Kontakt do nauczyciela: magdalena.krajewska@sp2gk.onmicrosoft.com
Drodzy Uczniowie klas piątych, poniżej znajdziecie wskazówki dotyczące przesyłania wskazanych prac z biologii oraz materiał z przedmiotu na kolejny tydzień.
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZESYŁANIA PRAC:
- Do sprawdzenia przesyłacie tylko te prace, które będą przeze mnie wskazane.
- Na odesłanie pracy macie tydzień od dnia, w którym odbywa się dana lekcja. Oznacza to, że jeżeli lekcja wypada w poniedziałek to pracę należy odesłać do kolejnego poniedziałku, jeżeli we wtorek to do kolejnego wtorku itd.
- Jeżeli nie możecie odesłać pracy w danym terminie to koniecznie skontaktujcie się ze mną.
Tydzień obowiązywania (22 czerwca – 26 czerwca 2020 r.)
Lekcja 13
Temat: Podsumowanie zdobytych wiadomości na temat roślin. Stosowanie wiedzy w praktyce.
Cel: Utrwalam wiadomości dotyczące budowy i gatunków roślin. Stosuję zdobytą wiedzę w praktyce.
Zadania do wykonania: Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższe punkty.
- Tkanki i organy roślinne.
https://www.quizme.pl/q/sprawdzian/sprawdzian-z-biologii-klasa-5-dzial-4-tkanki-i-organy-roslinne-puls-zycia
- Różnorodność roślin.
Materiały: źródła wiedzy biologicznej: np. atlasy, zeszyt przedmiotowy, Internet.
Na zakończenie: Kochani, pamiętajcie, aby utrwalać wiedzę w praktyce. Zachęcam Was do obserwacji przyrodniczych życząc Wam udanych, radosnych i przede wszystkim bezpiecznych wakacji!!! :):):)
*Wersja do wydruku: podsumowanie klasa 5
Tydzień obowiązywania (15 czerwca – 19 czerwca 2020 r.)
Kochani, zapraszam Was na wirtualną lekcję terenową. Podczas dzisiejszej lekcji nie tylko utrwalimy najważniejsze pojęcia z działu trzeciego, ale także przyjrzymy się bliżej różnym gatunkom roślin i zwierząt, które możemy spotkać w lesie. Powodzenia! 🙂
Lekcja 12
Temat: Powtórzenie i utrwalenie wiadomości- wirtualna lekcja terenowa.
Cel: Utrwalam wiadomości na temat wirusów, bakterii, protistów i grzybów. Obserwuję otaczającą przyrodę.
Zadania do wykonania: Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższe punkty. Wykonajcie quiz z działu III, a na zakończenie wybierzcie się na wirtualną lekcję terenową 🙂
- Wirusy, bakterie, protisty i grzyby.
https://www.quizme.pl/quiz/start/390467112
- Wirtualna lekcja terenowa- wycieczka do lasu.
https://www.youtube.com/watch?v=e2cLeiWBwoc
Materiały: źródła wiedzy biologicznej: np. podręcznik do biologii, zeszyt przedmiotowy, Internet.
*Wersja do wydruku: wirtualna lekcja terenowa
Tydzień obowiązywania (8 czerwca – 12 czerwca 2020 r.)
Kochani, na dzisiejszej lekcji przypomnimy sobie i utrwalimy najważniejsze pojęcia z działu I i II. Zachęcam Was do korzystania z różnych źródeł wiedzy biologicznej. Powodzenia! 🙂
Lekcja 11
Temat: Powtórzenie i utrwalenie podstawowych pojęć biologicznych.
Cel: Utrwalam wiadomości dotyczące podstaw biologii.
Zadania do wykonania: Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższe punkty. Następnie przejdźcie do utrwalenia najważniejszych pojęć biologicznych, a na koniec sprawdźcie swoją wiedzę i wykonajcie quizy.
- Biologia nauka o życiu.
- Budowa i czynności życiowe organizmów.
Materiały: źródła wiedzy biologicznej: np. podręcznik do biologii, zeszyt przedmiotowy, Internet.
*Wersja do wydruku: biologia- podstawowe pojęcia
Tydzień obowiązywania (1 czerwca – 5 czerwca 2020 r.)
Drodzy Uczniowie klas piątych, dziś utrwalimy wiadomości dotyczące różnorodności roślin.
