W ubiegłym tygodniu zakończyliśmy akcję „Tydzień z ruchem” zorganizowaną przez terapeutki pedagogiczne z okazji Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji.
Jaki związek ma motoryka duża i mała z dysleksją?
Dysleksja rozwojowa to ogólnie mówiąc specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu wstępujące u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym. Badania wykazują, że problem jest znacznie szerszy, wyraźnie sprzężony z dysfunkcjami ruchowymi.
Z tego względu chętne klasy 1-3, oddziały przedszkolne oraz świetlica każdego dnia zmagały się z innymi zadaniami związanymi z motoryką małą i dużą. Zadania obejmowały ćwiczenia stabilizacji centralnej, ćwiczenia mięśni posturalnych, ćwiczenia obręczy barkowej, a także ćwiczenia manualne oraz ćwiczenia precyzyjne. Dzieci z oddziałów przedszkolnych ćwiczyły chętnie z użyciem różnych sprzętów, a grupa 0d miała także „owocowo-warzywną” gimnastykę oraz różne zabawy paluszkowe.
Fotorelacja z wykonywanych zadań znajduje się poniżej.
Bardzo dziękujemy za włączenie się w akcję.