Facebook Youtube
Rozstrzygnięcie Szkolnego Konkursu o Prawach Dziecka Rozstrzygnięcie Szkolnego Konkursu o Prawach Dziecka
  • ul. Kalwaryjska 3
    05-530 Góra Kalwaria
  • 22 727 35 28
    sp2@sp2.mgk.pl
  • Aktualności
  • Szkoła
    • Dyrekcja
    • Patron
    • Hymn szkoły
    • Historia
    • Dokumenty do pobrania
    • Kalendarium
      • Kalendarz roku szkolnego 2025/2026
      • Kalendarz roku szkolnego 2024/2025
      • Kalendarz roku szkolnego 2023/2024
    • Archiwum
      • Archiwum 2023-2024
      • Archiwum 2022-2023
      • Archiwum 2021-2022
      • Archiwum 2020-2021
      • Archiwum 2019-2020
    • RODO
  • Nauczyciele
    • Nauczyciele szkoły
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
      • Dokumenty do pobrania
      • Pedagog
      • Psycholog
      • Logopeda
      • Terapeuta pedagogiczny
      • Artykuły
      • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w naszej szkole
    • Biblioteka szkolna
      • Biblioteka – aktualności
      • Godziny pracy biblioteki
      • Katalog on-line
    • Świetlica
    • Informacje dla nauczycieli
    • Materiały dla nauczycieli
  • Uczniowie
    • Dzwonki
    • Egzamin ósmoklasisty
    • Wydarzenia w klasach
      • Oddziały przedszkolne
      • Klasy 1-3
      • Klasy 4-8
    • Wydarzenia sportowe
      • Sport 2022-2023
      • Sport 2020-2021
      • Sport 2019-2020
    • Samorząd Szkolny
    • Szkolny Klub Wolontariusza
    • Doradztwo zawodowe
    • Plany lekcji
    • Konkursy
    • Podręczniki
    • Ciekawostki
      • Cudze chwalicie …
  • Rodzice
    • Zapisy do szkoły i przedszkola
    • Rada rodziców
      • Aktualności Rady Rodziców
      • Skład Rady Rodziców
      • Dokumenty Rady Rodziców
    • Grupa zadań OPP
    • Informacje dla rodziców
    • Materiały dla rodziców
    • Obiady
    • Gdzie szukać pomocy?
    • Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
  • Kontakt
  • Office 365
  • E-dziennik
  • eduVULCAN
  • Aktualności
  • Szkoła
    • Dyrekcja
    • Patron
    • Hymn szkoły
    • Historia
    • Dokumenty do pobrania
    • Kalendarium
      • Kalendarz roku szkolnego 2025/2026
      • Kalendarz roku szkolnego 2024/2025
      • Kalendarz roku szkolnego 2023/2024
    • Archiwum
      • Archiwum 2023-2024
      • Archiwum 2022-2023
      • Archiwum 2021-2022
      • Archiwum 2020-2021
      • Archiwum 2019-2020
    • RODO
  • Nauczyciele
    • Nauczyciele szkoły
    • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
      • Dokumenty do pobrania
      • Pedagog
      • Psycholog
      • Logopeda
      • Terapeuta pedagogiczny
      • Artykuły
      • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w naszej szkole
    • Biblioteka szkolna
      • Biblioteka – aktualności
      • Godziny pracy biblioteki
      • Katalog on-line
    • Świetlica
    • Informacje dla nauczycieli
    • Materiały dla nauczycieli
  • Uczniowie
    • Dzwonki
    • Egzamin ósmoklasisty
    • Wydarzenia w klasach
      • Oddziały przedszkolne
      • Klasy 1-3
      • Klasy 4-8
    • Wydarzenia sportowe
      • Sport 2022-2023
      • Sport 2020-2021
      • Sport 2019-2020
    • Samorząd Szkolny
    • Szkolny Klub Wolontariusza
    • Doradztwo zawodowe
    • Plany lekcji
    • Konkursy
    • Podręczniki
    • Ciekawostki
      • Cudze chwalicie …
  • Rodzice
    • Zapisy do szkoły i przedszkola
    • Rada rodziców
      • Aktualności Rady Rodziców
      • Skład Rady Rodziców
      • Dokumenty Rady Rodziców
    • Grupa zadań OPP
    • Informacje dla rodziców
    • Materiały dla rodziców
    • Obiady
    • Gdzie szukać pomocy?
    • Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo
  • Kontakt
  • Office 365
  • E-dziennik
  • eduVULCAN
  • Natalia Szcześniak
  • 2020-2021, Aktualności
  • 16 grudnia, 2020

