Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji
Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji z tej okazji zapraszamy na cykl artykułów poświęconych tematyce dysleksji. Będą one zamieszczane w ciągu tego tygodnia na stronie szkoły i fb.
Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji z tej okazji zapraszamy na cykl artykułów poświęconych tematyce dysleksji. Będą one zamieszczane w ciągu tego tygodnia na stronie szkoły i fb.
Drodzy Państwo – bezpłatne konsultacje psychologiczne on-line dla nauczycielek/-i, animatorek/-ów kultury, edukatorek/-ów, rodziców, osób dorosłych uczących
Szczegóły: http://fp-e.pl/index.php/2020/09/11/otwarte-konsultacje-psychologiczne/
Zachęcamy do zapisywania się.
Partnerem akcji jest Mazowiecki Instytut Kultury / Mazowieckie Obserwatorium Kultury
Seminarium inspirujące dla rodziców, opiekunów wg idei Jespera Juula.
Udział bezpłatny, wymagana jest rejestracja -link poniżej w opisie. Wydarzenie finansujemy ze środków Miasta Gdyni, Gdyńskiego Centrum Zdrowia, w ramach projektu Relacje- Rozwój- Społeczność 2020.
Zdrowe poczucie własnej wartości pozwala rozwijać swój potencjał, wykorzystywać własne talenty, ale jest również ważne w naszym życiu społecznym, uodparnia na kryzysy.• Jak rodzic może wspierać dziecko w budowaniu poczucia własnej wartości?• Jak odróżniać poczucie własnej wartości od pewności siebie?
Jesper Juul, autor bestsellera „Twoje kompetentne dziecko”, światowy autorytet w dziedzinie wychowania dzieci.
Jesper Juul o poczuciu własnej wartości:
„Poczucie własnej wartości decyduje o jakości naszego życia i o charakterze związków z innymi ludźmi. Osoby o niskim poczuciu własnej wartości mają problem z tym, żeby odkryć swoją prawdziwą wielkość: albo siebie pomniejszają albo wyolbrzymiają. Jedni pragną stać się niewidzialni, a inni wręcz przeciwnie: eksponują siebie przez cały czas i niczego bardziej nie pragną, niż żeby na nich patrzono i podziwiano.
Jeśli doskwiera ci niskie poczucie własnej wartości, będzie ci trudno budować dobre relacje z innymi ludźmi, także z samym sobą. Trudno ci będzie otwarcie powiedzieć, czego ci potrzeba, gdzie są twoje granice, gdzie jest twoje „tak” i „nie” albo prowadzić szczerą rozmowę z drugim człowiekiem.”
Wydarzenie bezpłatne online• Seminarium pod patronatem Familylab Polska
Bezpłatna rejestracja możliwa pod linkiem:
https://fundacjawielkierzeczy.clickmeeting.com/jestem-ok-jaki-jestem-jak-wspierac-dziecko-w-budowaniu-poczucia-wlasnej-wartosci/register?_ga=2.212172432.529057264.1600878048-1157121254.1583954287
https://facebook.com/events/s/jestem-ok-jaki-jestem-jak-wspi/740816553430678/?ti=as
Trwa Międzynarodowy Tydzień Języków Migowych i Osób Głuchych.
Klasa 2b realizując innowację pedagogiczną EMOCJA w trakcie ćwiczeń przekonała się, że każdy z Nas chce być wysłuchany, każdy z nas chce komunikować się i nawiązywać kontakt z innymi ludźmi – bez względu na dzielące nas różnice.
Każdy język jest piękny werbalny i niewerbalny – wyrażamy nim uczucia i emocje, nawiązujemy za jego pomocą nowe znajomości, dzielimy się radością i smutkami. Komunikacja pozwala nam być częścią społeczeństwa.
Dzięki wspólnemu miganiu, uczniowie dowiedzieli sie jak trudny, a za razem zabawny jest Polski Język Migowy. Klasa nauczyła sie migać dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuje i przepraszam.
