Dzień kundelka
Mały ,duży, czarny czy brązowy, z długą lub krótka sierścią – nieważne. Każdy z nich obchodzi 25 października swoje święto – Dzień Kundelka w świetlicy szkolnej.
Mały ,duży, czarny czy brązowy, z długą lub krótka sierścią – nieważne. Każdy z nich obchodzi 25 października swoje święto – Dzień Kundelka w świetlicy szkolnej.
Dnia 7 listopada 2023r. obchodziliśmy w świetlicy szkolonej Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. Święto to przypada na 5 listopada, w rocznicę urodzin Walta Disney’a (1901-1966). Baśnie i bajki są dla wszystkich źródłem bogatych przeżyć , wrażeń i sposobem wzbogacania wyobraźni.
„Ten, kto zna swoją wartość – nie potrzebuje aprobaty. Ten, kto czuję się ważny – nie umniejsza nikomu. Ten, kto jest naprawdę silny – pomaga wzrastać innym. Ten, kto jest szczęśliwy – pragnie szczęścia wszystkich.” 🍀
Dan J. Sanders
📣‼️ Zdrowie nie jest wszystkim, ale bez zdrowia wszystko jest niczym.‼️📣
Jak dbać o zdrowie psychiczne? 🤔
🍀dbaj o relacje z innymi,
🍀bądź aktywny fizycznie,
🍀myśl dobrze o sobie,
🍀rób to co lubisz,
🍀stawiaj sobie wyzwania,
🍀nagradzaj Siebie za małe rzeczy,
🍀odżywiaj się zdrowo,
🍀wysypiaj się,o
🍀dpoczywaj,
🍀rozmawiaj z innymi,
🍀ucz się nowych rzeczy,
🍀korzystaj z pomocy innych,
🍀szukaj rozwiązań,
🍀wspieraj Siebie,
🍀bądź optymistą.
🤗 Dbajcie o siebie kochani 💗
psycholog mgr Aneta Bielska
Piątkowe przedpołudnie klasa 3a spędziła na warsztatach kulinarnych „Nad Drzewami” w Coniewie. Po zapoznaniu się z techniką wykonania pizzy, uczniowie wcielili się w rolę kucharzy. Każdy mógł skomponować swoją, wyjątkową i niepowtarzalną pizzę. Pizze wyglądały wybornie, a jeszcze lepiej smakowały. Poczynania uczniów wspierały nauczycielki pani Agnieszka Kamola i Beata Skolimowska.
15 września – Międzynarodowy Dzień Kropki
Dzień to szczególny, bo przypomina, iż w każdym z nas drzemie jakiś talent. Święto to stwarza również okazję do pobudzania wyobraźni, budowania pewności siebie i wiary we własne siły.
Oto jak kreatywnie spędzili ten czas uczniowie SP 2:
Zapraszamy do udziału w bezpłatnych warsztatach SZKOŁA DLA RODZICÓW.
Warsztaty będą prowadzone na podstawie koncepcji „Wychowania bez porażek” Thomasa Gordona i książek Adele Faber, Elaine Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały” oraz „Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”.
10 spotkań w małej grupie odbędzie się w poniedziałki w godzinach 16.00-17.30.
Zgłoszenia chęci udziału w warsztatach przyjmuje prowadząca pedagog Irena Maćkowiak do 28.09.2023 przez dziennik elektroniczny lub e-mail pedagog@sp2.mgk.pl
Strefa Aktywności w Górze Kalwarii zachęca do zapisów na zajęcia tenisa:
„Szanowni Państwo!
Przychodzimy do Was ze wspaniałą i jeszcze gorącą informacją!
Nasz Klub zakwalifikował się do realizowanego przez Polski Związek Tenisowy Programu „Tenis 10 – Narodowego Programu Upowszechniania Tenisa” (NPUT). Program ten współfinansowany jest ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki i swoim zasięgiem objąć ma 22 podopiecznych naszego Klubu z trzech roczników – 2014, 2015, 2016!
Uwaga! Zajęcia dla dzieci objętych Programem są bezpłatne!