Rozstrzygnięcie Szkolnego Konkursu o Prawach Dziecka

prawa dziecka 2

 

Wyniki Szkolnego Konkursu o Prawach Dziecka

Kategoria klas I-IV

  1. Oliwier Dziedzic 3c
  2. Kamil Gorbaczuk 4c
  3. Anna Tabor 2c

Kategoria klas V-VII

  1. Wiktoria Utrata 6g
  2. Karina Maziarek 5b
  3. Paweł Chotkowski 6c

Gratulujemy zwycięzcom etapu szkolnego. Wasze prace będą reprezentować naszą szkołę w konkursie ogólnopolskim.

Serdecznie dziękujemy za udział wszystkim uczestnikom!

Czytaj więcej
  • Natalia Szcześniak
  • 2020-2021, Aktualności
  • 1 grudnia, 2020

EKO-KARTKA Z OKAZJI ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA

Serdecznie zapraszamy uczniów klas 4-7 do udziału w szkolnym konkursie na „Najciekawszą EKO-kartkę bożonarodzeniową.”

Regulamin konkursu :

Uczestnicy konkursu wykonują kartkę świąteczną w dowolnym formacie, wybranymi przez siebie technikami plastycznymi z użyciem surowców wtórnych i naturalnych

Przy ocenie pracy Komisja będzie brała pod uwagę:
⦁ Wykorzystanie surowców wtórnych i naturalnych
⦁ Pomysłowość
⦁ Samodzielność i staranność
⦁ Nawiązanie do tematu Świąt Bożego Narodzenia

Na Eko-kartki czekamy do 11.12.2020 do godz 12:00, w szkolnym sekretariacie.
Eko-kartki zostaną przeznaczone dla pensjonariuszy DPSu w ramach akcji „Podziel się Świętami z naszymi Mieszkańcami”

eko plakat na stronę

Czytaj więcej
  • Natalia Szcześniak
  • 2020-2021, Aktualności, Bez kategorii
  • 19 listopada, 2020

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka w wykonaniu uczniów klasy 5b.

https://sp-2.pl/storage/2020/11/Prawa-dziecka.mp4.mp4
Czytaj więcej
  • Natalia Szcześniak
  • 2020-2021
  • 14 października, 2020

Dzień Edukacji Narodowej

 

https://sp-2.pl/storage/2020/10/VID_20201008_120925.mp4.mp4

 

 

Czytaj więcej
  • Natalia Szcześniak
  • 2020-2021
  • 12 października, 2020

Konkurs Piosenki Angielskiej Online

Serdecznie zapraszamy uczniów do udziału w Szkolnym Konkursie Piosenki Angielskiej Online. Konkurs przeznaczony jest dla klas I-III, IV-VI, VII – VIII.
Zmagania konkursowe odbywają się w dwóch kategoriach:
SOLIŚCI
DUETY I ZESPOŁY (od 2 do 5 osób)
Osoby chętne proszone są o przesłanie nagrania występu uczestnika w formacie MP4 na adres mailowy: magdalena.tabor@sp2gk.onmicrosoft.com lub przez czat w Teamsach do Magdaleny Tabor.

Ostateczny termin przesyłania nagrań mija 19.10.2020.

Czas trwania wykonywanej piosenki nie może przekraczać 3 minut. Nagranie musi być z obrazem (plik video), z widoczną datą występu. Pliki należy zatytułować imieniem, klasą i szkołą dziecka.

Osoby, które wygrają etap szkolny, będą reprezentować naszą szkołę na szczeblu gminnym w I Gminnym Konkursie Piosenki Angielskiej online w Szkole Podstawowej im. Kar. Stefana Wyszyńskiego w Dobieszu 26.10.2020.

