także pozytywnie wpłyną na Waszą koncentrację oraz będą dobrą alternatywą na spędzanie wolnego czasu.
Powodzenia! 🙂
POJĘCIA:
- Czynności życiowe organizmów.
- Poziomy budowy organizmów.
- Etapy metody naukowej. Obserwacja i doświadczenie.
- Budowa komórki zwierzęcej, roślinnej, grzybowej i bakteryjnej.
Edukacja przez zabawę:
- https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX19uN5%252FWSHB%252BT1FghrGhddP8m454%252FO78mcbFjJrSQGmZdL6u4WD0Wtzm
- https://wordwall.net/pl/resource/682316/biologia/fotosynteza-ahallmann
- https://wordwall.net/pl/resource/665777/biologia/biologia-dla-klas-5
- https://wordwall.net/pl/resource/549168/biologia/kom%C3%B3rka-organella
Zachęcam do utrwalania i poszerzania swojej wiedzy poprzez różne aktywności.
16 – 20 marca 2020 r.
1. Link do filmu edukacyjnego: https://www.cda.pl/video/6408547d
2. Na podstawie dostępnych i sprawdzonych źródeł wiedzy biologicznej (np. książka,
film, Internet) wypisz i naucz się rozpoznawać 5 gatunków ryb żyjących w wodach
słodkich i 5 gatunków ryb żyjących w wodach słonych (dowolny wybór).
3. Wybraną techniką plastyczną przygotuj i podpisz najciekawszy dla Ciebie gatunek
ryby (praca na kartce w formacie A3/ A4 lub forma przestrzenna). Celem pracy jest
poszerzanie wiedzy na temat różnych gatunków ryb i utrwalanie elementów ich
budowy.
Edukacja przez zabawę:
1. https://wordwall.net/pl/resource/904674/biologia/budowa-zewn%c4%99trzna-ryb
2. https://wordwall.net/pl/resource/895065/biologia/przystosowania-ryb-do-%c5%bcycia-w-wodzie
Materiały do pobrania w wersji PDF: BIOLOGIA