Kontakt do nauczyciela
Elżbieta Moczydłowska: elzbieta.moczydlowska@sp2gk.onmicrosoft.com
Data publikacji: 19.06.2020 r.
22.06 – 25.06.2020 r.
Lekcja 12
Temat: Bezpieczeństwo w sieci i w realu.
Cel: Przypomnienie zasad bezpiecznego wypoczynku i korzystania z internetu.
Materiały:
https://czasdzieci.pl/ro_artykuly/id,749192b.html
Dyskusja, wymiana spostrzeżeń, mapa myśli.
Data publikacji: 14.06.2020 r.
15.06 – 19.06.2020 r.
Lekcja 11
Temat: Przyroda jest wieczna, jeśli jest bezpieczna. Środowisko ponad wszystko.
Cel: Rozbudzanie świadomości ekologicznej.
Materiały: nie potrzebne, jedynie dostęp do internetu i własne pomysły.
Zadania do wykonania:
1. Przypomnieć sobie co oznacza słowo EKOLOGIA – uproszczoną definicję zapisać w zeszycie.
2. Wypisać w punktach czynniki środowiska naturalnego.
3. Wybrać jeden ze sloganów zamieszczonych w temacie lekcji, a następnie postarać się go wyjaśnić podając przykłady.
Data publikacji: 07.06.2020 r.
08.06 – 10.06.2020 r.
Lekcja 10
Temat: Dokumentacja techniczna cd.
Cel: powtórzenie cd.
Materiały: zeszyt, podręcznik
Zadania:
Przypomnieć sobie i zapisać w zeszycie etapy wykonywania rysunków technicznych.
Data publikacji: 31.05.2020 r.
01.06 – 05.06.2020 r.
Lekcja 9
Temat: Dokumentacja techniczna.
Cel: Powtórzenie wiadomości o rysunkach technicznych.
Materiał: podręcznik, przybory do kreślenia, zeszyt
Zadania do wykonania:
Pisemnie w zeszycie odpowiedzieć na pytania:
1. Co to jest rysunek złożeniowy, jakie ma cechy?
2. Do czego służy rysunek wykonawczy?
3. W jakim celu wykonuje się rysunek w rzutach prostokątnych?
4. W jakim celu wykonuje się rysunki techniczne w perspektywie?
Odpowiedzi nie przesyłać do oceny.
Data publikacji: 23.05.2020 r.
25.05 – 29.05.2020 r.
Lekcja 8
Temat: Świat wokół nas.
Cel: Utrwalanie i uporządkowanie wiedzy z techniki z klas IV-VI.
Odpowiedzieć pisemnie w zeszycie:
1. Wypisz znane ci zawody związane z budownictwem.
2. Wyjaśnij czym zajmuje się geodeta, dekarz, hydraulik.
3. Jakie znasz rodzaje zabudowy mieszkalnej?
4. Jakie instalacje muszą być w domu?
5. Z jakich części składa się instalacja elektryczna?
Pracy nie przesyłać do oceny
Data publikacji: 17.05.2020 r.
18.05 – 22.05.2020 r.
Lekcja 7
Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału III.
Cel: Uporządkowanie i utrwalenie wiadomości.
MATERIAŁY: podręcznik rozdział III
Zadania do wykonania:
1. Przeczytać treści zawarte w rozdziale III.
2. Postarać się zapamiętać symbole elektroniczne (dioda, tranzystor, cewka, kondensator, rezystor)
3. Zastanowić się, jakie zagrożenia cywilizacyjne spowodowane są dynamicznym postępem technicznym poza zanieczyszczeniem środowiska , terroryzmem i wojnami.
Z tej lekcji NIC NIE PRZESYŁACIE do oceny.
Data publikacji: 10.05.2020 r.
11.05 – 15.05.2020 r.
Lekcja 6
Temat: Nowoczesny świat techniki.
Cel: Dowiaduję się, jaki wpływ na rozwój cywilizacji miały osiągnięcia techniczne (pozytywne i negatywne).
Materiały: podręcznik rozdział III ABC współczesnej techniki, internet
Zadania do wykonania:
Pisemnie w zeszycie odpowiedzieć na pytania:
- Które z osiągnięć technicznych, wynalazków, odkryć Twoim zdaniem miało duży wpływ na rozwój cywilizacji? Wyjaśnij, dlaczego tak uważasz (kilka zdań).
- Jakie korzyści i negatywne skutki dla ludzkości mają osiągnięcia techniczne (wystarczy wypisać bez omawiania)?
- Odpowiedzi należy przesłać do oceny do 29 maja na adres podany do kontaktu z nauczycielem na stronie szkoły.
Data publikacji: 03.05.2020 r.
04.05 – 08.05.2020 r.
Lekcja 5
Temat: Nowoczesny świat elektroniki cd.
Cel: wyszukiwanie informacji w różnych źródłach.
Materiały: strony www, czasopisma, programy edukacyjne w TV
Co należy zrobić:
Przygotować plan prezentacji wybranego przedmiotu. Prezentacja powinna obejmować poniższe dane: razem około 8-12 slajdów:
- nazwa przedmiotu
- kraj pochodzenia lub nazwisko konstruktora
- przeznaczenie przedmiotu
- wykaz elementów elektronicznych w tym przedmiocie (lub ich zespół)
- w jakim celu zostały zainstalowane – krótki opis
- zdjęcia przedmiotu
- ciekawostki
- podsumowanie
Tej części pracy NIE przesyłacie do oceny.
Data publikacji: 26.04.2020 r.
27.04 – 30.04.2020 r.
Lekcja 4
Temat: Nowoczesny świat elektroniki.
