Kontakt do nauczycielek języka angielskiego:
Magdalena Tabor magdalena.tabor@sp2gk.onmicrosoft.com
Ewa Borowska ewa.borowska@sp2gk.onmicrosoft.com
Sylwia Rodziewicz sylwia.rodziewicz@sp2gk.onmicrosoft.com
Tydzień obowiązywania 22 czerwca – 26 czerwca
Lesson 14
Temat: Summer song – wakacyjna piosenka.
Hello children! How are you today?
Znowu nadchodzą wakacje i czas się do nich dobrze przygotować! Czy macie już swoje wakacyjne plany? Może spędzicie czas nad jeziorem, w górach lub nad morzem?
Zad. 1 Posłuchajcie piosenki o lodach, słońcu i dobrej wakacyjnej zabawie.
Poznasz w niej nowe słowa:
- summertime – lato
- a beach – plaża
- a park – park
- countryside – wieś
- chocolate – czekolada
- vanilla – wanilia
- a strawberry – truskawka
- an ice-cream – lody
- Flip-flops – klapki
- a bikini – kostium
- shorts – krótkie spodenki
- a hat – kapelusz
Poznasz też nowe zwroty:
- Hello holidays – witajcie wakacje
- Ice-cream is all I need – lody są wszystkim, czego mi trzeba
- I’m ready to jump – jestem gotowy do skoku
- The sun is up – słońce wschodzi
- I’m happy – jestem szczęśliwy
Zad. 2 Narysuj swoje wymarzone wakacje lub pokoloruj wakacyjny rysunek:
Have a great holiday!- wspaniałych wakacji 🙂
*wersja do wydruku: przedszkole lesson 14
Tydzień obowiązywania 15 czerwca – 19 czerwca
Lesson 13
Temat: Breakfast time – czas na śniadanie.
Hello children! How are you today?
Ostatnio nauczyliśmy się nazw owoców i warzyw. Pamiętacie? Dzisiaj nadal pozostaniemy przy jedzeniu. Czy wiecie jak nazywa się pierwszy posiłek w ciągu dnia? To jest śniadanie, czyli BREAKFAST. Dzisiaj posłuchamy BREAKFAST SONG, czyli piosenki śniadaniowej. Popatrzymy też co jedzą jej bohaterowie na śniadanie. Jesteście ciekawi? Posłuchajcie!
breakfast songZwroty z piosenki :
- Everybody’s hungry, – wszyscy są głodni,
- It’s breakfast time, let’s go – czas na śniadanie, chodźmy
- Something yummy, I know – Coś pysznego, ja wiem
Dania:
- Pancakes – naleśniki
- Bacon – bekon
- Ham – szynka
- toast – tosty
- Berry jam – jagodowy dżem
- Eggs – jajka
- Waffles – gofry
- Yogurt – jogurt
- Sausages – kiełbaski
- fruit salad – sałatka owocowa
Może będziecie mieć okazję jeść podobne śniadanie w najbliższych dniach, spróbuj nazwać produkty po angielsku. Powodzenia! 🙂
Have a nice week!
*wersja do wydruku: lesson 13
Tydzień obowiązywania 8 – 10 czerwca 2020
Lesson 12
Temat: Fruits – owoce
Hello children? How are you today?
Zad. 1 Ostatnio poznaliśmy nazwy pysznych warzyw. Nie ma to jednak jak świeże i słodziutkie owoce. Dzisiaj poznamy kilka z nich. Posłuchajmy razem piosenki „I EAT FRUITS” – jem owoce.
Nazwy owoców, które pojawią się w piosence:
- APPLES – jabłka
- PEARS – gruszki
- CHERRIES – wiśnie
- MANGOES – mango
- GRAPES – winogrona
- BERRIES – jagody
Dobrze też przypomnieć sobie dni tygodnia, które również występują w piosence:
- Monday – poniedziałek
- Tuesday – wtorek
- Wednesday – środa
- Thursday – czwartek
- Friday – piątek
- Saturday – sobota
- Sunday – niedziela
Zad. 2 Jaki jest Twój ulubiony owoc? Może go narysujesz lub ulepisz z plasteliny?
Bye Bye! See you next week!
*wersja do wydruku : Lesson 12
Tydzień obowiązywania 01 czerwca – 05 czerwca
Lesson 11
Temat: Vegetables – warzywa.
Hello children! How are you today?
Zad. 1 Wiosna już w pełni więc coraz częściej możemy jeść pyszne zdrowe warzywa, które mają bardzo dużo witamin. Wybierzmy się dzisiaj do kuchni i popatrzmy jakie warzywa można tam znaleźć. Posłuchamy razem VEGETABLE SONG.