Zachęcamy do udziału

Zespól Anglistów

Czytaj więcej
  • Natalia Szcześniak
  • 2020-2021, Aktualności
  • 30 września, 2020

X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Nawet tabliczka mnożenia ma swoje święto!!! I to już niedługo, bo 2 października. Z tej okazji zapraszamy uczniów naszej szkoły do wzięcia udziału w internetowym konkursie matematyczno – logicznym Arcymistrz Mnożenia. Zgłoszenia do konkursu przyjmują nauczyciele matematyki do piątku 2 października 2020 r.. Regulamin konkursu dostępny w pliku: regulamin-konkurs-mat-log-2020

Osoby chętne rejestrują się na stronie https://www.wmtday.org/pl/app/contest/register

Kod dostępu:

klasy 4 i młodsi: ARDO   Klasy 5 i  6 SANS    klasy 7  KTDC
Czytaj więcej
  • Natalia Szcześniak
  • 2020-2021, Aktualności
  • 1 września, 2020

Rocznica wybuchu II wojny światowej

81 lat temu atak niemiecki na Polskę rozpoczął II wojnę światową. Przez cały wrzesień i w pierwsze dni października trwała bohaterska obrona Ojczyzny. CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!!

Wspominamy również żołnierzy, którzy walczyli w walkach toczących się na terenie naszej Gminy. Jak co roku pamiętaliśmy o posprzątaniu żołnierskich mogił na cmentarzu w Górze Kalwarii. Groby zostały posprzątane przez nauczycielki: Iwonę Książek i Magdalenę Krajewską.

20200831 174049 scaled20200831 174049 scaled
20200831 174024 scaled20200831 174024 scaled
20200831 174000 scaled20200831 174000 scaled
Czytaj więcej
  • Natalia Szcześniak
  • 2019-2020, Aktualności
  • 22 maja, 2020

Dzień Patrona – Święto Szkoły!

W piątek  22 maja  obchodzimy Święto Szkoły. Wspominamy majowy dzień 1991 roku, kiedy nasza Szkoła otrzymała imię. Od tej pory naszym patronem  został książę Janusz I Starszy. Kim był ów książę, czym się zasłużył, że został patronem naszej Szkoły? Przecież w czasach, w których Janusz żył, Szkoły jeszcze nie było, nie istniała nawet Góra Kalwaria (chociaż była już wtedy wieś Góra). Tak, ale niedaleko wsi o nazwie Góra, w miejscowości – stolicy Mazowsza – Czersku stał potężny zamek. I to właśnie w nim rezydował (chociaż nie na stałe) książę Janusz, którego później nazywano Starszym, Starym, Mazowieckim, Warszawskim…

Przenieśmy się do wieku XIV i XV – do czasów, w których przyszło żyć księciu Januszowi. Nie znamy dokładnej daty jego urodzenia, ale najprawdopodobniej było to w 1346 roku. Królem  Polski był wtedy Kazimierz Wielki, lecz Janusz nie urodził się w Polsce, tylko na Mazowszu. Co za różnica? Duża, ponieważ Mazowsze było wtedy osobnym państwem. I jego władcą miał w przyszłości zostać nasz patron. Stało się to, gdy zmarł ojciec księcia Janusza Siemowit III. Janusz miał wtedy około 35 lat, jego panowanie trwało prawie 50 lat!

Nie tylko nie znamy dokładnej daty urodzenia naszego patrona, tak naprawdę nie wiemy nawet, jak wyglądał! Jedyny zaakceptowany przez księcia wizerunek został uwieczniony na jego pieczęci. No cóż, przyjrzyjcie się sami i oceńcie, czy można z niej odczytać rysy twarzy…

Jest jeszcze jeden wizerunek księcia Janusza uwieczniony w średniowiecznym rękopisie. Oto on:

Książę Janusz jest w towarzystwie książąt (od lewej): Bolesława II, Trojdena I, Kazimierza I, Siemowita III, i Bolesława IV (ostatni). Książę Janusz ma miejsce między własnym ojcem – Siemowitem III i wnukiem – Bolesławem IV, ale tak naprawdę wszyscy są do siebie uderzająco podobni…

Wróćmy jednak do panowania księcia – naszego patrona.

Nie na darmo wcześniej został wspomniany Kazimierz Wielki. To właśnie na dworze tego króla, władcy sąsiedniego państwa, wychowywał się młody Janusz. Było to zgodne z ówczesnymi zwyczajami. Przy królu Janusz  poznawał obyczaje rycerskie, uczestniczył w turniejach i ucztach, przysłuchiwał się uczonym dysputom ludzi nauki, których na dworze króla Kazimierza zawsze było pełno. Zapewne był dobrym obserwatorem i bacznie przyglądał się sposobowi rządzenia. Kiedy Janusz został władcą swojego państwa, uderza podobieństwo jego działań dla swojego państwa z działaniami Kazimierza dla Polski.