Cel: dowiaduję się w jakich urządzeniach wykorzystywana jest elektronika i w jakim celu.
Materiały: wystarczy dostęp do internetu i telewizji (np. program Galileo, itp.)
- Wyszukać w dostępnych źródłach ciekawych przedmiotów, z których zostały wykorzystane elementy elektroniczne, wypisać kilka z nich do zeszytu.
- Wybrać jedno z urządzeń i zebrać informacje na jego temat (np. przeznaczenie, działanie, kto projektował itp.)
- Zaplanować prezentacje przedmiotu.
- Pracy z tej lekcji nie trzeba przesyłać, będzie ona podstawą do kolejnych tematów, a w efekcie końcowym do opublikowania dla klas VI prezentacji wybranego przedmiotu.
Data publikacji: 17.04.2020 r.
20.04 – 24.04.2020 r.
Lekcja 3
Temat: Ocena własnych możliwości.
Cel: rozpoznaję swoje predyspozycje pod kątem wyboru przyszłego zawodu.
- Zastanowić się jaki zawód w przyszłości chciałbym (chciałabym) wykonywać – zapisać go w zeszycie.
- Zastanowić się nad swoimi mocnymi i słabymi cechami (umiejętności, cechy charakteru, upodobania itp.), a następnie wypisać mocne i słabe strony w dwóch kolumnach: pozytywne i negatywne.
- Pomyśleć czy wypisane cechy mogą mieć wpływ na wykonywanie wymarzonego zawodu i w jaki sposób mogą wpływać (wyłącznie pomyśleć, nic nie trzeba zapisywać w tym punkcie).
- Praca do przesłania: kula świetlna (zdjęcia pracy i uzupełniony harmonogram ) do 24 kwietnia przez dziennik lub Teams.
Data publikacji: 03.04.2020 r.
06.04 – 08.04.2020 r.
Lekcja 2
Temat: Harmonogram pracy.
Cel: Uczymy się planować pracę i czas jej wykonania.
Materiały: Tabela przygotowana przez nauczyciela ( przerysować do zeszytu i uzupełnić).
Przykładowa tabela – harmonogram dla klas VI
Lp. | Czynność | Materiały i narzędzia | Przewidywany czas wykonania (min.) | Rzeczywisty czas wykonania (min.) |
1. | Przygotowanie miejsca pracy | Zabezpieczenie stołu, przygotowanie materiałów i narzędzi | 10 | 10 |
2. | Narysowanie elementów na papierze | Ołówek, linijka, gumka, cyrkiel | 12 | 17 |
3. | …… | i tak dalej … |
Data publikacji: 29.03.2020 r.
30.03 – 03.04.2020 r.
Lekcja 1
Temat: Dekoracyjna lampka w słoiku lub kula świetlna.
Cele lekcji:
1. planowanie etapów pracy,
2. organizacja miejsca pracy i przestrzeganie zasad bhp,
3. dobór właściwych materiałów i narzędzi,
Materiały: podręcznik do techniki
Praca zaplanowana jest na dwa tygodnie.
1. tydzień –
a/ przeczytać instrukcję zaproponowaną w podręczniku
b/ wybrać pracę do wykonania ( lub zaprojektować własną)
c/ zapisać w formie tabelki jakie materiały i narzędzia będą potrzebne, jaki jest planowany czas wykonania zadania.
Kolejne instrukcje w następnym tygodniu.
Notatka w zaszycie:
- Zapisać temat, cele
*Materiał do pobrania w wersji do wydruku Lekcja 1
23-24 marca 2020 r.
Przez kolejne 2 dni zachęcam do wykonywania następujących ćwiczeń:
Dokończyć wykonywany w ubiegłym tygodniu projekt wg wzoru:
zadanie 1:
* zapis obliczeń według podanego w poleceniu wzoru ( stany początkowe i końcowe urządzeń pomiarowych itd)
* zdjęcie lub film ukazujący działanie obwodu elektrycznego
* propozycje oszczędzania wody i prądu w warunkach domowych
zadanie 2:
*zdjęcie lub skan przedstawiające plan Waszego pokoju wykonany w skali 1:25 ( kolorowy) legenda znajdujących się tam sprzętów i urządzeń
zdanie 3:
* w formie pisemnej w punktach udzielić odpowiedzi na pytania zawarte w poleceniu oraz krótkie uzasadnienie dlaczego takie zawody zostały przez Was wybrane.
18-20 marca 2020 r.
Projekt edukacyjny indywidualny na wybrany temat:
1. Obliczyć zużycie prądu, wody zimnej i ciepłej w domu ucznia w okresie od 17 marca do 23 marca (zapisać stany początkowe i końcowe odpowiednich mierników), dokonać stosownych obliczeń. Zaproponować, w jaki sposób można oszczędzać zużycie energii i wody. Zbudować makietę wybranego obwodu elektrycznego na podstawie informacji w podręczniku do klasy VI
2. Narysować plan swojego pokoju w skali 1: 25, rysunek pokolorować, przygotować się do opowiadania o swoim rysunku.
3. Zgromadzić informacje na temat dwóch wybranych zawodów związanych z budownictwem w celu zaprezentowania w klasie
Informacje powinny zawierać odpowiedzi na następujące pytania:
- Jaką szkołę należy ukończyć, aby wykonywać dany zawód?
- Ile lat może trwać nauka?
- Jakie przedmioty nauczania są kluczowe?
- Jakie umiejętności i predyspozycje są konieczne do wykonywania zawodu?
Po powrocie do szkoły uczniowie będą prezentowali przygotowane prace.
*Materiały do pobrania w wersji do wydruku Technika klasy IV, V, VI