Pojawią się w niej:
- A CARROT – marchewka
- A CABBAGE – kapusta
- A BROCCOLI – brokuły
- A POTATO – ziemniak
- A SPINACH – szpinak
- A CELERY – seler
- A GARLIC – czosnek
- AN ONION – cebula
- A LEEK – por
Let’s chop – pokrójmy
A Ty, jakie warzywa lubisz jeść najbardziej?
Zad. 2 Chętni mogą utrwalić nazwy warzyw odkrywając kolejne karty i mówiąc na głos nazwę przedstawioną na obrazku:
Do zobaczenia!
Bye, bye… Have a happy children’s day this week!
*wersja do wydruku: Lesson 11
Tydzień obowiązywania 25 maja – 29 maja
Lesson 10
Temat: Days of the week – dni tygodnia.
Witajcie dzieci! Dzień dobry! Good morning! How are you?
Zad 1. Na wstępie posłuchamy piosenki która przypomni nam o zwrotach, które stosujemy na początku spotkania:
Good morning – dzień dobry
Hello – witaj
How are you? – Jak się masz?
I’m fine – mam się dobrze
Posłuchaj piosenki:
zad 2. A teraz przejdziemy do dni tygodnia:
Monday – poniedziałek
Tuesday – wtorek
Wednesday – środa
Thursday – czwartek
Friday – piątek
Saturday – sobota
Sunday – niedziela
Zaśpiewajmy piosenkę która pomoże nam zapamiętać dni tygodnia:
Good job! See you soon!
*wersja do wydruku: Lesson 10
Tydzień obowiązywania 18 maja – 22 maja
Lesson 9
Temat: Piosenka „ Brush your teeth up and down”
Na początku zajęć trochę się poruszamy. Pomoże nam w tym piosenka „ Body Boogie Dance”
Zad 1. Posłuchaj i przyłącz się!
Najważniejsze wyrażenia z piosenki :
Shake your head – potrząsaj głową
Shake your shoulders – potrząsaj ramionami
Shake your hands – potrząsaj rękoma
Shake your hips – kręć biodrami
Shake your body – kręć całym ciałem
Zad 2. Dzisiaj nauczymy się jeszcze jednej piosenki o myciu zębów. Wesołe stworki pokażą Ci jak dokładnie o nie dbać.
Słowniczek do piosenki:
Brush your teeth – szoruj zęby
Up and down – góra i dół
Round and round – w kółko
From left to right – od lewej do prawej
Well done! See you soon!
*wersja do wydruku: Lesson 9
Tydzień obowiązywania 11 maja – 15 maja
Lesson 8
Temat: Piosenka “Brush your teeth and wash your face”.
Kochane dzieci zanim nauczymy się piosenki o myciu zębów trochę się poruszamy.
Zad 1. Znacie piosenkę „ Freeze song”? To taka piosenka gdzie na słowo freeze zastygamy w bezruchu i nie ruszamy się w ogóle. Jak słyszymy słowo dance to tańczymy. Zobacz i posłuchaj:
w piosence występują czynności:
dance – tańczyć
freeze – zastygać w bezruchu
hop – podskakiwać na jednej nodze
skip – przeskakiwać z nogi na nogę
zad. 2 Teraz przejdziemy do piosenki o myciu zębów i twarzy. To są bardzo ważne czynności, dzięki którym dbamy o siebie. Może nauczysz się jej i będziesz śpiewał przy okazji wykonywania tych czynności? Posłuchaj:
brush your teeth and wash your face song
brush your teeth – szczotkuj zęby
wash your face – myj twarz
see you next time! Bye bye! 🙂
*wersja do wydruku: Lesson 8
Tydzień obowiązywania 4 maja – 8 maja
Lesson 7
Temat: Spring – wiosna.
Zad.1 Kochane dzieci. Pamiętacie jak uczyliśmy się piosenki o wiośnie ”Spring is here”. Wiośnie się wtedy nasza piosenka bardzo spodobała i zagościła u nas już na dobre. Dzisiaj poznamy kolejne słownictwo związaną z tą porą roku. Obejrzyjcie prezentacje i uczcie się kolejnych zwiastunów wiosny i podziwiajcie jak piękna jest wiosna. Jeśli chcesz przewinąć obrazek przyciśnij strzałkę po prawej stronie.
Słowniczek do prezentacji:
A dragonfly – ważka
A spider – pająk
An ant – mrówka
A caterpillar – dżdżownica
A worm – robak
A snail – ślimak
A flower – kwiatek
A tree drzewo
A bush – krzak
Grass- trawa
Sun – słońce
Sky – niebo
Zad 2. Zaśpiewaj piosenkę o wiośnie którą się już uczyliśmy:
Bye bye! 🙂
*wersja do wydruku: lesson 7
Tydzień obowiązywania 27 kwietnia – 30 kwietnia
Lesson 6
Subject : Piosenka “Old MacDonald had a farm”.
