12.04.2021 r.
Kochane Dzieci,
Witamy Was serdecznie w kolejnym tygodniu. Mamy nadzieję, że temat tego tygodnia Was zaciekawi i z chęcią włączycie się do aktywności, które Wam proponujemy. W tym tygodniu porozmawiamy o zwierzętach mieszkających na wsi. Dowiecie się, jak wyglądają mieszkańcy wiejskiego podwórka, a także jakie są ich przysmaki. Zapraszamy! 🙂
12.04.2021 r. Poniedziałek
Temat: „Wiejskie życie”.
Cele:
- Rozwijanie mowy.
- Doskonalenie orientacji przestrzennej.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
1. „Kocia matematyka” – zabawa.
2. „Podwórkowa awantura” – piosenka.
Pytania do piosenki:
- Z ilu zwrotek składa się piosenka?
- O co kłócą się zwierzęta w piosence?
- O jakich zwierzętach jest mowa w kolejnych piosenkach?
- Jak nazywamy mamę, tatę i dziecko w rodzinach zwierząt (ptaków) w piosence?
3. „Kogut” – praca plastyczna.
Dobrej zabawy! 🙂
13.04.2021 r. Wtorek
Temat: „Mieszkańcy wiejskiego podwórka”.
Cele:
- Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi.
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
- Rozwijanie sprawności ruchowej.
1. „Awantura na wiejskim podwórku” – teatrzyk cieni.
„Awantura na wiejskim podwórku”
Rozmowa na temat przedstawienia. Wymienianie zwierząt występujących w teatrzyku.
2. „Zwierzęta na wsi” – zagadki i zadania o zwierzętach.
3. „Zwierzęta na wsi” – ćwiczenia logopedyczne.
4. „Zabawy ruchowe” – gimnastyka.
14.04.2021 r. Środa
Temat: „Zwierzęta i ich dzieci”
Cele:
- Doskonalenie uważnego słuchania.
- Utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt z wiejskiego podwórka (dorosłych i młodych).
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
1. „Kaczęta, prosięta…konięta?” – opowiadanie.
„Kaczęta, prosięta … konięta?”
2. „Koniki” – zabawy rytmiczne.
3. „Rodziny zwierząt” – zabawa.
4. „Farma” – puzzle.
15.04.2021 Czwartek
Temat: „Człowiek i zwierzęta”.
Cele:
- Doskonalenie sprawności manualnej.
- Poszerzanie wiadomości o zwierzętach.
1. „Świnka z plasteliny” – praca plastyczna.
2. „Odgłosy zwierząt” – zagadki.
3. „Co jedzą zwierzęta na wsi?” – bajka edukacyjna.
16.04.2021 r. Piątek
Temat: „W wiejskiej zagrodzie”.
Cele:
- Zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka.
- Doskonalenie sprawności ruchowej.
- Doskonalenie sprawności manualnej.
1. „Boogie Woogie” – zabawa muzyczna.
2. „Co nam dają zwierzęta?” – prezentacja.
3. „Mleko” – piosenka.
4. „Krowa” – praca plastyczna.
Dobrej zabawy! 🙂
Materiały dodatkowe dla chętnych:
1. „Zwierzęta na wsi” – karty pracy.
2. „Krowa” – piosenka.
3. „Zwierzęta z zagrody wiejskiej” – karty pracy.
4. „Lustrzane odbicie” – kreatywna zabawa.
Powodzenia! 🙂
06.04.2021 r.
Kochane Przedszkolaki,
Wiosna to radosny okres budzenia się przyrody do życia, a także czas, w którym to nasi skrzydlaci przyjaciele powracają z dalekich podróży do rodzimych miejsc lęgowych. W związku z tym, w najbliższych dniach, bliżej przyjrzymy się temu zagadnieniu. Poznamy jajko i jego tajemnice, dowiemy się także, w jaki sposób ptaki budują gniazda oraz posłuchamy ptasich koncertów. Zapraszamy do wspólnej zabawy! 🙂
6.04.2021 (wtorek)
Cele:
- Zachęcanie do samodzielnych doświadczeń i wyciągania wniosków.
- Zapoznanie z właściwościami jajka.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na zadany temat.
1. „Jajko” – zapoznanie z wierszem J. Brzechwy.
„Jajko”
Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błaga, namawia: „Bądź głupsze!”
Lecz co można poradzić, kiedy ktoś się uprze?
Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,
A ono powiada, że jest kacze.
Kura prosi serdecznie i szczerze:
„Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże.”
A ono właśnie się trzęsie
I mówi, że jest gęsie.
Kura do niego zwraca się z nauką,
Że jajka łatwo się tłuką,
A ono powiada, że to bajka,
Bo w wapnie trzyma się jajka.
Kura czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę.”
A ono ucieka za miedzę,
Kładzie się na grządkę pustą
I oświadcza, że będzie kapustą.
Kura powiada: „Nie chodź na ulicę,
Bo zrobią z ciebie jajecznicę.”
A jajko na to najbezczelniej:
„Na ulicy nie ma patelni.”
Kura mówi: „Ostrożnie! To gorąca woda!”
A jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”
Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą
I ugotowało się na twardo
Czy zwróciliście uwagę:
- Dlaczego kura martwiła się o jajko?
- Jakie kłopoty sprawiało jajko kurze?
- Co to znaczy być przemądrzałym i dlaczego jest to zła cecha?
- Jak skończyły się losy jajka?
2. „Lewitujące jajko” – eksperyment.
3. „Ciekawostki o jajku” – prezentacja multimedialna.
4. „Jajko” – puzzle.
7. 04.2021 (środa)
Cele:
- Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
- Poszerzanie wiedzy na temat życia ptaków.
- Rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych.
1. „Ptasie radio” – słuchowisko, autor Julian Tuwim.
Czy zapamiętaliście, jakie ptaki występowały w utworze?
2. „Harmonijkowy ptaszek” – praca plastyczna.
3. „Przygód kilka Wróbla Ćwirka” – bajka edukacyjna.
Czy zwróciliście uwagę:
- Jak kacza mama opiekuje się dziećmi?
- Jak bociany karmią pisklęta?
- Gdzie bociany budują gniazda?
- Jak wyglądało gniazdo kaczki?
4. „Jazzowanki” – zabawy logopedyczne.
8.04.2021 (czwartek)
Cele:
- Poszerzanie wiedzy o otaczającej przyrodzie.
- Rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
- Rozpoznawanie odgłosów ptaków.
1. „Odgłosy ptaków” – zagadki słuchowe.
2. Rozwiązywanie zagadek słownych.
Głosu nie wydają, jakby miały tremę.
Mówią o nich ludzie, że to ptaki nieme.
Po stawie pływają. Są okazem piękna.
Możesz je zobaczyć w Królewskich Łazienkach.
(łabędzie).
Po pniach drzew on skacze.
Puka dziobem w korę.
Pewnie, gdy są chore,
jest tych drzew doktorem.
(dzięcioł)
Przybył z ciepłych krajów w czerwonych trzewikach.
Gdy ujrzy go żabka, do wody umyka.
(bocian)
Biżuterii nie kładź w oknie otwartym w dzień skwarny,
bo ci ptaszek ten ją skradnie dla swojej dzieciarni.
(sroka)
Wielki ptak uroczy ma na piórach „oczy”.
(paw)
Barwne i krzykliwe ptaszę polubiło strony nasze.
Wciąż wybiera się za morze, ale wybrać się nie może.
(sójka)
3. „Bocian” – praca plastyczna.
4. „Muzyczna gimnastyka” – zabawa ruchowa przy akompaniamencie.
9.04.2021 (piątek)
Cele:
- Rozwijanie kompetencji matematycznych.
- Rozpoznawanie pierwszych oznak wiosny.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej i refleksu.
1. „Oznaki wiosny” – film edukacyjny.
Jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wiosną?
2. „Liczby” – gra interaktywna.
3. „A ram sam sam” – zabawa ruchowa przy piosence.
4. „Układamy rytmy” – zabawa matematyczna z użyciem klocków.
Dobrej zabawy! 🙂
Materiały dodatkowe dla chętnych:
Zachęcamy do zabawy. 🙂
1. „Ptaki” – film edukacyjny dla dzieci.
2. „Ptaszki fruwają” – zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki.
3. „Ćwiczenia rytmiczne” – zabawa.
4. „Kle kle boćku, kle kle” – piosenka.
Powodzenia! 🙂
28.03.2021 r.
Drodzy Rodzice,
Tak jak przed rokiem, ponownie musimy odnaleźć się w trudnej sytuacji. Aby ten czas zamknięcia był odrobinę przyjemniejszy i łatwiejszy dla dzieci, umieszczamy propozycje zabaw i kreatywnego sposobu spędzenia czasu wspólnie z dziećmi.