Przełom XIV i XV wieku to czas bardzo trudny dla Mazowsza. Rozbicie dzielnicowe, wojny domowe, ataki Krzyżaków… to wszystko sprawiało, że państwu potrzebny był mądry i dobry władca – gospodarz. I taki właśnie okazał się książę Janusz.

Przede wszystkim umacniał obronnie księstwo, aby zabezpieczyć je przed najazdami krzyżackimi. Był inicjatorem i fundatorem  wielkich przedsięwzięć architektonicznych – zamków, obronnych grodów, fortyfikacji. To dzięki niemu Warszawa została otoczona murami – szczególnie upodobał sobie to miasto i dlatego przeniósł do niej z Czerska swoją siedzibę. Z inicjatywy księcia Janusza rozbudowano zamki w Wyszogrodzie, Wiźnie, Ciechanowie, Liwie, Makowie, Różanie, Warszawie no i oczywiście w Czersku.

Aby ożywić handel zakładał nowe miasta, wiele istniejących osad podniósł do rangi miast nadając im prawa miejskie. W sumie dzięki Januszowi powstały na Mazowszu 24 nowe miasta. Dzięki temu zapewnił księstwu mazowieckiemu szybki rozwój gospodarczy.

Systematycznie podejmował inwestycje budowlane oraz energicznie je realizował i to właśnie wyróżniało księcia Janusza spośród wielu innych władców. Miał też prawdziwy talent w dobieraniu sobie doradców, otaczał się ludźmi wykształconymi i fachowcami kierując się nie urodzeniem czy protekcją, ale rzeczywistymi umiejętnościami.

Jego żoną była księżniczka litewska Anna Danuta – stryjeczna siostra późniejszego króla Polski Władysława Jagiełły. Nasz patron był więc dzięki żonie spowinowacony z królem.

W polityce zagranicznej utrzymywał bliskie kontakty z Polską i Litwą, co wzbudzało głęboką niechęć państwa krzyżackiego. Krzyżacy wyrazili ją dobitnie, gdy w 1393 roku w Złotoryi  książę został porwany przez krzyżackich komturów i wywieziony do Malborka, gdzie urzędował wówczas wielki mistrz krzyżacki Konrad von Jungingen. Zdecydowana interwencja króla Władysława Jagiełły spowodowała, że Janusz odzyskał wolność. Krzyżacy jednak jeszcze raz uprowadzili księcia wraz z małżonką i synami do państwa zakonnego. Było to na sześć lat przed bitwą pod Grunwaldem. Jagiełło po raz drugi zapewnił im wolność, ale Krzyżacy nękali wielokrotnie ziemie księcia Janusza. Dlatego książę zebrał rycerstwo i na czele swojej chorągwi stawił się 15 lipca pod Grunwaldem. Za męstwo w walce otrzymał potem od króla zamki krzyżackie w Olsztynie, Ostródzie i Nidzicy.

Panowanie księcia Janusza było czasem dobrobytu dla Mazowsza. Przy okazji warto wiedzieć, że miał opinię człowieka przezornego i obrotnego, wyznającego zasadę, że nigdy nie należy pomijać nadarzającej się okazji.

Książę Janusz zmarł 8 grudnia 1429 roku w Czersku. Miał 83 lata (stąd przydomek), przeżył wszystkich swoich synów. Tron po Januszu odziedziczył jego wnuk Bolesław (Bolesław IV). Janusz I Starszy pochowany został w podziemiach Katedry św. Jana w Warszawie.

 

Opracowała Aleksandra Fedynicz – Komosa na podstawie:

Małgorzata Wilska, Książę Janusz I Starszy, Warszawa 1986.

https://historialomzy.pl/wszystkie-twarze-ks-janusza/

http://600.lomza.pl/2017/12/26/janusz-i-mazowiecki-ksiaze/

Czytaj więcej
  • Natalia Szcześniak
  • 2019-2020
  • 6 kwietnia, 2020

Kartka dla Medyka

Szanowni Państwo,

jako społeczność szkolna od wielu lat angażujemy się w różnego rodzaju akcje charytatywne, wspierając tych, którzy są w potrzebie. W tym wyjątkowym i trudnym dla nas czasie tak jak możemy, chcemy pomóc także im- pracownikom służby zdrowia, którzy każdego dnia zmagają się z epidemią. Z tego powodu serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w akcji „Kartka dla Medyka”, która polega stworzeniu kartki/rysunku z życzeniami i podziękowaniami dla pracowników służby zdrowia (technika dowolna, format nie większy niż A4). Celem akcji jest podziękowanie lekarzom i innym pracownikom służby zdrowia za ich trudną pracę oraz znak, że doceniamy ją, jesteśmy im wdzięczni . Prace przygotowujemy w dniach od 07.04.2020 r. (wtorek)-17.04.2020 r.(piątek). Informacje dotyczące przesyłania prac będą podane w późniejszym terminie.