Harmonogram zajęć:
OKRES LETNI (wrzesień 2023):
– 12 dzieci z rocznika 2016 (dwóch trenerów prowadzących, zajęcia 2x w tygodniu po 1 h – łącznie 8h w miesiącu) – grupa czerwona
– 10 dzieci z rocznika 2014 i 2015 (jeden trener prowadzący, zajęcia 3x w tygodniu po 1h – łącznie 10 godzin z miesiącu) – grupa pomarańczowa
OKRES ZIMOWY (od października 2023):
obie grupy – po 16 h w miesiącu
Program ten wymaga od nas, jako Klubu, przeprowadzenia kilku prostych testów wśród potencjalnych uczestników, na które zapraszamy 09 września 2023 r. (sobota) do naszej siedziby przy ul. Pijarskiej 119a w godz. 11:00-14:00.
https://www.nput.pl/nbt.html
Zapisy na testy – w recepcji Klubu.
Tel.: 572 372 277
recepcja@strefaaktywnosci.com
Jeśli są Państwo zainteresowani naszą propozycją – do zobaczenia w najbliższą sobotę w Strefie Aktywności!
Zapraszamy!”
5 maja – Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych oraz Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną.
Dzień Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnością to święto obchodzone w Europie 5 maja. Zostało zapoczątkowane we Francji na początku lat 90 XX wielu jako Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną.
Celem tych Dni jest podnoszenie świadomości społecznej na temat problemów i potrzeb osób z niepełnosprawnością, a także promowanie ich praw i godności. Osoby z niepełnosprawnością to pełnoprawni członkowie społeczeństwa, którzy mają takie same prawa i obowiązki jak inni.
5 maja to bardzo ważny dzień dla wszystkich osób z niepełnosprawnością, ale także tych osób, które podejmują wszelkie działania mające na celu likwidowanie barier i budowanie świata przyjaznego i dostępnego dla wszystkich.
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją:
5 maja – Dzień Walki z Dyskryminacją Osób
„Nie bądź zielony 😊 w temacie niebieskiego”
Na całym świecie 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, który został ustanowiony w 2008r. przez Zgromadzenie Ogólne ONZ.
Tego dnia rozpoczynają się także obchody Światowego Miesiąca ŚwiadomościA utyzmu, mające na celu propagowanie wiedzy w tym zakresie i budowanie wrażliwości społecznej.
Jeszcze do niedawna uważano, że stan ów dotyczy głównie chłopców (diagnozowano go niemal cztery razy częściej niż u dziewcząt). To właśnie z tego względu symbolicznym kolorem autyzmu stał się kolor niebieski. Najnowsze badania pokazują jednak, iż autyzm w takim samym stopniu dotyka mężczyzn, jak i kobiet.
Wszystkich, którzy dziś odwiedzą Warszawę, zapraszamy serdecznie na wyjątkową wycieczkę, organizowaną przez Fundację ALEKlasa (szczegóły zamieszczamy w linku poniżej):
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02hvv9X6ESLFsaUbmHohowzA8q3ZsWHKLzVYJPeyL7SXQJGSVnerei7N1pv4gMVhcil&id=100067980683558
Nasza szkoła również przyłącza się do akcji – chcemy w ten sposób zwrócić uwagę na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób w spektrum autyzmu.
Z uwagi na nadchodzące Święta Wielkiej Nocy i przedświąteczną atmosferę, już po powrocie do szkoły „rozwiniemy skrzydła” i „zapalimy się na niebiesko”.
Zespół Nauczycieli
Współorganizujących Proces Kształcenia
23 lutego- obchodzimy Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją
Depresja może dotknąć każdego z Nas – dzieci, młodzież, dorosłych i seniorów. Na depresję choruje trzeci nastolatek. Dwukrotnie częściej diagnozuje się ją u dziewczynek. Najmłodszy pacjent, u którego oficjalnie zdiagnozowano depresję to dwuletnie dziecko.
Według oficjalnych danych na depresję leczy się już ponad 2500 dzieci w ramach publicznej służby zdrowia. Niestety ta liczba sukcesywnie rośnie, a w przeciągu ostatnich 5 lat wzrosła dwukrotnie. Samobójstwa wśród dzieci i nastolatków są druga najczęstszą przyczyną zgonów.
