- Natalia Szcześniak
- 2021-2022, Aktualności
- 25 września, 2021
Paka dla Zwierzaka
Ruszamy z kolejną edycją akcji „PAKA DLA ZWIERZAKA”!
Zachęcamy wszystkich chętnych do włączenia się w nasze działania i udziału w zbiórce na rzecz schroniska.
Akcja trwa do 8 października, szczegóły znajdują się na załączonym plakacie.
- Natalia Szcześniak
- 2021-2022, Aktualności
- 17 września, 2021
International Dot Day – Międzynarodowy Dzień Kropki
15 września obchodziliśmy International Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto odwagi, kreatywności, wiary we własne siły i dobrej zabawy. Uczniowie naszej szkoły włączyli się w obchody tego święta. Na lekcjach języka angielskiego było kropkowo, twórczo, wesoło i kolorowo. Spójrzcie sami:
- Natalia Szcześniak
- 2021-2022, Aktualności
- 16 września, 2021
Sprzątanie Świata
- Natalia Szcześniak
- 2021-2022, Aktualności
- 12 września, 2021
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY W ROKU SZKOLNYM 2021/2022 – dostosowania
Uwaga!! Informacje na temat egzaminu ósmoklasisty publikowane będą również w nowej zakładce uczniowie/egzamin ósmoklasisty
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2021/2022
1. Dostosowanie form egzaminu ósmoklasisty polega na przygotowaniu odrębnych arkuszy
dostosowanych do potrzeb i możliwości zdających.
2. Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty polega między
innymi na:
a. zminimalizowaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania
społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym ucznia
b. zapewnieniu uczniowi miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych
oraz możliwości psychofizycznych
c. wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych
d. odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu
ósmoklasisty
e. ustaleniu zasad oceniania rozwiązań zadań wykorzystywanych do przeprowadzania
egzaminu ósmoklasisty, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 2 ustawy o systemie
oświaty, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne
ucznia
f. zapewnieniu obecności i pomocy w czasie egzaminu ósmoklasisty nauczyciela
wspomagającego ucznia w czytaniu lub pisaniu lub specjalisty odpowiednio
z zakresu danego rodzaju niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub
zagrożenia niedostosowaniem społecznym, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania
właściwego kontaktu z uczniem lub pomocy w obsłudze sprzętu specjalistycznego
i środków dydaktycznych.
Możliwe sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu
ósmoklasisty dla poszczególnych grup zdających wskazane są w poniższych Tabelach:

4 Orzeczenie wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej
poradni specjalistycznej, zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie
orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych
(Dz.U. z 2017 r. poz. 1743).
5 Nie dotyczy to uczniów posiadających opinię dotyczącą objęcia danego ucznia opieką psychologiczno-pedagogiczną.
6 Opinia o specyficznych trudnościach w uczeniu się wydana przez zespół opiniujący publicznej poradni psychologicznopedagogicznej,
w tym publicznej poradni specjalistycznej, albo niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym
niepublicznej poradni specjalistycznej, spełniającej warunki, o których mowa w art. 127 ust. 11 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r.
Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r. poz. 1082), tj. założonej zgodnie z art. 168 tej ustawy oraz zatrudniającej pracowników
posiadających kwalifikacje określone dla pracowników publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Zgodnie z przepisami § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 373) opinia poradni może być
wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu III klasy szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły
podstawowej.
Najważniejsze terminy:
- do 30.09.2021 należy złożyć wypełniony załącznik nr 3a dotyczący wyboru języka obcego,
Języki obce jakie ośmioklasista ma do wyboru to:
- angielski;
- francuski;
- włoski;
- hiszpański;
- niemiecki;
- rosyjski;
- ukraiński;
przy czym musi to być język, którego uczeń uczył się w szkole w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
- do 15.10.2021 należy złożyć opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej na podstawie której zostaną ustalone dostosowania form i warunków przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty (nie dotyczy to uczniów, których opinie są już dostarczone do szkoły)
- do 22.11.2021 dyrektor szkoły poinformuje rodziców o proponowanych sposobach dostosowania warunków i form przeprowadzenia egzaminu ósmoklasisty wskazanych przez rade pedagogiczną
- do 26.11.2021 rodzice zobowiązani są do podpisania w szkole oświadczenie o korzystaniu lub nie korzystaniu ze wskazanych sposobów dostosowaniach.
- Natalia Szcześniak
- 2020-2021, Aktualności, Bez kategorii
- 25 czerwca, 2021
Edukacja regionalna „Tu jest moja mała ojczyzna”
Edukacja regionalna stanowi ważny aspekt edukacyjno- wychowawczy w naszej szkole. Jej głównymi celami są:
– poznanie dziedzictwa kulturowego i historycznego najbliższego regionu,
– kształtowanie więzi emocjonalnej w stosunku do swojej „małej ojczyzny”.