Z góry serdecznie dziękujemy za udział w akcji,

Przewodniczący Samorządu Szkolnego i Szkolnego Koła PCK

Czytaj więcej
  • Natalia Szcześniak
  • Materiały dla oddziałów przedszkolnych
  • 29 marca, 2020

Język angielski – wychowanie przedszkolne

Kontakt do nauczycielek języka angielskiego:

Magdalena Tabor magdalena.tabor@sp2gk.onmicrosoft.com

Ewa Borowska ewa.borowska@sp2gk.onmicrosoft.com

Sylwia Rodziewicz sylwia.rodziewicz@sp2gk.onmicrosoft.com


Tydzień obowiązywania 22 czerwca – 26 czerwca


Lesson 14

Temat: Summer song – wakacyjna piosenka.

Hello children! How are you today?

Znowu nadchodzą wakacje i czas się do nich dobrze przygotować! Czy macie już swoje wakacyjne plany? Może spędzicie czas nad jeziorem, w górach lub nad morzem? 

Zad. 1 Posłuchajcie piosenki o lodach, słońcu i dobrej wakacyjnej zabawie.

summer time song

Poznasz w niej nowe słowa:

  • summertime – lato
  • a beach – plaża
  • a park – park
  • countryside – wieś
  • chocolate – czekolada
  • vanilla – wanilia
  • a strawberry – truskawka
  • an ice-cream – lody
  • Flip-flops – klapki
  • a bikini – kostium
  • shorts – krótkie spodenki
  • a hat – kapelusz

Poznasz też nowe zwroty:

  • Hello holidays – witajcie wakacje
  • Ice-cream is all I need – lody są wszystkim, czego mi trzeba
  • I’m ready to jump – jestem gotowy do skoku
  • The sun is up – słońce wschodzi
  • I’m happy – jestem szczęśliwy

Zad. 2 Narysuj swoje wymarzone wakacje lub pokoloruj wakacyjny rysunek:

wakacyjna kolorowanka

Have a great holiday!- wspaniałych wakacji 🙂

*wersja do wydruku: przedszkole lesson 14


Tydzień obowiązywania 15 czerwca – 19 czerwca


Lesson 13

Temat: Breakfast time – czas na śniadanie.

Hello children! How are you today?

Ostatnio nauczyliśmy się nazw owoców i warzyw. Pamiętacie? Dzisiaj nadal pozostaniemy przy jedzeniu. Czy wiecie jak nazywa się pierwszy posiłek w ciągu dnia? To jest śniadanie, czyli BREAKFAST. Dzisiaj posłuchamy BREAKFAST SONG, czyli piosenki śniadaniowej. Popatrzymy też co jedzą jej bohaterowie na śniadanie. Jesteście ciekawi? Posłuchajcie!

breakfast songZwroty z piosenki :

  • Everybody’s hungry, – wszyscy  są głodni,
  • It’s breakfast time, let’s go – czas na śniadanie, chodźmy
  • Something yummy, I know – Coś pysznego, ja wiem

Dania:

  • Pancakes – naleśniki
  • Bacon – bekon
  • Ham – szynka
  • toast – tosty
  • Berry jam – jagodowy dżem
  • Eggs – jajka
  • Waffles – gofry
  • Yogurt – jogurt
  • Sausages – kiełbaski
  • fruit salad – sałatka owocowa

Może będziecie mieć okazję jeść podobne śniadanie w najbliższych dniach, spróbuj nazwać produkty po angielsku. Powodzenia! 🙂

Have a nice week!

*wersja do wydruku: lesson 13


Tydzień obowiązywania 8 – 10 czerwca 2020 


Lesson 12

Temat: Fruits – owoce

Hello children? How are you today?