Mimo pomocy psychologicznej z prywatnego sektora, nadal ogromna liczba przypadków depresji dzieci i młodzieży jest niezdiagnozowana. Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele. Zaczynając od stereotypów i braku wiedzy, które stoją za nieleczeniem objawów depresji, po ograniczony dostęp do specjalistów zdrowia psychicznego. Zdalne nauczanie, lock-down, samotność, brak ruchu, ograniczone kontakty rówieśnicze, widmo wojny- mają ogromny wpływ na problemy psychiczne uczniów. Jednak to nie jedyne przyczyny dramatów najmłodszych. Należy tu również wspomnieć o rosnącej liczbie ofiar przemocy domowej. Rówieśnicy i społeczność szkolna niejednokrotnie dokładają się do dramatu dziecka, który rozpoczyna się w domu. Obowiązkiem Nas dorosłych jest zachowanie szczególnej ostrożności przy każdej niepokojącej zmianie zachowania naszych podopiecznych.
Długotrwałe obniżenie nastroju, zachowania opozycyjno-buntownicze, destrukcyjne, autodestrukcyjne, rosnąca drażliwość, zaburzenia koncentracji uwagi, trudności z zapamiętywaniem, agresja u dzieci i młodzieży, są objawami depresji. Pojawiają się niechęć do szkoły, opuszczanie w nauce, fobie społeczne (łatwiej podtrzymać kontakt online), osamotnienie (zamykanie się w pokoju), a nawet silne lęki. Funkcjonowanie w ciągłym napięciu może powodować również pobudzenie psychoruchowe. Oczywiście objawy choroby w dużej mierze zależą od wieku dziecka i etapu rozwoju, na którym obecnie się znajduje. Wśród młodszych dzieci obserwujemy objawy somatyczne u nastolatków, zmiany zachowania. Depresja u młodszych dzieci może przebiegać nietypowo, a dodatkowo ich diagnoza jest utrudniona z powodu braku kompetencji komunikacyjnych.
Jeżeli zaobserwujemy u dzieci takie objawy współtowarzyszące apatii, przygnębieniu, obniżonemu nastrojiwi i utracie odczuwania satysfakcji jak:
cofanie się w rozwoju,
regres mowy,
moczenie się,
biegunkę,
duszności,
bóle brzucha, głowy,
problemy ze snem i przybieraniem na wadze,
uczucie niepokoju
trwające ponad dwa tygodnie, mogą one świadczyć to o rozpoczynającej się depresji.
Wśród sposobów leczenia depresji wyróżniamy farmakoterapię, która bardzo często jest niezbędna w leczeniu głębokich stanów depresyjnych w warunkach szpitalnych. W przypadku lekkiej i umiarkowanej depresji kieruje się dzieci na terapię indywidualną, grupową lub rodzinną.
W terapii najmłodszych pacjentów udział biorą również rodzice. Terapia grupowa młodszych pacjentów przyjmuje formę zabawy. Terapia grupowa może okazać się pożyteczna również dla nastolatków, którym zachowania buntownicze utrudniają relacje międzyludzkie.
Po wystąpieniu pierwszych epizodów depresyjnych istnieje poważne ryzyko pojawienia się kolejnych. Depresja jest chorobą przewlekłą i nawracająca, dlatego jej leczenie trwa długo, a po wystąpieniu pierwszego epizodu depresyjnego istnieje poważne ryzyko pojawienia się kolejnego. W poradniach zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży leczone są głównie przypadki lekkie i umiarkowane. Niestety, brakuje w Polsce zarówno specjalistów psychiatrii dziecięcej jaki i miejsc dla małych pacjentów w szpitalach.
W przypadku depresji należy szukać pomocy w następujących placówkach:
– Poradnie Zdrowia Psychicznego,
– Centra Zdrowia Psychicznego,
– Ośrodki Interwencji Kryzysowej,
– Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne (dla dzieci i młodzieży),
– Szpitale psychiatryczne
Programy bezpłatnej, zdalnej pomocy psychologicznej: www.twarzedepresji.pl/pomocpsychologiczna
Całodobowa Linia Wsparcia 800 70 2222
Antydepresyjny Telefon Zaufania (22) 484 88 01
Telefon zaufania dla dzieci 116 111
Telefon dla Rodziców i Nauczycieli 800 100 100
https://zdrowie.pap.pl/psyche/sposob-na-nastoletnia-depresje-szacunek-i-empatia-do-nastolatka
Dostepność