Wstępne informacje o standardach ochrony małoletnich
Wstępne informacje o standardach ochrony małoletnich
Prezentacja
Wstępne informacje o standardach ochrony małoletnich
Prezentacja
Szanowni Państwo, informujemy, że zostały wprowadzone nowe zasady zasady przeprowadzania badań w kierunku obecności wirusa SARS-CoV-2 osób z bliskiego kontaktu z osobami zakażonymi w placówkach oświatowych.
Prosimy o zapoznanie się z pismem Mazowieckiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego:
Szanowni Państwo,
zapraszam na kolejne spotkanie online w ramach Akademii Czujnego Rodzica. Tym razem temat nieustannie na czasie, o który bardzo prosili Rodzice: „Na wirtualnym podwórku. Co powinniśmy wiedzieć o codzienności naszych dzieci w sieci?”
Podczas spotkania porozmawiamy o funkcjonowaniu dzieci online zarówno tych młodszych, jak i nastolatków. Przyjrzymy się zarówno jasnym, jak i ciemnym stronom korzystania z internetu, mediów społecznościowych i gier cyfrowych. Zastanowimy się, jak być bardziej uważnym, co powinno wzbudzić nasz niepokój, kiedy i w jaki sposób powinniśmy interweniować – a czego zdecydowanie unikać.
Spotkanie poprowadzi Marta Witkowska, psycholog, terapeutka, ekspertka NASK zajmująca się profilaktyką, diagnozą i interwencją w obszarze zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży oraz funkcjonowaniem nastolatków w sieci, autorka publikacji i programów edukacyjnych obejmujących tematykę bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z internetu. Zapraszamy – wtorek, 26 października, w godzinach 17:30-19:30.
Link do spotkania: https://meet.google.com/xbm-qxig-ffv
Informacje o spotkaniu są również dostępne na stronie powiatu:
https://piaseczno.pl/akademia-czujnego-rodzica-6/
Pozdrawiam serdecznie
Dla każdego czas pandemii jest konfrontacją ze swoimi możliwościami, zasobami psychicznymi, hierarchią wartości i nową rzeczywistością zawodową. Praca weszła do domu wielu grupom społecznym. Także nauczycielom.
Trudno oddzielić czas wykonywania obowiązków od czasu odpoczynku, niektórym znaleźć intymną przestrzeń w swoim mieszkaniu czy domu, by móc prowadzić zajęcia. Zamazały się granice pomiędzy pracą a życiem osobistym, rodzinnym. Przyszło zaadaptować się do nowej sytuacji i drogą prób i błędów znaleźć najlepszą drogę do tego, by w czasie zdalnego nauczania nadal być dobrym nauczycielem, znaleźć drogę do ucznia, nie zapominając o jego rodzicu, złoty środek na przekazywanie wiedzy i kontaktowanie się z uczniami, właściwą ilość przekazywanej wiedzy i jednocześnie pamiętać
o podstawie programowej. Czy tyle informacji wystarczy, czy nie za dużo, czy nie za mało… A w tym wszystkim łagodzić napięcie dzieci, pomimo przeżywanych własnych niepokojów, niepewności czy lęku. Uspokajać dzieci, które są Waszymi uczniami, ale też mierzyć się z tym, co przeżywają Wasze dzieci
i Wasi członkowie rodzin w tej sytuacji zamieszania, izolacji, zagrożenia ekonomicznego rodziny,
lęku przed śmiercią, utratą zdrowia. A czasem pozostać z niepokojem o ucznia… bo trudno się z nim skontaktować. I jeszcze zmaganie się z lękiem o to, czy ktoś nie posądzi nauczyciela o lenistwo,
więc trzeba udowodnić swoją użyteczność, umiejętność elastyczności i szybkiego przestawienia się
z nauczania tradycyjnego na on-line. I w tym wszystkim łatwo zagubić zdrowy rozsądek, dystans.
Z rozmów z nauczycielami wiemy, że teraz tej pracy jest więcej, przygotowania zajęć zajmują jeszcze więcej czasu, także ocenianie prac uczniów. A dyskusje w mediach o wynagrodzeniu nauczycieli mogą budzić kolejne lęki, poczucie niesprawiedliwości lub zniechęcenie.