Zad. 1 Ostatnio poznaliśmy nazwy pysznych warzyw. Nie ma to jednak jak świeże i słodziutkie owoce. Dzisiaj poznamy kilka z nich. Posłuchajmy  razem piosenki „I EAT FRUITS” – jem owoce.

I eat fruits song

Nazwy owoców, które pojawią się w piosence:

  • APPLES – jabłka
  • PEARS – gruszki
  • CHERRIES – wiśnie
  • MANGOES – mango
  • GRAPES – winogrona
  • BERRIES – jagody

Dobrze też przypomnieć sobie dni tygodnia, które również występują w piosence:

  • Monday – poniedziałek
  • Tuesday – wtorek
  • Wednesday – środa
  • Thursday – czwartek
  • Friday – piątek
  • Saturday – sobota
  • Sunday – niedziela

Zad. 2 Jaki jest Twój ulubiony owoc? Może go narysujesz lub ulepisz z plasteliny?

Bye Bye! See you next week!

*wersja do wydruku : Lesson 12


Tydzień obowiązywania 01 czerwca – 05 czerwca


Lesson 11

Temat: Vegetables – warzywa.

Hello children! How are you today?

Zad. 1 Wiosna już w pełni więc coraz częściej możemy jeść pyszne zdrowe warzywa, które mają bardzo dużo witamin. Wybierzmy się dzisiaj do kuchni i popatrzmy jakie warzywa można tam znaleźć. Posłuchamy razem VEGETABLE SONG.

Pojawią się w niej:

  • A CARROT – marchewka
  • A CABBAGE – kapusta
  • A BROCCOLI – brokuły
  • A POTATO – ziemniak
  • A SPINACH – szpinak
  • A CELERY – seler
  • A GARLIC – czosnek
  • AN ONION – cebula
  • A LEEK – por

Let’s chop – pokrójmy

vegetable song

A Ty, jakie warzywa lubisz jeść najbardziej?

Zad. 2 Chętni mogą utrwalić nazwy warzyw odkrywając kolejne karty i mówiąc na głos nazwę przedstawioną na obrazku:

vegetables for you and me

Do zobaczenia!

Bye, bye… Have a happy children’s day this week!

*wersja do wydruku: Lesson 11


Tydzień obowiązywania 25 maja – 29 maja


Lesson 10

Temat: Days of the week – dni tygodnia.

Witajcie dzieci! Dzień dobry! Good morning! How are you?

Zad 1. Na wstępie posłuchamy piosenki która przypomni nam o zwrotach, które stosujemy na początku spotkania:

Good morning – dzień dobry

Hello – witaj

How are you? – Jak się masz?

I’m fine – mam się dobrze

Posłuchaj piosenki:

Good morning song

zad 2. A teraz przejdziemy do dni tygodnia:

Monday – poniedziałek

Tuesday – wtorek

Wednesday – środa

Thursday – czwartek

Friday – piątek

Saturday – sobota

Sunday – niedziela

Zaśpiewajmy piosenkę która pomoże nam zapamiętać dni tygodnia:

days of the week song

Good job! See you soon!

*wersja do wydruku: Lesson 10


Tydzień obowiązywania 18 maja – 22 maja


Lesson 9

Temat: Piosenka „ Brush your teeth up and down”

Na początku zajęć trochę się poruszamy. Pomoże nam w tym piosenka „ Body Boogie Dance”

Zad 1. Posłuchaj i przyłącz się!

Body Boogie Dance

Najważniejsze wyrażenia z piosenki :

Shake your head –  potrząsaj  głową

Shake your shoulders – potrząsaj ramionami

Shake your hands – potrząsaj rękoma

Shake your hips – kręć  biodrami

Shake your body –  kręć całym ciałem

Zad 2. Dzisiaj nauczymy się jeszcze jednej piosenki o myciu zębów. Wesołe stworki pokażą Ci jak dokładnie o nie dbać.

brush your teeth song

Słowniczek do piosenki:

Brush your teeth – szoruj zęby

Up and down – góra i dół

Round and round – w kółko

From left to right – od lewej do prawej

Well done! See you soon!

*wersja do wydruku:  Lesson 9


Tydzień obowiązywania 11 maja – 15 maja


Lesson 8

Temat: Piosenka “Brush your teeth and wash your face”.

Kochane dzieci zanim nauczymy się piosenki o myciu zębów trochę się poruszamy.