W ramach projektu zorganizowano zajęcia aktywizujące uczniów pozwalające lepiej zapoznać się z kulturą i tradycjami Góry Kalwarii i jej okolic. Uczniowie aktywnie w nich uczestniczyli i rozwijali swoje zdolności i uzdolnienia.
Obszary aktywności w edukacji regionalnej w naszej szkole
„Tu jest moja mała ojczyzna”
Aktywność projektowa uczniów klas VII
Przekrój pionowy terenów góry Kalwarii.
Uczniowie wykonali rysunek przekroju pionowego w okolicach Góry Kalwarii.
Praca Wisły w okolicach Góry Kalwarii.
Uczniowie interpretują procesy korytowe rzeki w okolicy Góry Kalwarii.
Korzyści – naturalne walory sąsiedztwa z rzeką.
Zagrożenia dla osadnictwa i gospodarki człowieka.
Dziedzictwo kulturowe Łużyca.
Zastosowanie w praktyce wiedzy etnograficznej o Mezoregionie Łużyca i jego dawnej ludności.
Legendy – dziedzictwo mojego miasta.
Klasy: IVa i IVb
Wysłuchanie legendy „Księżna Grzymisława i jej przykre związki z Mazowszem”. Poznanie historii Konrada Mazowieckiego, Leszka Białego i jego żony Grzymisławy oraz dzieci: Salomei, Bolesława Wstydliwego. Następnie wykonanie ilustracji do legendy, uwzględniając uwięzienie bohaterów na zamku w Czersku.
Klasy: VIb i VIc
Przeczytanie legendy „Złota szkatułka z Czaplinka” – opracowanie pytań i odpowiedzi do przeczytanej legendy. Opowiadanie historii Michała i Szymona.
Dziedzictwo kultury materialnej- zabytki mojego miasta.
Multimedialne prace uczniów kl. VII
Czy znasz swoje miasto- patroni ulic Góry Kalwarii.
Praca z planem miasta. Znam patronów jego ulic.
Charakter mojego miasta.
Ćwiczenia graficzne na planie miasta.
Góra Kalwaria – miasto przyszłości.
Projekt potrzeb cywilizacyjnych, społecznych, gospodarczych i kulturalnych mieszkańców Góry Kalwarii.
Podziękowania.
Karolinie Kowalczyk, Zosi Rychlickiej, Gabrysi Kęsik, Szymonowi i Amelii Parol, Dominice Fąfarze, Bartoszowi Klepczyńskiemu – uczniom klasy VII e i VI f za wykonanie multimedialnego przewodnika po Górze Kalwarii i jej okolicach.
Uczniom klasy IV a i IV b za aktywność i wykonanie pod kierunkiem p. J. Pawelec-Błeszyńskiej prac plastycznych „Legendy o Górze Kalwarii i jej okolicach”.
Uczniom klas VI b i VI c za przeczytanie legendy „Złota szkatułka z Czaplinka”- opracowanie pytań i odpowiedzi do przeczytanej legendy. Opowiadanie historii Michała i Szymona.
Wszystkim uczniom klas siódmych za aktywną postawę na planowych warsztatach geograficznych.
nauczyciel geografii Bożena Gromadzka
- Natalia Szcześniak
- 2020-2021, Aktualności
- 1 czerwca, 2021
Dzień Dziecka
„Gdyby na wielkim świecie zabrakło uśmiechu dziecka, byłoby ciemno i mroczno, ciemniej i mroczniej niż podczas nocy bezgwiezdnej i bezksiężycowej – mimo wszystkich słońc, gwiazd i sztucznych reflektorów. Ten jeden mały uśmiech rozwidnia życie”. (Julian Ejsmond)
Kochani Uczniowie,
z okazji Dnia Dziecka przesyłamy Wam najserdeczniejsze życzenia – zdrowia, radości oraz przyjaźni. Niech każdy dzień będzie czasem pozytywnych doświadczeń, które będą powodowały uśmiech na Waszych twarzach. Niech każda godzina pozwoli Wam na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań, a każda z chwil będzie okazją do realizacji marzeń.
Wszystkiego najlepszego!