Do Międzynarodowego Dnia Głuchych pozostały jeszcze 4 dni.
Międzynarodowy Dzień Języków Migowych przypada w 2020 r. 23 września w środę.
https://youtu.be/f6WMqB_q2Pk
Drodzy Państwo, drodzy uczniowie z wielką przyjemnością i ciekawością informujemy iż w roku szkolnym 2020/21 klasa II b weźmie udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym EMOCJA.
Panie mgr Aneta Bielska i Dorota Uścińska wdrożą projekt jako innowację pedagogiczną w naszej szkole.
Dlaczego akurat ten projekt wybrały nasze Panie?
Specjaliści Szkoły Podstawowej nr 2 im. Księcia Janusza w Górze Kalwarii pragną wyrazić podziękowanie wszystkim Rodzicom za zaangażowanie w realizację zdalnego nauczania, mobilizowanie swojego dziecka do wykonywania ćwiczeń utrwalających dotychczasowe umiejętności, a także za pomoc umożliwiającą dalszą realizację programów. Obecna trudna sytuacja związana z koronawirusem jest dla nas wszystkich ogromnym wyzwaniem. Choć wszyscy jesteśmy mocno obciążeni nową rzeczywistością, pamiętajmy, że dzieci na nas liczą. Wspierajmy je, pomagajmy, ale również wyznaczajmy jasne granice i bądźmy konsekwentni, by dzieci mogły czuć się bezpiecznie. Podejmujmy takie decyzje aby ten czas był owocny szczególnie dla nich!
Dziękujemy za trud i zangażowanie jakie włożyliście Państwo w zdalną edukację Waszych dzieci.
Doceniając Wasze wsparcie i poświęcony czas – dziękujemy za wyrozumiałość, cierpliwość, za każde miłe słowo, cenne uwagi i spostrzeżenia, wspólne rozmowy, uśmiech, życzliwość i kreatywność.
Razem daliśmy radę przeciwnościom i osiągnęliśmy więcej.
Do zobaczenia po wakacjach.
Zespół pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Bezpieczne wakacje
Magdalena Cebulska
Właśnie nadszedł czas wakacji.
Przyjacielu jeszcze chwilka,
przyjmij od nas, nie bez racji,
rad o bezpieczeństwie kilka.
Lubisz kąpiel w chłodnej wodzie,
kostium, ponton, już się zrywasz.
To jest w wakacyjnej modzie,
lecz patrz dobrze gdzie odpływasz.
Grunt to zdrowie, czuj go nogą,
w falach miękkich morskiej toni.
Tu rodzice nie pomogą,
gdy ta fala cię dogoni.
Kopać piłkę – świetna sprawa.
Lecz przy drodze – Oj! Nie można!
Tu samochód z lewa, z prawa,
no i sytuacja groźna.
Spacer w lesie – to przyjemność,
cicho szumi, pachnie zewsząd.
Lecz pamiętaj, jesteś tu gość.
Nie niszcz roślin, nie płosz zwierząt!
Chodź po lesie, lecz uważnie.
Łatwo tutaj ścieżkę zgubisz
i wygląda to poważnie,
by ją znaleźć – się natrudzisz.
Na rowerze ruszaj śmiało,
śmigaj szybko, lecz uważaj.
Musisz przecież wrócić cało.
A z roweru – och! Nie spadaj!
Dbaj codziennie o swe ciało.
Słońce świeci, grzeje, praży.
Opalania lepiej mało.
Tyś nie placek co się smaży!
Czy to hip hop, czy też polka,
ruch to zdrowie moi mili.
Na rowerze, czy na rolkach,
ruszaj się więc w każdej chwili!
Miło spędzaj więc wakacje!
Ćwicz, wypocznij, stań się silny.
Czas to piękny, macie rację.
Potem w szkole będziesz pilny.
Bezpiecznych wakacji życzą: specjaliści, nauczyciele i pracownicy szkoły.