Lekcja 10
Temat: Powtórzenie i sprawdzenie wiadomości z działu V.
Cel: Utrwalam wiadomości na temat różnorodności roślin.
Zadania do wykonania: Otwórzcie podręczniki na stronie 115, przeczytajcie informacje w ramkach „To najważniejsze!” (umieszczone są pod każdym tematem- dział V). Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższe punkty.
- Różnorodność roślin (przeczytajcie podsumowanie wiadomości- podręcznik str.154-157).
- Wiesz czy nie wiesz? (podręcznik str.158- odpowiedzi zapiszcie do zeszytu).
Materiały: podręcznik s.115-159
Na zakończenie: https://www.quizme.pl/q/sprawdzian/sprawdzian-z-biologii-klasa-5-dzial-5-roznorodnosc-roslin-puls-zycia
*Wersja do wydruku: powtórzenie i sprawdzenie wiadomości
Tydzień obowiązywania (25 maja – 29 maja 2020 r.)
Lekcja 9
Temat: Znaczenie i przegląd roślin okrytonasiennych.
Cel: Wiem jakie znaczenie w przyrodzie i dla człowieka mają rośliny okrytonasienne. Rozpoznaję wybrane gatunki roślin okrytonasiennych.
Zadanie do wykonania: Otwórzcie podręczniki na str.148. Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższe punkty.
- Znaczenie roślin okrytonasiennych w przyrodzie.
- Znaczenie roślin okrytonasiennych dla człowieka.
- Cechy charakterystyczne wybranych roślin okrytonasiennych (analiza- podręcznik str.150-153).
Następnie: w zeszycie wykonajcie ćw. 1, 2 str.153.
Materiały: podręcznik s. 148-153
Na zakończenie: Utrwalcie wiadomości z trzech ostatnich lekcji.
Powodzenia! 🙂
*Wersja do wydruku: znaczenie i przegląd roślin okrytonasiennych
Tydzień obowiązywania (18 maja – 22 maja 2020 r.)
Drodzy Uczniowie, na dzisiejszej lekcji dowiecie się w jaki sposób rozprzestrzeniają się rośliny okrytonasienne. Poznacie także budowę i różnorodność owoców. Zapoznajcie się z celem lekcji oraz zadaniami do wykonania i do dzieła! 🙂 Pamiętajcie o uważnym czytaniu poleceń.
Lekcja 8
Temat: Rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych.
Cel: Poznaję sposoby rozprzestrzeniania się, budowę i różnorodność owoców. Znam sposoby wegetatywnego rozmnażania się roślin.
Zadanie do wykonania: Otwórzcie podręczniki na str.143. Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższą notatkę.
1. Budowa owoców.
– powstają z zapylonych kwiatów
– zbudowane są z nasiona lub kilku nasion oraz owocni
– owocnia chroni nasiona oraz pomaga w ich rozsiewaniu
– w zależności od wilgotności owocni owoce dzielimy na suche (np. orzechy) i mięsiste np. (kiwi)
2. Sposoby przenoszenia owoców (podręcznik str.144- proszę krótko scharakteryzować poniższe sposoby).
a) przez wiatr
b) przez zwierzęta
c) przez wodę
3. Budowa i kiełkowanie nasion (proszę wykonać rysunek nasiona i podpisać jego elementy, a następnie narysować proces kiełkowania- podręcznik str.145).
4. Rozmnażanie wegetatywne roślin.
a) polega na powstawaniu nowych roślin z fragmentów rośliny rodzicielskiej
b) w zależności od gatunku wyróżniamy
– bulwy (np. u ziemniaka)
– rozłogi (np. u truskawki)
– kłącza (np. u imbiru)
– cebule (np. u tulipana)
Materiały: podręcznik s. 143-147
Następnie wykonajcie do zeszytu: ćw. 1,2,3,4 str.147 oraz doświadczenie str.146 oraz 147. Uwaga: doświadczenie ze str. 147 można wykonać za pomocą innej rośliny.
Film edukacyjny:
Na zakończenie: Utrwalcie wiadomości z trzech ostatnich lekcji.
*Wersja do wydruku: rozprzestrzenianie się roślin okrytonasiennych
Tydzień obowiązywania (11 maja – 15 maja 2020 r.)