Co może zrobić nauczyciel? Zadbać o swoją kondycję psychiczną /rodzic w samolocie zakłada maskę tlenową najpierw sobie, by móc ratować dziecko/, mówić o tym, że jest trudno jeśli jest trudno /rozmowa obniża napięcie/, wymieniać doświadczenia z innymi nauczycielami /wzajemne wsparcie/, zachować życzliwość wobec siebie i innych /pomaganie podnosi poziom szczęścia/.
Jolanta Mirosław
Irena Maćkowiak
W trakcie nauczania zdalnego nasi specjaliści (psycholog, pedagog) są do dyspozycji uczniów, rodziców i nauczycieli.
W przypadku prowadzenia zajęć/konsultacji i braku możliwości zareagowania w danym momencie, specjalista odpowie osobie kontaktującej się najszybciej jak będzie to możliwe, w ramach swojej dostępności.
W przypadku braku dostępu do sieci czy innych przeszkód technicznych, specjalista skontaktuje się z osobą zainteresowaną po ustąpieniu przeszkód, nawet poza godzinami swojej standardowej dyspozycyjności.
Psycholog Iwona Korzeniewska
Pedagog Irena Maćkowiak
Kontakt indywidualny za pomocą:
Psycholog Jolanta Mirosław
W czasie trwania pracy zdalnej jest do dyspozycji rodziców, dzieci i nauczycieli:
Istnieje możliwość porozmawiania także poza tymi godzinami, trzeba tylko skontaktować się wcześniej z panią psycholog przez dziennik w celu ustalenia godziny
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że wystartowały zapisy na Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy i Akademie Młodego Ekonomisty – bezpłatnych programów edukacji ekonomicznej dla uczniów 5. i 6. oraz 7. i 8. klas szkół podstawowych. Organizatorem spotkań jest Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych wraz z Szkołą Główną Handlową w Warszawie. Zapisy odbywają się poprzez formularze elektroniczne: http://www.uniwersytet-dzieciecy.pl/zapisy2 oraz http://www.gimversity.pl/zapisy2.
Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy (EUD) i Akademia Młodego Ekonomisty (AME) to programy edukacji ekonomicznej działające w systemie semestralnym, gdzie każdy semestr nauki obejmuje sześć 90-minutowych spotkań, złożonych z wykładu i części warsztatowej. Zajęcia nawiązują do wybranej tematyki z sześciu obszarów: „Zarządzanie”, „Marketing”, „Otoczenie gospodarcze”, „Finanse przedsiębiorcy”, „Praktyka biznesu” oraz „Efektywne doskonalenie się” i prowadzone są przez nauczycieli akademickich Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz uznanych ekspertów.
Młodzi słuchacze EUD i AME otrzymują specjalne papierowe indeksy, nawiązujące stylistyką do tradycyjnych dokumentów studenckich. Biorąc udział w kolejnych zajęciach zbierają w nich wpisy będące poświadczeniem obecności na wykładach. Każdy student uczestniczący w minimum 4 z 6 spotkań w danym semestrze, otrzymuje dyplom ukończenia nauki, z podpisem przedstawiciela władz uczelni, na której odbywały się zajęcia. Osoby obecne na wszystkich wykładach mogą liczyć na certyfikat z wyróżnieniem. Najlepsi studenci otrzymują również wartościowe nagrody rzeczowe!
Szczegółowe informacje dotyczące programów znajdują się na stronach internetowych: wwww.uniwersytet-dzieciecy.pl (EUD) oraz www.gimversity.pl (AME).
Z poważaniem
Organizatorzy
Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego i
Akademii Młodego Ekonomisty
Zapraszamy na konsultacje z nauczycielami, które odbędą się we wtorek 26 lutego w godzinach 17.00-18.00.
Obecni będą wszyscy pracownicy pedagogiczni szkoły.
Rada pedagogiczna odbędzie się 31 sierpnia 2017 r. (czwartek) o godz. 9.00.
Posiedzenie rady pedagogicznej odbędzie się 30 sierpnia (wtorek) o godz. 9.00.
Stałe terminy rad pedagogicznych:
15.09.2015 r.
19.01.2016 r. – rada klasyfikacyjna półroczna
20.06.2016 r. – rada klasyfikacyjna roczna
24.06.2016 r. – rada podsumowująca
Pozostałe rady pedagogiczne będą odbywały się w zależności od potrzeb. Terminy podane będą minimum 7 dni wcześniej.
Dostepność