Zad 1. Znacie piosenkę „ Freeze song”? To taka piosenka gdzie na słowo freeze zastygamy w bezruchu i nie ruszamy się w ogóle. Jak słyszymy słowo dance to tańczymy. Zobacz i posłuchaj:

freeze and dance song

w piosence występują czynności:

dance – tańczyć

freeze – zastygać w bezruchu

hop – podskakiwać na jednej nodze

skip – przeskakiwać z nogi na nogę

zad. 2 Teraz przejdziemy do piosenki o myciu zębów i twarzy. To są bardzo ważne czynności, dzięki którym dbamy o siebie. Może nauczysz się jej i będziesz śpiewał przy okazji wykonywania tych czynności? Posłuchaj:

brush your teeth and wash your face song

brush your teeth – szczotkuj zęby

wash your face – myj twarz

see you next time! Bye bye! 🙂

*wersja do wydruku: Lesson 8


Tydzień obowiązywania 4 maja – 8 maja


Lesson 7

Temat: Spring – wiosna.

Zad.1 Kochane dzieci. Pamiętacie jak uczyliśmy się piosenki o wiośnie ”Spring is here”. Wiośnie się wtedy nasza piosenka bardzo  spodobała i zagościła u nas już na dobre. Dzisiaj poznamy kolejne słownictwo związaną z tą porą roku. Obejrzyjcie prezentacje i uczcie się kolejnych zwiastunów wiosny i podziwiajcie jak piękna jest wiosna. Jeśli chcesz przewinąć obrazek przyciśnij strzałkę po prawej stronie.

spring presentation

Słowniczek do prezentacji:

A dragonfly – ważka

A spider – pająk

An ant – mrówka

A caterpillar – dżdżownica

A worm – robak

A snail – ślimak

A flower – kwiatek

A tree  drzewo

A bush – krzak

Grass- trawa

Sun – słońce

Sky – niebo

Zad 2. Zaśpiewaj piosenkę o wiośnie którą się już uczyliśmy:

spring song

Bye bye! 🙂

*wersja do wydruku: lesson 7


 

Tydzień obowiązywania 27 kwietnia – 30 kwietnia


Lesson 6

Subject : Piosenka “Old MacDonald had a farm”.

Zad 1. Drodzy uczniowie, na poprzedniej lekcji poznaliśmy nazwy zwierząt. Przypomnijmy je sobie:

a dog – pies

a cat – kot

a duck – kaczka

a cow – krowa

sheep – owca

a chicken – kurczak

a rooster – kogut

a pig – świnia

a goose – gęś

a turkey – indyk

a horse – koń

a donkey – osioł

a goat – koza

a rabbit – królik

zad 2. Dzisiaj posłuchamy piosenki o panu MacDonaldzie który na swojej farmie hodował mnóstwo zwierząt. Posłuchaj piosenki i postaraj się zapamiętać jakie zwierzęta wystąpiły:

Old MacDonald had a farm

Widzieliśmy 5 gatunków zwierząt: pigs, ducks, horses, sheep, cows.

Zad 3. Na pewno zauważyłeś że większość z nich wydaje inne odgłosy niż nasze zwierzęta żyjące w Polsce.

Posłuchaj jeszcze raz i spróbuj naśladować odgłosy zwierząt z piosenki.

zad 4. Dla chętnych dzieci chciałabym zaproponować grę memory. Jak przyciśniesz przycisk na dole – usłyszysz nazwę zwierzęcia i musisz dopasować do niej obrazek z górnego rzędu.

memory game

Good luck!  Powodzenia!

*wersja do wydruku: lesson 6 przedszkole


Tydzień obowiązywania 20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r. 


Lesson 5

Subject: Farm animals – zwierzęta na wsi.

Hello children!

Drodzy uczniowie dzisiaj nauczymy się nazywać po angielsku zwierzątka, które żyją na wsi.

Zad 1. Zapraszam was do obejrzenia krótkiego filmiku gdzie czeka nas spacer wśród wiejskich zwierzątek:

farm animals film

Nazwy zwierząt, które widzieliśmy :

a dog – pies

a cat – kot

a duck – kaczka

a cow – krowa

sheep – owca

a chicken – kurczak

a rooster – kogut

a pig – świnia

a goose – gęś

a turkey – indyk

a horse – koń

a donkey – osioł

a goat – koza

a rabbit – królik

zad 2. Narysuj wybrane zwierzę, które żyje na wsi, pokoloruj je i powiedz po angielsku jak je nazywamy. Możesz też skorzystać z gotowego wzoru pieska albo kotka.