Zad 1. Drodzy uczniowie, na poprzedniej lekcji poznaliśmy nazwy zwierząt. Przypomnijmy je sobie:
a dog – pies
a cat – kot
a duck – kaczka
a cow – krowa
sheep – owca
a chicken – kurczak
a rooster – kogut
a pig – świnia
a goose – gęś
a turkey – indyk
a horse – koń
a donkey – osioł
a goat – koza
a rabbit – królik
zad 2. Dzisiaj posłuchamy piosenki o panu MacDonaldzie który na swojej farmie hodował mnóstwo zwierząt. Posłuchaj piosenki i postaraj się zapamiętać jakie zwierzęta wystąpiły:
Widzieliśmy 5 gatunków zwierząt: pigs, ducks, horses, sheep, cows.
Zad 3. Na pewno zauważyłeś że większość z nich wydaje inne odgłosy niż nasze zwierzęta żyjące w Polsce.
Posłuchaj jeszcze raz i spróbuj naśladować odgłosy zwierząt z piosenki.
zad 4. Dla chętnych dzieci chciałabym zaproponować grę memory. Jak przyciśniesz przycisk na dole – usłyszysz nazwę zwierzęcia i musisz dopasować do niej obrazek z górnego rzędu.
Good luck! Powodzenia!
*wersja do wydruku: lesson 6 przedszkole
Tydzień obowiązywania 20 kwietnia – 24 kwietnia 2020 r.
Lesson 5
Subject: Farm animals – zwierzęta na wsi.
Hello children!
Drodzy uczniowie dzisiaj nauczymy się nazywać po angielsku zwierzątka, które żyją na wsi.
Zad 1. Zapraszam was do obejrzenia krótkiego filmiku gdzie czeka nas spacer wśród wiejskich zwierzątek:
Nazwy zwierząt, które widzieliśmy :
a dog – pies
a cat – kot
a duck – kaczka
a cow – krowa
sheep – owca
a chicken – kurczak
a rooster – kogut
a pig – świnia
a goose – gęś
a turkey – indyk
a horse – koń
a donkey – osioł
a goat – koza
a rabbit – królik
zad 2. Narysuj wybrane zwierzę, które żyje na wsi, pokoloruj je i powiedz po angielsku jak je nazywamy. Możesz też skorzystać z gotowego wzoru pieska albo kotka.
Bye bye.
* wersja do wydruku: lekcja 5
Czas obowiązywania 15.04 – 17.04 2020 r
Lesson 4
Subject: Piosenka „I’m so happy”
Hello children!
Dzisiaj nauczymy się piosenki, która wprowadzi nas w doskonały nastrój oraz sprawi że nie będziemy mogli przestać tańczyć i śpiewać z wesołą kurką. Zobaczcie sami: I’m so happy
Słowniczek do piosenki:
- I’m so happy: jestem bardzo szczęśliwy/szczęśliwa
- Sing with me – śpiewaj ze mną
- Clap your hands – klaszcz dłońmi
- Stomp your feet– tup nogami
- Swing your arms– machaj rękoma tam i z powrotem
- Dance – tańcz
- Jump – skacz
- Touch the sky – dotknij nieba
- Touch the ground – dotknij podłogi
- Shake your hips – potrząsaj biodrami
Jeśli masz ochotę narysuj siebie jak jesteś szczęśliwy/szczęśliwa i powiedz na głos „I’m so happy” 🙂
*wersja do wydruku: Angielski dla grup przedszkolnych 15-17.04
Czas obowiązywania: 6.04 – 8.04
Angielski dla grup przedszkolnych 06.-08.04
Lesson 3
Subject: Easter bunny song – piosenka o wielkanocnym zajączku
Kochani najmłodsi uczniowie. Wielkimi krokami zbliżają się do nas Święta Wielkanocne. Z tej okazji nauczymy się wesołej piosenki o zajączku, którą znajdziecie otwierając link poniżej:
A teraz kilka słów do zapamiętania:
- Easter Bunny – Zajączek Wielkanocny
- Hop – kicać, skakać
- Wiggle a nose – kręcić nosem
- Flop ears – machać uszami ( zajączki tak potrafią)
- Shake a tail – potrząsać ogonkiem
Na koniec zapraszam Was do pokolorowania obrazka z Easter Bunny:
*wersja do druku przedszkole lekcja 3
Lesson 2
Subject: Spring song – piosenka o wiośnie.
Hello children!
Jak zapewne już wiecie przyszła do nas Pani Wiosna. Może zaśpiewamy dla niej piosenkę? Pani Wiosna bardzo się ucieszy.
W piosence występują zwiastuny wiosny. Najważniejsze to:
• A blue bird – niebieski ptaszek dokładnie drozd północnoamerykański
• A bee – pszczoła
• A ladybug – biedronka
• A butterfly – motyl
• A frog – żaba
• A mosquito – komar
Jeśli masz ochotę to pokoloruj ladybug czyli biedronkę.
*plik do druku: przedszkole lekcja 2