Kochani, na poprzedniej lekcji poznaliśmy podział roślin nasiennych i przyjrzeliśmy się bliżej roślinom nagonasiennym. Dziś dowiedzie się ciekawostek na temat roślin okrytonasiennych. Powodzenia! 🙂
Lekcja 7
Temat: Rośliny okrytonasienne.
Cel: Znam charakterystyczne cechy roślin okrytonasiennych. Poznaję rolę, budowę i sposoby zapylania kwiatów.
Zadanie do wykonania: Otwórzcie podręczniki na str.137. Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższą notatkę.
1. Cechy roślin okrytonasiennych.
– stanowią najbardziej zróżnicowaną grupę roślin na Ziemi, ponieważ są przystosowane do życia w niemal wszystkich typach środowisk lądowych, a także w niektórych środowiskach wodnych
– wytwarzają kwiaty o bardziej złożonej budowie niż kwiaty roślin nagonasiennych
– wytwarzają owoce
– ze względu na budowę łodygi dzielimy je na rośliny zielne i drzewiaste
2. Budowa kwiatu rośliny okrytonasiennej (podręcznik str.138- przygotujcie w zeszycie rysunek kwiatu obupłciowego i podpiszcie jego elementy, pod rysunkiem przepiszcie definicję kwiatu obupłciowego oraz zapiszcie jaką rolę w budowie kwiatu pełnią pręciki i słupki).
3. Rozmnażanie roślin okrytonasiennych (analiza podręcznik str. 139)
4. Sposoby zapylania roślin.
a) przez wiatr
b) przez zwierzęta
Materiały: podręcznik s. 137-142
Przypomnijcie sobie:
Praca obowiązkowa: Wykonam pracę pt. „W lesie” lub „W sadzie”(praca na kartce w formacie A3 /A4 lub forma przestrzenna). Zadanie polega na przedstawieniu krajobrazu lasu lub sadu z uwzględnieniem poznanych roślin (szczególnie tych, które pojawiły się w tym dziale). Następnie proszę o odesłanie pracy do mnie na podany adres mailowy.
Na zakończenie: Utrwalcie wiadomości z trzech ostatnich lekcji.
*Wersja do wydruku: rośliny okrytonasienne
Tydzień obowiązywania (4 maja – 8 maja 2020 r.)
Rośliny nasienne to takie, które wytwarzają kwiaty i nasiona, dzielimy je na nagonasienne i okrytonasienne. Dziś skupimy się na pierwszej z tych grup. Zapoznajcie się z tematem i celem lekcji, a następnie przejdźcie do wykonania zadania. Powodzenia! 🙂
Lekcja 6
Temat: Rośliny nagonasienne.
Cel: Znam budowę, środowisko życia roślin nagonasiennych oraz wiem jakie jest ich znaczenie w przyrodzie i dla człowieka.
Zadanie do wykonania: Otwórzcie podręczniki na str.129. Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz na podstawie poniższych punktów przygotujcie krótką notatkę.
1. Rośliny nasienne.
2. Cechy roślin nagonasiennych:
3. Budowa rośliny nagonasiennej (na podstawie sosny zwyczajnej).
4. Rozmnażanie roślin nagonasiennych.
5. Rola roślin nagonasiennych
a) w przyrodzie
b) dla człowieka
Materiały: podręcznik s. 129-136
Praca obowiązkowa: Przygotowaną notatkę odeślijcie do mnie na adres mailowy. Pamiętajcie, aby w zeszycie wykonać rysunek sosny zwyczajnej i podpisać jej elementy.
Na zakończenie: Wykonajcie doświadczenie (podręcznik str.136), a następnie utrwalcie wiadomości z trzech ostatnich lekcji.
*Wersja do wydruku: rośliny nagonasiene
Tydzień obowiązywania (27 kwietnia – 30 kwietnia 2020 r.)
Drodzy Uczniowie, poprzedni temat lekcji poświęciliśmy najprostszym roślinom lądowym, czyli mchom. Dziś dowiecie się czym są paprotniki i co do nich należy. Powodzenia! 🙂
Lekcja 5
Temat: Paprotniki.
Cel: Wiem, jakie jest znaczenie i podział paprotników. Znam charakterystyczne cechy budowy paproci, skrzypów i widłaków.
Zadanie do wykonania: Otwórzcie podręczniki na str.121. Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższą notatkę.