Zachęcamy do obejrzenia prezentacji:
Jak trenować pozytywne myślenie?
Na początek obejrzyj film:
https://m.youtube.com/watchfeature=youtu.be&v=DLtvnRvzTs0
Głównym składnikiem pozytywnego myślenia jest optymizm, który powoduje, że patrzymy z wiarą w przyszłość i nie poddajemy się przy pierwszej porażce.
Udowodniono, że optymiści są nie tylko wydajniejszymi pracownikami, ale także zdrowszymi ludźmi. Warto więc korzystać z zalet pozytywnego myślenia. Jednak co zrobić, jeśli z natury jesteśmy pesymistami i nieustannie ogarniają nas czarne myśli? Spokojnie, to naturalne, a Martin Seligman – guru psychologii pozytywnej – mówi wprost: „Optymizmu można się nauczyć!” Jak przezwyciężyć więc marudzenie i stać się wydajnym pracownikiem, uczniem i zadowolonym z życia człowiekiem? Oto kilka przydatnych wskazówek, jakie daje nam psychologia pozytywna:
Trudności nie wynikają z samych wydarzeń, ale ze sposobu w jaki do nich podchodzisz! Wyobraź sobie, że poszedłeś na ważny sprawdzian, wydawało się, że wypadłeś bardzo dobrze, ale po jakimś czasie jednak stwierdzasz, że chyba nie poszło tak dobrze.
Odwracaj uwagę od negatywnych myśli!
Negatywne myślenie jest ewolucyjne wpisanym w nasz mózg nawykiem. Jednak w dzisiejszych czasach nie jest zazwyczaj przydatne, gdyż zmniejsza naszą produktywność.
Pamiętaj, jesteś panem swojego nastroju! Dlatego musisz zatrzymać gonitwę niepotrzebnych myśli, w chwili, gdy zaczyna się toczyć w twojej głowie. Techniki zaskakują swoją prostotą: przyklej na monitorze karteczkę w napisem „STOP!”, skoncentruj się na jakimś przedmiocie: weź go do ręki, powąchaj, popukaj, żeby sprawdzić jaki wydaje dźwięk. Skupienie się na czymś innym spowoduje, że zapomnisz o negatywnych myślach. Inną techniką jest zapisywanie dręczącego problemu. Samo wyrażenie dręczącej myśli skutkuje jej ustąpieniem.
Spieraj się z samym sobą!
Kiedy już nachodzą cię negatywne myśli, wyjdź im naprzeciw i zapytaj:” Czy to przekonanie jest prawdziwe?”, „ Czy to, że będę teraz o tym myślał w czymś mi pomoże”. Jeśli odpowiedź brzmi „nie” zastosuj technikę odwracania uwagi i powiedz sobie „STOP”. Jeśli odpowiedź brzmi „tak” pomyśl: „Nawet jeśli w tej chwili to przekonanie jest prawdziwe, co mogę zrobić, żeby stało się inaczej?” To sprawi, że podejmiesz aktywne kroki, zamiast odczuwać bezradność i frustrację.
Pamiętaj, aby nabyć zdolność pozytywnego myślenia musisz:
1. Uświadomić sobie jaka negatywna myśl cię dręczy,
2. Zadać sobie pytanie: „jak ta myśl na mnie oddziałuje?”
3. Zakwestionować ją,
4. Wyznaczyć sposoby jej przezwyciężenia.
Jak w wypadku każdej umiejętności, także i ta wymaga cierpliwości i nieustannego ćwiczenia. Dlatego nie poddawaj się, bo droga do pozytywności jest warta przebycia.
Drogi Uczniu i Rodzicu!
Pamiętajcie, że służymy Wam pomocą w rozwiązywaniu różnych sytuacji i zawsze możecie sie do Nas zwrócić o pomoc z każdym problemem.
Potrzebujecie rozmowy?
Napiszcie do Nas, zadzwońcie.
Specjaliści