Pragniemy również życzyć Państwu oraz dzieciom zdrowych, spokojnych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych, mokrego Dyngusa i wiele optymizmu, tak potrzebnego Nam wszystkim! 🙂
Kochane przedszkolaki!
Witamy Was serdecznie w poniedziałek 29 marca, w tygodniu poprzedzającym Wielkanoc.
Gdybyśmy spotkali się dzisiaj w przedszkolu, rozmawialibyśmy na temat zwyczajów wielkanocnych.
29.03.2021 (poniedziałek)
Temat: „Święta Wielkanocne”
Cele:
- Zapoznanie dzieci z niektórymi zwyczajami Wielkanocnymi,
- Doskonalenie sprawności manualnej,
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
1. Film na temat zwyczajów wielkanocnych:
2. Zabawa „Kroimy wyrazy”.
Zaproście do zabawy rodziców lub starsze rodzeństwo.
Zabawa polega na dzieleniu na sylaby wyrazów związanych ze Świętami Wielkanocnymi: święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek, Śmigus-dyngus. Policzcie również proszę liczbę sylab w wyrazie.
3. Eksperyment:
4. Piosenka o pisankach:
5. Karta pracy:
30.03.2021 (wtorek)
Cele:
- Ćwiczenia uprawniające motorykę narządów mowy: języka, warg,
- Wzbogacanie wiedzy na temat Świąt Wielkanocnych.
1. “Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia logopedyczne.
2. ”Legenda o białym baranku” autor: Urszula Pukała.
Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.
Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.
Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują
Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.
Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.
3. „Zabawy z mamą”.
4. „Baranek” – praca plastyczna.
31.03.2021 (środa)
Cele:
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami,
- Doskonalenie umiejętności liczenia.
1. „Wielkanoc” – prezentacja multimedialna.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Kiedy obchodzona jest Niedziela Palmowa?
- Z czego można zrobić palmę wielkanocną?
- Jakie mamy rodzaje pisanek?
- Czego symbolem jest jajko?
2. Zabawa ruchowa z piosenką.
3. Zabawa matematyczna.
4. Praca plastyczna „Kurczak”.
01.04.2021 (czwartek)
Cele:
- Doskonalenie sprawności ruchowej,
- Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.
1. “Rytmiczna rozgrzewka” – zabawa przy akompaniamencie.
2. „Zagadki wielkanocne” – rozwiązywanie zagadek.
“Zagadka o pisance”
Choć zniosła ją bura kurka,
wygląda tak, jak laurka.
Tkwi w wielkanocnym koszyku,
święconce dodając szyku.
“Zagadka o baranie”
Ten prawdziwy na śniadanie
wychodzi na łąkę.
Ten cukrowy raz do roku
ozdabia święconkę.
“Zagadka o mazurku”
Ciasto mistrza Fryderyka,
smakuje niczym muzyka
i w wielkanocnym okresie
jest źródłem wielu uniesień.
3. „Pisankowe puzzle” – praca manualna.
4. Eksperyment „Gumowe jajko”.
02.04.2021 (piątek)
Cele:
- Kultywowanie tradycji i zwyczajów rodzinnych związanych ze Świętami Wielkanocnymi,
- Doskonalenie sprawności ruchowych.
1. „Tańczące nogi”- zabawa ruchowa.
2. „Co wkładamy do koszyczka?”- film.
3. „Koszyczek wielkanocny” – praca plastyczna.
4. “Kaczuszki” – zabawa przy piosence.
Powodzenia! 🙂
Materiały dodatkowe:
Zachęcamy również do wykonania poniższych aktywności:
1. „Tradycje Wielkanocne” – obejrzyjcie film edukacyjny o tradycjach Wielkanocnych (dla utrwalenia wiadomości 🙂 ).
2. „Wielkanocne gry” – gra interaktywna. Spróbujcie swoich sił!
3. „Wielkanocna gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia.
„Wielkanocna gimnastyka buzi i języka”
4. „Wielkanocne karty pracy” – dla wytrwałych. 🙂
„Wielkanocne zadania do wykonania”
5. „Kurczaczek” – praca plastyczna.
6. „Znaki Wielkanocy” – piosenka.
7. „Wielkanocny zając” – praca plastyczna.
Dobrej zabawy! 🙂