Bye bye.

* wersja do wydruku: lekcja 5

 


Czas obowiązywania 15.04 – 17.04 2020 r 


Lesson 4

Subject: Piosenka „I’m so happy”

Hello children!

Dzisiaj nauczymy się piosenki, która wprowadzi nas w doskonały nastrój oraz sprawi że nie będziemy mogli przestać tańczyć i śpiewać z wesołą kurką. Zobaczcie sami: I’m so happy

Słowniczek do piosenki:

  • I’m so happy: jestem bardzo szczęśliwy/szczęśliwa
  • Sing with me – śpiewaj ze mną
  • Clap your hands – klaszcz dłońmi
  • Stomp your feet– tup nogami
  • Swing your arms– machaj rękoma tam i z powrotem
  • Dance – tańcz
  • Jump – skacz
  • Touch the sky – dotknij nieba
  • Touch the ground – dotknij podłogi
  • Shake your hips – potrząsaj biodrami

Jeśli masz ochotę narysuj siebie jak jesteś szczęśliwy/szczęśliwa i powiedz na głos „I’m so happy” 🙂

*wersja do wydruku: Angielski dla grup przedszkolnych 15-17.04


Czas obowiązywania: 6.04 – 8.04

Angielski dla grup przedszkolnych                                                                          06.-08.04  

Lesson 3

Subject: Easter bunny song – piosenka o wielkanocnym zajączku

Kochani najmłodsi uczniowie. Wielkimi krokami zbliżają się do nas Święta Wielkanocne. Z tej okazji nauczymy się wesołej piosenki o zajączku, którą znajdziecie otwierając link poniżej: 

Easter bunny song

A teraz kilka słów do zapamiętania: 

  • Easter Bunny – Zajączek Wielkanocny 
  • Hop – kicać, skakać 
  • Wiggle a nose – kręcić nosem 
  • Flop ears – machać uszami ( zajączki tak potrafią) 
  • Shake a tail – potrząsać ogonkiem

Na koniec zapraszam Was do pokolorowania obrazka z Easter Bunny: 

*wersja do druku przedszkole lekcja 3


Lesson 2

Subject: Spring song – piosenka o wiośnie.

Hello children!
Jak zapewne już wiecie przyszła do nas Pani Wiosna. Może zaśpiewamy dla niej piosenkę? Pani Wiosna bardzo się ucieszy.

spring song

W piosence występują zwiastuny wiosny. Najważniejsze to:
• A blue bird – niebieski ptaszek dokładnie drozd północnoamerykański
• A bee – pszczoła
• A ladybug – biedronka
• A butterfly – motyl
• A frog – żaba
• A mosquito – komar

Jeśli masz ochotę to pokoloruj ladybug czyli biedronkę.

 

*plik do druku: przedszkole lekcja 2

Czytaj więcej

Ostatnie wpisy

  • OPŁATA ZA POSIŁKI W LISTOPADZIE 2025 20 października 2025
  • JADŁOSPIS 20.10.2025R. – 24.10.2025R. 17 października 2025
  • JADŁOSPIS 13.10.2025R. – 17.10.2025R. 10 października 2025
  • JADŁOSPIS 06.10.2025R. – 10.10.2025R. 3 października 2025
  • JADŁOSPIS 29.09.2025R. – 03.10.2025R. 26 września 2025
  • Odra – co musisz wiedzieć? 25 września 2025
  • Program „Czyściochowa Akademia” w grupie 0C 22 września 2025
  • JADŁOSPIS 22.09.2025R. – 26.09.2025R. 21 września 2025
  • OPŁATA ZA POSIŁKI W PAŹDZIERNIKU 2025 19 września 2025
  • Wyniki konkursu chemicznego 18 września 2025
  • Słowa mają moc! 18 września 2025
  • JADŁOSPIS 15.09.2025R. – 19.09.2025R. 12 września 2025
  • JADŁOSPIS 08.09.2025R. – 12.09.2025R. 5 września 2025
  • Trening zastępowania agresji – cykl zajęć 4 września 2025
  • Oddaj swój głos na bezpieczeństwo! 2 września 2025

Stronicowanie wpisów

« 1 … 19 20 21 … 23 »

© 2019 Szkoła Podstawowa nr 2 im. Księcia Janusza

Unia Europejska BIP