1. Środowisko życia i podział paprotników:
– dzielimy je na paprocie, skrzypy i widłaki
– większość z nich żyje na lądzie (w miejscach wilgotnych i zacienionych), tylko niektóre gatunki paprotników żyją w miejscach o mniejszej wilgotności (np. polach uprawnych, łąkach), a nieliczne przystosowały się do życia w wodzie np. salwinia pływająca
– możemy je spotkać nie tylko w lasach, ale także nad brzegami jezior i rzek
2. Ogólna budowa paprotników.
– zbudowane są z korzeni, łodygi i liści
– wiele z nich posiada dwa rodzaje liści, gdzie jedne odpowiadają za fotosyntezę, a drugie to te, na których powstają zarodnie
3. Budowa paproci (Analiza podręcznik str.122- proszę wykonać rysunek w zeszycie i podpisać elementy budowy paproci).
4. Budowa skrzypów (Analiza podręcznik str.123- proszę wykonać rysunek w zeszycie i podpisać elementy budowy skrzypu- rysujemy zarówno pęd letni jak i wiosenny).
5. Budowa widłaków (Analiza podręcznik str.122- proszę wykonać rysunek w zeszycie i podpisać elementy budowy widłaków).
6. Jak rozmnażają się paprocie? (Przeczytaj podręcznik str.124)
7. Znaczenie paprotników w przyrodzie i dla człowieka (Przeczytaj podręcznik s.125, a następnie uzupełnij informację w poniższych podpunktach)
a) w przyrodzie
b) dla człowieka
Materiały: podręcznik s. 121-128
Na zakończenie: Przeczytaj informacje na temat poszczególnych gatunków paprotników, zapamiętaj ich nazwy (s.126-128). Następnie utrwal wiadomości z dzisiejszej lekcji.
*Wersja do wydruku: Paprotniki
Tydzień obowiązywania – (20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r.)
Drodzy Uczniowie, rozpoczynamy przygodę z nowym działem dotyczącym różnorodności roślin. Zapoznajcie się z tematem oraz celem lekcji i do dzieła! Pamiętajcie także o regularnym utrwalaniu wiadomości 🙂
Lekcja 4
Temat: Mchy.
Cel: Znam charakterystyczne cechy budowy oraz rolę mchów w przyrodzie i dla człowieka.
Zadanie do wykonania: Otwórzcie podręczniki na str.115. Następnie zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższą notatkę.
1. Środowisko życia mchów:
– mchy to niewielkie rośliny, zazwyczaj żyjące na lądzie w miejscach wilgotnych i zacienionych
– możemy je spotkać w runie leśnym (najniższej warstwie lasu)
– rosną na pniach i gałęziach drzew oraz szczelinach skalnych
-nieliczne występują w środowisku wodnym (rzekach i jeziorach).
2. Budowa mchów. (Analiza podręcznik str.116- proszę wykonać rysunek w zeszycie i podpisać elementy budowy mchu).
3. Jak rozmnażają się mchy? (Przeczytaj podręcznik str.117)
4. Znaczenie mchów w przyrodzie i dla człowieka
a) w przyrodzie
– magazynują duże ilości wody (zmniejszając w ten sposób ryzyko powodzi)
– są organizmami pionierskimi (jako pierwsze pojawiają się w miejscach, których nie mogą żyć inne rośliny)
– są głównym składnikiem torfowisk
– pełnią istotną rolę w życiu wielu zwierząt (zwierzęta znajdują w nich schronienie, są też cennym pożywieniem)
b) dla człowieka
– dla człowieka największe znaczenie mają torfowce (uczestniczą w powstawaniu torfu, który stosowany jest w celach leczniczych i ogrodnictwie)
Materiały: podręcznik s. 115-120
Edukacja przez zabawę:
Na zakończenie: Utrwal wiadomości z dzisiejszej lekcji.
Praca dla chętnych: 22 kwietnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tego powodu zachęcam Was do przygotowania plakatu wraz z rymowanką i ilustracją dotyczącą ekologii, dbania o środowisko. Następnie wykonane prace prześlijcie na mój adres mailowy.
*Wersja do wydruku: Mchy
Tydzień obowiązywania (15 kwietnia – 17 kwietnia 2020 r.)
