Drodzy Państwo, drodzy uczniowie z wielką przyjemnością i ciekawością informujemy iż w roku szkolnym 2020/21 klasa II b weźmie udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym EMOCJA.
Panie mgr Aneta Bielska i Dorota Uścińska wdrożą projekt jako innowację pedagogiczną w naszej szkole.
Dlaczego akurat ten projekt wybrały nasze Panie?
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Projekt obejmuje spotkania w ciągu roku szkolnego, dotyczące uniwersalnych wartości.
Panie mają do dyspozycji wiele sposobów na realizację zadań, np. czytanie bajek i opowiadań oraz omawianie z dziećmi konkretnych cech i zachowań; gry; odgrywanie scenek i ról; rozmowy itp.
Dobór odpowiednich metod pracy ma na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Ustalona został następująca kolejność omawianych wartości:
I MODUŁ- „KREATYWNOŚĆ”- DZIEŃ KROPKI
II MODUŁ- „WYOBRAŹNIA”
III MODUŁ- „MOC SŁÓW”
IV MODUŁ-„RÓWNOŚĆ” DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETY
V MODUŁ- „OSWAJANIE STRACHU”
Głównym założeniem projektu jest pokazanie dzieciom, że ludzie nie tylko różnią się od siebie wyglądem, zachowaniem, kolorem skóry, wyznaniem, etc., bo nie wszystkie różnice widać gołym okiem np. choroby serca, autyzm, cukrzycę.
Dlatego aby budować od najmłodszych lat przyjazny stosunek do inności, powstał ten projekt.
Cele ogólne projektu:
• Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym wobec inności.
• Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
• Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie inności u innych osób.
• Wychowanie do wartości takich jak tolerancja, akceptacja, wyrozumiałość, szacunek
i wrażliwość.
Cele szczegółowe:
• Kształtowanie postawy akceptacji wobec inności wśród dzieci.
• Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.
• Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.
• Nauka tolerancji wobec osób różniących się od nas między innymi wyglądem, zachowaniem, kolorem skóry, wyznaniem- jak również cechami nie widocznymi na pierwszy rzut oka np. choroby serca, autyzm, cukrzyca
• Kształtowanie postaw empatii wobec inności.
• Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
• Nauczanie, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy.
• Eliminowanie zachowań agresywnym w stosunku do inności.
• Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.
Wyrażamy nadzieję, że zarówno dla uczniów kl II b jaki Pań realizacja innowacji będzie wielką przygodą.
Regulamin innowacji dostępny jest pod adresem https://emocja.org/2020/01/26/regulamin-projekt-emocja-20-21/