Dyrekcja, Nauczyciele oraz Pracownicy Szkoły
- Natalia Szcześniak
- 2020-2021, Aktualności
- 30 maja, 2021
Lekcja w terenie
Dnia 28.05.2021 r. w klasie 1c odbyły się zajęcia terenowe ” Rozpoznajemy podstawowe gatunki drzew w okolicy szkoły”. Dzieci uczyły się rozróżniać drzewa iglaste od liściastych. Poznawały również nazwy drzew iglastych. Rozpoznawały drzewa liściaste po sylwetce drzewa oraz wyglądzie liści, porównując je z liśćmi zamieszczonymi w atlasach. Odrysowywały na kartkach korę drzew, a następnie porównywały między sobą. Mierzyły także obwody drzew liściastych. Na zakończenie zajęć uczniowie prezentowali wybrany gatunek drzewa, opisywały kształt liścia oraz wygląd kory. Wypowiadały się także na temat ” Jakie jest znaczenie drzew dla przyrody i człowieka oraz jak je chronić? „. W czasie zajęć dzieci były aktywne. W formie zabawy poszerzyły swoje wiadomości na temat drzew i ich znaczenia.
- Natalia Szcześniak
- 2020-2021, Aktualności
- 28 maja, 2021
Konkurs Geograficzny
Musimy mieć wytrwałość i ponad wszystko wiarę w siebie.
Musimy być pewni, że mamy do czegoś talent.”
/Maria Skłodowska-Curie/
Spotykając się na Zespole konkursowym uczniowie klas 5-7 wspólnie uczyli się, rozwijali zainteresowania i uzdolnienia geograficzne. Współzawodniczyli zachowując zasady zdrowej rywalizacji.
Aktywności adresowane były do pasjonatów przedmiotu geografia. Pytania konkursowe dotyczyły tematyki omawianej na lekcjach geografii w różnych klasach.
Czas na podsumowanie całorocznej pracy!!!!!
Drodzy Uczniowie z klas VII.
Dziękujemy Wam za udział w konkursie ,,Energetyka- cywilizacyjne wyzwanie”. Gratulujemy podjętej aktywności. Świetnie sobie poradziliście. Wyłoniliśmy laureatów w składzie:
I miejsce: Oliwia Pietrucha 7f
II Miejsce: Magdalena Fijka kl 7f, Natalia Sulik kl. 7a
III miejsce- Taracha Wiktoria 7c
Gratulujemy!!!
Konkurs dla uczniów kl.VI ,,Moja Europa”
Jego pomysłodawcami i autorami zadań, testów, kwizów byli uczniowie z klasy VI b i VI d.
Nauczyciel geografii pełnił rolę eksperta i konsultanta merytorycznego.
Dziękujemy Wam. Gratulujemy podjętej aktywności. Świetnie sobie poradziliście.
Oto laureaci.
,,Moja Europa” Część I ,,Zostań mistrzem mapy politycznej Europy”
I miejsce- Maja Rybińska kl VI d
II miejsce- Mateusz Nowicki- Skrzypczak kl VI f
III miejsce- Katarzyna Rejent kl VI f
IV miejsce- Ignacy Szczepaniak kl VI a
V miejsce- Zofia Raczyńska klo VI f
,,Moja Europa” część II: ,,Współczesne procesy geologiczne w Europie”
Gratuluję wszystkim uczestnikom udziału i wyników !
Oto jego laureaci:
I miejsce – Katarzyna Rejent VIf
II miejsce – Obstawski Franciszek kl VIc
III miejsce- Dobrzyńska Klara kl VIg, Maja Rybińska kl VId, Wiktoria Utrata kl VIg
Gratulujemy!!!
Konkurs dla uczniów klas V ,,Krajobrazy Ziemi” część I
,, Lasy strefy umiarkowanej i równikowej”.
Gratuluję podjętej aktywności. Świetnie sobie poradziliście. Wyłoniłam laureatów w składzie:
I miejsce-Maciej Doboszyński kl Vb
II miejsce- Aleksandra Skindzier kl.Va, Karina Maziarek kl Vb
III miejsce- Konrad Katana kl Vb
Konkurs dla uczniów klas V ,,Krajobrazy Ziemi”część II
,,Roślinność trawiasta”
Oto jego laureaci:
I miejsce – Aleksandra Skindzier kl Va, Konrad Katana kl. Vb
II miejsce – Piotr Krzeszowski kl Vb
III miejsce- Tomasz Chotkowski kl Vb
Konkurs dla uczniów kl V ,,Krajobrazy świata” cz. III
,, Pustynie gorące i pustynie lodowe„
Ekspertami zajmując I, II, III miejsce zostali:
I miejsce – Katana Konrad kl Vb
II miejsce – Doboszyński Maciej kl Vb, Kamola Filip kl Va
III miejsce – Skindzier Ola kl Va
Gratuluję wszystkim uczestnikom udziału i wyników w Konkursie
Drodzy Laureaci!!!
Składamy Wam serdeczne gratulacje oraz podziękowania za pracę, jaką włożyłyście w przygotowanie się do konkursów, bez tego i Waszego ogromnego zaangażowania nie byłoby tych sukcesów. Gratulujemy również rodzicom, tak wspaniałych i zdolnych dzieci.
Nauczyciel geografii Bożena Gromadzka