Drodzy Uczniowie, w tym tygodniu nadal zachęcam Was do utrwalania wiadomości z działu IV, jeżeli nie uzupełniliście jeszcze notatki z lekcji 3, możecie zrobić to teraz 🙂
Praca dla chętnych: Wykonam krzyżówkę tematyczną (dział 4). Krzyżówki w dwóch wersjach (uzupełnionej przez Was i pustej) możecie przesyłać do mnie na podany na górze adres.
Powodzenia! 🙂
Tydzień obowiązywania (6 kwietnia – 8 kwietnia 2020 r.)
Drodzy Uczniowie klas piątych, na poprzedniej lekcji rozpoczęliśmy utrwalanie wiadomości z działu IV. Dziś kontynuujemy temat zwracając uwagę na najważniejsze pojęcia z tego działu.
Lekcja 3
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu IV.
Cel: Utrwalam wiadomości na temat tkanek i organów roślinnych oraz ich funkcji.
Zadania do wykonania: Zapiszcie temat i cel lekcji. Następnie otwórzcie podręczniki na str.93, przejrzyjcie jeszcze raz kolejne tematy z działu IV (zwróćcie uwagę na wiadomości w ramkach, ciekawostki i wszelkie rysunki).
1.Podstawowe pojęcia z działu IV:
a) rodzaje, podział i funkcje poszczególnych tkanek
Pamiętaj: główne rodzaje tkanek to tkanki twórcze i stałe; tkanki stałe dzielimy na okrywające, miękiszowe, przewodzące i wzmacniające.
b) główne funkcje i strefy korzenia, systemy korzeniowe, przekształcenia korzeni
Pamiętaj: korzeń jest podziemnym organem rośliny, wyróżniamy w nim kilka odcinków (stref), z których jest on zbudowany. Systemy korzeniowe są zespołem (grupą) wszystkich korzeni, które roślina wytwarza.
c) budowa i rodzaje pędów, główne funkcje łodygi, budowa łodygi rośliny zielnej, przekształcenia łodyg
Pamiętaj: większość roślin posiada pęd nadziemny (zbudowany z łodygi i liści, u niektórych gatunków roślin dodatkowo również z kwiatów i owoców). Część roślin posiada także pęd podziemny np. w postaci cebulki.
d) budowa i główne funkcje liścia, przekształcenia liści
Materiały: podręcznik s.93-111
Edukacja przez zabawę:
- https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX1%252BUm0yZQHJFPUpSseHX6wso7MytPk4kzQOTMSHxQkh1LghIrEH9yCZ2
- https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX19SrarmksVq9xH5ytdRCa5YMuwqhPMAjTaX4gGh2AqiKlfMKTdIafw6
*Wersja do wydruku: powtórzenie wiadomości cz.2
Uwaga: Prace dodatkowe z 16.03.2020 r. możecie przesyłać do mnie na maila: magdalenakrajewskabiolog@gmail.com . Dziękuję za te, które do tej pory do mnie dotarły 🙂
Tydzień obowiązywania (30 marca – 3 kwietnia 2020 r.)
Drodzy Uczniowie klas piątych,
dziś utrwalimy wiadomości na temat tkanek i organów roślinnych.
Lekcja 2
Temat: Tkanki i organy roślinne- utrwalenie wiadomości z działu IV.
Cel: Utrwalam wiadomości na temat tkanek i organów roślinnych oraz ich funkcji.
Zadania do wykonania: Otwórzcie podręczniki na stronie 93, przeczytajcie informacje w ramkach „To najważniejsze!” (umieszczone są pod każdym tematem- dział IV). Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie poniższe punkty.
- Tkanki i organy roślinne (przeczytajcie podsumowanie wiadomości –podręcznik str. 110-111)
- Wiesz czy nie wiesz? (podręcznik str. 112- odpowiedzi zapiszcie do zeszytu)
Materiały: podręcznik s. 93-112
*Wersja do wydruku: powtórzenie wiadomości
Tydzień obowiązywania (25 – 27 marca 2020 r.)
Drodzy Uczniowie klas piątych,
podstawowe powtórki już za nami, a więc ruszamy dalej! Przypominam, że jesteśmy w królestwie roślin, wskazujemy ich poszczególne elementy budowy oraz funkcje.
Dziś poznacie budowę i funkcje liści, natomiast na kolejnej lekcji wrócimy do poszczególnych elementów budowy roślin, aby móc je utrwalić.
Pamiętajcie, że pracujemy powoli, we własnym tempie. Proszę, abyście czytali ze zrozumieniem dane treści lub polecenia. Nie zapomnijcie także o analizie wykresów i wszelkich rysunków (przypatrujcie się im uważnie).
W razie pytań czekam na Wasze wiadomości 🙂
Możecie kontaktować się ze mną przez dziennik elektroniczny lub mailowo: magdalenakrajewskabiolog@gmail.com
Powodzenia! 🙂
Lekcja 1
Temat: Liść- wytwórnia pokarmu.
Cel: Znam główne funkcje, budowę i przekształcenia liści.
Zadania do wykonania: Otwórzcie podręczniki na stronie 106. Zapiszcie w zeszycie temat i cel lekcji oraz przepiszcie notatkę zamieszczoną poniżej.
1. Budowa i główne funkcje liści.
a) budowa liści
– ich rozmiary i kształty zależą od gatunku rośliny, jej wieku oraz środowiska
– dzielimy je na ogonkowe (zbudowane z blaszki liściowej, ogonka liściowego i nasady liścia) oraz siedzące (liście, które nie mają ogonka liściowego)
b) funkcje
– wytwarzanie substancji pokarmowych podczas fotosyntezy
– wymiana gazowa
– parowanie wody z rośliny
2. Różnorodność liści.
a) liście pojedyncze- zbudowane z jednej blaszki liściowej
b) liście złożone- zbudowane z kilku blaszek liściowych osadzonych na jednym ogonku
3. Przekształcenia liści.
a) liście czepne np. u grochu
b) liście spichrzowe np. u cebuli
c) ciernie np. kaktusy
d) liście pułapkowe np. dzbanecznik
Materiały : podręcznik s. 106-109
Edukacja przez zabawę:
*Wersja do wydruku: liść
PONIEDZIAŁEK (23.03.2020 r.)
Drodzy Uczniowie,
tym razem zachęcam Was do utrwalania podstawowych pojęć biologicznych (korzystajcie z różnych źródeł wiedzy). Spróbujcie sprawdzić z czym już dobrze sobie radzicie i nad czym powinniście jeszcze popracować. Pamiętajcie, że każdy pracuje we własnym tempie, nie spieszcie się. 🙂
Poniżej kilka pojęć oraz linki do gier edukacyjnych, które nie tylko pomogą przy powtórkach, ale także pozytywnie wpłyną na Waszą koncentrację oraz będą dobrą alternatywą na spędzanie wolnego czasu.
Powodzenia! 🙂
POJĘCIA:
- Czynności życiowe organizmów.
- Poziomy budowy organizmów.
- Etapy metody naukowej. Obserwacja i doświadczenie.
- Budowa komórki zwierzęcej, roślinnej, grzybowej i bakteryjnej.
Edukacja przez zabawę:
- https://quizizz.com/join/game/U2FsdGVkX19uN5%252FWSHB%252BT1FghrGhddP8m454%252FO78mcbFjJrSQGmZdL6u4WD0Wtzm
- https://wordwall.net/pl/resource/682316/biologia/fotosynteza-ahallmann
- https://wordwall.net/pl/resource/665777/biologia/biologia-dla-klas-5
- https://wordwall.net/pl/resource/549168/biologia/kom%C3%B3rka-organella
Zachęcam do utrwalania i poszerzania swojej wiedzy poprzez różne aktywności.
16 – 20 marca 2020 r.
1. Link do filmu edukacyjnego: https://www.cda.pl/video/6475952f
2. Na podstawie dostępnych i sprawdzonych źródeł wiedzy biologicznej (np. książka, film, Internet) wypisz i naucz się rozpoznawać 5 gatunków roślin zielnych i 5 gatunków drzew (dowolny wybór).
3. Wybraną techniką plastyczną przygotuj i podpisz najciekawszy dla Ciebie gatunek rośliny (praca na kartce w formacie A3 /A4 lub forma przestrzenna). Celem pracy jest poszerzanie wiedzy na temat różnych gatunków roślin i utrwalanie elementów ich
budowy.
Edukacja przez zabawę:
1. https://wordwall.net/pl/resource/816377/biologia/korze%c5%84-podstawy
2. https://wordwall.net/pl/resource/488528/biologia/przekszta%c5%82ceniaorgan%c3%b3w-ro%c5%9blinnych
Materiały do pobrania w wersji PDF: BIOLOGIA